Ik kan klauwen op de kop tikken zonder de bevestingsbouten echter Remco riep dat je erop moest letten dat deze bouten erbij zitten.
Is dit een speciale bout met een specifieke draad?
Is er ergens ook los aan te komen?
als het gaat om de bevestigingsbouten om de klauwen aan het fusee vast te maken, die heb ik gewoon bij fabory center vandaan gehaald......wel als inbus
wbt de studs en de ring, ik heb gewoon een ring van een 1,5cm van een buis gezaagd (ca 1,5mm dikte) die aangepast zodat deze rond de naaf paste tussen de studs en naaf en daarna gelast.....
Is makkelijker als je ze erbij hebt omdat het ( uit het hoofd) M14 bouten met fijne draad zijn die niet voor iedereen even gemakkelijk te krijgen zijn. Zijn overigens duur, zeker bij FaboryCentre.
En in 12.9 kwaliteit worden het inderdaad inbusbouten.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Zojuist heb ik gezien dat het ook met een 4 cilinder makkelijk is om zo'n grote remmen passend te maken. Het is zelfs nog makkelijker aangezien bij de 4 cilinder er schijven zijn van 28mm dik, de klauwen hoeven dan niet verbreed te worden!
Hiervoor zijn dezelfde adapters en 166 klauwen nodig, alleen moeten er andere schijven worden gebruikt. Namelijk die van een Lancia Delta, brembo nr 09.A500.11. Deze zijn 330x28 en 4x98. Deze schijven moeten dan net als de 5 gaats schijven wel even het naafgat uitgedraaid hebben naar de grotere maat.
Als het goed is ga ik volgende week een setje 16" stalen velgen ophalen in 4x98. Dan zal ik ook eens passen of dat over de 166 klauw met adapter heenpast. Als dat zo is dan denk ik dat mijn dagelijkse Giulietta straks hele dikke remmen krijgt.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Heeft iemand van jullie een soortgelijke aanpassing aan de Ducato hrc moeten maken om hem pas te krijgen op de GTV6?
Nee toch?
De Ducato hrc zou toch zonder enige aanpassing op de GTV gemonteerd moeten kunnen worden?
Maar dit is idd een kopie van mijn adaptertje... Had al een berichtje gehad van hem om me te bedanken.
Hij heeft alleen wel andere schijven gebruikt van een ander merk auto. Die waren 28mm dik en dan hoefde hij zijn klauwen niet te verbreden. Wel moesten ze omgeboord worden naar 4x98. De schijven zijn er echter wel in dezelfde maat en ook met steek 4x98, van een nieuwe lancia delta 1.8T geloof ik, 330 x28.
Leuk motortje heeft hij ook in dat ding trouwens, hoewel dat twin-chargen niet echt mijn ding is..
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Niet erg handig om pas te willen maken op een transaxle... Je zou adapters moeten maken, vulringen moeten draaien om het naafgat op de goede maat te krijgen, de schijven om moeten boren en evt. een spacer voor de schijf maken. Dat is natuurlijk allemaal geen probleem maar toevallig is er al een makkelijkere oplossing voorhanden en dat is in dit topic beschreven ... De adapters kun je zo bestellen en de schijven hebben maar een kleine aanpassing nodig. Hoef je dus niks zelf uit te vinden.
Bovendien heb je voor de 250 euro van jouw set met een beetje zoeken ook een setje nieuwe 156 gta 330mm schijven en een setje 166 klauwen...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Ik had even een paar vraagjes over de HRC, ik ga dus binnenkort ook big brake's op mijn Alfa monteren, weet dat je de HRC van een braadwurst e32 kan gebruiken Ate nr 03.2125.2802.3
Er is hier dus een groepsinkoop geweest (de febi bilstein 18321) zelfde bij Ate is nr. 24.2125.1703.3
Nu is mijn vraag de volgende op de site's waar men deze verkoopt staan 2 maten genoteerd, Bij de standaard Alfa HRC is dat L1= 18,8mm en L2 = 167,0mm.
De braadwurst heeft L1 = 18,5mm en L2 = 163mm
Bij de door jullie aangeschafte HRC is dat L1 = 9mm en L2 = 168mm
Ik ga er van uit dat L2 de totale lengte cilinder is en L1 lengte van de kraag die na montage in de bekrachtiger verdwijnt? Nu is mijn vraag hoe belangrijk is deze maat?
Waarom is de keuze niet gevallen op de ook ducato HRC Ate nr 24.2125.1702.3 deze heeft L1 = 19mm en L2 = 173,4mm (komt meer overeen met de standaard Alfa HRC maar deze heeft net als de braadwurst maar 2 aansluitpunten is dit een nadeel komt 1 leiding uit en deze wordt via t-stuk gesplitst in 2!! Voor eerste stukje dikkere leiding nemen? Lijkt mij warmer te worden omdat hier 2x de druk in verplaatst wordals even verderop
Ik wilde graag wat antwoorden voordat ik mijn 25,4mm HRC aanschaf.
De Ducato HRC met 2 uitgangen heb ik in het verleden ook gebruikt op een van mijn auto's. Gewoon met een t-stuk voor de leidingen. Geen enkel probleem. De achterremmen zitten standaard ook met een t stuk gemonteerd tenslotte.
De druk is overal in de leidingen hetzelfde.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Ok bedankt voor de informatie ik stelde mijn vraag eigenlijk vanwege de afwijking van L1 deze is bij de ducato HRC met 5 aansluitingen TOV de andere 3 Hrc's, vraag mij nu alleen weer af waarom de HRC van de braadwurst 3x zo duur moet zijn als de HRC met 2 uitgangen van de Ducato? Wat is hier anders aan wat het prijs verschil maakt? Ps. welke van de 3 is de aanrader?