Deze week weer lekker verder gegaan met de voorwielophanging. De onderste draagarmen zijn aluminium kleurig gespoten met daaroverheen 2x een blanke lak laag. Vervolgens de fusees aangepakt. De beschermkappen zal ik niet meer terugplaatsen dus heb ik de verroeste boutjes doorgeslepen. Daarna stralen en de staalborstel erop en uiteindelijk in de primer gezet.
Verder was ik het zo zat dat ik overal grof geld moest betalen voor onderdeel- werkplaatsboeken dat ik een microfiche machine (MINOX draagbaar, van de Bundeswehr = kwaliteit) heb gekocht. Heb daar afgelopen weken een flinke verzameling fiches bj gekocht waaronder een gereedschappen fiche uit 1984. Hierbij eenfotootje van de tool welke in een andere topic wordt nagemaakt om de kop van een 4 cilinder te lichten. Kan nu ook eindelijk mijn grote doos met onderdelen uitzoeken aan de hand van de onderdeelnummers
Morgen verder met spuiten en de bovenste draagarmen!
Dat fiche app is al helemaal een uitkomst. (ik ben niet jaloers)
Voor de prijs van 1 werkplaatshandboek
Jammer dat een fiche niet makkelijk te kopiëren is.
Maar als je nog leuk (simpel) speciaal gereedschap tegen komt op de fiche dan zou ik wel info willen.
Vooral in het speciaal gereedschap om achterwiellagers te vervangen want dat schijnt een aardige klus te zijn.
bedoel je met beschermkappen niet terug plaatsen , de spatplaten voor de remschijven??
beter is het om ze klein te maken, zodat ze niet tot aan het remgedeelte komen, omdat je dan nog een stofplaat hebt om de binnenste keerring extra te beschermen
hier zoals ik het uitgevoerd heb alleen was ik te lui om ze te demonteren en het netjes te doen
Gtv4 schreef:Vooral in het speciaal gereedschap om achterwiellagers te vervangen want dat schijnt een aardige klus te zijn.
Om dit gereedschap na te maken heb ik gedetailleerde tekeningen op mijn PC staan. Ik ben er tot nu toe helaas nog niet aan toe gekomen om ze zelf te maken. Als je mij een e-mail adres geeft, kan ik je alles toesturen.
Marco, mag er ook een tekening naar twinnyspark apetail hotmail dot com ?
Begin binnen kort de mijne echt helemaal uit elkaar te trekken.
Gezien het ding meer dan 23 jaar heeft stil gestaan komen sowieso alle lagers er nieuw in.
@Twinnyspark: geen probleem. Het zijn vier mappen (A.20380/A.30327/A.30432/A.50187).
In elk mapje zitten tekeningen uit het WPH, een PDF met de diverse maten en fotootjes van hoe het zou moeten worden . Bij A.50187 zit volgens mij ook een tekening afkomstig van Maurizio. Deze heb ik ooit eens overgenomen uit het GTV6-forum.
Gtv4 schreef:Vooral in het speciaal gereedschap om achterwiellagers te vervangen want dat schijnt een aardige klus te zijn.
Om dit gereedschap na te maken heb ik gedetailleerde tekeningen op mijn PC staan. Ik ben er tot nu toe helaas nog niet aan toe gekomen om ze zelf te maken. Als je mij een e-mail adres geeft, kan ik je alles toesturen.