Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Was vandaag een hele lange dag maar de barchetta is kaal :jumping:
Ondanks het flinke afplakwerk zat de boel toch onder de soda stof dus aan het eind nog een paar uurtjes aan het blazen en zuigen geweest :evil: :evil: :evil:

Onder het goede lakwerk kwam toch nog behoorlijk wat beginnende roest tevoorschijn waar ik dus gelukkig op tijd bij ben. Alle corrosie uitgestraald met glasgranulaat.

Maar goed; ze staat er wel lekker kaal bij :jumping:

Afplakken, afplakken en nog eens afplakken........ en toch nog soda in de motorruimte en interieur :cry:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hier het resultaat :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liep er vandaag aan te denken om een demo auto te stralen en dan alleen met blanke lak te behandelen :rollingredhead: Wie weet ::-)

Maar niet deze barchetta, deze bella wordt weer mooi Rosso!

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Het is weer vrijdag, tijd gaat veel te snel, dus weer tijd voor een update :jumping:

Na het stralen van de barchetta heb ik toch weer een aantal aanpassingen aan de straalcabine en de afzuiging gedaan. Verder de barchetta in de 2K Epoxy gezet, een aantal delen van de E type met soda gestraald en vandaag de inventarisatie van het roestschade herstel voor de Saab Cabrio gedaan. Die Saab is toch wel een apart verhaal t.o.v. het Italiaanse spul :mrgreen: . De dikte van het plaatwerk is ongelofelijk toch ook hier woont het roestspook augenreib.gif
De Zweedse ontwerpers maken dezelfde "fouten" als Italiaanse waardoor je toch veel roestplekken tegenkomt. Veel plekken waar water en moddertroep niet weg kan :schrik: waardoor de roestplekken zijn geboren.

Een paar fotokes;
barchetta in de 2K epoxy in de spuitcabine! In de achtergrond een deur van een Giulia in de filler!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De E type!
Afbeelding

Afbeelding

Amerikaans plamuur op de neus van de Jaguar! Gewoon een laag van zeker 5mm! Heiligschennis noem ik dat :twisted:
Afbeelding

Het bewijs dat Zweeds staal ook roest :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Geeft een goed gevoel dat alle projecten nu lekker lopen :banana:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ook leuk dat er een goede aanloop is van werk.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Angro »

Carl, respect !!
Hoop dat je het zo volhou - lees graag je topic.
Rob D
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Rob D »

Van mij mag je heel veel foto's van die kat posten. Mooiste auto die ooit gemaakt is (en dat durf ik hier te zeggen O:) )
1985 Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0 - 762 Grigio Chiaro met.
2015 Jaguar XE 2.0t Prestige Firenze Red
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Het is weer vrijdag ...... wat gaat de tijd snel :twisted: dus tijd voor een update;

Deze week eerst de motorruimte en wielkasten van de 33 racer gestraald van Arie (ARepair). Het stralen was een succes alleen de hele auto zat van binnen onder de soda ondanks het zorgvuldige afplakken :oops: :evil: :oops: :evil: weer een leermomentje dat een auto echt helemaal kaal moet om goed te kunnen stralen. Nu was de racer van binnen helemaal glad afgewerkt maar je moet er niet aan denken dat er een compleet interieur had ingezeten. Helaas geen fotootjes van gemaakt :oops:

Vervolgens verder gegaan met de voorkant van de Jaguar E type. Op deze neus ben ik echt van alles tegengekomen, dikke lagen Amerikaanse plamuur, bitumen. tectyl, lijm ............ echt een giga straalklus. Er kwam ook een behoorlijke voorschade onder het plamuur vandaan. Daarna natuurlijk alles netjes geschuurd en in de 2K Epoxy gezet. Klant tevreden en zoals het er nu naar uit ziet komt de hele Jag in juli mijn kant op en mag ik het laswerk en spuitwerk gaan doen O:)

Afgelopen week ook in contact gekomen met een architect die zich bezig houdt met het restaureren van industriële verlichting. Eerst een aantal armaturen van aluminium gestraald welke afkomstig waren uit een scheikundig laboratorium. Prachtig design waar het aluminium heel mooi en authentiek onder het soda stralen vandaan kwam. Klant wederom tevreden en hij kwam als klap op de vuurpeil met lampen afkomstig uit operatie kamers :jumping: dit vind ik nou leuk heeft niets met auto's te maken maar dat onvoorspelbare maakt het werk gewoon superleuk :jumpingred:
als je van design en architecteur houdt is deze site de moeite waard http://considine-design.nl/ ook even kijken bij verlichting!

Verder moest ik de deur van Etienne zijn Giulia nog spuiten :oops: en deze staat weer klaar voor montage!

en dan vandaag weer het pand schoonmaken voor de Open Dag van morgen :rollingredhead:
Jullie zien ik kom tijd te kort............................... O:)

Kap in de straalcabine! Hoe bedoel je stoffig :shock:
Afbeelding

Afbeelding

Passen en meten in de spuitcabine. Wat bestaat zo'n motorkap uit ongelofelijk veel delen!
Afbeelding

Netjes in de 2K Epoxy!
Afbeelding

Een tweetal operatie lampen ::-) waarvan 1 (begin 20 eeuw) volledig van messing :blue_cool:
Afbeelding

Deurtje van de Giulia, nog in de spuitcabine. Is een ouderwetse 2K uni lak van Lesonal en moet dus nog netjes gepolijst worden!
Afbeelding

Pand weer schoon en klaar voor de Open Dag! :mrgreen:
Afbeelding

Toch maar eens nadenken om een boen veeg machine te kopen, dweil de boel nu met het handje :razz:

Wellicht tot morgen! :jumping:

Gr,
Carl
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Laat ik mijn NuNu nou nooit gebruiken :mrgreen:

Dus te koop

Afbeelding
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Onderschrift even aanpassen Anteun. Is GTV6 '81 :blue_cool:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Anteun; PB! :grin:

Gr,
Carl
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Ennnn antwoord terug.
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Je zit lekker in het werk Carl, had ik niet verwacht zeker in deze tijden. :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Het is nog wel geen vrijdag maar had nu even tijd om te updaten. Ook vandaag gewoon druk aan het werk geweest O:)

Ga er maar eens goed voor zitten want naast de gemonteerde velgen van de Giulia ben ik ook aan het stralen van de 1750 GTV begonnen. Ik denk dat veel mensen die deze koets voor het stralen hebben gezien nu van hun stoel gaan rollen :jumping:

Zelfs voor mij ongelofelijk hoe de koets vanonder alle troep vandaan komt. De auto is een jaar of 10 geleden met afbijt behandeld en daarna in een garage weggezet. Veel bezoekers keken wat meewarig als ik riep dat dit helemaal goed ging komen............. en ik krijg gelijk....... wat een schoonheid komt er onder de roest vandaan O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:)
Ik straal deze auto met glasgranulaat (i.v.m. de roest) op lage druk en wat een resultaat, zelfs ik ben "impressed" :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

Van dit:
Afbeelding

Naar dit resultaat:
Afbeelding

En dan de grote tovershow:
Van dit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar dit resultaat! :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog veel straal uurtjes voor de boeg, maar wat een resultaat.
Een snellere waarde vermeerdering is denk ik niet mogelijk :grin: binnen een paar uur is de waarde met x vermenigvuldigt O:)
Een mooie beloning voor het lef van de eigenaar om deze auto aan te kopen :thumbs:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Kan aan je verhaal niets toevoegen. Alleen augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif augenreib.gif
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Fantastisch! Erg mooi!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Je zit lekker in het werk Carl, had ik niet verwacht zeker in deze tijden.
Ik mag niet klagen echter hiermee komen ook weer dilemma's, ga ik nee verkopen of neem ik personeel in dienst :?:

Ik wilde gewoon lekker rustig zelf mijn eigen tempo bepalen maar de interesse wordt langzaam groter dan dat ik alleen aankan.

Vanochtend een bezoek gebracht aan een prospect die ik ook heb binnengehaald :mrgreen: geen Alfa maar een Porsche 911T :blue_lol: Deze Porsche komt eind juli mijn kant op voorlopig voor straal en laswerk.

Tja het 116 volk en werk blijft toch redelijk achter :oops: 1 GT "that's it" :oops: :oops: :oops: :oops:

en dan weer lekker de straalcabine in om verder te gaan met de 1750 GTV, dit is toch wel waarom ik dit doe :))) onder de roest, afbijt en verfresten komt een prachtige GTV tevoorschijnt. Help ik ben verliefd :rollingredhead: wat een prachtige Bertone lijnen :blue_cool:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ook nog wat los straalwerk gedaan dus al met al een vruchtbare week :)))

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooie plaatjes en lijnen idd :mrgreen:
Tja aannemen of nee verkopen, ik zou in het begin kiezen voor het laatste of op projectbasis iemand oproepen.
Blijft altijd moeilijk maar je hoeft je niet te vervelen :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Is jouw bedrijf en werkzaamheden niet ideaal voor een stageplek ?
Misschien eens informeren bij VOC in sassenheim, heb ik ooit de patroonopleiding autoschade herstel gedaan.

Bertje wordt weer een top ding :thumbs:
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Tja het 116 volk en werk blijft toch redelijk achter 1 GT "that's it"
Dacht het niet toch ? Ik wacht nog..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Enrico schreef:
Tja het 116 volk en werk blijft toch redelijk achter 1 GT "that's it"
Dacht het niet toch ? Ik wacht nog..
:lol: Dat klopt! maar ik doelde hier niet op losse delen maar min of meer complete carrosserieën.

Op dit moment is het voor mij belangrijk zo efficiënt mogelijk te plannen wanneer ik met glas en wanneer ik met soda ga stralen. Door de problemen met de afzuiging ligt er een berg werk wat ik eerst weg moet werken.

Maar geloof mij dat ik veel en veel meer aanvragen voor 105'jes krijg dan voor de 116 serie :wink: .

Het is nu Zondag ochtend en ga direct weer door met de 1750GTV, gelukkig is het mijn hobby :jumping: :))) :jumping:

Met vr gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Denk dat het wat betreft het verschil tussen 105 en 116 mensen is dat er meer te besteden is. Je ziet dit over het algemeen vaak terug op evenementen. Niet verkeerd bedoeld, maar denk ik gewoon. 105 zijn niet de handenarbeiders in het dagelijks leven zeg maar. Bij de 116 kom je gelukkig van alle pluimage zeg maar.
Plaats reactie