Peter GTV-6 schreef:Zo te zien een aluminium radiateur met aangesealde kunststof zijkanten.
Dat is geen exemplaar met "eeuwigheidswaarde", bij dagelijks gebruik ca. 5 jaar ( 100.000km) max, bij hobbymatig gebruik zal de levensduur wat langer zijn, maar lekken gaat 'ie gegarandeerd, en meestal op een uiterst ongelukkig moment.
( bij mij knalde er eens een zijkant af, 's nachts om ca. 01.00 uur op het klaverblad bij Hoogeveen, de auto is op een autotransporter van de ANWB getakeld, en ik was om 05.00 weer thuis....!!)
Ik ben gelijk voor een volledig koperen radiateur gegaan, weliswaar qua gewicht wat zwaarder, maar voor een sporadisch gebruikte klassieker heeft zo'n exemplaar wel "eeuwigheidswaarde", want uit 1 stuk.( zolang je de koelvloeistof maar regelmatig ververst).
Het is de originele die erin hoort, en gezien het te verwachten gebruik van de sedan zal ie wel wat langer meegaan dan 5 jaar.
ik heb een op-maat radiator overwogen, maar de kosten wogen niet op tegen de kosten van dit verse, nieuwe kunststoffen exemplaar.
Ik ben eens gaan graven in mijn zoektocht, en wat ik tot nu toe boven water hebn weten te krijgen, is dat het zeer moeilijk zal gaan worden met radiateurs voor de bouwjaren 81 tm 84 voor de sedans. Voor zo'n vrij jonge klassieker lijkt me dit een kwalijke zaak.
Tja.