Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Guru
Deze week de fusees en bovenste draagarm afgemaakt. Volgorde was; demonteren, stralen, roterende staalborstel om het kaalmaken af te maken, zinkprimer, twee lagen zilverkleurige lak, twee lage blanke lak. Hoop dat dit een beetje blijft zitten.
Laatst gewijzigd door Carbo op 27 feb 2010, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
-
- Alfetta Guru
Deze week de fusees en bovenste draagarm afgemaakt. Volgorde was; demonteren, stralen, roterende staalborstel om het kaalmaken af te maken, zinkprimer, twee lagen zilverkleurige lak, twee lage blanke lak. Hoop dat dit een beetje blijft zitten.
Ben wel blij dat ik de beslissing heb genomen de ophanging zilverkleurig te maken staat erg cool
Voor de onderzijde heb ik daarom ook maar besloten deze rood i.p.v. zwart te spuiten. Even nog de dichtsbijzijnde RAL kleur opzoeken en dan RX 10 in kleur bestellen.

Toch maar powerflex in de bovenste draagarm. Bleek namelijk dit setje al te hebben liggen
Er ging inderdaad iets mis met de fotootjes
iets te snel! 
Ben wel blij dat ik de beslissing heb genomen de ophanging zilverkleurig te maken staat erg cool

Voor de onderzijde heb ik daarom ook maar besloten deze rood i.p.v. zwart te spuiten. Even nog de dichtsbijzijnde RAL kleur opzoeken en dan RX 10 in kleur bestellen.

Toch maar powerflex in de bovenste draagarm. Bleek namelijk dit setje al te hebben liggen

Er ging inderdaad iets mis met de fotootjes

- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
-
- Alfetta Transaxle Guru
-
- Alfetta Guru
Hmm... Ik heb het (nog) niet met 2K lak gedaan. Heb namelijk een gruwelijke hekel aan het schoonmaken van mijn verfspuit
Toch maar even over nadenken om er een 2K toplaag overeen te zetten!
Jeroen,
Wat bedoel je precies met loskrijgen? De bovenste fuseekogel kun je gewoon uitboren en daarna (een nieuwe) vastzetten met twee boutjes.
De rubbers heb ik eruit geperst met zoals je weet bij 1 van de draagarmen desastreuze gevolgen.
De bovenste draagarm is echt een drama om roestvrij te krijgen aan de binnenzijde. Dit is echt uren straalwerk!
Gr,
Carl

Jeroen,
Wat bedoel je precies met loskrijgen? De bovenste fuseekogel kun je gewoon uitboren en daarna (een nieuwe) vastzetten met twee boutjes.
De rubbers heb ik eruit geperst met zoals je weet bij 1 van de draagarmen desastreuze gevolgen.
De bovenste draagarm is echt een drama om roestvrij te krijgen aan de binnenzijde. Dit is echt uren straalwerk!
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
2K is een combinatie van lak en verharder !
Beter bestand tegen steenslag etc dan de spuitbuslak.
@Carbo, zou jammer zijn aangezien je al heel veel werk erin hebt gestopt
Spuitpistool schoonmaken is minder werk dan ff naar de winkel rennen om een busje te halen
Beter bestand tegen steenslag etc dan de spuitbuslak.
@Carbo, zou jammer zijn aangezien je al heel veel werk erin hebt gestopt

Spuitpistool schoonmaken is minder werk dan ff naar de winkel rennen om een busje te halen

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Kunt ook industrielak krijgen
. is goedkoper en sterker als autolak. Is nog gewoon oude lak, dus niet watregedragen. Glimt alleen iets minder als autolak. Hoeft ook geen blanke lak op. elke RAL kleur is te mengen.
Voor mijn braadwurst had ik 3l lak en 1l verharder voor iets van 108 euro.

Voor mijn braadwurst had ik 3l lak en 1l verharder voor iets van 108 euro.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Advanced Membro
- Contacteer:
In de trailerbouw wordt/werd gebruik gemaakt van coating, een 1K laksysteem wat erg elastisch blijft, wel goed schuurbaar na 24 uur.
Dit wordt ook in een hogere laagdikte (ongeveer 80 - 160 mu) gespoten als wat autolak kan gespoten worden.
Betekend dan wel dat de spuit nozzle ook groter moet zijn dan met normale 2K autolak.
De restanten lak werden bij elkaar in gepleurt en gebruikt voor onder andere vloercoating.
Heb gelukkig nog een liter of 3 knalrood staan
(oei ik begin mijn oude werkgever bijna te missen
)
Dit wordt ook in een hogere laagdikte (ongeveer 80 - 160 mu) gespoten als wat autolak kan gespoten worden.
Betekend dan wel dat de spuit nozzle ook groter moet zijn dan met normale 2K autolak.
De restanten lak werden bij elkaar in gepleurt en gebruikt voor onder andere vloercoating.
Heb gelukkig nog een liter of 3 knalrood staan
(oei ik begin mijn oude werkgever bijna te missen

Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Guru
Zo dit weekend was de temperatuur in mijn garage weer wat aangenamer zodat ik verder ben gegaan met het plaatwerk. Ik was eigenlijk van plan van achter naar voren te werken. Ik zag nogal op tegen de klus van de binnenschermen. Vandaag had ik zoiets waarom niet met de voorzijde beginnen en daarna de gehele rechterkant. Dus voorschermen eraf en dat zat niet mee. Voorschermen zijn in 1994 vervangen en natuurlijk MAG geproplast en deze proppen zijn een stuk harder dan het even uitboren van een puntlasje.
Dus
uiteindelijk alles netjes los gekregen de schermen zijn verder helemaal gaaf en gaan er na kaalmaken weer op.
De bovenkantb van de A stijl bij de aanhechting is behoorlijk aangetast en dat was pas te zien bij het weghalen van het verstevigingsstuk
Gelukkig zijn de reparatiestukken van Highwood van uitstekende pasvorm wordt ik vandaag toch nog een blij mens

Deze week de stukken pasmaken en dan lassen!
Gr,
Carl
Dus

De bovenkantb van de A stijl bij de aanhechting is behoorlijk aangetast en dat was pas te zien bij het weghalen van het verstevigingsstuk

Gelukkig zijn de reparatiestukken van Highwood van uitstekende pasvorm wordt ik vandaag toch nog een blij mens

Deze week de stukken pasmaken en dan lassen!
Gr,
Carl
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
-
- Advanced Membro
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
Het eerste stuk aan het pasmaken geweest en gelukkig is de pasvorm heel behoorlijk. Ben flink met de slijptol aan de slag geweest om als een chirurg de rotte stukken eruit te snijden. Uiteraard moet je e.e.a. bijwerken; reparatiestuk loopt door tot onder de verstevingingsbalk naar de A stijl en hier krijg je dat stuk nooit meer tussen maar met een beetje improviseren ben ik heel tevreden. Ga nu eerst het buitenscherm gereedmaken om de passing te controleren in de overgang binnen en buitenscherm.

Las de stukken uiteraard allemaal stuik in!
Na maanden van bitumen steken en onzichtbare carrosserie werkzaamheden eindelijk een beetje vooruitgang!
Gr,
Carl

Las de stukken uiteraard allemaal stuik in!
Na maanden van bitumen steken en onzichtbare carrosserie werkzaamheden eindelijk een beetje vooruitgang!

Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
-
- Alfetta Guru
Jeroen,GTV42.0 schreef:Wat betekend dit Carl? (Las de stukken uiteraard allemaal stuik in! )
Heb je ook een foto van hoe het er aan de andere kant uit ziet? Foto aanzicht vanaf het wiel genomen. En waar heb jij die klemmetjes weg,zou er ook wel een paar kunnen gebruiken straks.
Ik maak de delen helemaal tegen elkaar pas en las de delen recht tegen elkaar dus zonder overlap. De las slijp ik helemaal glad met een haast onzichtbare reparatie tot gevolg.
De tegenhanger hiervan is een verzetstukje zetten en dan het reparatiedeel proplassen. Wordt nogal eens in het schadeherstelwerk gedaan maar is voor mijn GTV niet goed genoeg.
De lasklemmetjes heb ik ooit op een beurs gekocht maar zijn volgens mij ook gewoon te koop bij partijen als Eastwood en misschien ook wel in NL Rustbuster! Werken prima bij stukken waar je aan beide kanten bij kunt!
Zal de volgens keer fotootjes van de onderkant maken!
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
Zo vandaag weer lekker aan het snijden geweest! Weer een stuk aangetast plaatwerk verwijderd en een nieuw stuk ingelast! Gaat langszaam maar er zit in ieder geval beweging in. Veel passen en meten! In dit stuk zit veel plaatwerk over elkaar heen. Ik snij dan ook niet teveel per keer weg. Eerst kijken hoe de boel is opgebouwd en dan pas snijden. Heb vandaag mijn nieuwe carroserie zaag en bandschuurmachine op lucht geprobeerd en dit werkt echt super!
Nieuw stukje pasgemaakt, vastgezet met wat hechtlasjes en daarna stukje bij beetje doorgelast om vervorming door hitte inbreng te voorkomen. Daarna las slijpen en voila! een haast onzichtbare reparatie!
Passen, passen en nog eens passen daarna pas slijpen!

Morgen weer verder!
Nieuw stukje pasgemaakt, vastgezet met wat hechtlasjes en daarna stukje bij beetje doorgelast om vervorming door hitte inbreng te voorkomen. Daarna las slijpen en voila! een haast onzichtbare reparatie!

Passen, passen en nog eens passen daarna pas slijpen!

Morgen weer verder!