en het is iig trans-axle Alfa , voortborduursel op de Alfetta
maar gebruik zelf mijn GTV ook nog steeds (alleen zomers niet), alleen is dat geen echt project, die doet het gewoon, en heeft alleen wat onderhoud nodig zolang ik geen drempels raak
Deze discussie is er al eens geweest: 75's, Giulietta's....ik vind ze ook allemaal erg fraai, maar voor je 't weet hebben we hier het scrap-forum deel 2.....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
moet het natuurlijk niet erger laten klinken dan het is
we hebben er ook Alfetta/GTV bij in de verzameling, en 75 en Giulietta heeft behoorlijke overeenkomsten die ook toepasbaar zijn op elkaar.
heb op dit forum dan ook geen topics over mijn 105-serie Alfa's, en hoofdtopic van mijn 75 loopt op het VARLN
maar goed, ondertussen behoorlijk off-topic, ging over een 75tb
Het verhuizen van de turbo is uitgesteld naar zaterdag, zodra deze er staat zal ik even foto maken.
Is wel weer een weekendje niet met gtv bezig maar is even niet anders.
Het is wel bedoeling dat de gtv voorrang krijgt aangezien ik dit jaar toch wel een eind inzicht wil hebben.
hij staat ondertussen sinds zondag avond in de garage.
hier paar foto's van de verplaatsing ,
hij staat er dan nu zo bij (beetje slechte foto het werd donker )
als het straks het weer wat beter is ga ik een begin maken met demonteren van de turbo,intercooler,kop enz
kleine update, vandaag even een beginnetje gemaakt met alles rondom de kop te demonteren dus ben alvast aan de turbozijde begonnen,
hier LHM gedemonteerd,
turbo eraf gehaald en zag al in het spruitstuk dat er koelvloeistof inlag
foto van de turbo is een beetje wazig
kijken of ik morgen nog even langs kan rijden om verder te gaan en deze week toch de kop er al af te kunnen hebben 8)
de revisie en ombouwen kostte mijn 1000 euro
kon wel goedkoper maar werd hij opgebouwd met standaard lagers enz. en dat werd me afgeraden daar dan was ik waarschijnlijk snel weer aan de beurt dus heb het maar gelijk goed gedaan
vandaag weer even verder gegaan, dit keer de intercooler zijde,
en ging maar gelijk verder met de kop zelf ook
toch de kop er nog afgekregen vandaag daar geen foto van me telefoon was toen net leeg
wel van de beschadigde koppakking de koppakking hier voor had ook al zo'n ei vorm maar die was niet lek wat zouden jullie verdenken???,
bussen zat ik zelf ook aan te denken maar hoop het gewoon niet haha.
injectoren heb ik voordat de kop er laatste keer op ging laten testen en reinigen, kop heb ik nog niet bekeken ga morgen even na me werk terug om het één en ander te controleren en zo hoop ik dat ik op iets stuit