Gisteravond weer met z'n drieën aan het werk geweest met de GTV. Stefgtv6 is erg druk geweest met de binnenkant. Lassen vlak slijpen en schoon maken om alles later die avond te kunnen spuiten. Jan is aan het werk geweest met het vast zetten van de benzinepomp maar de rubbers met de bouten er aan gingen stuk (wie heeft er nog twee liggen?)
Jan heeft de boel afgeplakt om de onderste rand te kunnen spuiten. Ik heb ondertussen de boel geschuurd en we hebben de boel goed ontvet. Jorn kwam ook nog even buurten en heeft ook her en der geholpen. Binnenkant is nu mat zwart en de grijze strepen zijn gespoten maar moet nog even ligt opgeschuurd worden en dan nogmaal een laagje hebben en daarna blanke lak er over. Als je op oog hoogte kijkt lijkt het niet geheel je van het maar wanneer de auto op de wielen staat lijkt het erg goed kwamen wij achter. Het bijspuiten van de rode vlakken verliep niet naar wens en ik zal dit proberen nog beter te krijgen. Maar het is altijd beter dan die dikke bloemkolen
Volgende week kunnen de stoelen en de gordels e.d. er weer in. Zo komen we steeds dichter bij waar we willen zijn. Er is nog genoeg te doen aan de auto maar dit komt na dit seizoen wel weer. Wel foto's gemaakt maar het toestel laten liggen bij Stefen
Hieronder een aantal foto's van afgelopen week.
Als eerste de grijze strook in een paar lagen grijs gespoten (bedankt voor het nummer Rob )
Jan aan het knutselen.
Eerst het deel gespoten waar de stoelen komen. De rest volgt nog later.
Ook gisteren even aan het werk geweest. Heb de grijze delen opgeschuurd en nogmaals gespoten en na het aandrogen de boel in een aantal lagen blanke lak gespoten. Tussen die twee heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de velgen er op gedaan die tzt op mijn andere GTV6 komen. Ik wilde weten hoe het zou staan en hoe ik met de hoogte zou uit komen en kijken of de boel gaat aanlopen. Ik weet nu wat de speling is en kan dit aanpassen straks bij de andere. Bij deze laat ik het mooi zo.
Nu kunnen we dinsdag a.s. met het interieur bezig en is de verf goed droog.
Groet Jeroen
Laatst gewijzigd door GTV42.0 op 05 nov 2012, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteravond samen met stefgtv6 weer aan de slag geweest. Alles van het interieur wat ik er in wil hebben zit er weer in en alleen de gordels moeten nog. Scurts zitten er weer op en alles lijkt weer netjes. Wel een tegenvaller pet de banden omdat één achterste wel erg veel rubber mist door het inveren en ik durf er zo niet de baan op. Ook lijkt hij hoog te staan en ik denk dat dit komt doordat de auto weken in de lucht heeft gehangen. Heb even gekeken met een velg en band die er onder heeft gezeten en dat is het zelfde qua hoogte, maar de auto staat in zijn totaal wel hoger. Even aankijken en ik wil één dezer dagen even langs bij een bandenboer om te kijken of hij een oplossing heeft voor mij ivm de slechte band.
Ook viel het Sefan op dat er twee leidingen door de auto lopen die hij niet kon plaatsen. Ik vertelde dat deze aanvoer en afvoer zijn voor de benzine en dit leek hem erg sterk. Ik zei kijk maar eens en als ik gelijk heb zet jij koffie.
Stefan heeft goede koffie gezet kan ik melden (waterkoker)
Ja, ja, lach jij maar.....!
Levensgevaarlijk die auto, gewoon een rijdend bommetje. Zeker nadat ik gisteren de leiding beschadigd heb met het terugplaatsen van de stoelen.
Of had ik je dat nog niet verteld?
Ben je trouwens bewust vergeten te vertellen dat de GTV niet meer fatsoenlijk wou lopen nadat één of andere Beun de Haas de brandstofpomp op zeer amateuristische wijze weer 'gemonteerd' had......?
Gisteravond een rustig en relax avondje gehad in Gramsbergen. Jan, Stefan en Stefan waren er en we hebben wat laatste dingen gedaan aan de GTV w.o. de gordels en deze passend gemaakt. Heb de GTV gistgeravond meegenomen naar huis maar de dikke achterbanden is wel een probleem zo bleek. Hij loopt erg veel aan en ik ga zaterdag de rand er uit slijpen en bij een bandenboer langs omdat ik deze velgen er graag onder houd voor Assen. Ook Jorn en Hans kwamen nog even buurten en tijdens de gebruikelijke koffie was het weer gezellig.
Hier dan de beloofde foto's Stefan. Kwaliteit is niet je van het doordat mijn telefoon 3.2 megapics heeft.
In het najaar wil ik met de andere motor klaar gaan maken en de buitenkant de roest aanpakken voor zover het kan.
Ondertussen zal ook wel het één en ander gedaan worden en dan plaats ik hier weer mijn bevindeningen.
Jeroen, let wel evenop de spoorbreedte...
Dit is niet onbeperkt toegestaan, max 2% afwijking tov kentekenwaarde.
Geen APK punt waarop wordt gecontroleerd maar aangezien de banden buiten de spatbordranden komen.........valt het wel op.
En die mogen max 30 mm uitsteken.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Ze steken een cm uit ongeveer en er zijn andere banden besteld door een sponsor van mij
Gisteren reed er een tijdje een politieauto achter mij en ik kneep hem wel wat moet ik bekennen.
Ook omdat de richtingaanwijzer het ineens niet meer deed. Denk dat het rele is.
Gisteren de GTV weer naar de stalling gebracht. Stond al te lang buiten en dit doet een auto als deze geen goed. Met de keuring in zicht moet ik nog wel wat doen, maar niets spannends zoals ik er nu naar kijk. Stofhoes rechtsachter is weg en de claxon werkt even niet omdat de kabel gebroken is. Wel moet ik goed letten op de remklauw linksachter. Dit is ieder jaar weer spannend of deze nu wel of niet goed werkt.
Hoop eind deze maand wat tijd te vinden om dingen aan te gaan pakken.