Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Het zijn Rial velgen met een diameter van 415mm. Het zijn speciale velgen voor TRX banden. De bandenmaat is 220/45 VR 415. Toen ik hem kocht zaten er achter 230/45 banden onder. Dit past maar net echter de 230 maat is al geruime tijd niet meer leverbaar.
De velgen heb ik verder nog nooit onder een GTV6 gezien. De TRX velgen en banden waren in Duitsland erg populair (o.a. braadwurst) echter vrij zeldzaam met een diameter van 415. Dit kom je iets breder vanaf 240 veel tegen op Ferrari's uit dezelfde periode. Michelin levert de banden nog steeds op bestelling maar daar hangt wel een prijskaartje aan
Gelukkig een paar maanden geleden vier nieuwe banden kunnen kopen voor de nieuwprijs van 1 
De velgen heb ik verder nog nooit onder een GTV6 gezien. De TRX velgen en banden waren in Duitsland erg populair (o.a. braadwurst) echter vrij zeldzaam met een diameter van 415. Dit kom je iets breder vanaf 240 veel tegen op Ferrari's uit dezelfde periode. Michelin levert de banden nog steeds op bestelling maar daar hangt wel een prijskaartje aan


- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Mijn velgen zijn zeker niet origineel af fabriek. Zoals ik eerder heb aangegeven is het een Duitse Grand Prix.
Ik heb de oude Fahrzeugbrief er even bij gehaald en de velgen zijn op 17-04-1989 "TUV eingetragen".
Voor de volledigheid zijn het Rial LM-Rad 210TR415CH ET15 Typ A1015515. De TUV geeft verder de "tieferlegung" aan.
Toch soms handig die Duitse grondigheid
Door de diameter van 415mm en de verlaging passen de wielen zeer fraai in de wielkasten.
De verlaging heb ik trouwens in 1991 al iets aangepast.
Hij was zo laag dat bijna iedere verkeersdrempel het Himalaya gebergte leek. Zelfs in Hamburg een keer in een parkeergarage vast gestaan omdat ik de knik naar beneden niet kon nemen.
Auto hing vast op de spruitstukken/voorste chassisbalken.
Dus samen met mijn passagier uitgestapt en hem heel voorzichtig vooruit geduwd.
Bij het schoonmaken van de bodem kom ik hiervan nog de beschadigingen tegen. Ook heeft er een "knurft" ooit een krik onder 1 van de dwarsliggers gezet waardoor deze is ingedrukt.
Ik heb de oude Fahrzeugbrief er even bij gehaald en de velgen zijn op 17-04-1989 "TUV eingetragen".
Voor de volledigheid zijn het Rial LM-Rad 210TR415CH ET15 Typ A1015515. De TUV geeft verder de "tieferlegung" aan.
Toch soms handig die Duitse grondigheid

Door de diameter van 415mm en de verlaging passen de wielen zeer fraai in de wielkasten.
De verlaging heb ik trouwens in 1991 al iets aangepast.
Hij was zo laag dat bijna iedere verkeersdrempel het Himalaya gebergte leek. Zelfs in Hamburg een keer in een parkeergarage vast gestaan omdat ik de knik naar beneden niet kon nemen.
Auto hing vast op de spruitstukken/voorste chassisbalken.
Dus samen met mijn passagier uitgestapt en hem heel voorzichtig vooruit geduwd.
Bij het schoonmaken van de bodem kom ik hiervan nog de beschadigingen tegen. Ook heeft er een "knurft" ooit een krik onder 1 van de dwarsliggers gezet waardoor deze is ingedrukt.

-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Beste Alfa experts ik heb jullie advies nodig!De kogel is door de kerk ik heb heb een "snel" 3,0 L blok gekocht uit een 75 America voor in de GTV6. Volgens mij is de standaard versnellingsbak maar met name de dubbele droge plaat koppeling niet bestand tegen het vermogen van een gekietelde 3,0 liter. Van verschillende kanten wordt mij aangeraden om een 75 TS bak met sper en enkele droge plaat te gebruiken. Graag jullie adviezen!
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Een korte update van mijn project:
Deze week is het feest want het gekochte 3,0l blok is binnengekomen. Ik twijfelde geruime tijd of ik het originele 2,5l blok na revisie weer zou terugplaatsen maar na het zien van het 3,0l blok is de twijfel weg. Dit 3,0l bok gaat voorin de Grand Prix.
Ik heb het blok gekocht van een Alfa garage maar niet horen lopen. Dit is niet zo heel erg want ik wil de boel toch helemaal reviseren. Volgens de garage moet het blok echter "snel" en in goede staat zijn. Na een eerste vluchtige inspectie komt het blok zeer eerlijk over. Vies en met wat aanslag op de aluminium klepdeksels maar er is in ieder geval niet aan geprutst. Op de kap van de distributie staat keurig een sticker met de datum van de laatste distributie vervanging. Bougies zien er netjes uit wel wat koolaanslag op de uitlaat openingen in de koppen. Dit weekend de kleppendeksels en het carter er maar eens onder vandaan halen om de ingewanden nader te bekijken.
Verder de afgelopen weken druk bezig geweest met het verwijderen van het restant van de voorwielophanging. Bovenste draagarmen gestraald en in de RX5 gezet. Met de 1 van de onderste draagarmen ben ik nog in gevecht. 1 van de bouten aan het chassis wil er niet uit! Any Tips? voordat ik de slijper erin zet.
De afgelopen weken flink op onderdelen jacht geweest met name naar "new old stock". Ik moet zeggen dat het erg spannend is als vanuit heel de wereld pakjes met nieuwe onderdelen binnenkomen. Het opbouwen wordt in ieder geval een feest.
Tot besluit een paar fotootjes van het blok.



Deze week is het feest want het gekochte 3,0l blok is binnengekomen. Ik twijfelde geruime tijd of ik het originele 2,5l blok na revisie weer zou terugplaatsen maar na het zien van het 3,0l blok is de twijfel weg. Dit 3,0l bok gaat voorin de Grand Prix.
Ik heb het blok gekocht van een Alfa garage maar niet horen lopen. Dit is niet zo heel erg want ik wil de boel toch helemaal reviseren. Volgens de garage moet het blok echter "snel" en in goede staat zijn. Na een eerste vluchtige inspectie komt het blok zeer eerlijk over. Vies en met wat aanslag op de aluminium klepdeksels maar er is in ieder geval niet aan geprutst. Op de kap van de distributie staat keurig een sticker met de datum van de laatste distributie vervanging. Bougies zien er netjes uit wel wat koolaanslag op de uitlaat openingen in de koppen. Dit weekend de kleppendeksels en het carter er maar eens onder vandaan halen om de ingewanden nader te bekijken.

Verder de afgelopen weken druk bezig geweest met het verwijderen van het restant van de voorwielophanging. Bovenste draagarmen gestraald en in de RX5 gezet. Met de 1 van de onderste draagarmen ben ik nog in gevecht. 1 van de bouten aan het chassis wil er niet uit! Any Tips? voordat ik de slijper erin zet.

De afgelopen weken flink op onderdelen jacht geweest met name naar "new old stock". Ik moet zeggen dat het erg spannend is als vanuit heel de wereld pakjes met nieuwe onderdelen binnenkomen. Het opbouwen wordt in ieder geval een feest.
Tot besluit een paar fotootjes van het blok.



- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Big blok
Waarom het 3.o liter blok als je een 2.5 hebt liggen?
Als de onderste draagarm niet los wil zou ik eens proberen met verwarmen en losstoken van waarschijnlijk roest op de lange bouten door de busjes in de carroserie

Waarom het 3.o liter blok als je een 2.5 hebt liggen?
Als de onderste draagarm niet los wil zou ik eens proberen met verwarmen en losstoken van waarschijnlijk roest op de lange bouten door de busjes in de carroserie

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Het 3,0l blok is puur voor de extra pk's Alfetta owner. Ga morgen de onwillige bout maar eens flink opstoken. Bedankt voor de tip!
Kan inderdaad bijna niet wachten om er een stukje mee te rijden
ben alleen bang dat dat nog wel even gaat duren. Verdiep mij op dit moment in de kunsten van het bitumen en tectyl verwijderen.
Ik volg je advies op om de 2,5l bak met de dubbele plaat eronder te laten. Ook van de Alfa specialist waar het blok vandaan komt kreeg ik dit advies. De standaard dubbele plaatkoppeling schijnt het extra vermogen eenvoudig aan te kunnen.
En voor de echte puristen het standaard blok kan er altijd weer in voor de "matching numbers".
Tijd om mijn handen maar weer eens vuil te maken zoveel eerder hoor ik de symphony van het blokje!
Carl
Kan inderdaad bijna niet wachten om er een stukje mee te rijden

Ik volg je advies op om de 2,5l bak met de dubbele plaat eronder te laten. Ook van de Alfa specialist waar het blok vandaan komt kreeg ik dit advies. De standaard dubbele plaatkoppeling schijnt het extra vermogen eenvoudig aan te kunnen.
En voor de echte puristen het standaard blok kan er altijd weer in voor de "matching numbers".
Tijd om mijn handen maar weer eens vuil te maken zoveel eerder hoor ik de symphony van het blokje!

Carl
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Een korte update van mijn project;
Ben druk bezig met het verwijderen van de bitumen en de antidreunmatten. Wat mij opvalt is dat op stukken waar het goed vastzit en er in eerste instantie geen roest lijkt te zitten er toch roest onder zit.
Zie bijvoorbeeld de achterste chassisbalk. Ben blij dat ik besloten heb hem helemaal kaal te maken.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over het volgende probleem. Een van de onderste draagarmbouten wil er absoluut niet uit. Ik heb al van alles geprobeerd inclusief het flink warm stoken echter zonder resultaat. Het vervelende is dat de bus nu los is gekomen in de chassisbalk. Ik heb de constructie goed bekeken en mijn plan is nu om de onderste kap welke op de balk is gepuntlast los te halen van het U profiel om zo bij de bus te komen. Aan de binnen zijde van de U balk zit nog een soort tussenplaat dus ik ben niet zo heel erg bang voor vervormingen maar toch... Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast ook leuk nieuws: alle nieuwe onderdelen komen binnen voor bijvoorbeeld de achterwielophanging. Ik heb gekozen voor verstelbare veren en rechte dion stangen. (Ik weet dat wordt nog een uitdaging i.v.m. de ruimte voor de achterste pijp van de demper). Daarnaast nieuwe remklauuwen met spacers en geventileerde schijven en Ferrodo blokken. Voor de voorzijde wacht ik nog op een aantal onderdelen.
In de tussentijd maar door met het bitumen steken... zucht......


Ben druk bezig met het verwijderen van de bitumen en de antidreunmatten. Wat mij opvalt is dat op stukken waar het goed vastzit en er in eerste instantie geen roest lijkt te zitten er toch roest onder zit.
Zie bijvoorbeeld de achterste chassisbalk. Ben blij dat ik besloten heb hem helemaal kaal te maken.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over het volgende probleem. Een van de onderste draagarmbouten wil er absoluut niet uit. Ik heb al van alles geprobeerd inclusief het flink warm stoken echter zonder resultaat. Het vervelende is dat de bus nu los is gekomen in de chassisbalk. Ik heb de constructie goed bekeken en mijn plan is nu om de onderste kap welke op de balk is gepuntlast los te halen van het U profiel om zo bij de bus te komen. Aan de binnen zijde van de U balk zit nog een soort tussenplaat dus ik ben niet zo heel erg bang voor vervormingen maar toch... Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast ook leuk nieuws: alle nieuwe onderdelen komen binnen voor bijvoorbeeld de achterwielophanging. Ik heb gekozen voor verstelbare veren en rechte dion stangen. (Ik weet dat wordt nog een uitdaging i.v.m. de ruimte voor de achterste pijp van de demper). Daarnaast nieuwe remklauuwen met spacers en geventileerde schijven en Ferrodo blokken. Voor de voorzijde wacht ik nog op een aantal onderdelen.
In de tussentijd maar door met het bitumen steken... zucht......

