invoeren

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Vanuit germanie Is voor mij al meer dan 15 jaar geleden dus is niet meer representatief.
Maar even google ... http://www.broeren.net/inhoud.asp?Page=3
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Heel verhaal, thanx.

Veel al reeds bekende info. Ga er m'n voordeel aans mee doen denk ik. :wink:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Fetta schreef:Stel:

Je koopt een duitse wagen.
Is die "duitse brief" er dan altijd bij, of moet je die regelen?
En wie regelt dit? de oude eigenaar of de nieuwe?
En is alle papierwerk in 1 dag af te handelen?

Iemand met duitsland-import ervaring: alle info is welkom.

Alvast bedankt.
Fetta,

De Duitse brief hoort er normaal bij te zijn, de oude eigenaar dient hem in Duitsland uit te schrijven.
Je krijgt dus als het goed is een auto en papieren mee waar je in de eerste instantie niets mee hoeft te doen.

Eenmaal in Nederland lever je de Duitse papieren in bij het RDW en laat je de auto zien voor indentificatie.
Keuren hoeft niet in de zin van een complete APK cq. technische keuring.
Dit mag wel, maar je moet dit bij de afspraak aangeven.
Na de keuring volgt de Douane voor aangifte BPM

Bij keuren zonder papieren moet je een verklaring van de fabrikant hebben en een aankoopnota.
Dan is een APK ook verplicht bij de keuring door het RDW

Afhandeling papieren kun je binnen een halve dag doen (RDW en Douane)
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

twinnyspark schreef:
Fetta schreef:Stel:

Je koopt een duitse wagen.
Is die "duitse brief" er dan altijd bij, of moet je die regelen?
En wie regelt dit? de oude eigenaar of de nieuwe?
En is alle papierwerk in 1 dag af te handelen?

Iemand met duitsland-import ervaring: alle info is welkom.

Alvast bedankt.
Fetta,

De Duitse brief hoort er normaal bij te zijn, de oude eigenaar dient hem in Duitsland uit te schrijven.
Je krijgt dus als het goed is een auto en papieren mee waar je in de eerste instantie niets mee hoeft te doen.

Eenmaal in Nederland lever je de Duitse papieren in bij het RDW en laat je de auto zien voor indentificatie.
Keuren hoeft niet in de zin van een complete APK cq. technische keuring.
Dit mag wel, maar je moet dit bij de afspraak aangeven.

Bij keuren zonder papieren moet je een verklaring van de fabrikant hebben en een aankoopnota.
Dan is een APK ook verplicht bij de keuring door het RDW
Thanx, zeer duidelijk :wink:
De duitse brief zijn dus in feite gewoon alle bij de wagen behorende papieren....
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Yepp, voor alle duidelijkheid, wij praten altijd over papieren (deel 1,2 en overschrijfbewijs)
in Duitsland en Italie is het maar 1 formulier.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

twinnyspark schreef:Yepp, voor alle duidelijkheid, wij praten altijd over papieren (deel 1,2 en overschrijfbewijs)
in Duitsland en Italie is het maar 1 formulier.
OK, duidelijke info.

Jij hebt al wagens uit D gehaald?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Fetta schreef:
twinnyspark schreef:Yepp, voor alle duidelijkheid, wij praten altijd over papieren (deel 1,2 en overschrijfbewijs)
in Duitsland en Italie is het maar 1 formulier.
OK, duidelijke info.

Jij hebt al wagens uit D gehaald?
Meerdere, als je het leerzaam en verrijkend vind wil ik wel wat Duitse papiermeuk inscannen of op de foto zetten
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 631
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS »

Stelt niks voor hoor, dat invoeren vanuit Duitsland of België. Ik ben dit jaar al 2 keer bij de rdw geweest. De papieren geef je af aan de zeurmeester, die controleert of het chassisnummer overeen komt, daarna voeren ze de gegevens in in de computer welk merk en type het is, kleur etc. Wel even daarbij blijven want anders krijg je een rare kleurnaam op je kentekenbewijs als de zeurmeester niet exact kan inschatten wat de kleur is. Dan kun je het zelf nog corrigeren. Daarna is de keuring klaar. Dan moet je naar de balie, afrekenen. Vervolgens ga je naar de douane om bpm aangifte te doen. Ook als de auto bpm vrij is. Sofinummer meenemen. Ik vul thuis die aangifte rapport altijd in dat scheelt weer een hoop extra wachten. Het formulier kun je downloaden op de belastingdienstsite. Afgeven en weer naar huis. Wel even een eendagskenteken aanvragen ( kostenloos ) bij het maken van een afspraak.

Afbeelding
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
Plaats reactie