Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Zou leuk zijn idd :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Prima plan zo'n forumdag. Jullie zijn welkom! Stel maar een dag voor :mrgreen:

:oops: Ik hoop wel dat zaterdag nog wat volk komt :oops: anders blijf ik met al mijn pepernoten zitten :jumping:

Ben er bijna klaar voor morgen de laatste puntjes op de i zetten.

Ga nu geen fotootjes meer plaatsen voor de Open Dag!

Toch nieuwsgierig :?: Kom zaterdag maar langs, de koffie staat klaar!

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ook geen foto's van de GTV6 die op transport is? :cry:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ook geen foto's van de GTV6 die op transport is? :cry:
Zie het project topic :blue_lol:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Zag het later :blue_lol:
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Dat zijn weer punten :rollingredhead: :blue_lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zo! de eerste Open Dag zit erop O:)

Ik wist absoluut niet wat ik kon gaan verwachten maar heb van vanochtend 10:00 uur tot circa 17:00 uur volk over de vloer gehad. Was een geweldig leuke dag iedereen kwam redelijk verspreid waardoor ik hopelijk iedereen voldoende aandacht heb kunnen geven.

De Sodablast apparatuur werkte feilloos :jumping: Het was geweldig om de reacties te zien op de kwaliteit en vooral snelheid van het plaatwerk strippen. De reactie die ik veel heb gehoord was dat hier niet tegenaan te schuren is en vooral de kwaliteit bij naden (welke je moeilijk kunt uitschuren) geweldig is.
De echte kenner wilde natuurlijk gelijk na het stralen aan de plaat voelen hoe warm deze was geworden.......hahahaha :blue_lol: Steenkoud! geen enkele hitte inbreng in de plaat :banana:
De gezichten van de bezoekers toen ik een kunststof gespoten voorspoiler pakte en straalde van de GTV6 augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif

Een aantal bezoekers moesten denk ik wel wennen aan de wijze waarop ik mijn bedrijfsvoering voer :blue_lol: dit kun je niet vergelijken met de traditionele restaurateurs. Ik geloof dat mijn openheid sommige bezoekers echt verbaasde, niets geheimzinnigs gewoon "what you see is what you get!" Kom er lekker bij helpen als ik bezig ben, is toch wel heel iets anders als dat de meeste zijn gewend :jumpingred:

Wat ik opvallend vond is dat ik op dit forum de meeste publiciteit heb gegeven aan de Open Dag echter dat ik verreweg de meeste aanloop heb gekregen van 105 liefhebbers. Waar waren al die 116 addepten :?: of wachten jullie op de speciale forum dag :mrgreen:
Jullie 116 mannen willen toch niet dat mijn werkplaats zodadelijk volstaat met 105'jes augenreib.gif
Ik had zelfs nog wat speciale spulletjes voor jullie 116 mannen uitgestald staan wat niet iedere dag te zien is :rollingredhead:

Ik heb vandaag geen tijd gehad voor de lunch :wink: ben constant bezig geweest.

Zo nu eerst een fettabier.gif en morgen een snipperdag :mrgreen:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ik kom zeker die kant nog eens op hoor zoals ik aangegeven heb. Zijn er ook foto's gemaakt Carl van deze dag? Toch mooi als herinnering aan de opening.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ik kom zeker die kant nog eens op hoor zoals ik aangegeven heb. Zijn er ook foto's gemaakt Carl van deze dag? Toch mooi als herinnering aan de opening.

:blue_lol: Jeroen, je voelt je toch niet aangesproken, was zeker niet mijn bedoeling hoor ::-)

Was alleen opvallend dat ik het grootste gedeelte van de dag over bertjes, berlina's en juultjes ( en ook mooi een Mustang!) heb staan praten :jumping:

Ik zou het leuk vinden om op korte termijn een dag voor het forum te organiseren waarbij ik mij helemaal op de 116 kan richten. Wil mijn ervaring en mogelijkheden graag met jullie delen. In mijn beleving moet je het zelf zien (met name het sodastralen) om de potentie hiervan in te kunnen inschatten.
Mijn prijzen vallen echt mee en mijn inzet en mentaliteit is echt hetzelfde of ik aan mijn auto's werk of aan die van mede liefhebbers. Mijn advies en koffie is trouwens gewoon gratis :mrgreen: Het zelf meehelpen geeft een unieke ervaring en bespaard bovendien kosten :wink: . Stap gewoon over de drempel, kom langs ook voor alleen een kopje koffie en een goed gesprek. (Is voor mij altijd weer een goed excuus om even te pauzeren :blue_lol: )

Hoor graag jullie voorstel datum voor een forumdag! Graag op een zaterdag of zondag.

Foto's van vandaag heb ik helaas niet .............. :jumping: gewoon geen tijd voor gehad! :wink:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ik zou het ergens in het voorjaar doen. Kunnen we ook komen met een 116 :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ik zou het ergens in het voorjaar doen. Kunnen we ook komen met een 116 :thumbs:
Ik voel een poll aankomen :?:

IK dacht ergens begin Januari een forumdag (tijdens het restauratie jaargetijde, het voorjaar en zomer is toch om te rijden, de winter om te restaureren) en een registerdag ergens in het voorjaar met de 116's!

Gr,
Carl
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door ron TS »

Complimenten voor je bedrijf. Heb mooi eens een GTV6 kunnen bekijken wat betreft de pijnpunten. :__: voor het lef wat je toont om zo te investeren en ik duim voor je dat het werk over een half jaar staat opgestapeld. Eerst zorgen dat je de hal vol hebt staan en er genoeg binnenkomt voor de huur, het gas en licht en wat broodbeleg. Ik zou me niet te druk maken welke auto er staat, eerst draaien die handel !

Het soda-stralen is waanzinnig om te zien, je zal dat met een roterende staalborstel moeten doen................... Dat moet je gewoon een keer gezien hebben augenreib.gif

Ben wel een beetje geschrokken van het aantal pijnpunten van een Alfetta GTV6 :schrik: Maar goed, dat had ik eerst bij de Giulia ook en uiteindelijk toch een goede keuze gemaakt door er één echt goed te laten restaureren en op te laten bouwen.

Succes !

gr Ron
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Het was leuk om het verschil te zien met de vorige keer dat ik er was in ieder geval. :mrgreen: Zo met een spuitcabine, enkele projecten en gereedschappen erin ziet het er al gelijk heel anders uit.

De sodablast demonstratie was idd indrukwekkend, vooral qua snelheid en ook het eindresultaat is heel apart, gewoon blanke plaat zonder structuur oid erin. :thumbs: Je kunt ook zien dat er op sommige plaatsen toch roest-spinnetjes onder een op het oog goede laklaag vandaan komen. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Jurian
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Jurian »

Als ik dit zo hoor, dan heb ik het idee dat ik volgend jaar (als het wat mooier weer wordt) even een ritje inlas voor een lekker bakkie koffie ! :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Afgelopen vrijdag begonnen aan het Sodastralen van een 1,8 Nord blok van Gtv4. De eerste resultaten zien er erg goed uit. De aluminium cilinderkop is prachtig egaal aluminium geworden. Ik heb hem nog niet helemaal gestraald om het verschil te laten zien. Pasvlakken zijn totaal niet aangetast en origineel vlak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Hoe gaat het Carl? Lekker druk aan het werk?

Groet Jeroen
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag de spuitcabine bijna afgemaakt alleen nog een pneumatische klep morgen aansluiten.

De diesel brander moest nog worden aangesloten en deze werkte ........... dus niet :twisted: Vandaag 5 uur mee bezig geweest. Pomp gaf wel diesel, ik had alleen geen diesel bij de nozzle :twisted: :twisted: :twisted: (leverancier; lucht in de leiding blijven proberen :evil: )
Uiteindelijk de hele brander uit elkaar gesloopt en alle leidingen doorvoeren gecontroleerd. In mijn beleving kon er uiteindelijk maar 1 ding fout zijn. Op de pomp zit een magneet gestuurde klep en volgens mij werd deze niet aangestuurd. Dus alle elektronica nagelopen ............ en eindelijk na 4 uur (ik had het bijna opgegeven) sloeg de brander aan :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Cabine op laten warmen naar 60 gr :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred: :jumpingred:
Gestopt en opnieuw gestart phhhhhh alles OK :jumping:

Verder had ik nog wat lekkage op de in en utilaat kanalen deze dus opnieuw nagelopen, aangetrokken en opnieuw gekit.

Verder bezig geweest met offertes voor potentiële klanten. Vnadaag kwam daar via de website een Golf Mk1 bij ::-) dat vind ik dus echt een leuk projectje :lol:

Dus Jeroen; ik kom de dag wel door ::-) en voor de avond zit ik de handleiding van mijn PIN automaat te bestuderen :))) :))) :))) :))) :))) :)))

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 05 dec 2012, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Voor alle overvolle agenda's :mrgreen:

De eerstvolgende Open Dag is op Zaterdag 5 Januari 2013

Gewoon komen kijken, een unieke mogelijkheid om in mijn keuken te kijken. Het is echt de moeite waard het Soda stralen live te zien en een GTV6 in "progress". Bezoekers van afgelopen zaterdag beamen dit zie de berichten van RonTS en Giuliettaevo :mrgreen:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag was een mooie dag!

Als eerste vanochtend de spuitcabine compleet kunnen testen, dus alle programma's doorlopen, lekker op temperatuur laten komen etc. Gelukkig werkte alles feilloos :jumping:

Daarnaast vandaag de opdracht gekregen om een 116 GT uit 1975 compleet te restaureren. Dit is niet alleen een mooie opdracht voor mijn bedrijf maar vooral goed nieuws voor iedereen die de 116 een warm hart toedraagt. Immers deze GT wordt gewoon professioneel gerestaureerd zoals jullie van mij zijn gewend. Ik kan jullie verklappen dat het een auto is met een behoorlijke dosis roest en waar beun de haas in het verleden vrolijk aan heeft gewerkt. Een langdurig project dus.............. O:) O:) O:)
Helaas kan ik jullie nog niet vertellen om welke GT het precies gaat aangezien ik dat nog niet heb overlegt met de eigenaar. Ik hoop dat hij ermee instemt om een projecttopic te starten maar even afwachten dus :wink:

Na afgelopen zaterdag zag het er naar uit dat het vooral de 105'jes waren die de weg naar Ridderkerk wisten te vinden maar nu dus ook een 116 :jumping:

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Zit er meteen goed bij Carl :thumbs:
Kan niet wachten op een nieuw projecttopic van de 116 GT :thumbs: :banana:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Plaats reactie