Het is wel geen vrijdag maar toch maar tussendoor een update!

Alles gaat nu zo snel dat ik zomaar achter ga lopen
Ario; het was erg leuk je te mogen ontvangen. Wil graag je GTV6 zien! Ongelofelijk wat een toeval dat ik de auto destijds ruim 20 jaar geleden ook heb bekeken. De wereld van de GTV6'en is klein.
GerHard; ook ontzettend leuk dat je langs bent geweest en wij kennis hebben kunnen maken. Hoop natuurlijk ook de GTV6 in de shop te mogen verwelkomen. Het 116 gehalte is op dit moment wel erg laag tegen het 105 geweld
Afgelopen dagen eigenlijk alleen bezig geweest met de GTA-R. De eigenaar is erg bang het race seizoen 2014 te missen en ik heb hem verzekerd dat dat niet aan mij zal liggen. Ik ben dus al het mogelijke aan het doen om de auto gereed te krijgen voor de techniek.
Vooral de kunststof delen zijn echt een ramp om mooi passend te krijgen met de kofferdeksel ben ik alleen al 8 uur bezig geweest exclusief de speciale brackets voor de race bonnet pins
Maar met ieder uurtje ontstaat er een "mean machine". Het is echt een feestje om deze bella te mogen bouwen.
Na de klant (Peterpaul) ervan overtuigd te hebben dat hij voor de originele kleur "Bluette" moest gaan heb ik daarna de vrije hand v.w.b. de kleuren gekregen

. Dus bella krijgt een "Giallo Pozzuoli" neusje, haha geler kun je het niet krijgen
Het onderstel wordt mijn "all time favorite" braadwurst Nagaro Silber
De ophangingsdelen voor het stralen!
Na het stralen!
In de 2K Epoxy (dit is speciale Epoxy geschikt om Nat in Nat te werken)
Daarna in de kleur en 2 lagen blanke lak!
Dit is de basis voor de 2e (reserve) race motor!
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-D3FOWCIK.jpg
En hetzelfde blok met Soda gestraald! (Krijgt men geen vieze handen bij het ontmantelen

)
De Gfk kofferdeksel eindelijk naar mijn zin

na tig uur passen meten en aanpassen! (scharnieren zijn maar liefst 1,5 cm ingekort!) Maar de aanhouder wint
Tja dit wordt een Giallo neusje
A mean machine! (Met koplampen van een Landrover Defender, deze zijn van Polycarbonaat, voor het racen!)
Je ziet dat ik alle aanbouwdelen monteer en pasmaak voor het definitieve strakmaken.
Het wordt echt een bruut apparaat, eigenlijk jammer dat ze maar voor zo'n 4 races per jaar gebruikt gaat worden. Eigenlijk zou je zoiets gewoon voor op straat en track moeten bouwen. Een kleine 800kg met een Nord blokje van 170pk

Laat dan de grote heren met hun dikke Audi's en braadwurst's maar komen

(en dan moet je met zo'n Alfa ook nog een stukje kunnen sturen zonder ESP, ABS en verdere onzinnige toevoegingen die er alleen maar toe leiden dat lieden harder gaan rijden dan dat zij in staat zijn te beheersen

)
Deze full race versie krijgt trouwens 200pk+ (is de belofte van de motoren bouwer uit een 2,0l carbs blok, ben nieuwsgierig!)
Ik voel weer een nieuw projectje aankomen

een road & track bertone

ik heb nog een 1300 Junior
Speciaal voor de GTV6 liefhebbers; de kleur voor de ophanging van mijn GTV6 is hierbij bekend, ........ Nagaro Silber!
Deze auto wordt "Bluette" en de Standox leverancier moest hier speciaal blauw vanuit Duitsland laten komen om voldoende liters voor mij te kunnen mengen!

. Klassiekers mag je conform de VOC (VOS) regelgeving in oplossingsmiddelen rijke lak spuiten. Ook deze auto wordt in traditionele Standox basislack gespoten met twee lagen Standox Platinum clear als blanke lak! Schijnbaar is het dus moeilijker (maar wel mogelijk) om aan de traditionele lakken te komen. Standox is trouwens een perfecte partner voor mij, ongelofelijk hoe zij klaar staan qua service voor een klein gebruiker zoals ik! Helemaal top!
Gr,
Carl