Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er weer erg goed uit Carl. Hopelijk heb ik maandag a.s. weer even tijd voor de ie van van die bij mij thuis staat.
Ben druk met de rode nu met veel hulp van een vrienden en een medeforummer.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Deze keer even heel iets anders. Na het lassen gaat de body weer compleet kaal en dan in de 2K epoxy. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede primer spuitpistool. Ik vind het namelijk zonde om mijn aflak spuitpistool hiervoor te gebruiken.

Afgelopen week liep ik op Ebay tegen een speciaal primer spuitpistool aan van 3M. Na wat onderzoek te hebben gedaan heb ik dit pistool gekocht. Hierbij de fotootjes en ik heb een linkje bijgevoegd hoe het werkt. Schoonmaken, iets waar ik zelf een bloedhekel aan heb lijkt kinderlijk eenvoudig. :mrgreen:
Het pistool werkt verder met het PPS beker systeem. De beker heeft hierbij een flexibele zak waardoor de boel een soort vacuum zuigt in de beker. Hierdoor kun je het pistool in allerlei hoeken gebruiken voor moeilijk bereikbare delen.

Lang leve de vooruitgang in techniek zullen wij maar zeggen :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De links, hoe het werkt
http://www.youtube.com/watch?v=PrH_6ttt06k
http://www.youtube.com/watch?v=w2psNIow2SY

Het PPS systeem
http://www.youtube.com/watch?v=CIC2fuUAP4E

Nu alleen nog wachten op de zomer voor de juiste temperatuur in mijn garage en ......oja........ ik heb nog wat laswerk te doen :jumping:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Geen reacties op het 3M spuitpistool :neutral:

Vandaag verder gegaan met het vastlassen van de accubak :grin: Is geen eenvoudige klus door de grote hoeveelheid proplassen, Fotootjes hiervan volgen morgen :lol:

Vandaag een mijn kleurenwaaier binnengekregen die ik afgelopen week op Ebay had gekocht. Niet goedkoop maar dit wilde ik gewoon hebben. Ik denk dat er wel een 60 kleuren in de waaier zitten van eind jaren zestig tot 1987! Haha niemand die mij dus iets meer wijsmaakt betreffende de geleverde kleuren. Wat mij opvalt is dat er werkelijk prachtige redelijk onbekende kleuren in zitten.
Vragen of een fotoootje van een speciale kleur nodig stuur maar een mailtje!

Afbeelding

Achterop staat de AR kleurcode :wink:
Afbeelding

Tja hier wordt ik nou erg vrolijk van :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gr,
Carl
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Carbo schreef:Geen reacties op het 3M spuitpistool :neutral:

Vandaag verder gegaan met het vastlassen van de accubak :grin: Is geen eenvoudige klus door de grote hoeveelheid proplassen, Fotootjes hiervan volgen morgen :lol:

Vandaag een mijn kleurenwaaier binnengekregen die ik afgelopen week op Ebay had gekocht. Niet goedkoop maar dit wilde ik gewoon hebben. Ik denk dat er wel een 60 kleuren in de waaier zitten van eind jaren zestig tot 1987! Haha niemand die mij dus iets meer wijsmaakt betreffende de geleverde kleuren. Wat mij opvalt is dat er werkelijk prachtige redelijk onbekende kleuren in zitten.
Vragen of een fotoootje van een speciale kleur nodig stuur maar een mailtje!

Afbeelding

Achterop staat de AR kleurcode :wink:
Afbeelding

Tja hier wordt ik nou erg vrolijk van :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gr,
Carl
erg fraai Carl.
Daar word ik ook erg vrolijk van. Nice. :thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag verder gegaan met het afwerken van de accubak. Blijft veel werk :? lijkt of er geen einde aan komt.

Gewoon stug doorgaan zullen wij maar zeggen augenreib.gif

Moest nog een plaatje ingelast worden!
Afbeelding

Vastgezet met een paar hechtlasjes!
Afbeelding

en ook weer afgewerkt!
Afbeelding

Weer een stevig geheel! Onderzijde moet ik nog afwerken, komen ook nog een aantal verstevigingen aan!
Afbeelding

Boel in de corroless!
Afbeelding

Kan geen slijper meer zien :rollingredhead:

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door pe1ryx »

netjes :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vanavond de onderzijde netjes gemaakt en een begin gemaakt met het verstevigingsdeel tussen accubak, vloer en de steun van de Dion as bevestiging.

Afbeelding

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vanavond de verstevigingsstukken van de accubak afgemaakt. Weer een deel projectje klaar :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Op naar de volgende klus :jumping:

Gr,
Carl
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio

Bericht door Theo Romeo »

Carl,

Ik heb hier zulke ongelooflijke bewondering voor. Absoluut vakwerk, ik hoop dat je de auto verder voltooid met deze kwaliteit en er dan heel veel plezier van zal hebben.
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Ja en goed verzekerd en getaxeerd de straat op, ik zou anders niet durven :shock:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Theo Romeo schreef:Carl,

Ik heb hier zulke ongelooflijke bewondering voor. Absoluut vakwerk, ik hoop dat je de auto verder voltooid met deze kwaliteit en er dan heel veel plezier van zal hebben.
Thanks Theo :thumbs: Ben blij met alle bemoedigende woorden! :oops: Soms is het echt doorzetten en vliegen de uren weg!

Vandaag weer voor de moeilijke weg gekozen. De buitenzijde van de bumpersteun heeft een verstevegingsribbel. Eerst besloten dit van gewoon vlakke 1,5 mm plaat te maken echter toen ik het oude stuk in handen had om na te meten.... dan begint het toch te ..... het gestanste gedeelte lijkt te redden. Dus hoppa de straalkast in en ja hoor dat gaat helemaal goed komen. :mrgreen:

Het oude deel!
Afbeelding

Uit de straalkast!
Afbeelding

Passen en meten!
Afbeelding

Het reparatiedeel!
Afbeelding

Begint erop te lijken!
Afbeelding

:blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: Morgen afmaken!

En Sandro Alfa's zijn zoals je weet om mee te rijden :wink: Heb ik altijd gedaan en zal ik ook doen als deze af is :lol: We gaan niets sparen of voorzichtig doen :banana: gewoon blazen met die hap :!: Daar is ze voor gemaakt.

Niet voor in de garage maar voor te rijden :driving: Dat is de emotie daar gaat het om! :-({|=
Deze winter lekker met de Giulietta :mrgreen: van de zomer met de Sea Ray :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Op het scherpst van de snede :)))
Gaat het mis starten wij gewoon weer opnieuw :blue_cool:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Vandaag een klein feestje toen ik thuiskwam :))) :))) :))) :))) :))) :)))

eindelijk is mijn punlasapparaat binnengekomen! Natuurlijk na het eten gelijk uitgepakt en geprobeerd.

Het was mij wel al duidelijk dat ik een schone groep nodig had, oeps even vergeten... alles donker :jumping:

Gelukkig heb ik wel 1 schone groep in mijn garage waar normaal de compressor op staat, deze dus toch maar even gebruikt en dat ging fantastisch. De las kwaliteit valt mij voor een 230V apparaat ontzettend mee. Natuurlijk een paar proefplaatjes gelast en daarna tussen de bankschroef en met een koubeitel de lassen los proberen te slaan maar de plaat gaat eerst scheuren. Lasjes zijn dus wel sterk genoeg :mrgreen:

Ben ik gedeeltelijk van het slijpen van de proplassen af :jumpingred: :banana: :jumpingred: :banana: :jumpingred: :banana: :jumpingred:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Effe de sterkte testen :grin:
Afbeelding

Dit was de reden waarom ik het verstevigingsstuk van het achterpaneel nog niet heb afgemaakt. Dat wordt mijn eerste puntlasprojectje :blue_cool:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Geweldig stuk gereedschap zeg :thumbs: en een leuke naam ook :mrgreen: Hier ga je veel profeit van hebben Carl.
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door stefgtv6 »

Sow hé,.........het niveau van het restauratiewerk was al uitmuntend en dan nu ook nog al dat professionele gereedschap.
Mooi hoor.
Je bent toch niet stiekum van plan om de serieproductie van GTV6 weer op te starten? :jumping:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

:jumping:
Je bent toch niet stiekum van plan om de serieproductie van GTV6 weer op te starten?
Als ik daar van zou kunnen leven! :mrgreen:

Was deze week wel erg koud in de garage! Net boven nul! Gasfles voor mijn hittekanon leeg :evil:

Heb het vandaag maar een paar uurtjes vol gehouden. :?

In het buitenste gedeelte van de bumper balk achter zitten twee gaten in voor de afwatering van o.a. het gedeelte van de benzine tank vulopening. Ik had nog een stuk plaatwerk van de balk over de achteras waar ik al een reparatie stuk had uitgehaald. Hier zaten ook nog twee van dezelfde openingen in en ook even dik 1,5mm :grin: Dus ze hier uitgeslepen en in het reparatiestuk gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat ik niet veel heb gedaan ben ik wel tevreden de ingeving om die stukken ergens anders uit te slijpen en hier in te zetten was een goede ingeving. Is veel mooier geworden dan als ik ze er in had moeten kloppen.

Gr,
Carl
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door gtv1981 »

echt heel mooie werk dan jij levert :thumbs:
deze wordt beter dan nieuw

een vraagje die ovale openingen zitten die er standaard in aan beide kanten :?: is het gewoon verluchting :?:
ik ben ook indie omgeving aan het werk en vindt deze nergens terug :cry:
alvast bedankt
gr sven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Hoi Sven,

Thanks voor de bemoedigende opmerkingen. Zoals je weet heb je die af en toe nodig!

De openingen zitten alleen aan de linkerkant. Uit de eerste opening komt de afwaterings slang van de benzine opening in het zij scherm. Deze slang heeft de afmetingen van een tuinslang. Als je benzine morst loopt dit via deze slang onder de auto!

Waarom er twee zitten :?: :wink:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Ik heb er nog een 3e door gedaan namelijk de afwatering van de zijramen achter. Heb deze verlengt met een stuk tuinslang.
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door gtv1981 »

ik heb een schuifdak
de afwatering hiervan komt die ook hier uit :?:
rechts komt het gewoon in de wielkas uit
en links gewoon niet aangesloten :cry:
gr sven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

de afwatering hiervan komt die ook hier uit
Klopt de afwatering van een schuifdak komt in opening 2. Heb het even nagekeken in het werkplaatshandboek.

Aan de voorzijde loopt de afwatering door de A stijl :?

Rechts kan ik in het werkplaatshandboek niet zien hoe het zit!

DE modificatie van Jeroen is geen verkeerde, de afwatering van het achterste zijraam loopt gewoon boven de wielkast :? Regent zeker nooit in Italie :mrgreen:

Gr,
Carl
Plaats reactie