Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- Enrico
- Advanced Membro
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi gespoten dat spatbord,
Hopen dat het maar snel goed komt met de straalinrichting.. Succes alvast..
Hopen dat het maar snel goed komt met de straalinrichting.. Succes alvast..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Non Alfa:
- Melvivio
- Advanced Membro
Vet hoor Carl. Had op de beurs nog naar je gezocht, maar kon je zo 123 niet vinden. Echt top dat het zo gaat met het bedrijf 

~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
Bedankt mannen
De afgelopen weken veel tegenslag gehad met de afzuiging van de straalcabine. Het vraagt dan echt een behoorlijke hoeveelheid doorzettingsvermogen........... gelukkig is dat het aard van het beestje en los ik de problemen uiteindelijk wel weer op.
Vandaag was echt een absoluut feestje
De eerste echte volbloed heb ik binnen gekregen voor een soda straalklus. Een Maserati 3500 GT Superleggera!
Geweldig om aan dit soort auto's te mogen werken en dan ook nog een superleggera carrosserie.
De complete buitenhuid is van aluminium en eigenlijk alleen te stralen met een zacht straalmiddel zoals Soda.
Ik heb de auto in opdracht van een conculega; CCR Van Leuven uit Hulst. Zoals jullie weten heb ik niet zoveel met de traditionele restauaratie wereld maar het werk van Timo van Leuven heb ik erg hoog zitten. Kwalitatief is hij een van mijn voorbeelden voor de kwaliteitsstandaard. Ik had al gezien dat hij mij volgde op Facebook maar het is dan natuurlijk waanzinnig leuk als hij je belt voor een speciale klus; het stralen van deze aluminium Maserati!

Wat een feest om aan te mogen werken! Het vakmanschap waarmee deze auto's zijn gemaakt is ongekend. Na alle tegenslagen van de afgelopen weken weet ik gelijk weer waarom ik heb gekozen om dit werk te doen
Gr,
Carl

De afgelopen weken veel tegenslag gehad met de afzuiging van de straalcabine. Het vraagt dan echt een behoorlijke hoeveelheid doorzettingsvermogen........... gelukkig is dat het aard van het beestje en los ik de problemen uiteindelijk wel weer op.
Vandaag was echt een absoluut feestje

De eerste echte volbloed heb ik binnen gekregen voor een soda straalklus. Een Maserati 3500 GT Superleggera!
Geweldig om aan dit soort auto's te mogen werken en dan ook nog een superleggera carrosserie.
De complete buitenhuid is van aluminium en eigenlijk alleen te stralen met een zacht straalmiddel zoals Soda.
Ik heb de auto in opdracht van een conculega; CCR Van Leuven uit Hulst. Zoals jullie weten heb ik niet zoveel met de traditionele restauaratie wereld maar het werk van Timo van Leuven heb ik erg hoog zitten. Kwalitatief is hij een van mijn voorbeelden voor de kwaliteitsstandaard. Ik had al gezien dat hij mij volgde op Facebook maar het is dan natuurlijk waanzinnig leuk als hij je belt voor een speciale klus; het stralen van deze aluminium Maserati!

Wat een feest om aan te mogen werken! Het vakmanschap waarmee deze auto's zijn gemaakt is ongekend. Na alle tegenslagen van de afgelopen weken weet ik gelijk weer waarom ik heb gekozen om dit werk te doen

Gr,
Carl
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Prachtige auto's inderdaad. Bij mijn vader op het werk hebben ze ook eens zo'n ding gerestaureerd voor een klant en toen hij klaar was heb ik er mee meegereden, hele lekkere auto. De injectie modellen kunnen jeoverigens helemaal gek maken met verschillende problemen en zijn dan ook vaak omgebouwd naar carbs.
Hadden wat dat betreft wel Alfa's kunnen zijn. 

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Mooi Carl
Lijkt me heerlijk om aan te kunnen werken, doe je alleen het straal werk?

Lijkt me heerlijk om aan te kunnen werken, doe je alleen het straal werk?
Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

-
- Alfetta Guru
Hoi Remco, ook dit is een origineel "iniezione" (in de kofferruimte zitten twee beugels voor de pompen) dat was trouwens een LUCAS dus Engels injectie systeem (dat verklaard weer een hoopDe injectie modellen kunnen jeoverigens helemaal gek maken met verschillende problemen en zijn dan ook vaak omgebouwd naar carbs.Hadden wat dat betreft wel Alfa's kunnen zijn.

Hoi Allessandro! Ja ik doe alleen het straalwerk en zet daarna de auto in de 2K Epoxy!Lijkt me heerlijk om aan te kunnen werken, doe je alleen het straal werk?
Het is geweldig om te zien hoe de aluminium huid is vastgezet met kleine schroefjes op het stalen buizen frame.
Stralen lijkt eenvoudig maar geloof mij bij dit soort auto's moet ik echt alles uit de kast halen om top werk af te leveren! Het stalen frame moet ik i.v.m. met corrosie uitstralen met glas waarbij ik de buitenhuid vanaf de binnenzijde niet mag raken. Dat vraagt behoorlijk wat straalervaring om precies te weten wat er gebeurd

Het grappige is dat ik inmiddels Timo van Leuven van C.C.R. o.a. op de MECC beter heb leren kennen en dan kom je erachter dat je dezelfde drang hebt om absolute perfectie af te leveren

Zoals een aantal van jullie weten draait het bij mij niet om geld en winst maar om het plezier in het restaureren. Al mag ik deze Maserati alleen maar stralen, is dit wel waarvoor ik 's morgens met veel plezier naar mijn werk ga.
D.w.z. niet zeggen dat ik werk aan minder exotische merken niet leuk vindt maar als je het vakmanschap ziet waarmee deze carrosserieën zijn gebouwd dan wordt je stil! en ga je genieten!
Gr,
Carl
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
Dit zelfde model auto stond pasgeleden in het autoblad "Auto Italia" (nieuw magazine sinds kort van de fam. Te Lintelo) en wel in het voorgaande nummer, volgens mij in het donkerblauw.
Prachtige auto.. Lijkt me inderdaad een lust om aan te werken..
Inderdaad betrof het hier ook een ombouw naar Weber carburateurs en kan me herinneren dat de injectie origineel verzorgd werd door Lucas (voor de engelse auto liefhebbers liefkozend
de "Prince of darkness" genoemd vanwege de "betrouwbaarheid")..
Prachtige auto.. Lijkt me inderdaad een lust om aan te werken..
Inderdaad betrof het hier ook een ombouw naar Weber carburateurs en kan me herinneren dat de injectie origineel verzorgd werd door Lucas (voor de engelse auto liefhebbers liefkozend

Laatst gewijzigd door Enrico op 23 feb 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Non Alfa:
Non Alfa:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Was ook niet verkeerd bedoelt "alleen maar stralen".
Als leek sta je ook niet stil bij welke technieken allemaal moeten worden toegepast om goed werk af te leveren.
Blijft mooi om te zien wat er allemaal voorbij komt en hoe je het aanpakt, al zien we slechts een tipje van de sluier.
Van de week naar Chasing Classics Cars aan het kijken, loopt zo een manneke daar met een sweater rond met "Standox opschrift, moetst meteen aan jou denken

Als leek sta je ook niet stil bij welke technieken allemaal moeten worden toegepast om goed werk af te leveren.
Blijft mooi om te zien wat er allemaal voorbij komt en hoe je het aanpakt, al zien we slechts een tipje van de sluier.
Van de week naar Chasing Classics Cars aan het kijken, loopt zo een manneke daar met een sweater rond met "Standox opschrift, moetst meteen aan jou denken

Saluti Alessandro

-
- Alfetta Guru
Standox is gewoon een van de topmerken! Niet alleen de kwaliteit van de laksystemen maar ook hun service is buitengewoon goed! Prijs is relatief hoog maar bij een totale kwaliteits restauratie wil ik gewoon het besteVan de week naar Chasing Classics Cars aan het kijken, loopt zo een manneke daar met een sweater rond met "Standox opschrift, moetst meteen aan jou denken

De Maserati gaat behoorlijk opschieten, er is inmiddels al een 600kg soda doorheen gegaan en het begint er eindelijk op te lijken. Ongelofelijk wat een vakwerk zo'n Superleggera carrosserie van de firma Touring in Milaan. Die mannen konden echt een auto bouwen, of ze echt "superlicht" is waag ik te betwijfelen maar wat een vakwerk!

Tussendoor samen met Johan nog even bezig geweest met het wetblasten van een V8 inlaatspruitstuk van een ISO Lele. Dit gaat om een redelijk bekende auto van de hoofdredacteur van Klassiek & Techniek.
Wat een auto!

Het profiel onder de dakhuid is met jute omwikkeld om contact corrosie tegen te gaan!

Als je aan het stralen bent en dit komt tevoorschijnt dan is werken een groot feest

Niet alleen de motorkap huid maar ook het hele frame is van aluminium, ogelofeljk vakmanschap!

Een spruitstuk van de Lele!

Voor het wetblasten!

Na het wetblasten / aquablasten!

Tja als je dit resultaat ziet weet je waarom ik zo graag deze machine wilde hebben! De resultaten zijn ongelofelijk, zelfs ik moet soms twee keer kijken om het te geloven, hoe simpel deze machine dit resultaat neerzet!
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Mooi resultaat om te zien Carl, daar hoeft geen lak meer overheen.
Die lichtbruine plekjes in de hoeken gaan niet weg?
De maserati is prachtig om te zien zo, mooi detail van jute ook (zo simpel) en toch doel treffend
Alsof hij ooit in een boerenschuur is gemaakt
Die lichtbruine plekjes in de hoeken gaan niet weg?
De maserati is prachtig om te zien zo, mooi detail van jute ook (zo simpel) en toch doel treffend

Alsof hij ooit in een boerenschuur is gemaakt

Saluti Alessandro

-
- Alfetta Guru
Ja hoorDie lichtbruine plekjes in de hoeken gaan niet weg?

Alle gekheid op een stokje! De foto vertekend ook iets, ook de hoekjes zijn netjes uitgestraald

Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Had niet anders verwacht van jou 

Saluti Alessandro

- Gino
- Alfetta Membro
Super Carl
Groetjes
Gino

Groetjes
Gino
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
-
- Alfetta Guru
Tot mijn grote schrik
zag ik dat mijn laatste posting alweer even geleden was!
Is een absoluut gekkenhuis geweest met in de hoofdrol een Maserati, een filter container, een Giulia, een Chevy Pickup truck en een GTA-R!
Ik krijg op dit moment serieuze steun van Reinier, THANKS!
Ook de aanvragen met name na de beurs in Maastricht zijn serieus. Er komt binnenkort een moment dat ik het echt niet meer alleen aan kan. Gelukkig heeft een groot aantal klanten geen haast en daar ben ik ze erg dankbaar voor
Ziet er ook naar uit dat Alfa in mijn bedrijfshal serieuze concurrentie gaat krijgen van Porsche
De Maserati was natuurlijk voor mij een absoluut hoogtepunt. De Superleggera constructie van Carrozzeria Touring is natuurlijk fameus. Een stalen frame met een aluminium body. Als je dit soort vakwerk ziet weet je gelijk waarom dit soort auto's in de prijs lift zitten en zo kostbaar zijn. Het handwerk is werkelijk fenomenaal en daar wordt ik echt stil van.......
Mooi dat ik in NL de enige ben die dit soort auto's op een verantwoorde wijze zonder enige vervorming met soda kan stralen
Na 1 1/2 jaar heb ik eindelijk
mijn stofprobleem opgelost
Geweldig dat ik direct aanvragen krijg om een aantal van deze filtercontainers te gaan bouwen
Iedere soda straler heeft namelijk hetzefde stof probleem wat zeer moeilijk is op te lossen
Tussendoor ook nog een ingrijpende dorpelklus aan een Giulia uitgevoerd. Daar begin ik voor de 105 serie inmiddels redelijk handigheid in te krijgen. Blijft altijd een behoorlijk klusje omdat het nieuw verkrijgbare plaatwerk altijd "bagger"past. Ook hier heb ik de zetting tussen scherm en dorpel weer helemaal kunnen aanpassen.
Oja Reinier heeft ook nog ......wat straalwerk gedaan aan een bijna complete Chevy Pickup body..........
pffffff er komt waarschijnlijk een tijd dat ik alleen maar de highlights ga noemen omdat ik gewoon niet meer toekom aan het hele verhaal......
Dagelijks natuurlijk wel een update op mijn tijdlijn van Facebook
http://www.facebook.com/CarlsClassiccarfactory
Blijf jullie trouwe volgers natuurlijk ontzettend dankbaar voor de steun die ik gedurende mijn vliegende start heb mogen ervaren. THanks!!!!!

Gr,
Carl

Is een absoluut gekkenhuis geweest met in de hoofdrol een Maserati, een filter container, een Giulia, een Chevy Pickup truck en een GTA-R!
Ik krijg op dit moment serieuze steun van Reinier, THANKS!

Ook de aanvragen met name na de beurs in Maastricht zijn serieus. Er komt binnenkort een moment dat ik het echt niet meer alleen aan kan. Gelukkig heeft een groot aantal klanten geen haast en daar ben ik ze erg dankbaar voor

Ziet er ook naar uit dat Alfa in mijn bedrijfshal serieuze concurrentie gaat krijgen van Porsche

De Maserati was natuurlijk voor mij een absoluut hoogtepunt. De Superleggera constructie van Carrozzeria Touring is natuurlijk fameus. Een stalen frame met een aluminium body. Als je dit soort vakwerk ziet weet je gelijk waarom dit soort auto's in de prijs lift zitten en zo kostbaar zijn. Het handwerk is werkelijk fenomenaal en daar wordt ik echt stil van.......

Mooi dat ik in NL de enige ben die dit soort auto's op een verantwoorde wijze zonder enige vervorming met soda kan stralen

Na 1 1/2 jaar heb ik eindelijk

Geweldig dat ik direct aanvragen krijg om een aantal van deze filtercontainers te gaan bouwen

Iedere soda straler heeft namelijk hetzefde stof probleem wat zeer moeilijk is op te lossen

Tussendoor ook nog een ingrijpende dorpelklus aan een Giulia uitgevoerd. Daar begin ik voor de 105 serie inmiddels redelijk handigheid in te krijgen. Blijft altijd een behoorlijk klusje omdat het nieuw verkrijgbare plaatwerk altijd "bagger"past. Ook hier heb ik de zetting tussen scherm en dorpel weer helemaal kunnen aanpassen.
Oja Reinier heeft ook nog ......wat straalwerk gedaan aan een bijna complete Chevy Pickup body..........
pffffff er komt waarschijnlijk een tijd dat ik alleen maar de highlights ga noemen omdat ik gewoon niet meer toekom aan het hele verhaal......
Dagelijks natuurlijk wel een update op mijn tijdlijn van Facebook
http://www.facebook.com/CarlsClassiccarfactory
Blijf jullie trouwe volgers natuurlijk ontzettend dankbaar voor de steun die ik gedurende mijn vliegende start heb mogen ervaren. THanks!!!!!

Gr,
Carl
- Melvivio
- Advanced Membro
Het is dan ook een erg mooi concept, bedrijf wat draait op pure passie. En dat zien klanten terug in het resultaat.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Denk al waar blijft Carl met zijn weekelijkse update
Nee, tuurlijk heb je het te druk om alles ook nog op een forum te plempen, ergens kom je qua tijd in het gedrang.
Blijf het geweldig vinden om te zien wat er allemaal voorbij komt bij je en hoe je het aanpakt, hoop dat er een 2 wekelijkse of maandelijkse update blijft komen

Nee, tuurlijk heb je het te druk om alles ook nog op een forum te plempen, ergens kom je qua tijd in het gedrang.
Blijf het geweldig vinden om te zien wat er allemaal voorbij komt bij je en hoe je het aanpakt, hoop dat er een 2 wekelijkse of maandelijkse update blijft komen

Saluti Alessandro

- Enrico
- Advanced Membro
Helemaal mee eens, ik vind het nl. voor mijn hobby project(en) al veel werk om te posten..(Wat ik overigens wel heel leuk vind hoor.)Blijf het geweldig vinden om te zien wat er allemaal voorbij komt bij je en hoe je het aanpakt, hoop dat er een 2 wekelijkse of maandelijkse update blijft komen
Non Alfa:
Non Alfa:
-
- Alfetta Guru
Hoi Mannen,
Blijf gewoon proberen wekelijks te posten hoor echter kan door drukte wel eens een wat langere periode tussen zitten
Vind dit met grote afstand het leukste forum en gewoon ontzettend leuk om te posten. Helaas kan ik soms door tijdgebrek niet meer op details in gaan wat voor de meeste van jullie leuk is en waar je je voordeel mee kan doen bij eigen restauraties. Zal toch proberen weer wat detail zaken te gaan behandelen!
Gr,
Carl
Blijf gewoon proberen wekelijks te posten hoor echter kan door drukte wel eens een wat langere periode tussen zitten

Vind dit met grote afstand het leukste forum en gewoon ontzettend leuk om te posten. Helaas kan ik soms door tijdgebrek niet meer op details in gaan wat voor de meeste van jullie leuk is en waar je je voordeel mee kan doen bij eigen restauraties. Zal toch proberen weer wat detail zaken te gaan behandelen!

Gr,
Carl
- Gino
- Alfetta Membro
Hoi Carl,
Altijd interessant om je verhalen, die rijkelijke met foto's worden gedocumenteerd te lezen en te bekijken. Kun je altijd wijzer van worden !!
groetjes
Gino
Altijd interessant om je verhalen, die rijkelijke met foto's worden gedocumenteerd te lezen en te bekijken. Kun je altijd wijzer van worden !!

groetjes
Gino
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
-
- Alfetta Guru
Afgelopen week stond in het spuitklaar krijgen van twee projecten; de Spider van Etienne en de GTA-R van Peterpaul.
Een complete ophanging van een Porsche 911 gestraald en gespoten.........
Daarnaast blijven de nieuwe klanten zich aanmelden met name uit Belgie; vrijdag een Jaguar Mk2 binnengekregen voor een straal en Epoxy spuitklus.
Absoluut hoogtepunt was het spuiten van de Spider van Etienne. Ik ken mijn eigen grenzen en omdat ik deze wil verleggen heb ik vandaag weer hulp gekregen van een absolute top spuiter; Maurice, hij helpt mij met dit soort complete spuitklussen. Iedere keer als ik met hem in de spuitcabine sta is het voor mij feest. Ongelofelijk dat hij echt ieder detail ziet mij erop wijst en ik zo iedere keer beter kan worden. Ik leer zo waanzinnig veel van hem. Bij een top spuitklus draait het echt om super kleine details, ben waanzinnig blij dat hij mij dit wil laten zien.
Omdat fotokes altijd meer zeggen dan woorden;
Nieuw straalprojectje!

en dan de Spider!
Zo is ze 8 maanden geleden opgehaald!

Spuitklaar!

Het zit erop! Maurice en Etienne beoordelen het resultaat!

Dit is een strak Spider neusje!

Dit is waar ik naar streef! Strakker kan zo'n lijn niet!

In een tweede spuitsessie vandaag zijn de losse delen gespoten om overspray te voorkomen!

Dit is strak gespoten! Hoop mijn norm hiermee te hebben afgegeven!

Je moet je realiseren dat deze auto door de klant zelf met mijn hulp is strakgemaakt! Alle credits naar Etienne voor de vele schuur uren die hier in zitten (heb vaak moeten roepen dat het over moest omdat ik niet tevreden was) en de top spuitklus en hulp van Maurice. Klasse mannen! dit is waar ik voor sta en continu bezig ben
Dit bewijst dat mijn concept om de klant zelf mee te laten helpen werkt. Etienne krijgt zo dadelijk een van de beste en strakste Spiders van Nederland voor relatief erg weinig geld! Daar ben ik ongelofelijk trots op!
Het mooiste moment vandaag was de blik van Etienne toen hij de spuitcabine in mocht en ik samen met Maurice het afplakpapier van de auto haalde...........
daar doe ik het voor!
nu eerst een
Volgende week zaterdag wordt de GTA-R gespoten..... spannend en druk weekje dus!
Gr,
Carl
Een complete ophanging van een Porsche 911 gestraald en gespoten.........
Daarnaast blijven de nieuwe klanten zich aanmelden met name uit Belgie; vrijdag een Jaguar Mk2 binnengekregen voor een straal en Epoxy spuitklus.
Absoluut hoogtepunt was het spuiten van de Spider van Etienne. Ik ken mijn eigen grenzen en omdat ik deze wil verleggen heb ik vandaag weer hulp gekregen van een absolute top spuiter; Maurice, hij helpt mij met dit soort complete spuitklussen. Iedere keer als ik met hem in de spuitcabine sta is het voor mij feest. Ongelofelijk dat hij echt ieder detail ziet mij erop wijst en ik zo iedere keer beter kan worden. Ik leer zo waanzinnig veel van hem. Bij een top spuitklus draait het echt om super kleine details, ben waanzinnig blij dat hij mij dit wil laten zien.
Omdat fotokes altijd meer zeggen dan woorden;
Nieuw straalprojectje!

en dan de Spider!
Zo is ze 8 maanden geleden opgehaald!

Spuitklaar!

Het zit erop! Maurice en Etienne beoordelen het resultaat!

Dit is een strak Spider neusje!

Dit is waar ik naar streef! Strakker kan zo'n lijn niet!

In een tweede spuitsessie vandaag zijn de losse delen gespoten om overspray te voorkomen!

Dit is strak gespoten! Hoop mijn norm hiermee te hebben afgegeven!

Je moet je realiseren dat deze auto door de klant zelf met mijn hulp is strakgemaakt! Alle credits naar Etienne voor de vele schuur uren die hier in zitten (heb vaak moeten roepen dat het over moest omdat ik niet tevreden was) en de top spuitklus en hulp van Maurice. Klasse mannen! dit is waar ik voor sta en continu bezig ben

Dit bewijst dat mijn concept om de klant zelf mee te laten helpen werkt. Etienne krijgt zo dadelijk een van de beste en strakste Spiders van Nederland voor relatief erg weinig geld! Daar ben ik ongelofelijk trots op!
Het mooiste moment vandaag was de blik van Etienne toen hij de spuitcabine in mocht en ik samen met Maurice het afplakpapier van de auto haalde...........

nu eerst een

Volgende week zaterdag wordt de GTA-R gespoten..... spannend en druk weekje dus!
Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 23 mar 2014, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.