Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
...zal ik.....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Zeggen dat ik wel aardig ben?Fetta schreef:...zal ik.....

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Dat klopt als een bus.
En dat van dat petje ook.
Die golf laat ik voor wat ie is. Aangespoeld op het strand.

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Remco en Anteun hebben beide gelijk. Is een café en al besproken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Fetta schreef:![]()
Dat klopt als een bus.
En dat van dat petje ook. dank je![]()
Die golf laat ik voor wat ie is. Aangespoeld op het strand.Ben er zelf ook niet zo trots op maar het is in ieder geval een oldtimer.
![]()
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Café..... 

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Daarom, lekker dingen plaatsen over van alles en nog wat. Voor de rest is alles Alfetta 116 gerelateerd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
En ondertussen in 't cafe:


























-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
[quote="giuliettaevo"][quote="Peter GTV-6"]Alles leuk en aardig, maar dit is het Alfetta Transaxle Forum.
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum....
[/quote]
Beetje jammer zo'n reactie.
In het begin van dit topic is hier over gesproken en was het geen probleem om over Carl zijn ervaringen te lezen. De meeste mensen lezen het hier met interesse en als het je niet aanstaat kun je er gewoon voor kiezen om het niet te lezen.
En die minne taal over Golf/Saab-eigenaren en petdragers mag je ook voor je houden, toevallig heb ik namelijk ook een Golf, liggen hier wat Saab motoren en draag ik vaak een pet.
Toch ben ik een best aardig persoon denk ik.[/quote]
Oei....ik begrijp het al, je had graag chirurgijn willen worden....
En ik heb niets tegen Saab motoren....zolang het maar 3 cil. tweetakten zijn ( geleend van DKW), en geen Engelse Triumph derivaten...
(Pardon reeds, ik ben een beetje misselijk...te lang in 't cafe gezeten, geloof ik....!!)
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum....

Beetje jammer zo'n reactie.


En die minne taal over Golf/Saab-eigenaren en petdragers mag je ook voor je houden, toevallig heb ik namelijk ook een Golf, liggen hier wat Saab motoren en draag ik vaak een pet.

Oei....ik begrijp het al, je had graag chirurgijn willen worden....

En ik heb niets tegen Saab motoren....zolang het maar 3 cil. tweetakten zijn ( geleend van DKW), en geen Engelse Triumph derivaten...
(Pardon reeds, ik ben een beetje misselijk...te lang in 't cafe gezeten, geloof ik....!!)
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Liever niet gaan generaliseren over Golf en Petje.
Heb net een maand geleden mijn spaarpot stukgeslagen op een nieuwe Golf waar ik zeeeeeer blij mee ben.
Geen Alfa omdat men tegenwoordig geen goed concurrerende auto meer kan bouwen.
(heb hier voor de lieve vrede maar een regel of 10 gedeleted)
Zal hem trouwens ter vermaeck van degene die het wel waardeert eens posten in "welke auto rij jij naast je Alfa" (ook in het cafe)
Heb net een maand geleden mijn spaarpot stukgeslagen op een nieuwe Golf waar ik zeeeeeer blij mee ben.
Geen Alfa omdat men tegenwoordig geen goed concurrerende auto meer kan bouwen.
(heb hier voor de lieve vrede maar een regel of 10 gedeleted)
Zal hem trouwens ter vermaeck van degene die het wel waardeert eens posten in "welke auto rij jij naast je Alfa" (ook in het cafe)
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ik ben dit topic begonnen omdat een aantal forummers het leuk vonden om mijn projecten en belevenissen te volgen. Gelet op de vele positieve reacties lukt dat. Dat jij (Peter GTV-6) dat minder interessant vind laat mij volkomen koud en interesseert mij totaal niet. Ik heb al lang geleden op dit forum geconstateerd dat wij totaal verschillend over de "klassieker beleving" denken. Dus als het je niet interesseert gewoon dit topic niet lezen en vooral niet posten want dat stel ik niet op prijs. Kun je volgens mij je tijd beter besteden om de GTV6 te poetsen.Peter GTV-6 schreef:Alles leuk en aardig, maar dit is het Alfetta Transaxle Forum.
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum....
Ik ga fluitend 7 dagen per week met veel plezier aan het werk met alle projecten. Dat is keihard werken maar ik heb in ieder geval veel plezier en voldoening wat voor merk het ook is. Dat kunnen veel werknemers die elke dag naar hun baas gaan niet zeggen.
Dus waar hebben wij het nou helemaal over, ik post 1 keer per week een overzichtje van werkzaamheden met de benodigde fotootjes. Gelet op het aantal hits vinden nogal wat forummers het leuk

Graag deze discussie sluiten want ik moet aan het werk (een dorpel van de Giulia spuiten

Gr,
Carl
- marco75
- Alfetta Membro
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 19:48
- Locatie: Stiens
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
PUNT 

Marco,
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition
Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
jongens ! Jongens ! Pet of geen pet, Golf of geen Golf.. Waar hebben we het over ?
Fantastisch wat Carl hier allemaal laat zien. Geweldig dat hij de moeite neemt..
We kunnen er allemaal wat van opsteken en daar draait het toch om hier ?
enn.. er zijn vele oldtimers naast Alfa die mooi zijn, laten we wel wezen..
Daar hoort voor mij ook een Golf 1 GTI bij.. (heb er zelf een gereden in de jaren 80)
Mooi dorpeltje Carl.. Morgen ga ik ook weer bezig..
Fantastisch wat Carl hier allemaal laat zien. Geweldig dat hij de moeite neemt..
We kunnen er allemaal wat van opsteken en daar draait het toch om hier ?
enn.. er zijn vele oldtimers naast Alfa die mooi zijn, laten we wel wezen..
Daar hoort voor mij ook een Golf 1 GTI bij.. (heb er zelf een gereden in de jaren 80)
Mooi dorpeltje Carl.. Morgen ga ik ook weer bezig..
Laatst gewijzigd door Enrico op 05 apr 2013, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
- Locatie: IRL
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Zo is dat. Denk dat ik morgen even naar het oldtimerfestival in Hem ga. Afgaand op de ervaring van volgend jaar kan ik daar welgeteld 1 Alfa (toen stond er een Giulia) verwachtenEnrico schreef:enn.. er zijn vele oldimers naast Alfa die mooi zijn laten we wel wezen..
Daar hoort voor mij ook een Golf 1 GTI bij..

-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
[quote="Carbo"][quote="Peter GTV-6"]Alles leuk en aardig, maar dit is het Alfetta Transaxle Forum.
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum....
[/quote]
Ik ben dit topic begonnen omdat een aantal forummers het leuk vonden om mijn projecten en belevenissen te volgen. Gelet op de vele positieve reacties lukt dat. Dat jij (Peter GTV-6) dat minder interessant vind laat mij volkomen koud en interesseert mij totaal niet. Ik heb al lang geleden op dit forum geconstateerd dat wij totaal verschillend over de "klassieker beleving" denken. Dus als het je niet interesseert gewoon dit topic niet lezen en vooral niet posten want dat stel ik niet op prijs. Kun je volgens mij je tijd beter besteden om de GTV6 te poetsen.
Ik ga fluitend 7 dagen per week met veel plezier aan het werk met alle projecten. Dat is keihard werken maar ik heb in ieder geval veel plezier en voldoening wat voor merk het ook is. Dat kunnen veel werknemers die elke dag naar hun baas gaan niet zeggen.
Dus waar hebben wij het nou helemaal over, ik post 1 keer per week een overzichtje van werkzaamheden met de benodigde fotootjes. Gelet op het aantal hits vinden nogal wat forummers het leuk
Graag deze discussie sluiten want ik moet aan het werk (een dorpel van de Giulia spuiten
)
Gr,
Carl[/quote]
Carl toch.
Let even op het laatste icoontje (
) in mijn post, en hap niet altijd zo snel, is slecht voor je hart...!!
Verder is het gewoon
met die 
Vrolijk Pasen.
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum....

Ik ben dit topic begonnen omdat een aantal forummers het leuk vonden om mijn projecten en belevenissen te volgen. Gelet op de vele positieve reacties lukt dat. Dat jij (Peter GTV-6) dat minder interessant vind laat mij volkomen koud en interesseert mij totaal niet. Ik heb al lang geleden op dit forum geconstateerd dat wij totaal verschillend over de "klassieker beleving" denken. Dus als het je niet interesseert gewoon dit topic niet lezen en vooral niet posten want dat stel ik niet op prijs. Kun je volgens mij je tijd beter besteden om de GTV6 te poetsen.
Ik ga fluitend 7 dagen per week met veel plezier aan het werk met alle projecten. Dat is keihard werken maar ik heb in ieder geval veel plezier en voldoening wat voor merk het ook is. Dat kunnen veel werknemers die elke dag naar hun baas gaan niet zeggen.
Dus waar hebben wij het nou helemaal over, ik post 1 keer per week een overzichtje van werkzaamheden met de benodigde fotootjes. Gelet op het aantal hits vinden nogal wat forummers het leuk

Graag deze discussie sluiten want ik moet aan het werk (een dorpel van de Giulia spuiten

Gr,
Carl[/quote]
Carl toch.
Let even op het laatste icoontje (

Verder is het gewoon


Vrolijk Pasen.

-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Vandaag de dorpel van de Giulia gespoten. Ik heb hiervoor dezelfde lak gebruikt als er op zat een traditionele uni 2K lak van Lesonal. Is altijd een beetje tricky om een merk te spuiten wat je normaal niet gebruikt. Bij zo'n 2K uni kleur durf ik dat wel. Heb de kleur AR013 Bianco Spino op kleur laten maken en met een stukje oude dorpel de kleur met een spectrum meter laten controleren. Dan is het altijd spannend of de kleur inderdaad helemaal identiek is.......
Ik heb de lak uit laten vloeien in het onderste deel van het voorscherm. Ben dat spuiten met die traditionele 2K lakken in ieder geval nog niet verleerd
ging gewoon super. Bijgaande foto's is met zojuist het afplak papier en tape weggehaald........ rara waar zit de overgang
Als je weet waar de reparatie is uitgevoerd zie je een hele flauw stukje overspray. Morgen ga ik dit nog iets napolijsten en dan is het helemaal weg
Nog even ter herrinering de eerste ontmanteling hetgeen uitliep op een complete dorpel klus


Rara waar zit de overgang

Dit is nou echt genieten als ik dit in de spuitcabine aan het bekijken ben, dat geeft zoveel voldoening!
Gr,
Carl

Ik heb de lak uit laten vloeien in het onderste deel van het voorscherm. Ben dat spuiten met die traditionele 2K lakken in ieder geval nog niet verleerd


Als je weet waar de reparatie is uitgevoerd zie je een hele flauw stukje overspray. Morgen ga ik dit nog iets napolijsten en dan is het helemaal weg

Nog even ter herrinering de eerste ontmanteling hetgeen uitliep op een complete dorpel klus



Rara waar zit de overgang


Dit is nou echt genieten als ik dit in de spuitcabine aan het bekijken ben, dat geeft zoveel voldoening!
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi werk Carbo
De overgang lijkt te zitten meteen onder het verdikte plaatwerk horizontaal ?
Ik vind het overigens een heel interessant topic met een ruime diversiteit in aanpak en behandeling methodes.
Heel goed te gebruiken als leidraad voor vele die aan hun Alfetta beginnen.
Mooi ook dat het topic nog steeds leeft en elke week wordt voorzien van updates

De overgang lijkt te zitten meteen onder het verdikte plaatwerk horizontaal ?
Ik vind het overigens een heel interessant topic met een ruime diversiteit in aanpak en behandeling methodes.
Heel goed te gebruiken als leidraad voor vele die aan hun Alfetta beginnen.

Mooi ook dat het topic nog steeds leeft en elke week wordt voorzien van updates

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Helaas Sandro je gaat niet door naar de volgende rondeDe overgang lijkt te zitten meteen onder het verdikte plaatwerk horizontaal ?


De overgang zit een cm of 4 onder die verdikking. Je zou hem net onder de verdikking verwachten echter je laat hem niet over vloeien op een rand. In een vlak deel truuk je als het ware het menselijk oog. Door de geleidelijkheid in het volle plaatdeel vallen eventuele kleurverschillen niet op.
Dus mijn tip bij het gedeeltelijk bijspuiten


Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Het is weer vrijdag
dus tijd voor een update!
Nu de Golf en de Giulia klaar zijn had ik eindelijk tijd om mijn afzuigsysteem van de straalcabine te optimaliseren. Van een "open systeem" heb ik een recycling systeem gemaakt. Het filter oppervlak is 2 x zo groot geworden en ik heb een nafilter geplaatst wat ik naar noodzaak kan in en uitschakelen. Verder een perslucht tikker geplaatst op de filters, hiierdoor kan ik de filters laten schoon trillen
Al met al weer een hoop werk geweest
Komende maandag de ultieme test want het straalwerk stapelt zich op!
In de overgebleven grijze uurtjes ben ik druk met de barchetta bezig geweest. Steeds meer potentiële klanten vragen om een voorbeeld van mijn spuitwerk. Daar ga ik de barchetta dus voor gebruiken. Afgelopen dagen bezig geweest met ontmantelen en gelijk alle panelen zoals de motorkap en kofferdeksel netjes uitgelijnd. Handig dat ik de gele barchetta nu ook heb staan kan ik wat leentje buur spelen
Had een beetje veel speling op de kofferdeksel scharnieren van de rode b dus daar zitten nu gele op
Dit weekend ga ik het laswerk aan de bodem doen. Daarna volgt een soda straalklus van alleen de buitenzijde en vervolgens gaan alle registers open om een absolute top spuitklus neer te zetten. Dat zal allemaal in de avonduurtjes gaan gebeuren zodat ik overdag verder kan met klant opdrachten
Het aangepaste afzuig en filtersysteem

en nog een paar fotokes van de Giulia in volle glorie! Volgens mij een goed gelukte deel restauratie!


en dan de barchetta; Werk in uitvoering!

onderdelen netjes gelabeld!

hier ga ik morgen mee verder
de bodem herstellen!

Gr,
Carl

Nu de Golf en de Giulia klaar zijn had ik eindelijk tijd om mijn afzuigsysteem van de straalcabine te optimaliseren. Van een "open systeem" heb ik een recycling systeem gemaakt. Het filter oppervlak is 2 x zo groot geworden en ik heb een nafilter geplaatst wat ik naar noodzaak kan in en uitschakelen. Verder een perslucht tikker geplaatst op de filters, hiierdoor kan ik de filters laten schoon trillen


In de overgebleven grijze uurtjes ben ik druk met de barchetta bezig geweest. Steeds meer potentiële klanten vragen om een voorbeeld van mijn spuitwerk. Daar ga ik de barchetta dus voor gebruiken. Afgelopen dagen bezig geweest met ontmantelen en gelijk alle panelen zoals de motorkap en kofferdeksel netjes uitgelijnd. Handig dat ik de gele barchetta nu ook heb staan kan ik wat leentje buur spelen


Dit weekend ga ik het laswerk aan de bodem doen. Daarna volgt een soda straalklus van alleen de buitenzijde en vervolgens gaan alle registers open om een absolute top spuitklus neer te zetten. Dat zal allemaal in de avonduurtjes gaan gebeuren zodat ik overdag verder kan met klant opdrachten

Het aangepaste afzuig en filtersysteem





en nog een paar fotokes van de Giulia in volle glorie! Volgens mij een goed gelukte deel restauratie!



en dan de barchetta; Werk in uitvoering!


onderdelen netjes gelabeld!

hier ga ik morgen mee verder


Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mis toch die 116 hoor 

Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)