Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Zo weer tijd voor de wekelijkse update :mrgreen:

Deze week bezig geweest met het afmaken van het laswerk aan de 1750 GTV. Het laswerk aan deze auto is nu op een paar kleine dingetjes na klaar. Komende week afmaken en beginnen met het strakmaken.

Verder druk geweest met de Porsche 356 A Cabriolet. Dit is toch nog wel een ingewikkelde klus geworden omdat veel delen zoals bijvoorbeeld de geluidsdempende matten gespaard moesten blijven. Uiteindelijk is het resultaat toch wel erg mooi geworden. Morgen alleen nog de wielkasten aan de binnenkant met Etch primer spuiten en dan is ook deze auto voor mij klaar.

Verder is mijn Facebook pagina nieuw leven ingeblazen door Reinier. Helemaal top! Hartstikke bedankt Reinier :thumbs:

https://www.facebook.com/CarlsClassiccarfactory

Op mijn Facebook pagina zal ik wat meer foto's plaatsen van de diverse projecten.

Dit is het vervangen materiaal van de 1750 GTV. Toch nog een aardige berg laswerk geworden :mrgreen:
Afbeelding

Het Porsche project!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Nice job again, en mooie Facebook pagina heb je :thumbs: :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Door de drukte is het updaten van deze topic er afgelopen week niet van gekomen :oops: :oops: :oops: :oops:

Ben druk bezig met o.a. de GTA-R. Wordt steeds mooier :blue_cool: Ben deze week alle aanbouwdelen aan het passen, verder een hele lading Alfaholics goodies binnengekregen.
Ook nog wat laswerk; het onderste deel van het achterpaneel was zo gedeukt dat ik er geen heil in zag dit recht te trekken dus maar een reparatiedeel laten komen en dat de afgelopen dagen pasgemaakt. Verder een heel lijst van zaken zoals; binnenzijde strak getrokken en de kooi in de 2K Epoxy gezet, de koplamphouders pasgemaakt (houders en lampen komen van een Defender :blue_lol: :blue_lol: deze zijn namelijk van polycarbonaat voor het racen)
Ik monteer alle losse delen voor het definitief strakmaken van de koets, nu is het nog betrekkelijk eenvoudig om zaken aan te passen.

Verder liep ik op het SCARB forum tegen een lading NOS Giulietta plaatwerk aan voor echt een schijntje :banana: Echt een geweldige aankoop! Ik wil namelijk ooit nog een 1e serie Giulietta aan gaan pakken (uiteraard nadat de GTV6 klaar is, Jeroen :schrik: ). De halve Giulietta is er nu dus al ::-)
Ik heb nog steeds de hoop dat Sandro toch ook de Giulietta's zal toelaten als echte Transaxle tot dit forum. Blijft toch een beetje "lost model" terwijl het zo prachtig ontwerp is. Eind jaren zeventig gewoonweg spectaculair. Ik heb zo waanzinnig veel plezier beleeft aan mijn Giulietta 1,8 uit 1979 (DZ-80-PP) in de zeldzame Blu pervinca kleur. Wat een waanzinnig ding! Krijg nu alweer zin er een te gaan bouwen :mrgreen:

Voor 150,- Euro een absoluut koopje van het jaar :banana:
Afbeelding

en dan "The mean machine!" Bijna te mooi voor een hardcore racer!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de koplampen van de Defender :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:
Afbeelding

Wat een "Bella" :-({|=

Een feestje om aan te mogen werken O:)

Oja de kleur wordt ook echt waanzinnig augenreib.gif
AR 327 Bluette met een AR 127 Giallo Pozzuoli (Giallo Taxi) neusje :jumping:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er zo al geweldig uit Carl :thumbs: Blijf posten die foto's.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door ario »

hoi carl mooi guilietta spul mijn broer heeft nog een guilietta van 1983 en gebruikt hem dagelijks, je zult het niet geloven maar nog steeds een harde auto, alleen aan de parafaan is een keer gelast, verder nog niet. mooi om een keer bij je te zijn en de projecten die ik van de foto s ken te mogen aan schouwen, bedankt voor de tijd en de rond leiding, en natuurlijk succes met de volgende stap in je bedrijf, ik blijf je volgen en kom nog eens voorbij met de gtv 6. ario
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Het is wel geen vrijdag maar toch maar tussendoor een update! :--: Alles gaat nu zo snel dat ik zomaar achter ga lopen ::-)

Ario; het was erg leuk je te mogen ontvangen. Wil graag je GTV6 zien! Ongelofelijk wat een toeval dat ik de auto destijds ruim 20 jaar geleden ook heb bekeken. De wereld van de GTV6'en is klein.

GerHard; ook ontzettend leuk dat je langs bent geweest en wij kennis hebben kunnen maken. Hoop natuurlijk ook de GTV6 in de shop te mogen verwelkomen. Het 116 gehalte is op dit moment wel erg laag tegen het 105 geweld :mrgreen:

Afgelopen dagen eigenlijk alleen bezig geweest met de GTA-R. De eigenaar is erg bang het race seizoen 2014 te missen en ik heb hem verzekerd dat dat niet aan mij zal liggen. Ik ben dus al het mogelijke aan het doen om de auto gereed te krijgen voor de techniek.
Vooral de kunststof delen zijn echt een ramp om mooi passend te krijgen met de kofferdeksel ben ik alleen al 8 uur bezig geweest exclusief de speciale brackets voor de race bonnet pins :neutral:
Maar met ieder uurtje ontstaat er een "mean machine". Het is echt een feestje om deze bella te mogen bouwen.

Na de klant (Peterpaul) ervan overtuigd te hebben dat hij voor de originele kleur "Bluette" moest gaan heb ik daarna de vrije hand v.w.b. de kleuren gekregen :banana: . Dus bella krijgt een "Giallo Pozzuoli" neusje, haha geler kun je het niet krijgen :schrik:
Het onderstel wordt mijn "all time favorite" braadwurst Nagaro Silber :moon:

De ophangingsdelen voor het stralen!
Afbeelding

Na het stralen!
Afbeelding

In de 2K Epoxy (dit is speciale Epoxy geschikt om Nat in Nat te werken)
Afbeelding

Daarna in de kleur en 2 lagen blanke lak!
Afbeelding

Dit is de basis voor de 2e (reserve) race motor!
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-D3FOWCIK.jpg

En hetzelfde blok met Soda gestraald! (Krijgt men geen vieze handen bij het ontmantelen :blue_lol: )
Afbeelding

De Gfk kofferdeksel eindelijk naar mijn zin :twisted: na tig uur passen meten en aanpassen! (scharnieren zijn maar liefst 1,5 cm ingekort!) Maar de aanhouder wint O:)
Afbeelding

Tja dit wordt een Giallo neusje :blue_cool:
Afbeelding

A mean machine! (Met koplampen van een Landrover Defender, deze zijn van Polycarbonaat, voor het racen!)
Afbeelding

Je ziet dat ik alle aanbouwdelen monteer en pasmaak voor het definitieve strakmaken.
Het wordt echt een bruut apparaat, eigenlijk jammer dat ze maar voor zo'n 4 races per jaar gebruikt gaat worden. Eigenlijk zou je zoiets gewoon voor op straat en track moeten bouwen. Een kleine 800kg met een Nord blokje van 170pk :mrgreen: Laat dan de grote heren met hun dikke Audi's en braadwurst's maar komen :blue_lol: :mrgreen: :blue_lol: :mrgreen: :blue_lol: :mrgreen: :blue_lol: :mrgreen: :blue_lol: (en dan moet je met zo'n Alfa ook nog een stukje kunnen sturen zonder ESP, ABS en verdere onzinnige toevoegingen die er alleen maar toe leiden dat lieden harder gaan rijden dan dat zij in staat zijn te beheersen :twisted: )
Deze full race versie krijgt trouwens 200pk+ (is de belofte van de motoren bouwer uit een 2,0l carbs blok, ben nieuwsgierig!)

Ik voel weer een nieuw projectje aankomen ::-) een road & track bertone :--: ik heb nog een 1300 Junior O:)

Speciaal voor de GTV6 liefhebbers; de kleur voor de ophanging van mijn GTV6 is hierbij bekend, ........ Nagaro Silber! :mrgreen:

Deze auto wordt "Bluette" en de Standox leverancier moest hier speciaal blauw vanuit Duitsland laten komen om voldoende liters voor mij te kunnen mengen! :))) . Klassiekers mag je conform de VOC (VOS) regelgeving in oplossingsmiddelen rijke lak spuiten. Ook deze auto wordt in traditionele Standox basislack gespoten met twee lagen Standox Platinum clear als blanke lak! Schijnbaar is het dus moeilijker (maar wel mogelijk) om aan de traditionele lakken te komen. Standox is trouwens een perfecte partner voor mij, ongelofelijk hoe zij klaar staan qua service voor een klein gebruiker zoals ik! Helemaal top!

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Prachtig mooi Carl, die ophangingsdelen met gaten is dat origineel???
Mooi ook het blok wat je hebt gestraald met soda, uitlaatpoorten niet afgeschermd of al weggehaald?

Mooi project :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Prachtig mooi Carl, die ophangingsdelen met gaten is dat origineel???
Mooi ook het blok wat je hebt gestraald met soda, uitlaatpoorten niet afgeschermd of al weggehaald?

Mooi project :thumbs:
Nee de gaten is niet origineel maar wel origineel "GTA" Dus een soort of 'Add Lightness" principe.

De motor is niet afgeschermd de soda richt als zacht straalmiddel geen schade aan. De motor wordt nog helemaal onderhanden genomen! Sleuteld wel een stuk prettiger!

GR,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 04 dec 2013, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Mooi hoor... :thumbs: :thumbs:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Enrico schreef:Mooi hoor... :thumbs: :thumbs:
Thanks Henry!

Deze week met aantal dingen bezig geweest; de GTA-R, de Spider van Etienne en een gevalletje schade aan de Guilia van Reinier.

Om met de laatste te beginnen, de Guilia waar ik de dorpel van heb vervangen heeft tijdens de laatste Rally schade opgelopen. Dus even iets wat tussendoor komt. Balen voor Reinier want de auto was al verkocht. Schade lijkt mee te vallen ook al is het wel wat meer dan alleen het scherm. Inmiddels is de verzekerings expert al langs geweest en ik kan niet anders zeggen dan helemaal top. Hij begreep helemaal dat de auto de richtbank op moet om een echte uitspraak te doen over de echte omvang van de schade. Het vervelende is dat de A stijl iets is getordeerd en dat moet gewoon simpel getrokken worden op een richtbank. Ik zit zelf behoorlijk in het werk dus in overleg met Reinier besloten het richtwerk uit te laten voeren door een bevriende schadehersteller, Henry de Rooy uit Bergschenhoek. Ken ik al jaren en heb ik zeer goede ervaringen mee! De A stijl is slechts millimeters omgezet en dat hele precieze werk vertrouw ik Henry helemaal toe :wink:

De Spider van Etienne is bijna spuitklaar. Ook hier weer een goede raad; alles passen tot je een ons weegt! Passen, passen en nog eens passen! :wink:

Voor de GTA-R is de kleur vandaag binnengekomen. Echt waanzinnig dat "Bluette" wat een onwijs gave kleur :blue_cool:
Ondanks dat het een Replica is geeft dat originele Bluette een bepaald respect aan naar het verleden waar ik heel blij mee ben :jumpingred:
Verder ben ik al uren, uren en uren bezig de polyester delen passen te krijgen. De motorkap en kofferdeksel zijn klaar nu nog de deuren :twisted:

De schade aan de Giulia!
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-4J3KQOQQ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Oef wat een zonde van de Giulia :neutral:
Saluti Alessandro

Afbeelding

GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

+1
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Oei, da's jammer ja...
Hetzelfde is mij al eens overkomen met een net opnieuw gespoten mini die ik toen had.
Brrr. nare tegenslag..

Non Alfa:
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Carl, Helemaal top hoeveel werk er binnen staat en de resultaten die je haalt! :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Weer een week voorbij, tijd gaat veel te snel :mad:

Deze week vooral bezig geweest met de GTA-R. De laatste verstevigingen voor de voorstabi erin gelast waarmee het laswerk gereed is. Verder een geweldige klus geweest om de polyester deuren pas te krijgen. Ik heb bijna de gehele deurhuiden losgehad en er opnieuw op gelamineerd. Verder de GTA deursloten en hendels geplaatst waarvoor de grote openingen dichtgezet moesten worden. Heb hier een aluminium plaatje voor gebruikt wat aan de achterzijde is gelamineerd en aan de voorzijde met verschillende lagen glasvezeldoek e.e.a. dichtgezet met een overlap in de gelcoat om scheuren te voorkomen.
De pedalenbak en pedalen gestraald met glasparel in mijn nieuwe glasparel straalkast.

Tussendoor ook nog wat werk gedaan aan de Giulia voorschade. Nieuw scherm zit er inmiddels op.

Gisteren ook nog de Spider in de schuur filler gezet voor het definitief strakmaken..........

Teveel te doen en te weinig tijd...............................................pffff................................maar het is zo leuk :banana:

Spider is al akelig strak maar nu voor het definitieve strakmaak werk in de schuur filler! Witte filler want de auto wordt Pininfarina Ivory.
Afbeelding

De Giulia met een NOS voorscherm!
Afbeelding

en dan de GTA-R, wordt echt een brute machine O:)
Afbeelding

De pedalenbak! :cool:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

:thumbs: :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Wel wennen dat plastic spul..

Maar goed.. tis racerij.. :driving: Benieuwd naar het spuit- eindresultaat.. !

Non Alfa:
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door stephen »

Mooi om te zien, hoe die projecten vorderen, en hoe ze aangepakt worden :thumbs:

:__:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Nog een tip, wat je kan overwegen te doen bij de GP :wink:
Wetsanden/fijn vlak blokken tussen het spuiten van laklagen door. En uiteindelijk meer dan 2 blanke lak lagen aanbrengen zodat je veel correctie ruimte hebt. Ik weet het niet helemaal zeker of het ook al bij de grondlak gedaan word, wel ben ik zeker dat het gedaan word bij de kleurlaag (non metallic). Bij Mustangs en andere muscle cars die time-period striping hebben, word na de basecolor coat deze meestal ge-wetsand. Vervolgens de striping afgeplakt en gespoten, dan dit ook weer gewetsand waar daarna pas vervolgens de blanke laklagen erop gezet worden. Als je dan die clearcoat ook weer wetsand en dual-action pollijst, heb je echt een gigantische mirror finish. Dat was het probleem waar ik met mijn auto tegen aan liep. De onderlagen zijn gewoon niet strak genoeg om deze kwaliteit te halen. Just a tip! :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Melvivio schreef:Nog een tip, wat je kan overwegen te doen bij de GP :wink:
Wetsanden/fijn vlak blokken tussen het spuiten van laklagen door. En uiteindelijk meer dan 2 blanke lak lagen aanbrengen zodat je veel correctie ruimte hebt. Ik weet het niet helemaal zeker of het ook al bij de grondlak gedaan word, wel ben ik zeker dat het gedaan word bij de kleurlaag (non metallic). Bij Mustangs en andere muscle cars die time-period striping hebben, word na de basecolor coat deze meestal ge-wetsand. Vervolgens de striping afgeplakt en gespoten, dan dit ook weer gewetsand waar daarna pas vervolgens de blanke laklagen erop gezet worden. Als je dan die clearcoat ook weer wetsand en dual-action pollijst, heb je echt een gigantische mirror finish. Dat was het probleem waar ik met mijn auto tegen aan liep. De onderlagen zijn gewoon niet strak genoeg om deze kwaliteit te halen. Just a tip! :thumbs:
Hoi Melcher,

Bedankt voor de tip maar voor mijn GTV6 was dit al het plan :wink: om extra blanke lak lagen aan te brengen met tussentijds natschuren naar korrel 3000. Tussentijds wetsanden doe ik niet omdat ik geen vocht in/op mijn schuur filler wil hebben. Dus tussentijds gaat alles naar droog 500!
Wel wordt voor een nog diepere rode kleur mijn filler al licht op kleur gebracht met een 2K Acryl in de uiteindelijke kleur.

Wat verder van belang is welk type blanke lak je gebruikt. De nieuwere typen blanke lak zijn niet bedoeld om na te polijsten (wetsanden) deze zijn namelijk bijna keramisch hard, trekken ongelofelijk strak en zijn juist bedoeld om niet meer na te bewerken (zoals Platinum Clear van Standox)!

Het is van groot belang om je te houden aan het laksysteem van de gekozen fabrikant in mijn geval Standox. Doe je dit niet en ga je experimenteren dan loop je grote risico's.

Gr,
Carl
Plaats reactie