Giuliettaevo's GTV la bomba

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Giuliettaevo's GTV 2.0 16vT

Bericht door giuliettaevo »

Die discussie heb ik al eens gehad met iemand. :wink:

Bij de 4cilinder Alfetta´s zal de gewichtsverdeling een heel eind rond de 50:50 zitten en de 6 cilinders zullen meer richting de 60:40 komen. Ik denk dat mijn GTV ongeveer bij de GTV6 in de buurt gaat komen.

Als je ziet dat mijn motor vrij ver naar achteren ligt in vergelijking met de v6 en de bak eigenlijk vrij ver naar het midden zit dan denk ik dat het qua gewicht in de neus nog wel mee gaat vallen. :smile: En het Sei diff is bijna net zo zwaar als een transaxle versnellingsbak, daar haal ik dus niet veel gewicht weg. :wink:

Maar als hij klaar is zal ik wel een adresje zoeken om hem even uit te laten wegen, dan weten we de exacte getallen. :smile: Ik hoop ook met het totaalgewicht laag uit te komen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Andere driehoekje is er ook uit.. Verder heb ik weinig gedaan.

Ik heb wel een openbaring gehad dat ik eigenlijk dom bezig ben. :oops: Ik moet me meer concentreren op de techniek en zorgen dat dat in orde is voor ik aan de body begin. Dus ik ga maar eens even kijken wat ik nu als eerste moet gaan doen. Pas als de techniek in orde is moet ik me druk gaan maken om laswerk, kleuren en uiterlijk vertoon.... :oops:

Denk dat i ga proberen om vrijdag vrij te nemen en eens een dag te besteden aan de GTV, ik heb er wel zin in om er eens flink tegenaan te gaan. :cool:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Van de week af en toe iets aan de GTV gedaan. Zo heb ik de motorruimte een groot deel kaalgemaakt met de staalborstel zodat ik straks makkelijk steuntjes e.d. kan maken. Het plan is om de motor nu zsm er weer in te hangen en alles passend te gaan make zoals radiateur e.d.

Ook heb ik nieuwe remschijven gekocht en die weggebracht om de naafgaten uit te laten draaien. het zijn 330x32 mm schijven van een 156 GTA van na 2003. Ik hoop door deze grotere schijven te gebruiken om het probleem van de "elkaar rakende oren" te omzeilen, ik heb immers 12,5mm meer ruimte tov de 305mm schijf. Ik ga 166 klauwen gebruiken en ook die heb ik reeds een setje onderweg. :grin: Van de week eens kijken of ik alles compleet heb en dan maar eens gaan passen. :cool:

De sedan wordt overigens een v6. Zaterdag komt er een donor 75 TS langs voor het onderstel en de bak e.d., nu alleen nog even een staartstuk en vliegwiel regelen dan kan ik dat ook gauw even ombouwen. :smile: Weer een paar dagen tijd verdwenen... :neutral: Als hij dan rijdt kan hij omgekeurd worden en LPG erin. :blue_cool:
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Mooie plannen met die 166 klauwen :thumbs:
Wacht in spanning de berichtgeving af of de boel gaat passen. Zou volgens mij moeten lukken!

Gr,
Carl
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

De 166 klauwen moeten wel aangepast worden. de schijven van een 166 zijn maar 28mm dik en deze schijven 32mm. :?

Dat wordt dus nieuwe spacers maken voor de klauwen en een nieuw setje pennen voor de blokken aanschaffen, en waarschijnlijk ook nieuwe bouten voor de klauwhelften. En natuurlijk een setje adapters om de klauwen te monteren op het fusee... al met al nog genoeg te doen. :mrgreen:
Gaat niet bestaat niet 😎
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

giuliettaevo schreef:De 305x28mm schijven van de 156 GTA of GTV 3.0 916 zijn makkelijker, klauwen passen er in ieder geval zo op en de boutgaten zitten ook op de juiste plek. Naafgat moet wel aangepast worden. 16" wielen passen.
Heb je dan 916klauwen op de 116 poot? die zijn icm de schijven plug & play? (muv het naafgat van de schijf vergroten?)

En jezelf gaat voor 330x32mm schijven met 166 klauwen. Is het verschil in remmen werkelijk zo groot? Waar zitten de verschillen nog meer ?
916 2pots klauw? en 166 4pots?
en je kan natuurlijk nog grotere remschoenen plaatsen...

& icm met wat voor hoofdremcilinder ga je dit doen? Neem aan dat je naar een 24mm gaat?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Melvivio schreef:
giuliettaevo schreef:De 305x28mm schijven van de 156 GTA of GTV 3.0 916 zijn makkelijker, klauwen passen er in ieder geval zo op en de boutgaten zitten ook op de juiste plek. Naafgat moet wel aangepast worden. 16" wielen passen.
Heb je dan 916klauwen op de 116 poot? die zijn icm de schijven plug & play? (muv het naafgat van de schijf vergroten?)
Nee, die zijn zeker niet plug&play :cry: . Ik was niet helemaal duidelijk denk ik, de klauwen zijn passend over de schijf ( in tegenstelling tot de 166 klauw over de 330x32mm schijf) niet op de fusees.
En jezelf gaat voor 330x32mm schijven met 166 klauwen. Is het verschil in remmen werkelijk zo groot? Waar zitten de verschillen nog meer ?
916 2pots klauw? en 166 4pots? 166 klauwen zijn iets groter als de GTA/GTV 24v klauwen, beide zijn 4 pots. Hoe groter de diameter, hoe groter de arm. :wink: Maar dit is vermoedelijk wel overkill hoor, die 330x32. :oops:
en je kan natuurlijk nog grotere remschoenen plaatsen... remschoenen zitten in trommelremmen... :? En remblokken zijn meestal een vaste maat, kan geen grotere maat in de klauwen. Je kunt atuurlijk wel betere remblokken kopen.

& icm met wat voor hoofdremcilinder ga je dit doen? Neem aan dat je naar een 24mm gaat? 25,4mm
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Overigens heb ik vandaag mijn klauwen binnengekregen... :razz:

CMVA voor al uw 166 onderdelen. :cool:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Wat foto's van het geborstelde deel...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En het verschil tussen oude en nieuwe remklauw... :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En een setje 24v spruitstukken al een stuk aangepast om op de 12v voor de sedan te passen. :smile:
Afbeelding
Afbeelding
Gaat niet bestaat niet 😎
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Flinke ankers zijn dat :wink:
Is dat een origineel spruitstuk ?

Petje af voor het werk hoor, al dat borstelen :__:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

De remschijven zijn afgegeven bij de draaier en zijn met een beetje geluk morgen klaar. Vrijdag komen de wielbouten binnen en kan ik de schijven op de naven passen. :razz: Vanavond dacht ik even de klauwen uit elkaar te halen, helaas wil dat nog niet echt lukken. van het weekend de elektrische slagsleutel maar even ophalen. :mad: Dan kan ik ook meteen eens gaan kijken hoe ik uitkom met het fusee e.d. en hoe de adapters moeten worden.

Ook nog even staan kijken naar de koppeling, ik had de carterpan eronder vandaan gehaald om te laten lassen en was er nou toch in de buurt :mrgreen: . De braadwurst drukgroep paste er tot mijn verbazing bijna zo op, de gaten zitten echt maar een mm verschoven. Maar volgens mij kan ik de Saab drukgroep ook gebruiken met alleen de braadwurst plaat.
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

AlfettaOwner schreef: Is dat een origineel spruitstuk ?
jep origineel 24v 164 spruitstuk... Alleen een andere flens eraan gelast waarmee hij tegen de kop komt. :wink: En de flenzen aan de onderkant gaan er waarschijnlijk ook nog af. :lol:

Dat borstelen is knap k*twerk... :oops: Geeft een hele berg stof in ieder geval... :neutral:

Remmen zijn wel een lekker maatje ja. cool2.gif
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Vandaag de schijven opgehaald bij de draaier. Netjes het naafgat groter gedraaid en een afschuining erin. :smile: Morgen even een grote doos worstenbroodjes bezorgen daar. :mrgreen:

Als het goed is komen morgen ook de nieuwe persbouten binnen en kan ik de schijven dan echt plaatsen. Nu heb ik er even gauw eentje gepast op een los fusee. :smile: Als ik het zo bekijk moet ik straks een makkelijke adapter maken... :razz: De oren raken elkaar volgens mij net niet. :razz:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wel een lomp gezicht... :cool:
Gaat niet bestaat niet 😎
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

jeetje :oops:
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

De draaier vroeg of ik soms een of andere terreinwagen had... :blue_lol:

Van het weekend zal ik even kijken of ik een foto'tje kan maken met de schijf op de auto. :wink: En dan ook even kijke dat ik de klauwen uit elkaar krijg. :evil: die inbusbouten zitten erg vast, heb er nu twee los van de eerste klauw en twee staan er op het punt om dol te draaien. :evil: Gaan we dus maar even met de slagmoersleutel doen...
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Het was remmen-tijd vandaag.. :smile:

Eerst even gekeken hoe de schijven er op komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In een 15" wiel past alleen de schijf. :razz:
Afbeelding
De klauwen zijn inmiddels uit elkaar geweest, slechts 1 bout uit moeten boren.. :evil: Maar nu kan ik wel makkelijker meten en kijken hoe ik de adapters ga maken. De klauwen moeten overigens wel iets bijgevijld worden omdat de 'oren' elkaar raken. :neutral: Eén klauw heb ik reeds gedaan om verder te kunnen. Het is geen groot deel wat er af moet, met de lammellenschijf was het zo gedaan, het is straks niet eens te zien. :wink: Klauw klemt nu even op de schijf om te kijken. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En met een 17"wiel eroverheen ziet het er ook wel leuk uit..
Afbeelding
Gaat niet bestaat niet 😎
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Bericht door Rob GTV6 »

Vet :cool:

Ikke ook hebbe

groet Rob GTV6
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door adjesalfa »

gaaafff :thumbs: :wink:
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

adjesalfa schreef:gaaafff :thumbs: :wink:
:lol: Heb ik bij jouw broer afgekeken... :oops: :wink:
Gaat niet bestaat niet 😎
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Angro »

Maar toch, dit zijn echte remmen zeg - indrukwekkend
Plaats reactie