Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Mooi is ook dat ik zo fijn af kan kijken wat ik nog wil gaan doen aan mijn auto :roll: :wink:
Maar zullen we weer OT ?? :P

Denk dat jou auto dan wel een leuke is om tijdens een transaxle dag ook op de brug te hangen :smile: Eens echt goed voertuigverkenning doen.

Maar je hebt wel echt weer een dagtaak erbij om de onderkant te cleanen!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Zo dit weekend begonnen met de wielbak en achterste bumpersteun. Eerst al de antidreunmatten en nadenkit uit de kofferbak verwijderd. Ik haat het om in de rommel te plaatwerken :evil: Dus eerst alles netjes schoonmaken dan zie je ook waar de puntlassen en overlappingen zitten. Ik neem altijd ruim de tijd om te zien hoe e.e.a. is opgebouwd.
Daarna puntlassen uitboren en nog eens puntlassen uitboren............ :?
Alles zo uitelkaar gehaald dat ik een aantal delen kan gebruiken om de maat over te nemen :wink:

Maar fotootjes zeggen meer als woorden dus:
Afbeelding

Netjes met een beiteltje de dreunmatten erafgehaald. Begin er al handigheid in te krijgen :mrgreen:
Afbeelding

Niet veel meer van te redden maar wel nodig voor de juiste maatvoering!
Afbeelding

Deze foto laat zien wat ik al een aantal keren in dit topic heb aangegeven. De puntlasnaad ziet er op het eerste gezicht goed en roestvrij uit tot dat je de puntlassen uit gaat boren en .......... roest! augenreib.gif
Afbeelding

Bumpersteun netjes verwijderd!
Afbeelding

Roest op de steun voor de Watt stang op de plaats van het verstevigingsstuk. Moet een nieuw stukje in.
Afbeelding

De nieuwe bak even passen. Kan hem nog lang niet vastzetten maar geeft wel weer een stukje voldoening na al dat sloopwerk :blue_cool:
Afbeelding

Wordt vervolgt :jumping:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Je kan echt merken aan de manier van opbouw en behandeling dat auto's uit deze tijd niet zijn ontworpen voor een lange levensduur. Dat het plaatwerk soms 3 dubbel gepuntlast is, is tot daar aan toe, maar als je ziet hoe dit is behandeld of zeg maar niet behandeld vraag je je wel of met wat voor gedachte men die auto's vroeger maakte. Wil je een restauratie perfect doen dan doen wij het nog niet goed genoeg omdat we de gehele auto dan uit elkaar dienen te boren en dan behandelen en weer in elkaar dienen te lassen. Kom je bij het volgende probleem dat er al roest binnenin de plaat zelf zit. Maar ik denk wel dat als we straks eens klaar zijn dat de auto weer jaren mee kan en beter is dan fabrieks af.

Je weet door alle reacties van ons hier dat je zeer goed bezig bent en ga zo door en blijf posten die foto's Carl :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Is alleen al te merken aan de kmteller die ophoud bij 99Dkm?

@Carl; heb je niet overwogen de wielbak weg te halen en een verstevingsbalk daar te lassen? Of ga je ook echt met reserve wiel rondrijden?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Fetta »

Puik werkje Carl.

Waar heb je die nieuwe reservewielbak uitgehaald?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Bedankt mannen voor de positieve opmerkingen! Dat is altijd goed voor de motivatie om stug door te gaan :thumbs:
Waar heb je die nieuwe reservewielbak uitgehaald?
Ralph: de reservewielbak komt van een 105. Ik heb hem bij Highwood in de UK vandaan. Ding is nog gegalvaniseerd ook. Nadeel is dat hij circa een cm groter is en dat de sleepoog bevestiging anders is. Dit moet (of kan) je aanpassen.
@Carl; heb je niet overwogen de wielbak weg te halen en een verstevingsbalk daar te lassen? Of ga je ook echt met reserve wiel rondrijden?
Mel: waarom zou ik daar een verstevigingsbalk gaan lassen? Het punt zit achter de achterwielophanging dus waarom zou je dat willen versterken? En ja ik ga gewoon met een reservewiel rondrijden. Ben van plan om lange toertochten te gaan maken binnen Europa en dan wil ik wel gewoon een reservewiel aan boord hebben. Die spuitbussen vind ik helemaal niets en daar ga ik mijn dure TRX banden niet mee verknoeien. Als ik een racer zou bouwen was het iets anders maar dan ging er ook een rolkooi in en wil je verder zoveel mogelijk gewicht besparen. Wellicht komt dat nog een keer maar niet met deze GTV :)))

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door pe1ryx »

zo een spuitbus ligt bij mij in de gtv6 omdat ik een ringtank heb voor LPG,een poosje geleden kreeg ik een lekke band...was te leeg om hem uberhaupt nog opgepompt te krijgen...gelukkig was ik niet al te ver van een bandenboer...kon er meteen een nieuwe op laten leggen :evil:

Carl goed werk :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Vandaag verder gegaan met het ontroesten. Viel natuurlijk weer tegen, meer roest dan ik had verwacht! :evil:

De rand van de reservewielbak helemaal roestvrij gemaakt. 1 plekje waar ik een nieuw stukje in moet zetten. Daarna aan de bevestiging van de Watt stangen begonnen. Een p.kkeklus om roestvrij te maken!
Afbeelding

Afbeelding

Het stuk weggeslepen zodanig dat er een overlap overblijft. Het voorste gedeelte is verder weggeslepen als het basisstuk. Op deze wijze valt de lasnaad niet samen en krijg je door de overlap de benodigde sterkte! :wink:
Afbeelding

Alle roest weg geslepen!
Afbeelding

Morgen de reparatiestukken erin zetten!

Wordt vervolgd!

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door pe1ryx »

Hier zag het er precies zo uit...maar komt goed..kost alleen verschrikkelijk veel tijd en energie...

:thumbs:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

augenreib.gif Dit lijkt mij een pokke klus! Ik moet dit nog kaal maken en zien wat ik tegen kom en ik hoop niet dit. Mooi om dit te blijven volgen en weer iets van op te steken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Yep! Dit is geen leuk klusje. Het roestvrj maken van der binnenzijde van de steun voor de Watt stang. Je komt er gewoon moeilijk tussen.
Vandaag er een nieuw stuk ingezet en een stuk aan de overlap van de dwarsbalk. Verder de bumpersteun onmanteld. Wat een roestbonk zeg :cry: Dat wordt compleet nieuw opbouwen!

Patch plaatje op maat gemaakt (2mm) en rand omgezet!
Afbeelding

En erin gelast en geslepen!
Afbeelding

De bumpersteun! Een beetje roestig :mrgreen:
Afbeelding

Dan de boel maar uit elkaar gehaald! :jumpingred:
Afbeelding

En het mooiste voor het laatst bewaard! :blue_cool: Rara waar zijn de lassen?
Afbeelding

Zo deze week weer verder met de bumpersteun!

Gr,
Carl
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Sander »

Zo is het echt super netjes!!! :thumbs: eusa_clap.gif :thumbs:
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Helaas niet veel gebeurd aan de GTV. Wel een aantal delen in de RX5 gezet.

De Range Rover vraagde wat aandacht en met dit mooie weer kan ik lekker op de oprit sleutelen. Bij de RR de achterremmen cmpleet vervangen, nieuwe klauwen inclusief gegroefde en geboorde schijven, remslangen en gelijk EBC 4x4 remblokken gemonteerd. Bij de RR bleef ik rechtsvoor een krakend geluidje horen. Na inspectie bleek het de bevestiging van de voorste stabilisatorstang. Gelijk maar besloten om alle rubbers van de ophanging te vervangen. Ben klaar met demonteren. Heb een setje poly bushes dus deze week de reactiearmen en stabilisator stang van en nieuw verflaagje voorzien en met de verse rubbers weer monteren.

Maar nu weer even on topic :mrgreen: Vandaag op Ebay een compleet origineel schuifdak gescoord :banana:

Twijfelde een aantal maanden geleden en toen ging er een voor mijn neus weg :twisted:

Dus ik ben vandaag een blij mens :jumping: terwijl ik niets aan de GTV6 heb gedaan :oops:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
Locatie: Amsterdam

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Alfa-corazon »

Carbo schreef: Dus ik ben vandaag een blij mens :jumping: terwijl ik niets aan de GTV6 heb gedaan :oops:
Gr,
Carl
Pak je rust :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Alfa-corazon schreef:
Carbo schreef: Dus ik ben vandaag een blij mens :jumping: terwijl ik niets aan de GTV6 heb gedaan :oops:
Gr,
Carl
Pak je rust :thumbs:
Ben bang dat er van rust niet veel terechtkomt. Mijn andere hobby de Range wil graag dat alle rubbers in de wielophanging worden vervangen. Lig dus op de oprit onder de Range een paar lompe reactie armen te demonteren en geloof mij deze zijn echt lomp (had ook geen bus groot genoeg om de rubbers eruit te persen!) :mrgreen:
Heb er geen krik bij nodig, kan er gewoon onderdoor kruipen :jumping:

Vandaag hiervoor een hoop onderdelen binnengekregen uit de UK. Heb slechte ervaringen met Nederlandse grossiers in onderdelen en laat sindsdien alles bij specialisten uit de UK komen. Is met verzendkosten vaak nog goedkoper dan van een onderdelen boer hier om de hoek en niet geheel onbelangrijk weet dat ik het juiste geleverd krijg. Zo nu weten jullie gelijk waar mijn agressie ten opzichte van de Nederlandse onderdelen boeren vandaan komt. Heb al zo vaak meegemaakt; Ja meneer dit is echte het juiste lager voor uw auto en dan thuiskomend blijkt er weer niets van te kloppen :evil:

Nu vragen jullie je waarschijnlijk af dit is wel heel erg off topic :mrgreen:

Fout gedacht :banana: de Range Rover is namelijk een mooi en uitstekend in alle jaargetijde rijdend laboratorium voor het uitproberen van allerlei middeltjes zoals bijvoorbeeld de RX producten :wink:

Dus niet helemaal off topic want deze ervaringen gebruik ik 1 op 1 voor het GTV project :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Wat voor dempers heb je trouwens achter het motorblok geplaatst? En staat hiervan ook een filmpje of iets dergelijks op youtube? :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Melvivio schreef:Wat voor dempers heb je trouwens achter het motorblok geplaatst? En staat hiervan ook een filmpje of iets dergelijks op youtube? :smile:
Welke dempers bedoel je?

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Bij de Range Rover?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Bij de Range Rover heb ik een compleet RVS uitlaatsysteem met twee enkele rechte verchroomde eindpijpen links en rechts. Merk weet ik zo even niet, systeem komt van een van de specialisten ik dacht Falcon. Alleen de dubbele Katalysator stukken zijn nog origineel maar als deze op zijn vervang ik ze ook door RVS exemplaren. Het geluid is en zware donkere typische V8 roffel maar wel beschaafd! Heb helaas geen YouTube filmpje.

Onder de GTV6 komt een RVS systeem van Stebro met ANSA type spruitstukken. Deze staan al ergens in deze topic!

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Lange tijd niet gepost. Project staat even op een laag pitje. Mijn andere hobby project de Range Rover vraagt nu een beetje veel aandacht. Aangezien dat mijn prive auto is ligt de prioriteit even daar! :eek:

Inmiddels heb ik voor de GTV het schuifdak ontvangen maar helaas zonder de bak waar deze inschuift. Ik ben dus op zoek naar het deel dat aan het dak vastzit zeg maar de geleiderail. Toevallig iemand een slecht dak waar ik dit deel uit mag slijpen?

Effe off topic (sorry Sandro but that's life) Voor de RR (jullie zijn waarschijnlijk toch wel nieuwsgierig waarom mijn tijd hierin gaat zitten). Ik heb achter een rem upgrade gedaan en zo tevreden dat ik voor nu ook uit ga voeren. Simpel nieuwe klauwen en geboorde en gegroefde schijven. Staat super stoer. Daarnaast een schadevrije deur en motorkap gescoord. Mijne hadden wat last van parkeerdeukjes. En zojuist na lange overweging toch de speciale Koni schokdempers besteld! Heb lang getwijfeld tussen Bilstein en Koni maar vaderlandsliefde heeft gewonnen. Hoe toepasselijk op de avond voor koninginnedag!

Dus niet getreurd project GTV gaat gewoon verder zij het met wat Engelse vertraging :jumping:

Gr,
Carl
Plaats reactie