"Mijn 1e project GTV6 3l QV 1982.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
"Mijn 1e project GTV6 3l QV 1982.
Nu mijn GTV6 groot motor onderhoud aan het krijgen is, leek het mij wel gepast als ik hier het één en ander bij ga houden.
Het is dus een GTV6 met een motor van een 164 3l 12v QV.
Aan de motor is al eens het één en ander gedaan en is ook bloed snel, ook bij lage toeren.
In november 2006 heb ik deze GTV overgenomen van een maat van mij.
Na veel heerlijke kilometers vond ik dat het olie verbruik niet gering was. Wat ook anderen op was gevallen op de verschillende evenementen waar ik kom.
Ik heb de GTV dan ook maar naar een kennis gebracht vorige week.
Hij zou eerst de diagnose stellen en dan met mij overleggen hoe en wat en niet onbelangrijk, de kosten.
Hij trek nog als een beer, maar er zit op bepaalde plaatsen in het blok een olie smurry.
Een pakking lekt een beetje en nu er vanavond de kop afgaat zal het duidelijk worden hoe het is met de zuigerveren en de bussen.
En de kleprubbers en geleiders worden dan ook vervangen. Ik zal eens kijken of mijn kennis er ook foto's van kan maken.
Hij woont namelijk niet bij mij om de hoek. Ik hou jullie op de hoogte.
--------------------------------------------------------------------------------
Het is dus een GTV6 met een motor van een 164 3l 12v QV.
Aan de motor is al eens het één en ander gedaan en is ook bloed snel, ook bij lage toeren.
In november 2006 heb ik deze GTV overgenomen van een maat van mij.
Na veel heerlijke kilometers vond ik dat het olie verbruik niet gering was. Wat ook anderen op was gevallen op de verschillende evenementen waar ik kom.
Ik heb de GTV dan ook maar naar een kennis gebracht vorige week.
Hij zou eerst de diagnose stellen en dan met mij overleggen hoe en wat en niet onbelangrijk, de kosten.
Hij trek nog als een beer, maar er zit op bepaalde plaatsen in het blok een olie smurry.
Een pakking lekt een beetje en nu er vanavond de kop afgaat zal het duidelijk worden hoe het is met de zuigerveren en de bussen.
En de kleprubbers en geleiders worden dan ook vervangen. Ik zal eens kijken of mijn kennis er ook foto's van kan maken.
Hij woont namelijk niet bij mij om de hoek. Ik hou jullie op de hoogte.
--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door GTV42.0 op 29 jul 2016, 18:20, 73 keer totaal gewijzigd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Zo de koppen zijn er af hij heeft ze al gedemonteerd.
De rubbers vd inlaatkelken zijn erg matig,kon ik beter nieuwe opdoen en de rubbers vd injectoren zijn ook erg slecht, niet soepel en gaaf.
Hij brengt de koppen binnen een paar dagen weg naar de revisie.
Foto's volgen.
De rubbers vd inlaatkelken zijn erg matig,kon ik beter nieuwe opdoen en de rubbers vd injectoren zijn ook erg slecht, niet soepel en gaaf.
Hij brengt de koppen binnen een paar dagen weg naar de revisie.
Foto's volgen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Word naar gekeken.Hij heeft een paar jaar terug bij een dealer in de buurt al eens groot onderhoud gehad.GTV schreef:Vervang je de zuigerveren niet??
En ja het is een dure aangelegenheid.
Maar ja het moet een keer gebeuren.
Er is de laatste jaren niet teveel aan
gedaan.Alleen noodzakelijke door de
vorige eigenaar.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2375
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Bij slechte schraapveren heb je kans dat hij straks misschien nog walmt, vandaar mijn vraag.GTV42.0 schreef:Word naar gekeken.Hij heeft een paar jaar terug bij een dealer in de buurt al eens groot onderhoud gehad.GTV schreef:Vervang je de zuigerveren niet??
En ja het is een dure aangelegenheid.
Maar ja het moet een keer gebeuren.
Er is de laatste jaren niet teveel aan
gedaan.Alleen noodzakelijke door de
vorige eigenaar.
En dan kan je gelijk de drijfstanglagers bekijken/vervangen.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 16:28
- Locatie: Elburg
24v zijn sterk hoor ;) Onze 24v had 325k op de teller en geen olie verbruik en het bleef maar gaan ;)GTV42.0 schreef:Ik hoor dat deze minder sterk zijn.Maar zelf geen ervaring mee.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=1
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: