Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Romeo

Bericht door Romeo »

Zoals onder de motorkap. Met een Saab blok kan je die kap net zo goed dicht lassen (wie wil er nu een Saab-blok zien? EN hij gaat toch niet stuk. :cool: )
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door giuliettaevo »

:lol:

Onder de motorkap wil juist iedereen straks kijken, daar moet het dus netjes zijn.. :wink:

Denk dat als ik ergens heen ga met die auto dat ik ook een grote spiegel mee moet nemen zodat men de bak en diff e.d. kan zien. :?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Ja en neonlampen onder het bakkie :lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Dit gaat te ver (off topic... :oops: )! :shock:
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

:shock:
Het is jullie vergeven! :lol:

Maar lassen en plaatwerken is inderdaad gewoon doen (zeker als je Alfa liefhebber bent :lol: ).

Natuurlijk begin je bij de niet zichtbare delen echter ik ben het er niet mee eens dat wanneer het oog het niet direct ziet het niet uitmaakt. Ik restaureer mijn GTV6 voor mijzelf en niemand anders :wink:
Hij wordt dus perfect ook daar waar niemand dat ooit zal zien :!: dat is namelijk mijn eer :wink:

Dus mijn motto streef altijd naar het voor jouzelf maximaal haalbare en trek je niets (weinig) aan van wat andere vinden :grin:

Dit laatste gaat natuurlijk niet op voor tips en kennis uitwisseling want dat vind ik zeer belangrijk. Liever een idee goed gejat dan slecht verzonnen :wink:

Kreeg vandaag van iemand (geen autoliefhebber) de vraag of ik het geld er ooit wel uit zou halen :twisted: Nou boeien dat interesseert mij nou geen dr.l! Deze GTV6 gaat niet meer weg zolang ik leef :!:

Zo en nu weer op zoek naar de perfecte lasrups!

Gr,
Carl
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Dat had ik vandaag ook... Ik vertelde tegen een collega dat ik van het weekend een uur of tien bezig was geweest met het maken van motorsteunen, Hij keek me een beetje vreemd aan en vroeg hoeveel uur ik dacht dat e rin die auto zouden gaan zitten, "paar honderd" zei ik en toen vroeg hij of ik wel wist hoeveel geld dat was... :? Waarop ik heb gezegd dat daar geen prijs aan te hangen is omdat het vrije tijd is en ik plezier erin heb... Toen kwam het volgende; "maar die auto is dat toch niet waard? Of krijg je dat er ook voor terug als je hem verkoopt?" Hij snapte er echt helemaal niks van.... :roll:
Gaat niet bestaat niet 😎
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door stephen »

idd. het bouwen rijdend maken is een groot gedeelte van de hobby, ook in mijn geval :wink:

van een auto die ik kant en klaar zou kopen zou ik minder genieten of aan gehecht raken, hoe vreemd dat voor sommige anderen ook weer zal klinken :oops: .
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Gtv4 »

Geld speelt niet echt een rol bij een hobby. (hobby gaat zo ver het toelaat natuurlijk)

Het meeste plezier heb ik nu nog van de Giulietta, de goedkoopste auto in aanschaf en en meest originele en onverprutste alfa die ik heb. :lol:

Nu ben ik niet van het plaatwerken, kan het zelf niet goed genoeg om er ook tevreden mee te zijn. Ooit ga ik het nog proberen te leren. :oops:

Nu is het plezier om een een hobby auto technisch meer dan perfect te krijgen.
Wat anderen er van vinden is het minst belangrijk.
Transaxle loos!
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gerhARd »

Sommigen snappen inderdaad niet dat de gtv6 voor de hobby is. "Wat kost dat wel niet?" en "het schiet niet op heh?" Of "wanneer ga je weer eens wat aan je gtv doen?" Dan is het antwoord; waneer ik dat wil.
Als ik iets goedkoop kan regelen zal ik dat doen als het maar van een zelfde kwaliteit is. Lagers kan ik nog wel eens uit Polen krijgen. Die worden daar gemaakt. Dat scheelt zo'n 30%. En dat voor de zelfde kwaliteit...
En dat terug verdienen boeit me niet. Als mensen het er over hebben maak ik er een leuk verhaal van. :grin:
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zo even een kleine update; weer een stukje dichtgezet. Het gaat niet snel maar we komen er wel. Dit is gewoon een rotstuk met al die welvingen en krommingen in die plaat. Morgen het laatste stukje dichtzetten, nog een keer stralen en in de Innotec primer zetten en dan ... het volgende deel! (het hoekstuk tussen binnenscherm en parafan)

Afbeelding
Afbeelding

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zo vanmiddag weer een paar uurtjes bezig geweest. Ja het gaat niet snel maar .... :grin:

De parafan afgemaakt en aan het driehoekverstevigingsstuk begonnen!
Afbeelding
Gelijk na het stralen de boel in de Innotec primer gezet!
Afbeelding
Wat er van het vestevigingstuk over was! Moest helaas wat slijpen!
Afbeelding
Geprobeerd het e.e.a. te redden! Na het stralen klaar voor het lassen! Koper eronder voor de hitte kwijt te raken en daarmee het kromtrekken te voorkomen! :idea:
Afbeelding
bijna klaar, nog een beetje afwerken!
Afbeelding
Passen en nog eens passen ....... tot je een ons weegt! :razz:
Afbeelding
Vind het mooi zo!
Afbeelding

Oja en zo was het: :lol:
Afbeelding

Zo morgen weer verder :wink:
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

10 punten man!

Ik wou dat ik zo kon lassen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Fetta,

Da's :oops:
Gewoon doen en proberen! :wink: Ook mijn werk is zeker niet perfect!

Gr,
Carl
alfachirurg
Novizio
Novizio
Contacteer:

Bericht door alfachirurg »

:thumbs: mooi werk man, mijn gtv roept me ook al weer een tijdje, helaas geen tijd :cry:
Nu: 147 JTD 2003, 156 Sportwagon 2001, Alfetta GTV 6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Giulietta sprint 1959, alfetta botsauto jaren '70, Ducati 888 strada.
Ik ben aan het sparen voor een SZ.
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

zoals op de foto heb je het driehoekstuk onjuist erin :idea: ...weet niet of dat nog de bedoeling was :?: ?moet nl ook op het binnenscherm liggen en niet eronder :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

pe1ryx schreef:zoals op de foto heb je het driehoekstuk onjuist erin :idea: ...weet niet of dat nog de bedoeling was :?: ?moet nl ook op het binnenscherm liggen en niet eronder :wink:
:grin: Klopt helemaal Rob! Echter als je hem er zoals origineel tussen last krijg je een verdikking tussen je binnenscherm en buitenscherm. Met als gevolg een potentiele roesthaard. Ik las hem er dus onder! Is dus bewust. :wink:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

nee ok hoor..had zomaar kunnen zijn dat je het over het hoofd had gezien dus vandaar de opmerking :wink: ikzelf heb in het binnenscherm wat ik zelf heb gemaakt een "kuil"zitten voor dat driehoekje...maar eronder is ook prima :!:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Zo afgelopen week verder gegaan met de bevestiging parafan aan de A stijl. Dat was schrikken (alhoewel schrikken doe ik niet meer van Roest :lol: ). Heb veel stukken moeten patchen en behoorlijk diep moeten snijden om weer mooi blank metaal tegen te komen voor het betere laswerk. Moest zo diep snijden dat ik maar een brace tussen beide A stijlen heb gelast :wink:

Hierbij de fotootjes:
Het roestspook had flink huisgehouden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat plaatjes in vorm kloppen!
Afbeelding
en ingelast!
Afbeelding
In de Innotec primer!
Afbeelding

Lassen zijn niet zo mooi geslepen als jullie van mij gewend zijn maar dit ziet echt niemand meer dus ik vond het prima zo! Door al het overgebleven zittende plaatwerk is het slijpen een geduldig werkje :wink:

Na dit deel gezien te hebben durf ik keihard te beweren dat; alle niet gerestaureerde GTV6'en in dit A stijl gedeelte zijn aangetast. In ieder geval die exemplaren die nat zijn geworden en waar gewoon is mee gereden!
Met name tussen de gepuntlasde delen kom je overal roest sporen tegen, iets wat je alleen maar ziet bij het geheel ontmantelen of als........het te laat is!

Dit weekend twee dagen om verder te gaan dus dat is een lekker vooruitzicht. Heb ik eindelijk een beetje de snelheid erin! :wink:

Afbeelding

Zo klaar voor morgen!
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:shock:

die is aardig verbruint.
je maakt er wel mooi werk van :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Adrie
Novizio
Novizio

Bericht door Adrie »

Fetta schreef:Nope...is net wat anders:

Afbeelding

Afbeelding
Sorry jongens dat ik wat laat reageer(ik zag het pas een paar dagen geleden).
dit is namelijk geen Savali console , van deze console is er namelijk maar 1 van op de wereld , en dat komt omdat ik hem namelijk zelf gemaakt heb.
Hij is nu in bezit van Stefan uit Almelo.
Maar wat mij verwonderd , hoe komen jullie aan deze foto's , ik dacht dat ik de enige was die ze had.
Deze foto's heb ik namelijk gemaakt dat ik nog met deze Gtv6 reed in 2006.
Ik heb deze GTV6 18 jaar in mijn bezit gehad en heel veel plezier van gehad.
Rij nu met een witte 147GTA , maar vind het nog steeds leuk om hier op het forum te lezen en kijken , want het is en blijft nog altijd mijn favoriete auto.
Plaats reactie