
Menig gevraagd : Hefbrug
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Ha een 2-koloms is wel weer minder werk met schuren en spuiten
Qua oprijden denk ik dat je het probleem makkelijke kunt oplossen door de de brug gedeelte in de vloer te plaatsen. Je moet immers nog beginnen aan de garage?
Opbokken op 4 assteunen 6-tons gaat prima voor bepaalde restauratiewerkzaamheden.

Qua oprijden denk ik dat je het probleem makkelijke kunt oplossen door de de brug gedeelte in de vloer te plaatsen. Je moet immers nog beginnen aan de garage?

Opbokken op 4 assteunen 6-tons gaat prima voor bepaalde restauratiewerkzaamheden.
Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- automobile
- Alfetta Novizio
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 16:39
- Locatie: Amersfoort
-
- Novizio
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 14:47
- Locatie: groningen
ik zou voor de 4 kolomer gaan want wij hebben namelijk 3 4 koloms en 2 2 koloms en ik gebruik bijna aleen maar de 4 daar kun je namelijk direct op rijden en hoef je niet die armen er onder te schuiven want dat kan soms best iritant gaan en als de auto heel laag is moet je hem soms ook eerst nog opkriken voordat de armen er onder passen.en een 4 kolomer kun je alles ideaal op doen je kan er zelf met 4 bokjes ook alle wielen vrij zetten en wat ik ook makkelijk vind is dat je er altijd gereedschap of een bakje koffie op kwijt kunt tijdens het klussen
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Da's een goeie...hahahaha.of een bakje koffie op kwijt
Het wordt denk ik de 2 kolommer. Toch efficienter qua plaats. Ik moet immers nog 342 Alfetta's plaatsen in de toekomst (

In de grond plaatsen zoals AlfettaOwner opperde is een mogelijkheid.
En voor wat betreft dat schuren en spuiten: nee, hij wordt niet rood!


Dank u voor jullie nuttige input!

PS: de 4-kolommer is dan nog te koop, gewoon met een BTW-rekening, dus geïnteresseerden kunnen me een PB sturen. Brug is reeds gedemonteerd, en ligt opgeslagen op pallets. Brug ligt in Maasmechelen, België
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Goede keuze!
Ik heb sinds enkele maanden ook een tweekolommer en dat werkt perfect! (een vierkolommer kan ik niet eens kwijt in mijn hobbyschuur
) Bij heeeeel lage auto's moet je die over balkjes rijden, maar dat is zeer zelden. Zijn je krikpunten weg of wil je die juist vervangen, kan je de schotel gewoon ergens anders onder de dorpel plaatsen. (been there, done that)
Veel sleutel plezier!

Ik heb sinds enkele maanden ook een tweekolommer en dat werkt perfect! (een vierkolommer kan ik niet eens kwijt in mijn hobbyschuur


Veel sleutel plezier!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Goeie keus geweest en je gaat veel plezier hebben van een 2 koloms brug.
Interesant topic, zo zie je maar weer wat meningen kunnen verschillen.
Ik werk ook het liefst op een 2 koloms, iets meer werk met omhoog plaatsen maar zoveel meer ruimte onder de auto.
Ook voor de werkhouding onder de kap, auto iets van de grond en je kan recht blijven staan, en rond de motor lopen zonder te struikelen. Bij een 4 kolomsbrug altijd struikelen over de dwarsbalk en rijplaten die in de weg zitten.
Het over de drempel rijden met verlaagde auto's nooit geen probleem bij een 2 koloms. Bij de 4 koloms weer wel, rijplaten staan aardig hoog boven de vloer en als je dan vrij korte oprijplaatjes hebt sta je altijd te klooien met houten balkjes.
Interesant topic, zo zie je maar weer wat meningen kunnen verschillen.

Ik werk ook het liefst op een 2 koloms, iets meer werk met omhoog plaatsen maar zoveel meer ruimte onder de auto.
Ook voor de werkhouding onder de kap, auto iets van de grond en je kan recht blijven staan, en rond de motor lopen zonder te struikelen. Bij een 4 kolomsbrug altijd struikelen over de dwarsbalk en rijplaten die in de weg zitten.
Het over de drempel rijden met verlaagde auto's nooit geen probleem bij een 2 koloms. Bij de 4 koloms weer wel, rijplaten staan aardig hoog boven de vloer en als je dan vrij korte oprijplaatjes hebt sta je altijd te klooien met houten balkjes.
Transaxle loos!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Mission Hefbrug part 1 complete:





Waar nu zolang kan blijven staan, gaan we ze uit elkaar nemen, en kijken wat we kunnen reviseren (indien nodig, denk wel de spindels een goed nakijken), poetsbeurtje, misschien ander kleurtje.
Ook komen er stelmoeren onder en wellicht wielen om hem makkelijker te kunnen verplaatsen. Zo kan ik de brug evt. aan een kant zetten indien ik wat meer plaats nodig heb voor het e.o.a.
Tegen de tijd dat ze in mijn garage komt, is ze zo goed als nieuw (hoop ik).
Happy man!







Waar nu zolang kan blijven staan, gaan we ze uit elkaar nemen, en kijken wat we kunnen reviseren (indien nodig, denk wel de spindels een goed nakijken), poetsbeurtje, misschien ander kleurtje.
Ook komen er stelmoeren onder en wellicht wielen om hem makkelijker te kunnen verplaatsen. Zo kan ik de brug evt. aan een kant zetten indien ik wat meer plaats nodig heb voor het e.o.a.
Tegen de tijd dat ze in mijn garage komt, is ze zo goed als nieuw (hoop ik).
Happy man!



get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02