Weer even een update!
Ik vind het veel te koud om in de garage te werken ondanks mijn gaskacheltje en heb mij de laatste weken dan maar weer op het net gestort om onderdelen te scoren!
Ik heb via Ebay 4 NOS plastic vloerpluggen weten te bemachtigen en daar wordt ik weer erg vrolijk van! Die dingen zien er altijd gebruikt niet uit en vind ze maar eens nieuw!
Daarnaast heb ik een setje gescoord voor het tegenelkaar plaatsen van plaatwerk bij het proplassen (puntlassen). Met dit setje kun je de te lassen plaatwerkdelen tegenelkaar aan houden en bjvoorbeeld een portier of motorkap gewoon sluiten om de lijnen te checken!
En als laatste heb ik mijn arsenaal aan speciale puntlasboortjes maar eens op de foto gezet. Mijn ervaring is dat deze in de normale automaterialen zaak vaak niet op voorraad zijn en ze er dan een godsvermogen voor vragen. Ik heb inmiddels diverse adresjes, bij interesse kan ik wel proberen wat te regelen!
Ik gebruik zelf het liefst 6mm cobalt boortjes bj plaatwerk wat ik wil hergebruiken. Standaard is vaak 8mm maar dat is later is mijn ervaring moeilijker te proplassen.
Ik ga een dakplaat wisselen dus heb voldoende uit te boren. ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met de verschillende boortjes.
Steven: Ik zet het stukje plaatwerk uiteraard in de 2K epoxyprimer!
Gr,
Carl