Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Akieromeo »

Carbo,

het is gelukt
resultaat: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... &start=135

Bedankt
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi werk hoor Carbo :thumbs:
Ik zie alleen niet de 10 verschillen tussen beide dynamo's :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

:thumbs: Top Akieromeo!

Super mooie uitlaatspruitstukken heb je! Zijn dit Shankle spruitstukken?
Ik zie alleen niet de 10 verschillen tussen beide dynamo's
Sandro :schrik: jij niet! Helaas win je niet de jackpot! Mischien heb je vanavond meer geluk in de Staatsloterij :jumping:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag maar eens aan de remklauwen begonnen. Alles ging redelijk vlot uit elkaar. Cilinders zien er nog prima uit!
Ik had nog twee revisie setjes liggen echter van Ate terwijl ik Brembo klauwen heb. Helaas dit revisie setje past niet de Ate remcilinders zijn een iets grotere diameter waardoor de afdichtingen niet passen. Daarnaast zit er bij Ate een metalen ring bij en deze ben ik bij de Brembo klauw niet tegenkomen. Ik dacht dat die revisie setjes universeel waren. Zijn de revisie setjes voor de Brembo klauwen nog gewoon bij de automaterialenzaak te koop?

Ben nu nog even aan het nadenken over de kleur van de klauwen. Wilde ze rood spuiten maar ik twijfel :neutral:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Akieromeo »

Kijk jij hebt je remklauwen ook weer netje gestraald. Maar jij ging toch de gta klauwen gebruiken??
Rood is natuurlijk wel de kleur. Al vind ik dat zilver glimmend ook mooi.
Soort zink is dat toch?

Oja die uitlaten weet ik niet of dat Shankle's zijn. Ze komen iig van een serieuze race 75 af. En ze liggen verder van de grond omdat de 3 pijpen naast elkaar zitten

Oja even nog een ander vraagje. Wat is de diameter van de LMM die je hebt ?

gr Jeroen
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Peter GTV-6 »

Ca. 10 % van de GTV-6 ( eerste serie) was uitgerust met Brembo remklauwen, daar is dus nu geen revisieset meer voor verkrijgbaar,vrees ik (helaas)...
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Brembo klauwen werden toch ook op diverse andere modellen geleverd..... :roll:

Volgens mij kan je hier best nog revisiesets voor krijgen.

Probeer de reguliere kanalen eens:

www.prinsbredevoort.nl
www.arparts.nl
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Als die "andere" modellen dezelde grote, geventileerde remschijven hebben, dan wel ja..........
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

...75 TS en dat soort dacht ik.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Ca. 10 % van de GTV-6 ( eerste serie) was uitgerust met Brembo remklauwen, daar is dus nu geen revisieset meer voor verkrijgbaar,vrees ik (helaas)...
Dat klopt niet! Mijn GTV6 is een 84'er is dus zeker niet de eerste serie! De klauwen zijn origineel en nog nooit gewisseld!
Voor zover ik weet kom je brembo vaker tegen dan Ate!

Ik heb inmiddels een revisiesetje wat wel de 48mm seals bevat :lol: staat Volvo op het zakje maar past wel! Via een onderdelen grossier voor 8,75Euro gisteravond besteld vanmiddag om 15:00 uur in huis :thumbs:
Maar jij ging toch de gta klauwen gebruiken??
Dat is nog steeds de bedoeling echter ik heb nog steeds geen goede adaptors om ze op de originele fusees te zetten. MBT engineering heeft geen oplossing zonder de fusees en klauwen daadwerkelijk te zien. Ik denk dus dat ik ze uiteindelijk gewoon zelf in Nederland laat maken. Daarnaast moet ik schijven gebruiken met een los hart zodat ik de offset kan regelen.
Heb voorlopig besloten om te starten met de standaard klauwen. In fase twee ga ik hiermee weer verder hobbyen maar wil eerst rijden :driving: :driving:
Zal dit weekend het LMM na meten! :wink:

Gr,
Carl
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door stephen »

heb ook bij lokale remboer nieuw revisie setje , seals & dichtringen gescoord voor de Alfetta sedan met 75TS remmerij.
alleen montage setje was niet leverbaar vlg. hun, wel voor brembo zonder tussenblokje dus voor massieve schijven ipv geventileerd.
heb dus langere pennen van wat anders aangepast :evil:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

[quote="Carbo"][quote]Ca. 10 % van de GTV-6 ( eerste serie) was uitgerust met Brembo remklauwen, daar is dus nu geen revisieset meer voor verkrijgbaar,vrees ik (helaas)...[/quote]

Dat klopt niet! Mijn GTV6 is een 84'er is dus zeker niet de eerste serie! De klauwen zijn origineel en nog nooit gewisseld!
Voor zover ik weet kom je brembo vaker tegen dan Ate!

[/quote]

Gr,
Carl[/quote]

Mijn GTV-6 is in 1985 nieuw op kenteken gezet, maar is toch echt gebouwd in 1983.
Als die van jouw van 1984 is, is 'ie gegarandeerd in 1983 gebouwd.
Brembo's zijn op zeer beperkte schaal tot en met ( gerestyled) model '83 gebruikt.
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Akieromeo »

Carbo,

Je wist dat Ron Simons ook al het een en ander heeft uitgedacht?
De 305mm schijven met spacer en adapter voor originele brembo klauw zijn zowieso bij hem te koop
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =BDF305SET

Maar ik weet bijna zeker dat hij ook adapters heeft voor de gta klauwen
ik ken iemand die ze heeft liggen

Groeten Jeroen
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Als klapper nog het volgende:
Alfa leverde voor de Brembo en ATE klauwen 2 verschillende rembloksets, echter maar 1 onderdeel nr. # 11646220390101.....
1 bestel nummer voor remblokken die verschillend van vorm waren dus....echt Italiaans!!
Als dealer wist je nooit wat er kwam....
Alhoewel de ATE blokken wel in de Brembo klauwen passen ( met een andere montage set) is het m.i zaak om de boel origineel te houden.
Alfa heeft die blokken al lang niet meer, maar Hitec ( een B merk van Brembo) heeeft ze nog wel, nr. H 352 !!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Alhoewel de ATE blokken wel in de Brembo klauwen passen ( met een andere montage set) is het m.i zaak om de boel origineel te houden.
Alfa heeft die blokken al lang niet meer, maar Hitec ( een B merk van Brembo) heeeft ze nog wel, nr. H 352 !!
Gebruik zeker geen standaard blokken. Vind ik persoonlijk niet optimaal remmen. Zeker met de extra pk's van de 3,0l is dat magertjes naar mijn mening.
In de jaren negentig met de originele 2,5 op de Duitse autobaan met ruim 200 afremmen voor een inhalende vrachtauto met 85, daar is mijn vertrouwen in de standaard setup zeker niet door toegenomen. Als je niet op de limiet rijdt is standaard natuurlijk prima. Maar Alfa's zijn gemaakt om af en toe flink uit te laten :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik gebruik dus Feroda Racing blokken met geperforeerde Brembo schijven en dat past prima! Je hangt dan tenminste behoorlijk ik je gordels :wink:

Uiteindelijk volgt dus de uprade naar de vier zuiger GTA klauwen! Trouwens goede tip! Ga Ron vandaag gelijk een mailtje sturen voor de adapters :thumbs: Ik kende van hem alleen de standaard Brembo upgrade met grotere schijven!

Met orignaliteit heb ik persoonlijk niet zoveel. Mijn GTV wordt zoals ik vind dat Alfa hem had moeten bouwen dus voor mij compromisloos restaureren met het beste wat er ruim twintig jaar later op de markt is. :wink:

Zelfs als de auto in 83 is gebouwd is het naar mijn mening zeker geen "vroege" GTV6. :neutral:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Oja even nog een ander vraagje. Wat is de diameter van de LMM die je hebt ?
Jeroen,

Diameter is 75mm (binnenwerkse maat) tegen 65mm standaard. BOSCH nummer 0 280 203 016 en ik heb er ook nog 1 met 018 op het eind. beide werden gebruikt door braadwurst. (Zie ook GTV6.com) Voordeel is tevens dat hij aan de filter zijde rond is en je hierdoor makkelijk een filter met ronde aansluiting kan monteren.
Aangepaste inlaatcollectoren zijn 48mm.

Ben benieuwd naar je ervaring met de Shankle spruitstukken!

Gr, Carl (ga ze rood spuiten :wink: )
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Akieromeo »

Oke
Ik heb het originele 164Qv LMM en deze is 80mm buiten diameter. Dus dat zal ongeveer gelijk zijn. Helaas zit hier aan de voorkant de vierkante aansluiting indd. Daar verzinnen we nog wel iets op.

Ben zelf ook zeer benieuwd hoe die uitlaten gaan klinken en passen onder de auto.

Gr Jeroen
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Jeroen,

Oke jij gaat dan ook de complete Motronic gebruiken neem ik aan!

De braadwurst versies die ik heb liggen zijn compatibel met L-Jetronic :wink:
Als je problemen hebt kun je ook het oude binnenwerk omzetten in het grotere huis en klep (zo is in eder geval te vinden op GTV6 com) :!:

Succes!
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Afgelopen week verder gegaan met de "pedal box".

Wat is er allemaal aan gebeurd:
- het aluminium huis geglaspareld,
- de rembekrachtiger kaal gemaakt en opnieuw gespoten,
- nieuwe koppelings cilinder,
- nieuwe remcilinder,
- pedalen gespoten,
- alle moeren, ringetjes en boutjes vervangen door RVS,
- en als toetje twee nieuwe pedaal rubbers gemonteerd en natuurlijk het verse stickertje!.

Ben nog op zoek naar een nieuw remvloeistof reservoir van Ate, weet iemand waar dit nog te krijgen is. Krijg de oude niet helemaal mooi schoon is een beetje vergeeld.

Hieronder wat sfeer impressies:
Voor!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tijdens!
Afbeelding
Na!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr,