Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag gestart met het afbouwen van de spuuitcabine. Met name de bekabeling naar de motoren, de klepaansturing, de oliebrander en de temperatuursensor. Vandaag alles uitgelegt en de loop van de kabels bepaald, morgen de boel installeren.
Verder de cabine aan de binnenkant voor de eerste keer schoongemaakt. Dit is de eerste keer en voordat de fllters erin gaan gebeurd dit nog tweemaal. Ik beschouw de cabine echt als een cleanroom :mrgreen: Kost veel tijd maar beter nu stof verwijderen dan dadelijk een stofinsluiting moeten wegpolijsten. En ja hier wijk ik natuurlijk weer af van de gevestigde orde en ga ik lekker mijn eigen weg. Wacht allemaal maar af op het uiteindelijke resultaat :wink:

De afgelopen weken al een aantal aanvragen ontvangen voor alleen spuitwerk. Helaas heb ik deze mensen teleur moeten stellen. Het spuiten is een onderdeel van het door mij ontwikkelde (kwaliteits) proces maar geen "core" business. Dat wil dus zeggen dat ik alleen maar auto's spuit die ik zelf ook heb gestraald en voorbewerkt (of waar ik direct betrokken ben bij het proces). Het is simpel; ik lever topkwaliteit tegen een zeer schappelijke prijs. Om de topkwaliteit te kunnen leveren volg ik mijn proces. Als iemand anders de voorbewerking doet heb ik geen enkele invloed op de kwaliteit terwijl wel mijn naam onder het spuitwerk staat daarom doe ik dit dus niet :wink:
Het is niet voor niets dat ik het straalwerk, carrosseriewerk, voorbewerking en spuitwerk allemaal in eigen huis doe, alleen op deze wijze heb ik alles in eigen hand en kan ik mijn kwaliteitsnormen bereiken. Volgens mij ben ik in deze totale proces uitvoering ook gewoon uniek in de restauratie wereld (zeker in dit prijssegment).

Voor Melvin speciaal een fotootje gemaakt van mijn straalmasker en filterunit!
Afbeelding
Afbeelding

Het reinigen van de cabine is veeeeeeel werk. Wat een hoop bouwstof ligt er in alle hoeken en gaatjes!
Afbeelding

Zo nu eerst een fettabier.gif

Aftellen naar de Open dag! O:)
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door GTVke »

Ik heb dit topic eens gans doorgenomen .......... respect Carl !
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag wilde ik de bekabeling van de spuitcabine afronden...... moest toch makkelijk gaan in 1 dag :neutral:

Helaas bij het aansluiten van de 10 plafond armaturen in twee rijen blijkt er een sluiting in te zitten. Eerst gezocht in de door mij zelf gesoldeerde explosie vrije connectoren maar dat blijkt allemaal correct te zijn :roll:
Dan een voor een de armaturen gecontroleerd en daarvoor moeten de glas kappen er weer vanaf dus veel werk :evil: Twee armaturen gevonden met een probleem en dan per TL balk zoeken welke het is :twisted: Uiteindelijk twee aansluitkabels gevonden met een beschadigde mantel. Gewoon Philips armaturen waar een kabel tijdens de fabrieks montage wordt klemgezet en beschadigt :twisted: echt ongelofelijk :evil:

Na 7 uur keihard doorwerken heb ik ook de plafondverlichting branden :neutral:

Kan geen :banana: roepen, baal alleen maar wat een :kotssmiley: Vind het niet zo raar dat er in dit land zoveel naar de kl.t. gaat! Is er nog een bedrijf dat in 1 keer alles goed doet :?:

Weer een dag weg! :neutral:

Nu lekker slapen en morgen weer ..... lekker aan de slag :jumping:

Gr,
Carl
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door @PM »

Da's idd balen, helemaal omdat je juist op dat punt kwaliteit zou mogen verwachten :?

Maargoed het is opgelost, gauw van je af zetten en lekker verder gaan waar je gebleven was :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

@PM schreef:Da's idd balen, helemaal omdat je juist op dat punt kwaliteit zou mogen verwachten :?

Maargoed het is opgelost, gauw van je af zetten en lekker verder gaan waar je gebleven was :thumbs:
Thanks :thumbs: Dat heb ik vandaag inderdaad maar gedaan, gewoon vanochtend een frisse start!

De bekabeling op twee kabeltjes na klaar. Alleen nog een kabel naar de brander en naar het relais dat de pneumatische klep aanstuurt. Intussen wel de kast getest en........ de motoren draaien :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

en ook de verlichting werkt nu volledig (na wel eerst nog een kortsluiting te hebben verholpen) :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred:

Afbeelding

Afbeelding

:blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

Zo op naar de volgende klus (of uitdaging :mrgreen: )

Gr,
Carl
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door gtv1981 »

je gaat er als een speer vandoor :thumbs:
gr sven
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Prachtig idd Carl hoe je telkens weer alles oppakt en ermee aan de slag gaat :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Weer een paar hobbels genomen :twisted:

Vrijdag was ik bezig met de montage van de persluchtleidingen tot het moment dat ik tot mijn grote schrik :schrik: :schrik: :schrik: zag dat het dak van de straalcabine was ingeklapt. Ik heb deze week wat testen gedaan in de cabine zonder filters, de zuigkracht is zo enorm dat je door de vacuum de deuren niet meer kon openen. Schijnbaar was dit teveel voor het plafond en dit stond dan ook bol naar beneden (of is het dan hol, whatever!). Vrijdag eerst een stalen U profieltje erin gelast en daarna getest, augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif wat denk je het U profiel werd gewoon krom getrokken :schrik: Ongelofelijk wat een kracht er door 1 afzuigmotor vrijkomt.
Daarna even nagedacht en uiteindelijk drie balken tussen de langsliggers geplaatst. De steuntjes aan de langsliggers gelast.

:evil: Alweer, noodlot, de Cebora lasmachine moest omhoog omdat anders de kabels te kort waren, dus de fles los neergezet, valt natuurlijk om precies op de stelknop :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: hoe verzin je het, dus wederom improviseren met een paar slangklemmen om verder te kunnen lassen :mrgreen:

Al met al een complete dag foetsie :evil:

Vandaag verder met de persluchtleidingen. Ik gebruik aluminium leidingen met snelkoppelingen van Sicomat. Morgen de boel afmaken en hoop dat alles gelijk dicht is :?

De 3 nieuwe balken! (lijken op de foto krom maar zijn echt recht!) "scary" als je deze balken van ruim 9 bij 4 centimeter gewoon ziet doorbuigen tijdens de extreme test op vol vermogen zonder filters augenreib.gif
Afbeelding

De noodoplossing op de fles O:)
Afbeelding

Een stukje Sicomat persluchtleiding!
Afbeelding

Welke beren ga ik nu nog tegenkomen :?: :?: :?: :?:

Gr,
Carl
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar beter nu goed testen, dan later dingen tegen komen.
:thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

:mrgreen: Vandaag zat het weer mee :thumbs:

Mijn perslucht leidingsysteem afgemaakt..........en in 1 keer dicht :banana: zonder zelfs een verbinding na te hoeven trekken :))) Ben blij dat ik er de tijd voor heb genomen.
De 1e tijdgestuurde magneetklep voor filterreiniging werkt :banana: :jumpingred: :banana: :jumpingred: :banana: :jumpingred: :banana: :jumpingred: :banana:

Hiermee zijn alle grote zaken klaar fettabier.gif

Deze week nog een behoorlijk aantal details afwerken, een dagje proefstralen en een bok voor de GTV6 lassen zodat bella op de autoambulance kan :mrgreen: De GTV6 staat er een beetje troosteloos onder het stof bij :oops: :oops: :oops: Daarna grote schoonmaak voor de Open dag! :wink:

Op weg naar 1 december :jumping:

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Ben je nu elke dag alleen bezig in je werkplaats :shock:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Ben je nu elke dag alleen bezig in je werkplaats :shock:
Ja :oops: de afgelopen 3 maanden bijna 7 dagen per week minimaal 9 uur per dag werken :schrik: . Ik doe daarnaast ook nog wat werk als projectmanager :wink: .

Je moet er wel wat voor over hebben :jumping:

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Blijf het zeggen, petje af hoor :thumbs: :thumbs:
Helemaal in je uppie is niet altijd handig en plezierig werken.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Het pand is nu voor 98% af. Ben aan het aftellen naar de Open Dag komende zaterdag :wink:

Vandaag de plaatwerk werkplekken ingericht met de binnengekomen machines. Ik heb de beschikking over een grote zetbank, krimp- strek apparaat met voetbediening, een elektrische profielroller, natuurlijk een Engels wiel en last but not least een pneumatische planeerhamer. Dat maakt het leven van een roest restaurateur toch een stuk plezieriger :blue_cool:
De machines staan nog niet vast omdat ik pas als ik echt aan het werk ben de exacte plaats ga bepalen.

Morgen wordt een spannende dag! De GTV6 staat klaar op haar verrijdbare bok en gaat morgen naar haar nieuwe onderkomen. Zou ik eigenlijk al vandaag doen maar er kwam iets anders tussen :?

Afbeelding
:blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Het logo waakt over de werkplaats ::-)
Afbeelding

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Heb je er ook rugbaarheid aan gegeven buiten het forum om Carl? Dit jaar denk ik niet dat ik het red om een kijkje te komen nemen. maar kom zeker spoedig eens een kijkje nemen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Heb je er ook rugbaarheid aan gegeven buiten het forum om Carl? Dit jaar denk ik niet dat ik het red om een kijkje te komen nemen. maar kom zeker spoedig eens een kijkje nemen.
Yep! Er staat een halve pagina advertentie in Classic Trader van deze maand!

Jammer dat je er nu niet bij kunt zijn maar je bent altijd van harte welkom, ook buiten de Open Dagen om :thumbs:

Weet je het zeker, mijn GTV6 (verwaarloosde) projectje staat er zaterdag ook + mijn speciale opbouw spulletjes :wink:

Gr,
Carl
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Maar op de eigen site staat het niet vermeld... :oops:

Zoals het er nu uitziet kom ik zaterdagmiddag even kijken. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Maar op de eigen site staat het niet vermeld...
Ja hoor! staat er wel op in het kadertje op bijna iedere pagina alleen niet op de homepage omdat ik deze zelf nog niet kan wijzigen :wink:

Vanaf december iedere eerste zaterdag Open dag met sodastraaldemonstraties!

Leuk dat je langskomt Remco, je herkent het niet meer terug denk ik :jumping:

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Ik kan helaas as zaterdag ook niet van de partij zijn dus moet het doorschuiven naar een later tijdstip :smile:
Saluti Alessandro

Afbeelding

GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Laten we er op een zaterdag of zondag eens een formmeeting houden :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie