Na een goede beursdag op de stand van Sodablast afgelopen zondag (veel nieuwe contacten) deze week maar eens een paar lopende projectjes afgemaakt.
Een van die projecten zijn de velgen van GTV4, zogenaamd breed staal. Deze velgen zijn gespoten in de braadwurst kleur Nagaro silber. Omdat ik deze kleur niet in 2K Acryl kon krijgen heb ik vandaag voor het eerst een watergedragen basislak gespoten met daarop 3 lagen 2K blanke lak. Door de vele rondingen in de velgen was dit een mooie oefening om de vaardigheid met de verfspuit weer op peil te krijgen. Voor het eerst mijn nieuwe verfspuit een Sata 4000 gebruikt

voorzien van een 3M PPS bekersysteem. Een machtig apparaat

ben er erg blij mee!
De velgen waren behoorlijk aangetast door corrosie maar heb ze toch redelijk strak gekregen. Na het stralen zijn ze in de 2K epoxy surfacer gezet, hele slechte plekken met een beetje epoxy plamuur bijgewerkt wederom 2K Epoxy, een primer surfacer en dan de basislak met direct erachteraan de blanke lak en lekker bakken op 60gr. Zoals je ziet een bewerkelijk klusje.
Maar het resultaat mag er volgens mij wel zijn

een klein zakkertje in de blanke lak maar dat polijst ik er wel uit

Die ouwe Carbo kan nog steeds na 20 jaar niet meer in een spuitcabine te hebben gestaan met een verfspuit omgaan
De basis:
Gestraald:
In de epoxy / filler en schuurladdertje geschuurd naar 500 droog:
en het resultaat
en ook nog even een draagarmpje in deze kleur geprobeerd
Vind ik wel een mooi kleurtje voor de hele ophanging van de GTV6
Morgen verder met een Golf Mk1 GTI
Gr,
Carl