Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Hmmm, kom ik wel kom ik niet :? . Is dit een opening voor genodigden of voor iedereen Carl?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zaterdag 1 december is mijn eerste opendag! Dat is niet de officiele opening! Vanaf 1 december is er iedere 1e zaterdag van de maand een opendag met demo's.

De open dag is voor iedereen die het bedrijf wil zien en natuurlijk een soda straaldemonstratie!

De opening heb ik nog niet over nagedacht maar zal waarschijnlijk een feestje zijn voor genodigden, uiteraard zijn mijn trouwe volgers van dit forum ook hier welkom. Hiervoor heb ik nog geen datum geprikt en op deze dag zal ik ook geen straaldemo's geven :wink: dan sta ik namelijk aan de champagne :banana:

Gr,
Carl
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

:__: eusa_clap.gif :thumbs:
Carbo schreef:Zo ga lekker mijn eigen gangetje :jumpingred: komt helemaal goed, laat mij niet op jagen en doe alles zoals ik wil dat het moet zijn. Of het nou mijn werkwijze bij restaureren betreft of de inrichting van het pand :driving: ik ga mijn eigen weg en laat mij niet gek maken door de gevestigde orde. Ik heb een missie en die ga ik volbrengen op karakter en doorzettingsvermogen. :wink: Als ik een paar dagen langer bezig ben dan is dat maar zo. Het moet helemaal naar mijn zin worden.
En zo is dat! :thumbs:
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag weer een "paar zevenmijls laarzen" voorwaarts! :grin: :grin: :grin: :grin:

De afvoerkanalen door het dak heen gevoerd en op het dak afgemonteerd. Dit was echt een geweldige p...kk...klus zullen we maar zeggen :oops: Ik zag hier erg tegenop maar het was vanochtend droog dus niet nadenken maar gewoon doen. Dak open en kanalen omhoog getakeld wederom allemaal in mijn eentje :mrgreen: maar goed dat ik geen hoogtevrees heb :blue_lol: bungelde een paar keer op 6 meter om wat boutjes vast te draaien en de takel los te maken :schrik: :schrik: :schrik: Ik heb gelukkig ooit een speciale werken op hoogte training gehad bij de mannen met de groene baret dus ze maken mij de pis niet zo gauw lauw :jumping:

Tegelijkertijd de installateur bezig geweest met de 2e groepenkast aan te sluiten en............... de afzuiging van de straalcabine werkt :banana: :jumpingred: :))) :blue_cool: augenreib.gif fettabier.gif :jumpingred: :banana: :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=

Wat een goed gevoel vandaag :-({|=

De kanalen op het dak :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

en ik blijf een Rotterdammer dus een fotootje van de skyline :wink: Links de bocht om ligt de Van Brienenoord :mrgreen:
Afbeelding

De laatste kanalen van binnenuit! Die laatste gezette delen zijn 1,40m lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afbeelding

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er erg goed uit hoor Carl. :blue_cool: Ook een zeer mooie locatie zo te zien augenreib.gif
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Jammer alleen dat die schuiten voor je deur liggen, anders had je je speedboot daar mooi neer kunnen leggen. :mrgreen: En dan ´s avond lekker onspannen een stukje over het water vliegen met een gorgelende v8. :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

giuliettaevo schreef:Jammer alleen dat die schuiten voor je deur liggen, anders had je je speedboot daar mooi neer kunnen leggen. :mrgreen: En dan ´s avond lekker onspannen een stukje over het water vliegen met een gorgelende v8. :cool:
:thumbs: Bootje staat al in de hal! :jumping: Verderop is een mooi aanlegsteiger, heb alleen nog geen helling gespot :wink:

Zo vandaag is de elektra helemaal afgemaakt. Heb overal nu de juiste stroombeestjes :jumping:

Verder op onderdelen afhaal jacht geweest voor de barchetta :mrgreen: Mooi schadevrij neusje op de kop getikt en twee spiksplinternieuwe koplampen uit een oude dealervoorraad. Koplampjes waren het koopje van de week voor 200,- Euries de twee :banana: heb niet eens geprobeerd af te dingen zo goedkoop vond ik het. Als je dan van de beste verkoper hoort wat voor biedingen op de lampen bij hem waren binnengekomen moeten deze bieders zich diep schamen. Het zijn lampen die als je ze nieuw moet kopen nu al gauw zo'n 350,- per stuk kosten.

Afbeelding

Afbeelding
:blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Begint al een beetje op een echt bedrijf te lijken :blue_lol:

Gr,
Carl
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Ruimte beschikbaar voor de onderdelen ? Met schappen en zo?
Vast en zeker, zo strak als jij het inricht..

Mooi om te volgen allemaal, bewondering voor je enthousiasme en werklust.
Dank voor je goede tips...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Ruimte beschikbaar voor de onderdelen ? Met schappen en zo?
Vast en zeker, zo strak als jij het inricht..
Ik heb een separate ruimte met circa 100 meter stelling en ik ga in de hal een palletstelling plaatsen (moet ik even goedkoop tegenaanlopen :wink: )

Vandaag gelukkig weer een paar extra handen van mijn vaste zaterdag moatie! :jumping: Probeer dan altijd wat werk te verzamelen wat ik echt niet alleen kan :jumping:

De brug geplaatst, lijkt eenvoudig maar 10 keilbouten van 20 mm in het betonboren is een lekker klusje :twisted: Ik heb gekozen voor een tweekolommer met bovergeleiding (dus dorpelloos, wel zo handig als je met carrosserieën op frames of rotisserie in de weer ben, heb je geen vervelend dorpeltje :wink: ), betekend wel flink de hoogte in ca 4,00m. Is een 4tons brug dus een aardige jongen augenreib.gif

Daarna ook de compressor en droger geplaatst en provisorisch aangesloten en ......... het werkt :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

Het einde van de opbouw komt nu langszaam in zicht en dat geeft voldoening als hetgeen je hebt uitgedacht ook werkelijkheid wordt! O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:)

Brug in opbouw!
Afbeelding

De tekening en het bouwpakket :schrik:
Afbeelding

Komt toch goed! :mrgreen:
Afbeelding

DE compressor, droger en tank(je) :jumping:
Afbeelding

Komende week afbouwen :jumpingred:
Oja ook nog even alle TL buizen vervangen :blue_lol:

Tijd voor een fettabier.gif
Gr,
Carl
lesleym1991
Novizio
Novizio

Bericht door lesleym1991 »

Carbo schreef:
Ik heb een separate ruimte met circa 100 meter stelling en ik ga in de hal een palletstelling plaatsen (moet ik even goedkoop tegenaanlopen :wink: )
Vaak kun je op veiling websites dit soort zaken tegenkomen, zoals https://www.bva-auctions.com/home/index
Toen die Alfa garage in voorburg(?) failliet ging heb ik via deze site nog een mooi setje velgen gekocht voor de 147.
Alfa 147 2001 -Audi A3
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Mooie compressor & ketel! Zeer fijn. Vraagt weinig onderhoud, best stil.
De monteur van die firma rade aan: 50% draaitijd, 50%rust. Wellicht is het handig als de compressor te veel moet werken om een 2e ketel voor het stralen te zetten bijvoorbeeld.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Carl, erg leuk jou nu in real live te kunnen spreken. Jammer genoeg wat te kort, want had nog wat vragen en wilde even wat sparren wat betreft onze auto's. Kom wel een keer naar jou toe hoor :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

De monteur van die firma rade aan: 50% draaitijd, 50%rust. Wellicht is het handig als de compressor te veel moet werken om een 2e ketel voor het stralen te zetten bijvoorbeeld.
Dat zal niet nodig zijn want voor het stralen heb ik een dieselcompressor :wink: . Alhoewel een flinke jongen gaat deze (schroef) werkplaatscompressor dat echt niet trekken.
De diesel compressor is ook nog een speciale uitvoering levert namelijk een werkdruk van 10bar continu bij maar liefst 3500 l/min! Normale uitvoeringen leveren een werkdruk van 8bar continu en een maximale druk van 10bar. Heb ik weer veel discussie over gehad met een NL leverancier die wel even de werkdruk zou opschroeven :twisted: dus niet gewoon een 10bar uitvoering gekocht in Belgie bij mensen die het wel snappen! :))) en nog goedkoper ook!
Die 10bar werkdruk is absoluut noodzakelijk voor het sodastralen.

De werkplaatscompressor op de foto is dus alleen voor mijn luchtgereedschap, de spuitcabine en voor de installatie die de stoffilters van de straalcabine reinigt

Jeroen;
Ik vind het ook leuk om nog een keer verder met je te praten over onze GTV's :mrgreen: De koffie staat klaar :wink: Volgende week gaat ook de GTV6 naar de bedrijfshal!

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Carl , leuk je ff te hebben gesproken, eindelijk een gezicht bij het restauratieproject en nieuwe werkplaats :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

En Carl, nog druk geweest afgelopen dagen?
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Carl , leuk je ff te hebben gesproken, eindelijk een gezicht bij het restauratieproject en nieuwe werkplaats
Sandro, was geheel wederzijds! Leuk om nu ook jullie gezichten te kennen :thumbs:

Vandaag weer druk bezig geweest. Samen met de loodgieter de aanvoer en afvoer van de spuitcabine brander aangebracht inclusief de bijbehorende dakdoorvoeren. Verder de grote vierkante afzuigkanalen definitief ingeplakt op het dak :mrgreen: Tussen de regenbuien door :blue_lol: op hee dak met deze wind is ook niet echt een pretje :rollingredhead:

Later op de middag de compressor, droger en tank definitief met elkaar verbonden en op druk gebracht. Alles werkt gelukkig naar behoren :banana: morgenochtend kijken hoeveel lucht ik kwijt ben :lol:

De brug heb ik begin van de week afgemonteerd. Morgen gaat de 380V erop en dan kijken of het werkt.
Voor de schuurbrug is 220V krijg ik morgen een trage zekering in de zekeringkast. De standaard zekering kon de piekspanning niet aan :schrik:

:blue_cool: Nu alleen nog de motoren bekabelen! en dan gaan met die banaan!
Afbeelding

De defintieve opstelling! Lekker compact en toch een 500l buffertank.
Afbeelding

De brug in volle glorie! :cool:
Afbeelding

De laatste loodjes wegen het zwaarst, phhhhhh ben dat bouwvakken wel behoorlijk zat :twisted: Ik wil auto's restaureren :driving: :driving: :driving: :driving: :driving: :driving: :driving: :driving:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Haha Jeroen,
Je was mij net voor met je berichtje :jumping:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag de laatste stroom aansluitingen gerealiseerd. De krachtstroom voor de tweekolommer en voor de schuurbrug een trage zekering geplaatst.

En het werkt :banana: "We are in the air! :jumping:

Afbeelding

De barchetta was het proefkonijn(tje) :blue_lol: Als het sloepje naar beneden was gekomen blijft het maar een Fiat ::-)

Wel een hoop ellende gehad met hydraulische olie lekkage op een van de hefcilinders. Uiteindelijk met Loctite 542 de boel toch dicht gekregen. Volgende week wordt de brug gekeurd en ik kan weer een klusje van mijn lijstje afstrepen :mrgreen:

Compressor stond vanochtend nog keurig op 10bar dus geen lekkage! Het mag dus toch een keer meezitten! :banana:

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 02 nov 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door modellisimo »

Goed werk geleverd. Het ziet er gelikt uit. Ik ben erg jaloers op jouw werkplek. Maar ja jij moet er geld mee verdienen en voor mij zou het een hobby plek zijn.
Alfa Giulietta
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door GTV »

:__:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Plaats reactie