GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Even een paar sfeer plaatjes van voorgaande weken. Moet voor de 4e van september nog wel wat aan gedaan worden o.a nieuwe APK, maar zover als ik het weet moet alleen de claxon en de ruitenwisserhandel aangepakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

In goed gezelschap met de 159 van de buurman en de GTV6 van Stefan.
Afbeelding

En nu ook met onze 156 er op.
Afbeelding

De auto heeft bijna 2 jaar stil gestaan en dit is te merken aan de olie die hij nu verbruikt :oops: O:) maar ja beetje bijvullen en heb er een goedje bij in gegooid wat het moet minderen.(we zien wel) GA in het najaar maar eens met de andere motor aan de gang en deze er tzt maar in plaatsen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ook met deze verder gegaan omdat de ruitenwisers het niet doen en ook de ruitensproeier werkt niet en de claxon de geest heeft gegeven. Dit is eenvoudig op te lossen, maar dat andere blijkbaar niet :evil: en dan jatten ze ook nog eens mijn tank leeg.
Afbeelding :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Mooie kale bedoening zo. Een medeformmers heeft de boel doorgemeten en het probleem zou in de schakelaar zitten.
Deze eraf en omdat er geen compleet juiste aanwezig was van twee één gemaakt. Dit bleek niets te helpen jammer genoeg.
Afbeelding
De boosdoener???
Afbeelding
Heb de persoon die het doorgemeten heeft even gebeld om te kijken of hij nog eens wil komen kijken en dit gaat binnenkort gebeuren (sorry voor het late telefoontje, was later dan ik had gedacht :oops: )
Stefan
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Bericht door Stefan »

GTV42.0 schreef:Ook met deze verder gegaan omdat de ruitenwisers het niet doen en ook de ruitensproeier werkt niet en de claxon de geest heeft gegeven. Dit is eenvoudig op te lossen, maar dat andere blijkbaar niet :evil: en dan jatten ze ook nog eens mijn tank leeg.
Afbeelding :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Mooie kale bedoening zo. Een medeformmers heeft de boel doorgemeten en het probleem zou in de schakelaar zitten.
Deze eraf en omdat er geen compleet juiste aanwezig was van twee één gemaakt. Dit bleek niets te helpen jammer genoeg.
Afbeelding
De boosdoener???
Afbeelding
Heb de persoon die het doorgemeten heeft even gebeld om te kijken of hij nog eens wil komen kijken en dit gaat binnenkort gebeuren (sorry voor het late telefoontje, was later dan ik had gedacht :oops: )
Gezien de rest van de foto's ga je de eerste dagen (weken) toch de weg niet op met deze GTV :wink: . Heb je dus ook geen benzine nodig en jouw benzine was voor een goed doel :jumping:.
Huidige Alfa:
Op dit moment Alfaloos.

Alfa-verleden:
Te veel om op te noemen
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gtv tijntje »

:blue_lol: Dat geeft niet, maar als je me wakker had gebeld :evil: :evil:

Hou het maar op dinsdagavond, als het anders word laat ik het tijdig weten...
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Is goed Martijn dan hou ik het op aanstaande dinsdagavond.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Vandaag even met jan bij Lemarc geweest in hun nieuwe onderkomen en dit zag er gelikt uit moet ik bekennen. Jan moest er nog wat weg halen en ik heb o.a. een stuurkollom meegenomen om te kijken of deze wel werkt en misschien sla ik dan 3 vliegen in 1 klap. Contactslot, ruitenwissers en ruitensproeier. Ben erg benieuwd of dit het euvel is.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Vanavond heeft Stefan een ander stuurkollom geprobeerd die ik zaterdag heb mee genomen, maar na het aansluiten van de stekkers werkte er nog steeds niets :cry: Martijn zou eerst komen, maar ging het niet redden ivm zijn werk. Als het mee zit komt hij maandag a.s. en ik ben erg benieuwd wat hij gaat vinden.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Gisteravond optijd naar Gramsbergen omdat Martijn daar op mij wachte om te helpen met mijn problemen van o.a de ruitenwissers. Martijn is echt top wat o.a. dit aan gaat. De boel doorgemeten en na wat testen was het euvel erg snel gevonden. Alles werkt weer :))) en het probleem zat o.a. in een rode draad die niet was aangesloten en dus niets deed en na deze goed te hebben aangesloten en andere zaken uit te sluiten deed de boel dus weer. Wat ook wel heeft geholpen dat we (Stefan en ik) van twee schakelaars één hebben gemaakt vertelde Martijn. Stefan was er ook weer vanuit Almelo om te helpen waarvoor weer dank kerel :thumbs: Toen Martijn weg was ben ik bezig geweest met het probleem claxon en naar mijn weten had ik het bij het juiste eind. Stefan heeft de rest om de stuutkollom klaar gemaakt en toen het stuur en claxon weer was aangesloten deed deze het ook weer :))) Even een stukje rijden, en de claxon weer geprobeerd en NIETS :shock: De boel weer diverse malen los en weer in elkaar met als gevolg dat hij het deed wanneer de auto uit stond en op contact doet deze niets! Ook raar was het dat ik met mijn handen "in" het stuur ging de claxon het ineens ging doen augenreib.gif Dit ging Stefan ook even te boven en we stonden even raar te kijken. Anteun die ook was aankomen waaien (geen koffie gehad :wink: was te laat :blue_lol: ) Dacht dat het misschien een relay kn zijn. Jan en zijn vader waren er ook nog even en die snapten het ook niet en hebben er verder ook niet verder naar gekeken. Ik gooi hem gewoon voor de APK binnenkort en zie wel hoe dit afloopt. In voorgaande jaren was het net zo, dus we komen er van zelf achter. Raad is wel welkom hoor :mrgreen:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Zo, nou, dus gisteravond was het dan zo ver. Even wat dingen na lopen bij de auto en lekker bakkie doen met Jan en Stefan. We hebben de boel even bekeken ivm het expantievat en wat de mogelijkheden zijn. Tot de conclussie gekomen dat het dan wel de thermostaat moet zijn die na al die jaren het heeft opgegeven. Deze dus los maken en vervangen door een andere. Mooi niet dus. Breken de bouten af :twisted: :twisted: :twisted: Dus de motorkap er af en alle slagen en draden die naar dit punt lopen. Wat een gekut zeg, maar gelukkig heb ik nog een motor staan en ja hoor, ook hier prak 1 bout af. Dis is ondertussen opgelost en de boel kon weer in elkaar gezet worden. Dit lijkt makkelijk, maar neemt toch aardig tijd in beslag. We zijn rond half acht begonnen en om 11.15uur was alles klaar en opgeruimd. Nu binnenkort de vloeistoffen er weer in en duimen dat het nu goed gaat. We hadden ons een heel andere avond voorgesteld dus, maar wel tevreden dat we het weer in elkaar hebben gekregen deze avond. Zal vanavond wel even een paar foto's plaatsen. De APK kan nu niet door gaan en zal hopelijk volgende week plaats vinden.

Groet Jeroen
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door nappa »

Het probleem met je claxon al opgelost? Klinkt bijna als een aardings probleem.
gtv6 '84
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Zit er op een van die onderste kruiskoppelingen ook niet een aardedraadje? zo'n draad die van de ene kant naar de andere kant loopt om de twee helften van de koppeling goed met elkaar te verbinden.

Dat draadje was bij mijn Giulietta eens niet helemaal lekker meer en gaf ook een slecht werkende claxon. :cry:

In principe krijgt de claxon constant 12v ( in ieder geval als de auto op contact staat, weet eerlijk gezegd niet of de claxon ook hoort te werken als de auto niet op contact staat) en gaat hij pas werken als de knop hem aan de massa legt.

Dus als de stroomvoorziening naar de claxon goed is moet het probleem in de massa kant zitten inderdaad. :wink: De bedieningsknop en stuurkolom zijn dan de hoofdverdachten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door nappa »

giuliettaevo schreef:Zit er op een van die onderste kruiskoppelingen ook niet een aardedraadje? zo'n draad die van de ene kant naar de andere kant loopt om de twee helften van de koppeling goed met elkaar te verbinden.
Dat draadje was bij mij ook kapot.

Hier is nog een discussie geweest over de toeter, misschien dat het helpt.
viewtopic.php?f=28&t=3351
gtv6 '84
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Het zit hem als ik het goed heb in de plus en min, maar dit is niet waar ik me het meest zorgen over maak. Ben erg benieuwd of het probleem met het koelvloeistof is opgelost.
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

nappa schreef:
giuliettaevo schreef:Zit er op een van die onderste kruiskoppelingen ook niet een aardedraadje? zo'n draad die van de ene kant naar de andere kant loopt om de twee helften van de koppeling goed met elkaar te verbinden.
Dat draadje was bij mij ook kapot.

Hier is nog een discussie geweest over de toeter, misschien dat het helpt.
viewtopic.php?f=28&t=3351

het is gvd of de duvelduvel ermee speelt: ik heb ook geen claxon op de sedan. :twisted:
Ik kreeg vandaag de tip om nar exact dat aarddraadje op de kruiskoppeling te kijken, 10 tegen 1 dat dat het euvel zou zijn.

Toevallig...
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Nou niet helemaal...

Mijn GTje heeft er ook last van..jaja oke ik rij er niet in maar de claxon doet het even goed niet :?
En helaas ook niet met een nieuw aarde draadje, 3 jaar geleden nieuwe opgezet (ba zolang geleden alweer :neutral: )
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

alfakwaal :mrgreen:
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

ik heb de claxons doorgemeten, die doen het.
Er is contact op de stuurring, ook dat klopt.
ergens tussen claxons en zekeringskast gaat het mis.
99% kans op een massaprobleem.
Morgen maar 's dat kabeltje vervangen.... :mad:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Een paar foto's van gisteravond zoals beloofd.
Afbeelding
Jan ik en en fotograaf Stefan achter de schermen.
Klote zooi wilde niet los.
Afbeelding
En de boel weer klaar. Was het werkelijk maar zo snel gegaan zeg!
Afbeelding
En de kap er ook weer op. Binnenkort maar de boel goed schoon maken weer want het is geen gezicht in den echte.
Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Vanmorgen samen met de buurman naar de GTV geweest en de vloeistoffen er weer ingedaan en kijken of alles er in bleef en niet weer zou gaan lekken. Het zag er erg goed uit en dus hebben we hem weer meegenomen naar Hoogeveen waar hij nu bij de garage staat voor de APK. Wat nog wel moet gebeuren is de achterschokbrekers vervangen. Tering wat zijn die slap zeg. Hoop dit nog te kunnen doen voor 4 september, maar weet niet of ik dit ga redden.
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gtv tijntje »

..... das 10 minuten werk per kant jeroen, 1 bakkie koffie minder doen :?:

:jumping:
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-