Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

...zal ik.....
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Fetta schreef:...zal ik.....
Zeggen dat ik wel aardig ben? :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

:grin:
Dat klopt als een bus.
En dat van dat petje ook.

Die golf laat ik voor wat ie is. Aangespoeld op het strand. :jumping:
get in, sit down
shut up and hold on!

GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Remco en Anteun hebben beide gelijk. Is een café en al besproken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

Fetta schreef: :grin:
Dat klopt als een bus.
En dat van dat petje ook. dank je :thumbs:

Die golf laat ik voor wat ie is. Aangespoeld op het strand. :jumping: Ben er zelf ook niet zo trots op maar het is in ieder geval een oldtimer. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Café..... fettabier.gif
get in, sit down
shut up and hold on!

GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Daarom, lekker dingen plaatsen over van alles en nog wat. Voor de rest is alles Alfetta 116 gerelateerd.
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Peter GTV-6 »

En ondertussen in 't cafe: fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif fettabier.gif :kotssmiley:
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

[quote="giuliettaevo"][quote="Peter GTV-6"]Alles leuk en aardig, maar dit is het Alfetta Transaxle Forum.
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum.... ::-)[/quote]

Beetje jammer zo'n reactie. :? In het begin van dit topic is hier over gesproken en was het geen probleem om over Carl zijn ervaringen te lezen. De meeste mensen lezen het hier met interesse en als het je niet aanstaat kun je er gewoon voor kiezen om het niet te lezen. :neutral:

En die minne taal over Golf/Saab-eigenaren en petdragers mag je ook voor je houden, toevallig heb ik namelijk ook een Golf, liggen hier wat Saab motoren en draag ik vaak een pet. :? Toch ben ik een best aardig persoon denk ik.[/quote]

Oei....ik begrijp het al, je had graag chirurgijn willen worden.... :__:

En ik heb niets tegen Saab motoren....zolang het maar 3 cil. tweetakten zijn ( geleend van DKW), en geen Engelse Triumph derivaten...
(Pardon reeds, ik ben een beetje misselijk...te lang in 't cafe gezeten, geloof ik....!!)
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Liever niet gaan generaliseren over Golf en Petje.

Heb net een maand geleden mijn spaarpot stukgeslagen op een nieuwe Golf waar ik zeeeeeer blij mee ben.
Geen Alfa omdat men tegenwoordig geen goed concurrerende auto meer kan bouwen.

(heb hier voor de lieve vrede maar een regel of 10 gedeleted)

Zal hem trouwens ter vermaeck van degene die het wel waardeert eens posten in "welke auto rij jij naast je Alfa" (ook in het cafe)
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Peter GTV-6 schreef:Alles leuk en aardig, maar dit is het Alfetta Transaxle Forum.
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum.... ::-)
Ik ben dit topic begonnen omdat een aantal forummers het leuk vonden om mijn projecten en belevenissen te volgen. Gelet op de vele positieve reacties lukt dat. Dat jij (Peter GTV-6) dat minder interessant vind laat mij volkomen koud en interesseert mij totaal niet. Ik heb al lang geleden op dit forum geconstateerd dat wij totaal verschillend over de "klassieker beleving" denken. Dus als het je niet interesseert gewoon dit topic niet lezen en vooral niet posten want dat stel ik niet op prijs. Kun je volgens mij je tijd beter besteden om de GTV6 te poetsen.

Ik ga fluitend 7 dagen per week met veel plezier aan het werk met alle projecten. Dat is keihard werken maar ik heb in ieder geval veel plezier en voldoening wat voor merk het ook is. Dat kunnen veel werknemers die elke dag naar hun baas gaan niet zeggen.

Dus waar hebben wij het nou helemaal over, ik post 1 keer per week een overzichtje van werkzaamheden met de benodigde fotootjes. Gelet op het aantal hits vinden nogal wat forummers het leuk :thumbs:

Graag deze discussie sluiten want ik moet aan het werk (een dorpel van de Giulia spuiten :wink: )

Gr,
Carl
marco75
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door marco75 »

PUNT :__:
Marco,

Alfa 75 3.0 V6 America 1988
Daily Volvo S60 2.0T sport edition

Ex
1984 GTV6
1985 Spider 2.0
1988 75 3.0 V6
1991 164 2.0
1995 155 1.8 16V WB
1995 155 2.5 V6 12v WB
1996 155 1.8 16v WB
1997 155 2.5 TD WB
2000 156 1.8 16v SW
2001 166 2.0 16V
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

jongens ! Jongens ! Pet of geen pet, Golf of geen Golf.. Waar hebben we het over ?

Fantastisch wat Carl hier allemaal laat zien. Geweldig dat hij de moeite neemt..
We kunnen er allemaal wat van opsteken en daar draait het toch om hier ?

enn.. er zijn vele oldtimers naast Alfa die mooi zijn, laten we wel wezen..
Daar hoort voor mij ook een Golf 1 GTI bij.. (heb er zelf een gereden in de jaren 80)

Mooi dorpeltje Carl.. Morgen ga ik ook weer bezig..
Laatst gewijzigd door Enrico op 05 apr 2013, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door @PM »

Enrico schreef:enn.. er zijn vele oldimers naast Alfa die mooi zijn laten we wel wezen..
Daar hoort voor mij ook een Golf 1 GTI bij..
Zo is dat. Denk dat ik morgen even naar het oldtimerfestival in Hem ga. Afgaand op de ervaring van volgend jaar kan ik daar welgeteld 1 Alfa (toen stond er een Giulia) verwachten :wink:
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

[quote="Carbo"][quote="Peter GTV-6"]Alles leuk en aardig, maar dit is het Alfetta Transaxle Forum.
Golfjes kunnen naar het petjes forum, en voor die Saab is vast nog wel ergens het Arts en Auto Forum.... ::-)[/quote]

Ik ben dit topic begonnen omdat een aantal forummers het leuk vonden om mijn projecten en belevenissen te volgen. Gelet op de vele positieve reacties lukt dat. Dat jij (Peter GTV-6) dat minder interessant vind laat mij volkomen koud en interesseert mij totaal niet. Ik heb al lang geleden op dit forum geconstateerd dat wij totaal verschillend over de "klassieker beleving" denken. Dus als het je niet interesseert gewoon dit topic niet lezen en vooral niet posten want dat stel ik niet op prijs. Kun je volgens mij je tijd beter besteden om de GTV6 te poetsen.

Ik ga fluitend 7 dagen per week met veel plezier aan het werk met alle projecten. Dat is keihard werken maar ik heb in ieder geval veel plezier en voldoening wat voor merk het ook is. Dat kunnen veel werknemers die elke dag naar hun baas gaan niet zeggen.

Dus waar hebben wij het nou helemaal over, ik post 1 keer per week een overzichtje van werkzaamheden met de benodigde fotootjes. Gelet op het aantal hits vinden nogal wat forummers het leuk :thumbs:

Graag deze discussie sluiten want ik moet aan het werk (een dorpel van de Giulia spuiten :wink: )

Gr,
Carl[/quote]

Carl toch.
Let even op het laatste icoontje ( ::-) ) in mijn post, en hap niet altijd zo snel, is slecht voor je hart...!!
Verder is het gewoon :driving: met die :banana:

Vrolijk Pasen. :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag de dorpel van de Giulia gespoten. Ik heb hiervoor dezelfde lak gebruikt als er op zat een traditionele uni 2K lak van Lesonal. Is altijd een beetje tricky om een merk te spuiten wat je normaal niet gebruikt. Bij zo'n 2K uni kleur durf ik dat wel. Heb de kleur AR013 Bianco Spino op kleur laten maken en met een stukje oude dorpel de kleur met een spectrum meter laten controleren. Dan is het altijd spannend of de kleur inderdaad helemaal identiek is....... :shock:

Ik heb de lak uit laten vloeien in het onderste deel van het voorscherm. Ben dat spuiten met die traditionele 2K lakken in ieder geval nog niet verleerd :wink: ging gewoon super. Bijgaande foto's is met zojuist het afplak papier en tape weggehaald........ rara waar zit de overgang O:)

Als je weet waar de reparatie is uitgevoerd zie je een hele flauw stukje overspray. Morgen ga ik dit nog iets napolijsten en dan is het helemaal weg :blue_cool:

Nog even ter herrinering de eerste ontmanteling hetgeen uitliep op een complete dorpel klus :grin:
Afbeelding

Afbeelding

Rara waar zit de overgang O:)
Afbeelding

Dit is nou echt genieten als ik dit in de spuitcabine aan het bekijken ben, dat geeft zoveel voldoening!

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi werk Carbo :thumbs:
De overgang lijkt te zitten meteen onder het verdikte plaatwerk horizontaal ?

Ik vind het overigens een heel interessant topic met een ruime diversiteit in aanpak en behandeling methodes.
Heel goed te gebruiken als leidraad voor vele die aan hun Alfetta beginnen. :__:

Mooi ook dat het topic nog steeds leeft en elke week wordt voorzien van updates eusa_clap.gif
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

De overgang lijkt te zitten meteen onder het verdikte plaatwerk horizontaal ?
Helaas Sandro je gaat niet door naar de volgende ronde :jumping: :thumbs:

De overgang zit een cm of 4 onder die verdikking. Je zou hem net onder de verdikking verwachten echter je laat hem niet over vloeien op een rand. In een vlak deel truuk je als het ware het menselijk oog. Door de geleidelijkheid in het volle plaatdeel vallen eventuele kleurverschillen niet op.

Dus mijn tip bij het gedeeltelijk bijspuiten O:) nooit een paneel naad of rand in de plaat gebruiken voor de overgang maar altijd over laten vloeien in een vol plaatdeel. Als je dat goed doet is mogelijk kleurverschil voor het menselijk oog niet waarneembaar. Kleurverschil bij een naad tussen twee panelen zie je altijd! :wink:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Het is weer vrijdag :mrgreen: dus tijd voor een update!

Nu de Golf en de Giulia klaar zijn had ik eindelijk tijd om mijn afzuigsysteem van de straalcabine te optimaliseren. Van een "open systeem" heb ik een recycling systeem gemaakt. Het filter oppervlak is 2 x zo groot geworden en ik heb een nafilter geplaatst wat ik naar noodzaak kan in en uitschakelen. Verder een perslucht tikker geplaatst op de filters, hiierdoor kan ik de filters laten schoon trillen :blue_cool: Al met al weer een hoop werk geweest :smile: Komende maandag de ultieme test want het straalwerk stapelt zich op!

In de overgebleven grijze uurtjes ben ik druk met de barchetta bezig geweest. Steeds meer potentiële klanten vragen om een voorbeeld van mijn spuitwerk. Daar ga ik de barchetta dus voor gebruiken. Afgelopen dagen bezig geweest met ontmantelen en gelijk alle panelen zoals de motorkap en kofferdeksel netjes uitgelijnd. Handig dat ik de gele barchetta nu ook heb staan kan ik wat leentje buur spelen :mrgreen: Had een beetje veel speling op de kofferdeksel scharnieren van de rode b dus daar zitten nu gele op :jumping:

Dit weekend ga ik het laswerk aan de bodem doen. Daarna volgt een soda straalklus van alleen de buitenzijde en vervolgens gaan alle registers open om een absolute top spuitklus neer te zetten. Dat zal allemaal in de avonduurtjes gaan gebeuren zodat ik overdag verder kan met klant opdrachten :wink:

Het aangepaste afzuig en filtersysteem :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

en nog een paar fotokes van de Giulia in volle glorie! Volgens mij een goed gelukte deel restauratie! :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

en dan de barchetta; Werk in uitvoering! :jumping:
Afbeelding

onderdelen netjes gelabeld!
Afbeelding

hier ga ik morgen mee verder :grin: de bodem herstellen!
Afbeelding

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Mis toch die 116 hoor :cry:
Plaats reactie