onderdelen schaarste

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Fetta »

Peter GTV-6 schreef:Zo te zien een aluminium radiateur met aangesealde kunststof zijkanten.
Dat is geen exemplaar met "eeuwigheidswaarde", bij dagelijks gebruik ca. 5 jaar ( 100.000km) max, bij hobbymatig gebruik zal de levensduur wat langer zijn, maar lekken gaat 'ie gegarandeerd, en meestal op een uiterst ongelukkig moment.
( bij mij knalde er eens een zijkant af, 's nachts om ca. 01.00 uur op het klaverblad bij Hoogeveen, de auto is op een autotransporter van de ANWB getakeld, en ik was om 05.00 weer thuis....!!)
Ik ben gelijk voor een volledig koperen radiateur gegaan, weliswaar qua gewicht wat zwaarder, maar voor een sporadisch gebruikte klassieker heeft zo'n exemplaar wel "eeuwigheidswaarde", want uit 1 stuk.( zolang je de koelvloeistof maar regelmatig ververst).

Het is de originele die erin hoort, en gezien het te verwachten gebruik van de sedan zal ie wel wat langer meegaan dan 5 jaar.
ik heb een op-maat radiator overwogen, maar de kosten wogen niet op tegen de kosten van dit verse, nieuwe kunststoffen exemplaar.

Ik ben eens gaan graven in mijn zoektocht, en wat ik tot nu toe boven water hebn weten te krijgen, is dat het zeer moeilijk zal gaan worden met radiateurs voor de bouwjaren 81 tm 84 voor de sedans. Voor zo'n vrij jonge klassieker lijkt me dit een kwalijke zaak.
Tja.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Peter GTV-6 »

Wordt absoluut niet moeilijk, een goede radiateurboer maakt zo een nieuwe voor weinig...geen paniek !!!
Gewoon de oude inleveren voor de aansluitigen en afmetingen, that's all folks...!! ::-)
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Peter GTV-6 »

Als de "nieuwe" radiateur NOS is, zal die nog eerder gaan lekken, de seal (=lijm) heeft nl. maar een beperkte levensduur...!!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Gtv4 »

Denk dat die levensduur wel zal meevallen.
Ik heb nog nooit een gesealde radiateur gezien waar de kunstofbak afknalde.

Die 100dkm is ook broodje aap, mijn daily alfa radiateur gaf de geest na 7 jaar en 250dkm.
En daarvan lagen alle lamellen los, dus nog niet eens lek! Laat staan een lijmlaag die los laat.
Mijn Giulietta radiateur is minimaal 15 jaar oud, de tijd dat de auto dus heeft stilgestaan.
(is praktisch gelijk aan de radiateur van een alfetta sedan). Dit jaar is de Giulietta goed getest.
Lange ritten op de snelweg met een redelijk tempo en temperaturen van 30 graden.
Transaxle loos!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Peter GTV-6 »

OK, ik heb mijn ervaring uit m'n duim gezogen dus...???
Het was anders een drama, 150-160 in het holst van de nacht ( ik had haast, moest de volgende dag een hardloopwedstrijd lopen..)
Was op weg van Rotterdam naar Groningen, na het ronden van het klaverblad bij Hoogeveen gaf ik weer ( vol) gas, toen ik een doffe klap hoorde, waarna er een ENORME rook ( stoom) wolk onder de motorkap vandaan kwam....!
Al het koelwater kwam dus aan de zijkant uit de radiateur en begon gelijk te koken....wat een enorme puinzooi...!!
De week erna de radiateur eruit gehaald en naar een specialist gebracht die het als "goedkope rommel" kwalificeerde.
Hij had slechte ervaringen met gesealde aluminium radiateuren, maar vertelde mij waarschijnlijk gewoon broodje aap verhalen...!!
Anyway, de boeken gingen open, en er werd een vervangende radiateur bij m'n auto gezocht adhv afmetingen ( koeloppervlak) en aansluitingen.
Een paar dagen later heb ik m'n koperen broodje aap radiateur weer opgehaald ( onder m'n arm op de fiets, wat was die nieuwe broodje aap radiateur zwaar vergeleken met die aluminium zooi die er uit was gekomen...) en die houdt het nu alweer zo'n 15 jaar....!!!
En dat hardlopen was ook een broodje aap verhaal geloof ik...??
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Carbo »

:rollingredhead:
Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 20 feb 2011, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Gtv4 »

Om de discussie maar te beëindigen.


Fetta veel geluk met je NOS radiateur. :mrgreen:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Fetta »

Hallo..hallo...geen scrap praktijken in míjn topic aub. :kotssmiley:

Ik ben ook eens gaan graven in mijn klappers met rekeningen van alle wagens die de jaren voorheen de revue gepasseerd zijn.
Nu heb ik toch zowat alles al een keer vervangen aan de alfetta-gebakjes, maar kon niet zo snel een rekening vinden, laat staan een herinnering, van een kapotte radiateur. Heb diverse jaren-80 alfetta's langere tijd gereden, maar geen koelproblemen met de radiateur.
Dus ik denk ook dat het wel meevalt.
Het ding is brand-new en hij gaat erop geschroefd worden.
Een op-maat radiateur kan altijd nog.
De radiateur van de GT heb ik opnieuw laten voorzien van koelribben, dat was van oorsprong een koperen, maar achteraf bleek er maar weinig mis met de oude. OK, hij lekte, maar minimaal.

Bah-bah.



Ga me nu eens verdiepen in een koppeling, of dat nog gewoon leverbaar is.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Gtv4 »

Fetta schreef:
Ga me nu eens verdiepen in een koppeling, of dat nog gewoon leverbaar is.
Ben benieuwd, heb ook nog 2 setjes nodig.

De voering van de plaat is ook altijd nog te vervangen.
Beter is om een complete set nieuw te kopen.
Volgens mij is dat geen probleem, staan nog gewoon in de onderdelen database en komen altijd voorbij op Ebay.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Fetta »

Gtv4 schreef:
Fetta schreef:
Ga me nu eens verdiepen in een koppeling, of dat nog gewoon leverbaar is.
Ben benieuwd, heb ook nog 2 setjes nodig.

De voering van de plaat is ook altijd nog te vervangen.
Beter is om een complete set nieuw te kopen.
Volgens mij is dat geen probleem, staan nog gewoon in de onderdelen database en komen altijd voorbij op Ebay.
Ik ga van de week eens wat mensen benaderen, ik plant de uitkomst hier wel neer. :mrgreen:

Er staat nog vanalles is allerlei catalogi, de radiateur stond er ook in.......... augenreib.gif 't zal mij benieuwen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Melvivio »

Voor een ebay auction heb ik een prijs indicatie nodig.
Wat is de nieuwprijs voor een hulpkoppelingcilinder gtv6?
Ik kan voor 35€ een gebruikte kopen, die ik dan bij me kan hebben tijdens trackdays and such.

Ook vroeg ik me af of het lager wat in het drukgroeplagerhuis zit los te krijgen is, en welke prijs daar aan hangt?

Nieuw Sachs compleet druklager&behuizing was 275euro, dus dat doe ik liever niet.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Peter GTV-6 »

De hoofdkoppelings cilinder is in twee uitvoeringen, nieuw op http://www.hbase.nl" onclick="window.open(this.href);return false; te koop , min 30 % gem. korting, plus 19% btw.
De werkcilinder aan de bak is bij http://www.arese.nl" onclick="window.open(this.href);return false; nieuw te koop voor ca. 30/40 euro incl.....
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Melvivio »

Dank je dan ga ik niet voor een gebruikte! Nog een quote voor de drukgroeplager en ik ben helemaal happy :grin:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Peter GTV-6 »

Heeft Arese vast ook wel.
Ik heb er vorige week een nieuwe, complete koppeling gekocht, en heb gezien dat er daar een complete stelling vol nieuwe koppelingsdelen voor de transaxles is.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9055
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: onderdelen schaarste

Bericht door AlfettaOwner »

Voor het lager moet je op op ebay kijken, vorige week nog tegengekomen op .de.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1625
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: onderdelen schaarste

Bericht door stephen »

en als je toch "opa " Arese belt, moet je eens vragen wat een sport drukgroep kost, ook best interessant :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Fetta »

stephen schreef:en als je toch "opa " Arese belt, moet je eens vragen wat een sport drukgroep kost, ook best interessant :wink:
wat is daar sport aan? vertel...
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Peter GTV-6 »

"Opa" Violier heeft die zg. "sport" koppeling ook aan mij laten zien, op het oog geen verschil, maar zal meer PK's aankunnen.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Fetta »

ach so, duidelijk.

We gaan voor de standaard om mee te beginnen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: onderdelen schaarste

Bericht door Melvivio »

@Allesandro; heb je een duitse term voor me hoe ze een druklager, of dit onderdeel wat ik zoek noemen?

@stephen; Volgens mij heb je voor mij al een indicatie wat een sportdrukgroep zou kosten? :blue_lol:
Maar al seriousness, ik ga eerst proberen hoe een 'niet met oliebesmeurde' koppeling het huidige vermogen trekt. Ben al een beetje veel geld uit aan het geven de laatste tijd!

Moet maar eens oude gtv6 onderdelen gaan verkopen :roll:

Ik ga contact op nemen met Arese! komt goed! Thanks voor de tips!!!!!!! :jumpingred:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie