Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door twinnyspark »

Lijkt me een mooie modificatie.
Ziet er met elkaar ook weer netjes uit. :thumbs:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Deze week 's avonds de lassen een beetje netter afgewerkt!

Een paar fotootjes van voor en na :jumping:

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding
Afbeelding

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Altijd weer leuk om de vorderingen te zien fettabier.gif

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag de achterzijde afgelast vanaf de achterste wielkast. Aan de voorzijde het reparatiestuk pasgemaakt. Dit wil ik pas hebben voordat ik de voorste kriksteun ga lassen. Ik wil de ruimte tussen kriksteun en scherm helemaal goed hebben. Kriksteuntje afgemaakt met de lipjes voor het vastlassen. Weer heel veel passen en meten :roll:

Fotootjes zeggen meer dan woorden :grin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kriksteuntje klaar om morgen te lassen!
Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

Ja voor mij begint het lasfeest binnenkort ook weer...ziet er top uit Carl.. :thumbs:
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Angro »

Wordt er een beetje stil van - vakmanschap ten top. :__:
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Is dat nou een origineel exemplaar augenreib.gif
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Is dat nou een origineel exemplaar augenreib.gif
:mrgreen: Haha dat was de bedoeling "origineel of niet" :shock:

Gisteren een reparatie aan het uiteinde van de dwarsbalk uitgevoerd en het kriksteuntje op zijn plaats gelast. Hoop uren werk waar je maar weinig vooruitgang in ziet. Gek dat de achterste kriksteun met het zetwerk veel makkelijker te maken is als de voorste. Dit heeft te maken met de rondingen van de bodemplaat. Dus een hoop paswerk, aanpassen en bijwerken, nog eens passen en afwerken pffffffffffffffffffffffffffffff.......Vanavond de boel in de RX5 gezet!

Het aangetaste stuk!
Afbeelding

Plaatje pasmaken! Ronding erin slaan!
Afbeelding

Erin gelast!
Afbeelding

Stuk kaalgemaakt!
Afbeelding

Origineel of niet?
Afbeelding

Deze week de boel in de RX5 en daarna RX 10 zetten en dan verder met het achterste wielscherm!
Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

ultranetjes :thumbs:
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Gtv4 »

Blijf mij verbazen. klasse werk. :thumbs:
Transaxle loos!
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Bericht door Rob GTV6 »

Tis een genot om dit te volgen eusa_clap.gif

groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Thanks mannen voor alle complimenten :oops:
Kan ik goed gebruiken want ben vandaag in de achterste wielkast begonnen. Alles voorzichtig en zorgvuldig uit elkaar halen zo zie je hoe het is opgebouwd. Wist dat ik hier veel roest ging tegenkomen. Verbaas mij toch telkens weer wat voor vreemde kronkels die Alfa ingenieurs bij het ontwerpen moeten hebben gehad. Het binnenscherm zit gewoon gepuntlast op een paar punten over de balk heen. Volgens mij moet iedere GTV die af en toe buiten heeft gespeeld hier roest tussen hebben :wink:
Ik had vandaag even een dilemma; origineel houden of modificeren. Voorlopig heb ik maar besloten het origineel te houden maar mij handen jeuken om te modificeren. Als ik veel met de auto zou gaan rijden zou ik deze constructie zeker aanpassen. Maar goed niet schrikken van de fotootjes :jumping:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo voorzichtig begonnen met het roestvrij maken zodat ik kan zien waar ik aan kan sluiten op niet aangetast plaatwerk.

Ik ga mij de komende weken in ieder geval niet vervelen :)))

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

bekend terrein :oops:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Bij mij ook een bekend voorkomen. Ze hebben bij mij dit al eens aangepakt en er gewoon een plaat overheen gelast zonder de oude meuk er uit te slijpen. Dit is links achter het geval en dit gaat er dus weer uit om te herstellen. Ik weet niet of dit ook aan de andere kant het geval is, maar we zullen het meemaken.

Succes er mee Carl :thumbs: maar komt wel goed weet ik zeker :cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Yep! De bekende plek. Iedereen die een GTV heeft gerestaureerd is hier geweest :wink:

Vandaag verder gegaan met het ontmantelen van de achterzijde. De reservewielbak eruit geslepen. Deze gaat als voorbeeld dienen voor de nieuwe 105 bak.
Het reparatiestuk van het rechter achterscherm pasgemaakt. Passen en meten want dit moet er perfect in cool2.gif Voor de linkerkant heb ik een compleet nieuw scherm werkt dadelijk een stuk makkelijker. :wink:
Het reparatie stuk past goed alleen de randen zijn niet scherp genoeg hier moest dus de hamer en tas aan te pas komen om de boel naar mijn zin te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een stuk van het reparatie stuk afgehaald. De lasnaad valt nu precies onder de sierlijst :wink:

Afbeelding
Afbeelding

En hier gaan de uren in zitten en gaat het uiteindelijk allemaal om; ik wil een perfecte naad! :)))
Afbeelding

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

En hier gaan de uren in zitten en gaat het uiteindelijk allemaal om; ik wil een perfecte naad! :)))
Afbeelding

Even een vraag Carl. Ik zie dit reparatie deel en deze heb ik ook en mij viel vanavond op de de sponningkant niet naar binnen staat. Heb jij eerst de kant van de wielkastrand gezet en zo naar voren gewerkt? Of heb jij dit gebogen?
Ben wel benieuwd en heb jij het deel ook ingeslepen en terug geslagen?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Jeroen,

Bij mij waren beide kanten gezet. Aan de deur kant waar het gedeelte over de dorpel heengaat moet je een stuk vanaf halen omdat de gezette rand helemaal tot beneden aan toe is omgezet.
Het zetwerk van het reparatiestuk aan de deurzijde was alleen niet scherp genoeg en dit moet je bijwerken met de hamer en tas. Dit doe ik trouwens pas als het stuk verder qua pasvorm af is. Aan de wielkast zijde heb ik de zetrand iets teruggezet om de naad bij de deur perfect te krijgen.
Als je bij de wielkast rand ook nog een reparatie stuk voor de wielkastrand inlast (dat heb ik volgens mij bij jou een keer gezien) dan luistert het gezette deel aan die zijde van het reparatiestuk wat minder nauw.

Hoop dat je hieraan iets hebt anders even een fotootje kan ik misschien advies geven.

P.S. vandaag even bij een nog niet gerestaureerde GTV6 (sorry mocht geen gegevens noteren of foto's maken) gekeken en daar viel het mij op dat mijn portier qua ligging in de sponning en qua naad er een stuk beter uitziet dan origineel :banana:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Deze week begonnen met het aanpassen van de 105 reserve wielbak zodat deze een beetje op de 116 bak begint te lijken :mrgreen:
Dat betekend met name wat grove aanpassingen voor het sleepoog. Dit stuk uit de oude bak gehaald en in de nieuwe gelast. Waar het sleepoog gepuntlast was zat roest dus dit stuk eruit geslepen. Het uitgenomen deel daarna pasgemaakt voor de nieuwe bak en de boel afgelast. Moet alleen nog wat lassen slijpen! :wink:

Stuk uit het oude deel geslepen!
Afbeelding

Waar het sleepoog gepuntlast zat, no surprise ............roest
Afbeelding

Stuk in de nieuwe bak gelast!
Afbeelding

Zo moet het gaan worden!
Afbeelding

En dan iets heel anders; Ondanks het fantastische motorgeluid komt er in de GTV een mooie radio/dvd/nav/tv installatie. Op dit gebied heb ik al jaren een zwak voor de kwaliteit van Clarion. Dus al een tijdje geleden een paar mooie setjes op de kop getikt. Deze gaat het uiteindelijk worden maar wist niet zeker of ik de titanium kleur wat te modern zou vinden in de middenconsole. Dus maar even gepast en gekeken hoe dit eruit gaat zien. Het touchscreen scherm klapt uit en komt dan rechtop te staan. Ik vind het systeem niet misstaan en wel passen bij het lederen interieur geeft naar mijn mening een chique uitstraling en heb alle moderne geneugten zoals navigatie in de auto.
Op de foto het systeem (het din gedeelte, rest wordt helemaal weggewerkt) gepast. Boel zit dus scheef en de buitenring zit er niet goed omheen (I know! :jumping: ). Dit was een absoluut high end systeem je wilt niet weten wat er allemaal bijzit wordt nog best een gepuzzel om alles onzichtbaar weg te werken daar denk ik nu al over na omdat in de opbouw dadelijk goed mee te kunnen nemen!

Afbeelding
Afbeelding

Nou laat het commentaar maar komen :banana:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

de 105 bak past niet :mrgreen: is ca 2cm te groot :evil: ....ben benieuwd of jij hetzelfde gaat meemaken :roll:

Leuke radio :mrgreen:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

pe1ryx schreef:de 105 bak past niet :mrgreen: is ca 2cm te groot :evil: ....ben benieuwd of jij hetzelfde gaat meemaken :roll:

Leuke radio :mrgreen:
:mrgreen: Dat wordt dan dit weekend de boel pasmaken :mrgreen:

Was al bang dat ik mij ging vervelen ::-)
Zonder gekheid, de constructie naar de bumperbevesting is gewoon helemaal weg dus daar kan ik dan mooi die twee cm wegwerken :blue_cool:

Ssstttt. Heb in jouw topic al bekeken hoe jij dit hebt opgelost :mrgreen: moet alleen nog een stuk oude bak verwijderen om te passen!

Gr,
Carl
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik heb bewust de radio eruit gehaald, en het gat met het originele Alfa plaatje afgedekt.
Alleen maar motormuziek voor mij dus...!!
Plaats reactie