Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Deze week de fusees en bovenste draagarm afgemaakt. Volgorde was; demonteren, stralen, roterende staalborstel om het kaalmaken af te maken, zinkprimer, twee lagen zilverkleurige lak, twee lage blanke lak. Hoop dat dit een beetje blijft zitten.
Laatst gewijzigd door Carbo op 27 feb 2010, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 3084
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Carbo schreef: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
je ging even de mist in met de foto's.. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Deze week de fusees en bovenste draagarm afgemaakt. Volgorde was; demonteren, stralen, roterende staalborstel om het kaalmaken af te maken, zinkprimer, twee lagen zilverkleurige lak, twee lage blanke lak. Hoop dat dit een beetje blijft zitten.

Ben wel blij dat ik de beslissing heb genomen de ophanging zilverkleurig te maken staat erg cool :blue_cool:

Voor de onderzijde heb ik daarom ook maar besloten deze rood i.p.v. zwart te spuiten. Even nog de dichtsbijzijnde RAL kleur opzoeken en dan RX 10 in kleur bestellen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toch maar powerflex in de bovenste draagarm. Bleek namelijk dit setje al te hebben liggen :oops:

Er ging inderdaad iets mis met de fotootjes :oops: iets te snel! :wink:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Hallo Carl.
Hoe heb jij foto3 dit los gekregen en hoe maak je dit weer vast? Ziet er geweldig uit dit.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Netjes Carbo :thumbs:

Ik neem aan dat je wel 2K heb gebruikt als toplaag?
De blanke lak uit spuitbus houdt niet zo lang op die plekken.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Ik neem aan dat je wel 2K heb gebruikt als toplaag?
De blanke lak uit spuitbus houdt niet zo lang op die plekken.
Wat houd dit in 2K? Waar koop ik dit? en,is het ook een idee om dit met RX5 te doen?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Hmm... Ik heb het (nog) niet met 2K lak gedaan. Heb namelijk een gruwelijke hekel aan het schoonmaken van mijn verfspuit :wink: Toch maar even over nadenken om er een 2K toplaag overeen te zetten!

Jeroen,
Wat bedoel je precies met loskrijgen? De bovenste fuseekogel kun je gewoon uitboren en daarna (een nieuwe) vastzetten met twee boutjes.
De rubbers heb ik eruit geperst met zoals je weet bij 1 van de draagarmen desastreuze gevolgen.
De bovenste draagarm is echt een drama om roestvrij te krijgen aan de binnenzijde. Dit is echt uren straalwerk!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

2K is een combinatie van lak en verharder !
Beter bestand tegen steenslag etc dan de spuitbuslak.

@Carbo, zou jammer zijn aangezien je al heel veel werk erin hebt gestopt :shock:
Spuitpistool schoonmaken is minder werk dan ff naar de winkel rennen om een busje te halen :lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ik ga mijn draagarmen na het stralen eerst in de epoxy spuiten, dan grondlak en daarna 2K lak.

2K lak koop ik bij een autospuiterij en laat ik mengen in de uni/ral kleur die ik wil.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 3084
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Kunt ook industrielak krijgen :wink: . is goedkoper en sterker als autolak. Is nog gewoon oude lak, dus niet watregedragen. Glimt alleen iets minder als autolak. Hoeft ook geen blanke lak op. elke RAL kleur is te mengen.

Voor mijn braadwurst had ik 3l lak en 1l verharder voor iets van 108 euro. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

In de trailerbouw wordt/werd gebruik gemaakt van coating, een 1K laksysteem wat erg elastisch blijft, wel goed schuurbaar na 24 uur.
Dit wordt ook in een hogere laagdikte (ongeveer 80 - 160 mu) gespoten als wat autolak kan gespoten worden.
Betekend dan wel dat de spuit nozzle ook groter moet zijn dan met normale 2K autolak.
De restanten lak werden bij elkaar in gepleurt en gebruikt voor onder andere vloercoating.
Heb gelukkig nog een liter of 3 knalrood staan
(oei ik begin mijn oude werkgever bijna te missen :lol: )
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Zo dit weekend was de temperatuur in mijn garage weer wat aangenamer zodat ik verder ben gegaan met het plaatwerk. Ik was eigenlijk van plan van achter naar voren te werken. Ik zag nogal op tegen de klus van de binnenschermen. Vandaag had ik zoiets waarom niet met de voorzijde beginnen en daarna de gehele rechterkant. Dus voorschermen eraf en dat zat niet mee. Voorschermen zijn in 1994 vervangen en natuurlijk MAG geproplast en deze proppen zijn een stuk harder dan het even uitboren van een puntlasje.
Dus :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: uiteindelijk alles netjes los gekregen de schermen zijn verder helemaal gaaf en gaan er na kaalmaken weer op.
De bovenkantb van de A stijl bij de aanhechting is behoorlijk aangetast en dat was pas te zien bij het weghalen van het verstevigingsstuk :?
Gelukkig zijn de reparatiestukken van Highwood van uitstekende pasvorm wordt ik vandaag toch nog een blij mens :grin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze week de stukken pasmaken en dan lassen!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Sow! dat ziet er goed uit qua pasvorm.

Altijd fijn, dat repro-spul, tenminste als t past. Wat vaak niet het geval is (lees: bijna altijd).
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Klusje staat mij ook nog 2 x te wachten :cry:
Ben benieuwd of de pasvorm van jou plaatwerk ook nog goed is tijdens het inlassen.
Ik wou mijn plaatjes bij Hanel in duitsland bestellen, maar heb nog niets gekocht.

btw) mooie duidelijke foto's.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Het eerste stuk aan het pasmaken geweest en gelukkig is de pasvorm heel behoorlijk. Ben flink met de slijptol aan de slag geweest om als een chirurg de rotte stukken eruit te snijden. Uiteraard moet je e.e.a. bijwerken; reparatiestuk loopt door tot onder de verstevingingsbalk naar de A stijl en hier krijg je dat stuk nooit meer tussen maar met een beetje improviseren ben ik heel tevreden. Ga nu eerst het buitenscherm gereedmaken om de passing te controleren in de overgang binnen en buitenscherm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Las de stukken uiteraard allemaal stuik in!
Na maanden van bitumen steken en onzichtbare carrosserie werkzaamheden eindelijk een beetje vooruitgang! :grin:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Wat betekend dit Carl? (Las de stukken uiteraard allemaal stuik in! )
Heb je ook een foto van hoe het er aan de andere kant uit ziet? Foto aanzicht vanaf het wiel genomen. En waar heb jij die klemmetjes weg,zou er ook wel een paar kunnen gebruiken straks.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Wat betekend dit Carl? (Las de stukken uiteraard allemaal stuik in! )
Heb je ook een foto van hoe het er aan de andere kant uit ziet? Foto aanzicht vanaf het wiel genomen. En waar heb jij die klemmetjes weg,zou er ook wel een paar kunnen gebruiken straks.
Jeroen,

Ik maak de delen helemaal tegen elkaar pas en las de delen recht tegen elkaar dus zonder overlap. De las slijp ik helemaal glad met een haast onzichtbare reparatie tot gevolg.
De tegenhanger hiervan is een verzetstukje zetten en dan het reparatiedeel proplassen. Wordt nogal eens in het schadeherstelwerk gedaan maar is voor mijn GTV niet goed genoeg.

De lasklemmetjes heb ik ooit op een beurs gekocht maar zijn volgens mij ook gewoon te koop bij partijen als Eastwood en misschien ook wel in NL Rustbuster! Werken prima bij stukken waar je aan beide kanten bij kunt!

Zal de volgens keer fotootjes van de onderkant maken!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

So Carl, dat ziet er heel netjes uit :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Idd, dat heb je vaker gedaan! Mooi man!
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Zo vandaag weer lekker aan het snijden geweest! Weer een stuk aangetast plaatwerk verwijderd en een nieuw stuk ingelast! Gaat langszaam maar er zit in ieder geval beweging in. Veel passen en meten! In dit stuk zit veel plaatwerk over elkaar heen. Ik snij dan ook niet teveel per keer weg. Eerst kijken hoe de boel is opgebouwd en dan pas snijden. Heb vandaag mijn nieuwe carroserie zaag en bandschuurmachine op lucht geprobeerd en dit werkt echt super!

Nieuw stukje pasgemaakt, vastgezet met wat hechtlasjes en daarna stukje bij beetje doorgelast om vervorming door hitte inbreng te voorkomen. Daarna las slijpen en voila! een haast onzichtbare reparatie! :grin:
Passen, passen en nog eens passen daarna pas slijpen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen weer verder! :wink:
Plaats reactie