Thuis.............................

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Alfa-corazon »

Goed nieuws....
De pijnpunten van de GTV6 zijn achterhaald en lijken te herstelbaar.

Slecht nieuws....
Ben net van mijn motorfiets gestuiterd.
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door stephen »

auw, dus nieuwe andere pijnpunten op dit moment.
als je maar niet zelf wat heb :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

stephen schreef:auw, dus nieuwe andere pijnpunten op dit moment.
als je maar niet zelf wat heb :wink:
Vooral pijn aan mij ziel en deuk in mijn ego.
Vind mijzelf zo'n sukkeltje.. :cry:

Voor als je geïntereseerd bent, ik heb het op dit forum verwoord:
http://dutch.ducatifora.com/viewtopic.php?f=36&t=22761

Balen, volgend weekend is de Suprebike in Assen.
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

wel geinteresseerd, maar net niet genoeg om me aan te melden om te kunnen inloggen. :oops: :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

giuliettaevo schreef:wel geinteresseerd, maar net niet genoeg om me aan te melden om te kunnen inloggen. :oops: :wink:
Oh sorry wist ik niet dat dat moest:

Bij deze mijn motorverhaaltje:

Ik snap er niets van. 100 km gereden op de snelweg, bandjes lekker warm.
Kom in in Amsterdam aan, wil ik de drukte van de ring vermijden door door de stad te rijden.
Op de rotonde bij het tropenmuseum gooit natuurlijk weer een automobilist zonder af te remmen zijn wagen op de voorrangs rotonde.
Nu reed er een wagen voor mij en die remde plots hard af. Ik reed er op redelijke afstand achter en remde (naar mijn idee) slechts lichtjes bij. Meteen vloog de SF onder mij vandaan en gedeeltelijk op mij (met rugtas inclusief twee laptops).
Ik snap het niet, ik weet hoe fel de remmen zijn en dat vind ik fijn. Ik pak ze altijd rustig op en knijp harder naarmate de motor meer naar voren leunt. Dit was echt geen "meteen vol in de remmen" actie. Ok, een rotonde is rond, maar ik leunde ook niet op een zij.

Daar lag ik dan onder de SF, gelukkig was de motor in neutraal geschoten maar liep nog wel even.
Ik kon niet meteen bij de dodemans knop. Hopelijk is dit niet zo erg voor de SF.

De veroorzaker en degene voor mij die op de rem knalde reden natuurlijk door gelukkig waren er andere omstanders die mij en de SF overeind hielpen. Dit is al de vierde keer dat er "iets" gebeurt daar. Ze lijken daar geen verkeersregels te kennen en geen borden te kunnen lezen. Toen ik daar verleden jaar met de fiets bijna plat gereden werd en mijn beklag deed werd ik uitgescholden en werd er een pistool getoond.

De schade aan de SF lijkt mee te vallen.
Een gebroken schakelpok, geschaafd handvat en waterpomp. Het stuurtje is iets krom omdat de claxon mijn tank raakt en daar licht lakschade heeft veroorzaakt.

De laptops zijn nog heel, zelfs geen krasje en mijn kleren kunnen nog gebruikt worden.
Lichamelijk valt het ook mee. Alleen is de linker hand dik, de rechter duim onwillig en de linker knie rosbief. Auw...
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Fijn verhaal... :?

Gelukkig relatief weinig schade aan de fiets en berijder... is weleens anders helaas. :?

Zelf wilde ik vroeger altijd mijn motorrijbewijs halen maar daar ben ik maar van afgestapt. Vrienden van mij hebben het weo gedaan en ik heb weleens op hun motors gereden :oops: en ik kan me echt niet beheersen op zo'n ding... :twisted:

De acceleratie is wel gaaf maar de bochten en remmen vind ik maar niks, daar zal je wel meer km's voor moeten maken. :roll: Doe mij maar een snelle auto. :cool:

Ducati is wel een van de mooiere merken motorfietsen. De buurman bij mij op het werk heeft een MV Agusta naked bike, een of andere speciale designers uitvoering die bijna helemaal van carbon is, echt een geweldig ding. :razz: En een vriend van mij heeft de klassieke Ducati, een rode 916, mooiste motor ooit. :cool:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Dank jullie wel voor de interesse.
Na een nachtje slapen is het lijf een beetje stijf geworden.
Ik viel gelukkig met slechts 50 km/h. Vandaag onderdelen verzamelen en hopelijk morgen weer rijden.

Tom is goed bezig met de GTV6 en waarschijnlijk is er eind van de week licht (aan het eind van de tunnel).
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

ben gisteren ook di link achterna gedoken.......

Pijnlijk zoiets en jammer van de bike!
Toch iets met de remmen dan ??
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

AlfettaOwner schreef:ben gisteren ook di link achterna gedoken.......

Pijnlijk zoiets en jammer van de bike!
Toch iets met de remmen dan ??
Daar is op het Ducatiforum ook al een hele discussie over.
Het lijkt wel of bijna elke Streetfighter bestuurder zichzelf een keer onderuit remt.
Trouwens met met de beste plakbanden van Pirelli, super Corsa nog wat...
De remmen stammen direct of van de Superbike race machines en bijten supergiftig.
Iets wat ik wel plezierig vond. Met een of twee vingertjes al vol in de remmen.
Sommige beweren dat deze remmen niet op straat thuishoren, maar alleen op het circuit.
Tot nu toe moest ik een beetje lachen om degene die "mildere" remblokken monteerden.
Waarschijnlijk ga ik daar nu ook naar informeren.

Hoe zat het ook al weer met het verdronken kalf?
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Euh...iets met een klepel :lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Gtv4 »

Blijkbaar heb je nog veel geluk gehad, de schade aan een motorfiets loopt meestal erg snel op. :? (en bij de bestuurder meestal ook)

Ik vermoed dat je een slechte combi hebt van "bijterige remmen" en veel rubber op de weg. Zoals je al zegt, er gebeuren daar vaker dingen, dus ook vaker harde remactie's.
Transaxle loos!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Alfa-corazon schreef: Hoe zat het ook al weer met het verdronken kalf?
Als het kalf verdronken is, dekt men de koe opnieuw
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gtv tijntje »

:jumping:
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door GTV »

Je kan van geluk spreken dat niemand over je heen gereden is.
Gelukkig ben ik op de weg nog niet op m'n plaat gegaan, ff afkloppen :lol: (wel met enduro tig keren op m'n bek :cry: )
En idd jammer van je duc :oops:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Eindelijk staat ie dan in mijn garage.
Mijn goed het is echt een beest.
Ik moet uitkijken met warm- en inrijden omdat de motor meteen naar 4000 toeren schiet. Dit ding is veel feller en agressiever dan de SZ. Dan komt waarschijnlijk door de korte slag 3.1 SaVaLi motor t.o.v. de lange slag 3.1 van de SZ.

Nu nog opbouwen. De wagen is nog lang niet zoals ik 'm wil hebben.
Zo is ie veel te laag en kan in nauwelijks mijn eigen buurt inrijden. Daarnaast reageert ie onrustig op gasgeven en afremmen. Ik moet dan iets bijsturen.

Nu ben ik SZ stuur capaciteiten gewend dus mogelijk is dan niveau niet te halen.
Remmen doen het goed.

Alleen blijft ie na een langere rit te hoog stationair draaien, tot 2000 toeren.
Even "the throttle blippen" laat hem dalen tot 1500 toeren. Dan krijg ik 'm net in zijn achteruit.
Als ik de wagen na een 15 minuten weer start loopt ie wel weer 1000 toeren stationair.

Invetten van de gasklep??
Afbeelding
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Sander »

Oef Roy! :shock: Ik lees je verhaal nu pas..... sterkte kerel, maar zo te lezen krabbel je snel weer overeind. :thumbs:

Mooi, dat de GTV eindelijk thuis is! :grin: Staat de gaskabel misschien te strak? Mogelijk een verkeerde routing zeg maar? (pas zoiets gehad bij de 75 Ts van mijn zus, nadat de wegenwacht een benzinelek had gemaakt)

Komt best goed met die auto hoor. ;)

Ciao! En fijne zondag!
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Heb hier nog een goede complete jetronic kabelboom liggen met toebehoren :!:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Alessandro schreef:Oef Roy! :shock: Ik lees je verhaal nu pas..... sterkte kerel, maar zo te lezen krabbel je snel weer overeind. :thumbs:
Mooi, dat de GTV eindelijk thuis is! :grin: Staat de gaskabel misschien te strak? Mogelijk een verkeerde routing zeg maar? (pas zoiets gehad bij de 75 Ts van mijn zus, nadat de wegenwacht een benzinelek had gemaakt)
Komt best goed met die auto hoor. ;)
Ciao! En fijne zondag!
Ten eerste wil ik even kwijt hoe fijn ik het vind dat er op dit forum altijd vriendelijk en ondersteunend wordt gereageerd. Wat een heerlijke verademing.

Wat betreft de kabelboom... Ik denk dat Tom het lek boven heeft. Ik rij nu twee dagen met de GTV6 en hij gaat steeds beter lopen. Wel veel rook bij het starten, maar dat is vermoedelijk meer onverbrande benzine (en CO) dan water of olie.

De motor moest nog ingereden worden en dat is dus onder ver van ideale omstandigheden gebeurd. Starten verplaatsen , starten verplaatsen, starten klein ritje.
Ik ben nu km aan het maken met de hoop dat het beter gaat worden. In ieder geval is het hoog stationair lopen een stuk minder geworden. Het is wel een beest hoor de motor.

Verder was mijn zondag best ok Sander. 's Morgens naar 25 jaar 75 (geen Sander gezien trouwens). 's middag SuperBike races kijken op de TeeVau en meteen op het plein het interieur inbouwen.

Toen gebeurde er toch wat mindere dingen.
Een buurvrouw van mij (ik schat 50 jaar) reed met haar moeder van 70 de straat uit. Van rechts kwam een een scooterpetje de bocht om geraced en reed bijna tegen de vrouwen op. Toen mijn buurvrouw er iets van zij schold hij haar gelijk uit voor kut. Dat vond ze niet zo leuk dus regeerde ze met de vraag of hj niet zo brutaal wilde zijn.
Het petje gooide zijn scooter om en reed dreigend op de vrouw af en wilde haar slaan. Ik stond er toen gelukkig al tussen, met de vuisten gebald (ja de gekeusde vuisten). Toen begon hij ons (en nu vooral mij) verrot te schelden en te bedreigen dat hij even lang zou komen met wat vrienden om de boel te verbouwen. Daar had ik helemaal geen zin in want de Alfetta (lekker opvallende auto trouwens in zo'n situatie) stond dus helemaal zonder interieur op het plein. Uiteindelijk heeft de politie de jongen kunnen achterhalen en heeft hem een bezoekje gebracht. Ik heb de houten knuppel gepakt en deze in de Alfetta gelegd voor het geval dat. Maar ontspannen sleutelen is het ook weer niet. Oh ja, de jongen was een blanke autochtoon (ong 17 jaar) die zich voor deed als Marokaan???? Waar gaat het heen.
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Foto van de electronica.... :roll:
Afbeelding

Groen gtv6
Afbeelding

Deze heb ik helemaal niet gezien..... inclusief Speeling SZ velgen.... wauw.
Afbeelding

Copyright/Bron sudderaar SCARB forum
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Deze is van John van Alfa GT in Vaassen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie