Wegenbelasting betalen

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Enrico »

Zet mij maar even alleen met die 2 'heren' uit Den Haag, zal ik ze wel even overtigen dat dit geen goed idee is.

Kijk even naar "Romanza Criminale" hoe dat moet, :jumpingred: de "Libanese" manier:

Zeker weten dat het lukt..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Fetta »

Ik denk dat dit een giga-storm gaat opleveren.
De achterban van onze vrijgezellige premier zal hem dit niet in dank afnemen.
Buiten de rest van de principes die ze overboord hebben gekieperd ten wille van die kale.....
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Of dit loopt net als zo veel dingen met een sisser af. (Wat ik absoluut niet hoop)

Hoevaak ik in mijn korte bestaan al niet heb horen zeggen "En nu komt er actie!!" (brandstofprijzen €1.20, 40, 50, 85, 1.90?) en er uiteindelijk niks gedaan werd is veel te vaak. Veel te veel word gewoon geslikt in de afgelopen 15jaar.

Waar is de mentaliteit van de jaren 60&70 toen mensen zich werkelijk lieten horen??
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Fetta »

De jaren 60& 70 zijn voorbij.

Je wordt vandaag de dag bijna verplicht om mee te hollen in de crazy-rat-race.

Aktie??

Brengt nagenoeg weinig. Tenminste, in de zachte variant zoals hier in den lande normaal aktie wordt gevoerd.

AKTIE!
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door kareltjeknetter »

als het het wel door komt , de overtollige wagens naar dh brengen en daar ritueel verbranden op het binnenhof
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Fetta »

kareltjeknetter schreef:als het het wel door komt , de overtollige wagens naar dh brengen en daar ritueel verbranden op het binnenhof
mijn stem heb je.
Ik regel wel een trailer.
Of de lucifers.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door twinnyspark »

giuliettaevo schreef: Denk dat ik maar eens ga informeren om ze op pools kenteken te zetten oid. :?










http://www.laudius.nl/taal/overige-taal ... tAodMzsASw" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tijdsduur cursus is 3 maand, tarief ook zo ongeveer gelijk aan de mrb, schijnbaar ben jij niet de eerste die dit bedenkt :grin:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Fetta »

Quote van een grote-motor-blokken-forumpje:

"t wordt eens tijd dat ze gaan bezuinigen op niet-belastingbetalers-die-in-caravans-wonen, criminelen, profiteurs en "raar-pratende-mensen" i.p.v. op de hardwerkende mens.
Wat een flikkers."


Ook hier gaan de stemmen al op voor verzameling van lucifers, brandstapels, etc,etc.

Hard werken = genaaid worden.

:kotssmiley:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV »

Fetta schreef:
kareltjeknetter schreef:als het het wel door komt , de overtollige wagens naar dh brengen en daar ritueel verbranden op het binnenhof
mijn stem heb je.
Ik regel wel een trailer.
Of de lucifers.
Vergeet het binnenhof zelf niet, samen met die kudde schapen ..........
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2962
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door giuliettaevo »

Ben benieuwd of er ook manieren zijn om dit verhaal te vertellen aan al onze medelanders die nu in hun vers geimporteerde diesels rondtuffen.... Gok dat die hier ook niet zo blij mee zijn. :wink:

Zal in mijn vriendenkring een minder leuke boel worden zo. Mijn broertje en zijn vrienden rijden bv LandRovers van 2000+ kilo op diesel, gewoon omdat ze graag terreinrijden e.d. Leuk als je daar belasting voor mag gaan betalen. Zelfde geld voor mijn vriend Nick, heeft een 10 tal auto's rijdend waaronder een Suburban op LPG en een oprijwagen op LPG en dan nog een Audi 100 diesel, golf 1 diesel, Audi 80 benzine, golf cabrio op benzine, opel ascona op lpg, Mercedes 280 op lpg en nog wat andere. Die auto's in de belasting hebben is niet te betalen voor een normaal iemand. Alleen de Suburban doet al iets van 700 euro per 3 maanden. :shock:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1540
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door stephen »

Heb ik er zaterdag nog net een Alfa bij gekocht augenreib.gif
dit houdt voor mij een flink stuk kapitaal vernietiging in :schrik: lijkt me dat dit aftrekbaar hoort te zijn
want belasting betalen voor alle 8 de apk gekeurde auto's zit er niet in, hooguit voor 1 of 2, en kan ook niet alles binnen stallen en schorsen.

zal druk worden op de sloperijen met brengen van karkassen van ooit oldtimers :kotssmiley:

ben wel bereid om hiervoor aktie te voeren heb nl geen tijd/zin om het e.e.a. aan Alfa's te demonteren

moest het even kwijt :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 394
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door nappa »

Ik heb gelukkig maar 1 oldtimer, dus dat trek ik wel. Voor mensen met meerdere oldtimers wordt het wel erg lastig.
Het is jammer dat ze niet voor een midden weg kiezen, zoals bij campers.
Wat ik vooral schokkend vind zijn reacties op auto websites (zoals autoweek). En dat noemen zich auto liefhebbers.


Wat er ook nog bij komt dat je straks misschien niet meer de binnen stad mag met je oldtimer.
gtv6 '84
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV42.0 »

Ik weet ook wel dat als je meer dan één hobby auto hebt je dadelijk bijna gedwongen wordt keuzes te maken, maar om het/dit nu al erg rigureuz te doen zie ik zelf niet. Eerst maar eens zien wat er nu daadwerkelijk gaat gebeuren en wat de kosten zullen worden. Heb zelf ook twee hobby auto's zoals bekent, maar ze gaan niet weg hoor. Maar als je er veel meer hebt ben je enigzinds straks wel de l#l.
Maar om lopende projecten naar de sloop te brengen augenreib.gif Daar is toch al te veel geld in gaan zitten in het plaatwerk e.d. Zorg dan dat deze bij een liefhebber komt die het wel kan dragen. Zoals vaker gemeld, de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door gtv tijntje »

GTV42.0 schreef:Ik weet ook wel dat als je meer dan één hobby auto hebt je dadelijk bijna gedwongen wordt keuzes te maken, maar om het/dit nu al erg rigureuz te doen zie ik zelf niet. Eerst maar eens zien wat er nu daadwerkelijk gaat gebeuren en wat de kosten zullen worden. Heb zelf ook twee hobby auto's zoals bekent, maar ze gaan niet weg hoor. Maar als je er veel meer hebt ben je enigzinds straks wel de l#l.
Maar om lopende projecten naar de sloop te brengen augenreib.gif Daar is toch al te veel geld in gaan zitten in het plaatwerk e.d. Zorg dan dat deze bij een liefhebber komt die het wel kan dragen. Zoals vaker gemeld, de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze wordt opgediend.

Mwha jeroen,

Er zijn vele mensen die nu meerdere hobby auto's op naam hebben staan,
het kan wel zo zijn dat je kapitaal vernietiging gaat doen als je ze wegdoet maar als je ze in de maand niet meer kunt betalen dan moet je wat.
Het geluk is als je ze alsnog kunt/mag/wil betalen maar voor velen gaat dit niet op.
Eerst maar eens zien wat er allemaal van doorgaat, hoop het beste!

maar...
Nu gaat voor mij dit niet op maar als je de hobby auto weg moet doen waarom dan evt niet verschroten/in onderdelen verkopen. Vooral wat duurdere onderdelen kunnen toch het geheel iets minder verliesgevend
maken.
Die liefhebbers leert mijn ervaring geven ook alleen maar een oudijzerprijs
want geen enkele auto deugd tenzij je het voor een K#T prijs weggeeft.
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV42.0 »

Klopt Martijn. Maar ik doelde waarom nu regireuz doen als de wet er nog niet is.
Je kan toch eerst eens de kat uit de boom kijken en dan eens zien hoe het gaat.
Je auto demonteren en onderdelen verkopen is een idee, maar als er minder liefhebbers/eigenaren
zijn is de afzetmarkt ook kleiner en zullen op een gegeven moment te veel onderdelen in omloop
gaan komen wat de prijs weer drukt.
Ben het ook eens met de volgende tekst van jou.
"Die liefhebbers leert mijn ervaring geven ook alleen maar een oudijzerprijs
want geen enkele auto deugd tenzij je het voor een K#T prijs weggeeft"

Ik wacht gewoon af en blijf rustig. Gek doen kan altijd nog. Wel denk ik dat door dit vele die in twijfel zaten of drijgen in de ww te komen het nu makkelijker is om de knoop door te hakken. Ook daar moet men respect voor hebben. Het is een zware tijd en de tijd die we in gaan nu met dit mooie kabinet. Klap er dan een km hefing in voor o.a. vrachtverkeer uit de buitenlanden die hier voor niets rond rijden. Dat leverd veel meer op.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Remco
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jul 2008, 13:51
Locatie: Waalwijk

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Remco »

Morgen een stuk in de Telegraaf met onder andere de Fehac en een oldtimer liefhebber aan het woord, Zaagauto van het andere forum.
Als iemand "het gevoel" hieromtrent over kan brengen dan is Zaagauto het wel...

Ben benieuwd!
330D dagelijks
Alfetta 1.8 1973
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door GTV42.0 »

Ik ook wel. Ben benieuwd hoe dit opgepakt gaat worden.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8942
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door AlfettaOwner »

Yep ben nu al reuze benieuwd naar het artikel. :thumbs:
Hoop dat het hele verhaal nog een positieve wending welke reëel is en waar menig liefhebber zich achter kan scharen.

Nu lijkt het alleen maar op geld graaien.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Gtv4 »

Het geld graaien zal ze vies tegenvallen.

Veel van de oldtimers zullen geschorst worden of verkocht naar het buitenland.
Die groep oldtimers die wel belasting gaat betalen zal erg klein worden.

Voor de prijs van een LPG slurpende amerikaan of een stinkende Benz van 1400kg kun je een leuk jong dieseltje rijden wat minder dan de helft verbruikt.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Wegenbelasting betalen

Bericht door Melvivio »

Bijvoorbeeld. Veel mensen zullen dan wel een andere hobby zoeken. Het gros zal er mee kappen. Het bezwaar is vooral dat ALS je de auto niet verkocht krijgt er hoe dan ook extra kosten bij komen. Voor schorsing & het daar weer uithalen, slopen of het betaling van MRB. Het vergrote aanbod zorgt al voor waarde vermindering & vele moeilijkere verkoop, dus dan is het een een klein rekensommetje wanneer de MRB de auto economisch total loss maakt.

Hoe meer publiciteit dit krijgt, hoe beter. Al verwacht ik niet dat Den Haag de telegraaf leest. (D. Samsom iig niet).

Een tijd geleden op het SCARBforum was er een enquete over samenwerking met de FEHAC. Ik was hier voor, maar heb begrepen dat dit een klein fiasco geworden is. Omdat ik van mening ben dat samenwerken de oplossing heb ik Secretariaat, Technische ondersteuning & voorzitter een mail gestuurd met de vraag de enquete nogmaals op te zetten.
Waarschijnlijk zal animo voor samenwerking van SCARB&FEHAC nu groter zijn gezien dit veel mensen benadeelt. Hopelijk dat het nogmaals opgezet word.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie