Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
-
- Alfetta Transaxle Guru
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Hmmm, kom ik wel kom ik niet
. Is dit een opening voor genodigden of voor iedereen Carl?

Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
Zaterdag 1 december is mijn eerste opendag! Dat is niet de officiele opening! Vanaf 1 december is er iedere 1e zaterdag van de maand een opendag met demo's.
De open dag is voor iedereen die het bedrijf wil zien en natuurlijk een soda straaldemonstratie!
De opening heb ik nog niet over nagedacht maar zal waarschijnlijk een feestje zijn voor genodigden, uiteraard zijn mijn trouwe volgers van dit forum ook hier welkom. Hiervoor heb ik nog geen datum geprikt en op deze dag zal ik ook geen straaldemo's geven
dan sta ik namelijk aan de champagne
Gr,
Carl
De open dag is voor iedereen die het bedrijf wil zien en natuurlijk een soda straaldemonstratie!
De opening heb ik nog niet over nagedacht maar zal waarschijnlijk een feestje zijn voor genodigden, uiteraard zijn mijn trouwe volgers van dit forum ook hier welkom. Hiervoor heb ik nog geen datum geprikt en op deze dag zal ik ook geen straaldemo's geven

Gr,
Carl
-
- Alfetta Membro

En zo is dat!Carbo schreef:Zo ga lekker mijn eigen gangetjekomt helemaal goed, laat mij niet op jagen en doe alles zoals ik wil dat het moet zijn. Of het nou mijn werkwijze bij restaureren betreft of de inrichting van het pand
ik ga mijn eigen weg en laat mij niet gek maken door de gevestigde orde. Ik heb een missie en die ga ik volbrengen op karakter en doorzettingsvermogen.
Als ik een paar dagen langer bezig ben dan is dat maar zo. Het moet helemaal naar mijn zin worden.

Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
-
- Alfetta Guru
Vandaag weer een "paar zevenmijls laarzen" voorwaarts!
De afvoerkanalen door het dak heen gevoerd en op het dak afgemonteerd. Dit was echt een geweldige p...kk...klus zullen we maar zeggen
Ik zag hier erg tegenop maar het was vanochtend droog dus niet nadenken maar gewoon doen. Dak open en kanalen omhoog getakeld wederom allemaal in mijn eentje
maar goed dat ik geen hoogtevrees heb
bungelde een paar keer op 6 meter om wat boutjes vast te draaien en de takel los te maken
Ik heb gelukkig ooit een speciale werken op hoogte training gehad bij de mannen met de groene baret dus ze maken mij de pis niet zo gauw lauw
Tegelijkertijd de installateur bezig geweest met de 2e groepenkast aan te sluiten en............... de afzuiging van de straalcabine werkt
Wat een goed gevoel vandaag
De kanalen op het dak

en ik blijf een Rotterdammer dus een fotootje van de skyline
Links de bocht om ligt de Van Brienenoord

De laatste kanalen van binnenuit! Die laatste gezette delen zijn 1,40m lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr,
Carl

De afvoerkanalen door het dak heen gevoerd en op het dak afgemonteerd. Dit was echt een geweldige p...kk...klus zullen we maar zeggen

Tegelijkertijd de installateur bezig geweest met de 2e groepenkast aan te sluiten en............... de afzuiging van de straalcabine werkt

Wat een goed gevoel vandaag

De kanalen op het dak

en ik blijf een Rotterdammer dus een fotootje van de skyline

De laatste kanalen van binnenuit! Die laatste gezette delen zijn 1,40m lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
Ziet er erg goed uit hoor Carl.
Ook een zeer mooie locatie zo te zien 

- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Jammer alleen dat die schuiten voor je deur liggen, anders had je je speedboot daar mooi neer kunnen leggen.
En dan ´s avond lekker onspannen een stukje over het water vliegen met een gorgelende v8. 

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Guru
giuliettaevo schreef:Jammer alleen dat die schuiten voor je deur liggen, anders had je je speedboot daar mooi neer kunnen leggen.En dan ´s avond lekker onspannen een stukje over het water vliegen met een gorgelende v8.

Zo vandaag is de elektra helemaal afgemaakt. Heb overal nu de juiste stroombeestjes

Verder op onderdelen afhaal jacht geweest voor de barchetta

Begint al een beetje op een echt bedrijf te lijken

Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
Ruimte beschikbaar voor de onderdelen ? Met schappen en zo?
Vast en zeker, zo strak als jij het inricht..
Mooi om te volgen allemaal, bewondering voor je enthousiasme en werklust.
Dank voor je goede tips...
Mooi om te volgen allemaal, bewondering voor je enthousiasme en werklust.
Dank voor je goede tips...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
Ik heb een separate ruimte met circa 100 meter stelling en ik ga in de hal een palletstelling plaatsen (moet ik even goedkoop tegenaanlopenRuimte beschikbaar voor de onderdelen ? Met schappen en zo?

Vandaag gelukkig weer een paar extra handen van mijn vaste zaterdag moatie!

De brug geplaatst, lijkt eenvoudig maar 10 keilbouten van 20 mm in het betonboren is een lekker klusje

Daarna ook de compressor en droger geplaatst en provisorisch aangesloten en ......... het werkt

Het einde van de opbouw komt nu langszaam in zicht en dat geeft voldoening als hetgeen je hebt uitgedacht ook werkelijkheid wordt!

Brug in opbouw!

De tekening en het bouwpakket

Komt toch goed!

DE compressor, droger en tank(je)

Komende week afbouwen

Oja ook nog even alle TL buizen vervangen

Tijd voor een

Gr,
Carl
-
- Novizio
Vaak kun je op veiling websites dit soort zaken tegenkomen, zoals https://www.bva-auctions.com/home/indexCarbo schreef:
Ik heb een separate ruimte met circa 100 meter stelling en ik ga in de hal een palletstelling plaatsen (moet ik even goedkoop tegenaanlopen)
Toen die Alfa garage in voorburg(?) failliet ging heb ik via deze site nog een mooi setje velgen gekocht voor de 147.
Alfa 147 2001 -Audi A3
- Melvivio
- Advanced Membro
Mooie compressor & ketel! Zeer fijn. Vraagt weinig onderhoud, best stil.
De monteur van die firma rade aan: 50% draaitijd, 50%rust. Wellicht is het handig als de compressor te veel moet werken om een 2e ketel voor het stralen te zetten bijvoorbeeld.
De monteur van die firma rade aan: 50% draaitijd, 50%rust. Wellicht is het handig als de compressor te veel moet werken om een 2e ketel voor het stralen te zetten bijvoorbeeld.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Transaxle Guru
Carl, erg leuk jou nu in real live te kunnen spreken. Jammer genoeg wat te kort, want had nog wat vragen en wilde even wat sparren wat betreft onze auto's. Kom wel een keer naar jou toe hoor 

-
- Alfetta Guru
Dat zal niet nodig zijn want voor het stralen heb ik een dieselcompressorDe monteur van die firma rade aan: 50% draaitijd, 50%rust. Wellicht is het handig als de compressor te veel moet werken om een 2e ketel voor het stralen te zetten bijvoorbeeld.

De diesel compressor is ook nog een speciale uitvoering levert namelijk een werkdruk van 10bar continu bij maar liefst 3500 l/min! Normale uitvoeringen leveren een werkdruk van 8bar continu en een maximale druk van 10bar. Heb ik weer veel discussie over gehad met een NL leverancier die wel even de werkdruk zou opschroeven

Die 10bar werkdruk is absoluut noodzakelijk voor het sodastralen.
De werkplaatscompressor op de foto is dus alleen voor mijn luchtgereedschap, de spuitcabine en voor de installatie die de stoffilters van de straalcabine reinigt
Jeroen;
Ik vind het ook leuk om nog een keer verder met je te praten over onze GTV's

Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Carl , leuk je ff te hebben gesproken, eindelijk een gezicht bij het restauratieproject en nieuwe werkplaats 

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
En Carl, nog druk geweest afgelopen dagen?
-
- Alfetta Guru
Sandro, was geheel wederzijds! Leuk om nu ook jullie gezichten te kennenCarl , leuk je ff te hebben gesproken, eindelijk een gezicht bij het restauratieproject en nieuwe werkplaats

Vandaag weer druk bezig geweest. Samen met de loodgieter de aanvoer en afvoer van de spuitcabine brander aangebracht inclusief de bijbehorende dakdoorvoeren. Verder de grote vierkante afzuigkanalen definitief ingeplakt op het dak

Later op de middag de compressor, droger en tank definitief met elkaar verbonden en op druk gebracht. Alles werkt gelukkig naar behoren

De brug heb ik begin van de week afgemonteerd. Morgen gaat de 380V erop en dan kijken of het werkt.
Voor de schuurbrug is 220V krijg ik morgen een trage zekering in de zekeringkast. De standaard zekering kon de piekspanning niet aan

De defintieve opstelling! Lekker compact en toch een 500l buffertank.

De brug in volle glorie!

De laatste loodjes wegen het zwaarst, phhhhhh ben dat bouwvakken wel behoorlijk zat

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
Haha Jeroen,
Je was mij net voor met je berichtje
Gr,
Carl
Je was mij net voor met je berichtje

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
Vandaag de laatste stroom aansluitingen gerealiseerd. De krachtstroom voor de tweekolommer en voor de schuurbrug een trage zekering geplaatst.
En het werkt
"We are in the air!

De barchetta was het proefkonijn(tje)
Als het sloepje naar beneden was gekomen blijft het maar een Fiat
Wel een hoop ellende gehad met hydraulische olie lekkage op een van de hefcilinders. Uiteindelijk met Loctite 542 de boel toch dicht gekregen. Volgende week wordt de brug gekeurd en ik kan weer een klusje van mijn lijstje afstrepen
Compressor stond vanochtend nog keurig op 10bar dus geen lekkage! Het mag dus toch een keer meezitten!
Gr,
Carl
En het werkt

De barchetta was het proefkonijn(tje)

Wel een hoop ellende gehad met hydraulische olie lekkage op een van de hefcilinders. Uiteindelijk met Loctite 542 de boel toch dicht gekregen. Volgende week wordt de brug gekeurd en ik kan weer een klusje van mijn lijstje afstrepen

Compressor stond vanochtend nog keurig op 10bar dus geen lekkage! Het mag dus toch een keer meezitten!

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 02 nov 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- modellisimo
- Advanced Membro
Goed werk geleverd. Het ziet er gelikt uit. Ik ben erg jaloers op jouw werkplek. Maar ja jij moet er geld mee verdienen en voor mij zou het een hobby plek zijn.
Alfa Giulietta
- GTV
- Alfetta Guru

Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale