
Een nieuwe membraan (geen km's gemaakt) lek!!
Ook direct nieuwe (andere gelijke) veren tbv acceleratiepompen gemonteerd.
Rest nu de vraag:
hoe? op de werkbank de acceleratiepompjes synchroon af te stellen?

Een paar stalen stripjes zijn ook al goed, als ze maar de opstelling hebben zoals ze normaal op het spruitstuk zitten.AlfettaOwner schreef:Niemand.....![]()
Had een tip van GTV gekregen!![]()
Het maken van een houten mal waar de carbs. op worden gemonteerd.
Voordeel hiervan is dat je door de aanzuigbuizen kunt kijken!
Met montage op de luchtfilterbak lukt dit niet zo goed!
Maar dan.........?
Het inspuitmoment bepaal jezelf dmv de veerspanning, zogauw je gas geeft moet hij gelijk beginnen.AlfettaOwner schreef:Hee Roy,
Tuurlijk, 2 metalen strippen zou ook moeten lukken![]()
Nog niet aan gedacht, goede tip![]()
Alleen dat moment van inspuit, wanneer weet ik of dit het juiste moment is, hoe te herkennen.
Wrom de borgmoer omgedraaid erop?
Borging naar 2 kanten of zie ik iets over het hoofd, centrering veer misschien?
Hee Sandro,AlfettaOwner schreef:Gisteravond nog s naar de carburateurs gekeken.
Ik heb ze op het de luchtfilterbak gemonteerd en daarin een TL-lamp gelegt!
Wat me daarbij opviel was dat de binnenste gaskleppen een beetje meer openstonden dan de andere twee![]()
En dat ook het moment van inspuit op 1 carb.setje verschillende is.
Verder viel me op dat de gaskleppen nooit 100% afsluiten maar das lijkt me af fabriek al zo![]()
Ze sluiten bovenin meer dan aan de onderkant.
Vraag 1: is het mogelijk om de gaskleppen op 1 set gelijk te zetten en hoe?
Vraag 2: een verschillende moment van inspuit op 1 set, hoe op te lossen?
Niet allemaal te gelijk
GTV schreef:Hee Sandro,AlfettaOwner schreef:Gisteravond nog s naar de carburateurs gekeken.
Ik heb ze op het de luchtfilterbak gemonteerd en daarin een TL-lamp gelegt!
Wat me daarbij opviel was dat de binnenste gaskleppen een beetje meer openstonden dan de andere twee![]()
En dat ook het moment van inspuit op 1 carb.setje verschillende is.
Verder viel me op dat de gaskleppen nooit 100% afsluiten maar das lijkt me af fabriek al zo![]()
Ze sluiten bovenin meer dan aan de onderkant.
Vraag 1: is het mogelijk om de gaskleppen op 1 set gelijk te zetten en hoe?
Vraag 2: een verschillende moment van inspuit op 1 set, hoe op te lossen?
Niet allemaal te gelijk
Ik wil je wel eens helpen (voor wat hoort wat)
ThanksGTVke schreef:Dat blokje ziet er behoorlijk netjes uit !
Zat de acceleratiesproeier van de 4de cil verstopt ?