Giuliettaevo's GTV la bomba

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Giuliettaevo's GTV 2.0 16vT

Bericht door giuliettaevo »

En we zijn weer een paar maanden verder.... :neutral:

Maar inmiddels zie ik dit als ik de deur van de garage openmaak.
Afbeelding

De GTV staat binnen en ik heb er weer zin in. :grin:

Ik ga nu verder met de techniek en dan met name de wielophanging e.d. Aagezien ik besloten heb dat ik de brede Azev wielen wil gaan monteren zal ik daar een beetje ruimte voor moeten maken en pas ik de schermen daar op aan. Ook ben ik met de vering bezig, een RS set is financieel niet haalbaar binnen afzienbare tijd dus heb ik besloten om de Bilstein schroefset die ik heb te gaan gebruiken. Dit brengt wel wat werk mee maar dat is wel het soort werk dat ik leuk vind en uiteindelijk loont het de moeite. Aan de voorkant moet er ruimte gewonnen worden voor de veerpoot en dat is inmiddels aan de passagierskant gerealiseerd. :cool: Ik heb zelf een toren gemaakt voor de veerpoot en die in de bestaande balk gelast. Deze zal ook nog worden verbonden met de rolkooi, het gat in het schutbord heb ik er alvast voor gemaakt.

Ik moet nu aan de passagierskant de bovenkant van het binnenscherm herstellen en dan kan ik naar de andere kant stappen om het te herhalen. Daarna is de achterkant aan de beurt...

Omdat ik geen torsies meer hoef te gebruiken en ik eigenlijk van die schuinstaande draagarmen af wil heb ik ook besloten om de onderste draagarmen te gaan vervangen. Hiervoor heb ik al wat ideeen en ga ik binnenkort wat tekeningen maken om te laten snijden en draaien. De fuseekogels komen straks van onderaf in de fusees te zitten waardoor de draagarmen horizontaal komen te staan terwijl de auto wel heel laag ligt.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Als eerste een veerpoot uit elkaar gehaald zodat al de originele bevestigingsdelen eraf geslepen konden worden.
Afbeelding
Een nieuwe toren geplaatst;
Afbeelding
Afbeelding
Vanuit de wielkast ziet het er dan zo uit;
Afbeelding
Afbeelding
En zo moet er straks nog een versteviging in komen;
Afbeelding
Veerpoot moet onderaan nog nieuwe bevestigingen krijgen, waarschijnlijk zoiets;
Afbeelding
Gaat niet bestaat niet 😎
crusty
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door crusty »

Echt enorm :__: :thumbs:
GTV6, 83' 3.0 QV (verkocht)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Echt geweldig Remco. Waar haal je de maatvoering weg?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Timmermansoog... :mrgreen:

Ik heb het een beetje op de gewenste stand gehangen en vastgepunt en vervolgens afgelast.

Als ik straks de draagarmen gemaakt heb kan ik met de bevestiging van de veerpoot op de draagarm zorgen dat alles vrij komt van elkaar.

Bovenste draagarmen moet ik ook aanpassen om meer ruimte te maken voor de veren.
Gaat niet bestaat niet 😎
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Maar hoe kom je dan met de hoogte weg en zijn de afstanden wel correct ivm scheef afslijtende banden op dat de auto niet spoord?
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Maar hoe kom je dan met de hoogte weg en zijn de afstanden wel correct ivm scheef afslijtende banden op dat de auto niet spoord?
Zolang de bevestigingen van je onderste en bovenste draagarmen en de castorstanginstelling niet veranderd gebeurt er niet zoveel! Je fusee blijft dan immers in dezelfde stand.

De ruimte in de bovenste draagarm is inderdaad niet overmatig. Het is niet voor niets dat dit bij racers allemaal custom made is! Laat je de torsies erbij staan zoals 1 van de RS oplossingen? Nadeel als je de torsies weglaat is dat je echt heel de voorzijde moet doorlassen.

Ziet er top uit Remco :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: Long time no see! Je weet koffie staat altijd klaar als je in de buurt bent!

Gr,
Carl
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

ik hou zoveel mogelijk de maatvoeringen van de originele draagarmen aan als voorbeeld. Ik maak straks een mal om de draagarmen in te lassen om te zorgen dat ze gelijk worden aan de originele. Ik maak de draagarmen ook niet afstelbaar, dat maakt het te ingewikkeld en duur. Aangezien het een straatauto is wil ik gewoon met draagarmrubbers werken ipv uniballs. Wel zoek ik hele stugge rubbers daarvoor. De fuseekogels komen ook gewoon uit een productieauto.

De torsies vervallen compleet, ik verstevig de torens voldoende hiervoor. Het gewicht wat ik hiermee bespaar krijg ik dus weer grotendeels terug. :neutral:

@Carl,

hoop binnenkort weer een keer te komen kijken bij je. Volg je topic altijd met veel interesse in ieder geval. :thumbs:
Gaat niet bestaat niet 😎
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Duidelijk Remco en Carl. Erg mooi dat je de fun en tijd er weer voor hebt :thumbs:
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Tijd helaas nog niet genoeg maar ik heb me voorgenomen wat meer met mijn eigen GTV bezig te gaan ipv andermans auto's. O:)

Helaas is het financieel ook niet al te best dus wordt dit een low-budget auto. Gelukkig ben ik creatief genoeg om er toch nog iets van te maken. :smile:
Gaat niet bestaat niet 😎
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Remco,

Low budget verdient juist alle respect! in ieder geval van mij! :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Kan alleen maar zeggen: zorg dat deze bella gaat rijden! Wil je graag (kosteloos) helpen waar ik kan! Teveel projecten die niet rijden demotiveert en dat is jammer bij al jouw goede ideeën!

Gewoon een mooi project dat op de weg moet komen :wink: :mrgreen: :blue_cool: :wink:

Gr,
Carl
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Is wel precies het tegenovergestelde van jouw tutt-originali plannen. :mrgreen:

persoonlijk ben ik ook altijd wel trots op mijn no-budget creaties. Geeft veel voldoening als iets werkt zoasl ik het bedacht heb. Dat de Jetta van mijn vriend helemaal goed is en hij er zelfs zonder problemen mee door de RDW keuring is gekomen en er mee naar Oostenrijk is geweest zonder problemen was ook echt een kroon op het vele werk dat er in gegaan is. :blue_cool:

Deze GTV moet maar eens rijden. uiterlijk komt later wel een keer denk ik. :oops:
Gaat niet bestaat niet 😎
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Het is inderdaad heel wat lastiger om zonder geld iets leuks neer te zetten, dan met 30K een waardevermeerdering van 10K te creëren.
Hoeveel dichtgeplamuurde Alfa's Ferrari's Porsche's lopen er wel rond die de eigenaar (veelal behorend tot de club met leuke mensen) vies veel geld hebben gekost en feitelijk geen stuiver meer waard zijn dan voor een make over.
Remco, lekker doorgaan, respect.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Is wel precies het tegenovergestelde van jouw tutt-originali plannen.
Dat klopt :jumping: maar wijsheid komt met de jaren :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:

Als ik zoveel tijd in iets steek met het wel waardevast zijn. Ik kom alleen maar 105'jes tegen waar van alles aan is vebouwd terwijl ik nu vind dat origineel waanzinnig veel charme heeft!

Trouwens ik lees nog steeds "Retro classics" en mijn droom is nog steeds een Hawk Stratos replica! dus hoezo origineel!

Gewoon lekker doen waar je je goed bij voel!

Ziet er top uit maar zorg dat de bella op de weg komt! Je hebt veel projecten maar als je zorgt dat er echt dingen op de wegstaan zorgt dat voor een geweldige boost in jouw aanzien en respect! Top ideeen en kennis maar zorg dat het op de weg staat!
I'm a fan! :jumping:

Gr,
Carl
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Gelukkig heb ik me nog nooit druk gemaakt om wat mensen van mij vinden. :wink:

Maar beiden wel bedankt voor de lovende woorden. :oops:

Morgen moet ik op Tess passen en kan ik geen vieze handen krijgen. :neutral: Maar misschien kan ik al wel uittekenen hoe mijn draagarmen moeten worden. Dan kan ik tekeningen maken om te laten snijden.

Zondag hoop ik weer iets te kunnen slijpen en lassen. :razz:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Afbeelding

Dit is een beetje het idee voor de draagarm voor.

Stalen plaat met een bus eronder waar de fuseekogel in geperst wordt. Plaat doorlaten lopen in de buizen van de draagarm. Op de plaat kan dan de bevestiging komen voor de veerpoot en ook de stabistang bevestiging ( nog niet getekend).

Alleen moet ik dus nog even kijken naar de bevestiging aan de koetskant. Het originele deel wat je tegen de auto schroeft gebruik ik het liefste alleen moet ik even kijken hoe ik dan met draagarmrubbers uitkom.

Weet iemand misschien hoeveel mm de draagarmrubbers van Alfa uitwendig zijn? Originele rubbers zijn makkelijk, goedkoop en stug zat namelijk. :smile: Ik moet enkel dan een stuk buis in de goede maat vinden en een manier om ze goed op de plek te houden. :?
Gaat niet bestaat niet 😎
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door stephen »

AAhh , weer lekker bezig zo te zien :thumbs:

leuke oplossing , die torens voor de Bilstein eusa_clap.gif

geeft wel genoegdoening, als je een auto zelf bouwt/opbouwt, en het daarna nog naar het zin is ook..

Tijd is beetje probleem voor velen (of prioriteiten), vandaag eindelijk zelf weer iets aan de 75T.S. gedaan, misschien morgen maar mee naar Assen :?:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi Remco dat je er weer zin in hebt, flinke verbouwing :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

SVC!! (Super Vet Cool!) :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Hoe gaat het met de GTV Remco? Moet je de koptekst ook nog aanpassen?

Groet Jeroen
Plaats reactie