Mijn Quadrifoglio Oro 1983.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
He KAS ik rijd nu ook dagelijks alfetta QO ook in de winter en ben er echt blij mee is echt een plezier om te rijden.
Hoe hou jij je alfetta in goede staat daar bedoel ik mee in de winter welke maatregelen tref je, ik heb hem ingespoten met dinitrol.
voor de rest nog iets?
Oja nog een vraagje op de dagtripmeter staat L ist waarvoor staat dit?
mvg Han
Hoe hou jij je alfetta in goede staat daar bedoel ik mee in de winter welke maatregelen tref je, ik heb hem ingespoten met dinitrol.
voor de rest nog iets?
Oja nog een vraagje op de dagtripmeter staat L ist waarvoor staat dit?
mvg Han
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Het knopje L ist staat voor het verbruik op het moment als je aan het rijden bent in liters per 100 km. Dus niet het gemiddelde.
Om hem in goede staat te houden heb ik kunstof binnenschermen geplaatst van een 75. Voordat ik dat heb gedaan heb ik alles goed in de tectyl gezet. Gewoon met van dat zwarte scheepsteerprut. Dat werk ik ieder voorjaar bij. Plekjes werk ik ook bij mocht dat nodig zijn. Deuren, motorkap etc staan goed in de tectyl. Het is een kwestie van veel wassen en aandacht in de winterperiode. Goed alles schoonspoelen. Ook achter die kunstof beplating. Voor de rest niks bijzonders. Hij staat normaliter onder een carport. Stekkerverbindingen WD40 ik om de zoveel tijd. Sloten e.d idem dito.
Vroeg of laat zal ie er de brui wel aangeven maar dan rijden we toch allemaal electrisch.
Om hem in goede staat te houden heb ik kunstof binnenschermen geplaatst van een 75. Voordat ik dat heb gedaan heb ik alles goed in de tectyl gezet. Gewoon met van dat zwarte scheepsteerprut. Dat werk ik ieder voorjaar bij. Plekjes werk ik ook bij mocht dat nodig zijn. Deuren, motorkap etc staan goed in de tectyl. Het is een kwestie van veel wassen en aandacht in de winterperiode. Goed alles schoonspoelen. Ook achter die kunstof beplating. Voor de rest niks bijzonders. Hij staat normaliter onder een carport. Stekkerverbindingen WD40 ik om de zoveel tijd. Sloten e.d idem dito.
Vroeg of laat zal ie er de brui wel aangeven maar dan rijden we toch allemaal electrisch.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Wat heb je nu voor uitlaat gevonden Kas ? Origineel ?
Zijn er voor de QO verder veel onderdelen/techniek dat afwijkt (lees moeilijk te krijgen)?
Zijn er voor de QO verder veel onderdelen/techniek dat afwijkt (lees moeilijk te krijgen)?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Gen originele. Veel te duur. Voor minder dan de prijs van 1 originele demper heb ik nu 2 delen. En rotten doen ze gewoon allemaal. Na 4 a 5 jaar zijn ze gewoon weg. Vooral in de ronde pijp boven de achteras. Daar blijft toch te veel vocht in staan, blijkbaar.
Ik heb een bijna complete auto op zolder staan. Dus aan onderdelen geen gebrek. En technisch is er veel overkomst met de 75. Dus dat gaat best. Maar eigenlijk gaat er gewoon niet veel stuk.
Ik heb een bijna complete auto op zolder staan. Dus aan onderdelen geen gebrek. En technisch is er veel overkomst met de 75. Dus dat gaat best. Maar eigenlijk gaat er gewoon niet veel stuk.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
BedanktKAS schreef:Het knopje L ist staat voor het verbruik op het moment als je aan het rijden bent in liters per 100 km. Dus niet het gemiddelde.
Om hem in goede staat te houden heb ik kunstof binnenschermen geplaatst van een 75. Voordat ik dat heb gedaan heb ik alles goed in de tectyl gezet. Gewoon met van dat zwarte scheepsteerprut. Dat werk ik ieder voorjaar bij. Plekjes werk ik ook bij mocht dat nodig zijn. Deuren, motorkap etc staan goed in de tectyl. Het is een kwestie van veel wassen en aandacht in de winterperiode. Goed alles schoonspoelen. Ook achter die kunstof beplating. Voor de rest niks bijzonders. Hij staat normaliter onder een carport. Stekkerverbindingen WD40 ik om de zoveel tijd. Sloten e.d idem dito.
Vroeg of laat zal ie er de brui wel aangeven maar dan rijden we toch allemaal electrisch.
De kunststof schutborden heb ik ook gestoken van een 75.
Dorpels en holle ruimten zijn ook ingespoten.
Mijn auto staat in een garage.
Ik rijd er nog niet zo lang in maar ik vind het een aangename en goed rijdende auto en denk wel dat hij betrouwbaar is.
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
kunstof binnenschermen Check
bodem getectyleerd Neen wel plekjes in de RX
deuren in de ML Check
auto staat alle dagen buiten, en wordt naast de Giula(die binnenslaapt) gewoon gebruikt, heb nog niets anders wat een beetje rijdt
Alfetta rijdt prima ook al is de mijne redelijk strak/laag qua onderstel
bodem getectyleerd Neen wel plekjes in de RX
deuren in de ML Check
auto staat alle dagen buiten, en wordt naast de Giula(die binnenslaapt) gewoon gebruikt, heb nog niets anders wat een beetje rijdt
Alfetta rijdt prima ook al is de mijne redelijk strak/laag qua onderstel
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Allemaal 75 binnenschermen erop dus....
Ik heb de binnenspatborden van mijn spider ook beschermd met plastic (Spider type IV) schermen.
Ik moest ze wel aanpassen, d.w.z. een stukje afsnijden. Daarna met 3 parkers vastgezet.
Hoe werkt dat met de 75 schermen ? Past dat zo ?
Stephen,
ga je jouw Alfetta hier ook voorstellen ? Of staat hij al ergens in een ander topic ?
Ik heb de binnenspatborden van mijn spider ook beschermd met plastic (Spider type IV) schermen.
Ik moest ze wel aanpassen, d.w.z. een stukje afsnijden. Daarna met 3 parkers vastgezet.
Hoe werkt dat met de 75 schermen ? Past dat zo ?
Stephen,
ga je jouw Alfetta hier ook voorstellen ? Of staat hij al ergens in een ander topic ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Ja. De bocht boven de as is anders. Ik heb een 90 achterdemper maar die past absoluut niet zonder warmmaken. En dan moet ik hem behoorlijk ver doorbuigen zodat ie knikt om hem rammelvrij te krijgen. En daar had ik geen zin in. Je hebt zowiezo niet veel speling tussen tank en reservewielbal. En al helemaal niet als daar ook nog een rukhaak tussen zit.Alessandro schreef:Is die anders dan andere alfetta's 75's 90's carb's dan???
Kunstof binnenschermen moet je idd aanpassen. Want een Alfetta is vooraan smaller dan een 75. Maar dat is gemakkelijk te doen.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
Je moet de kunstofschermen er gewoon insteken en dat past dan al behoorlijk goed,dan een bunzenbrander pakken en ze verwarmen en dan in de goede vorm duwen,is een makkelijke klus.Enrico schreef:Allemaal 75 binnenschermen erop dus....
Ik heb de binnenspatborden van mijn spider ook beschermd met plastic (Spider type IV) schermen.
Ik moest ze wel aanpassen, d.w.z. een stukje afsnijden. Daarna met 3 parkers vastgezet.
Hoe werkt dat met de 75 schermen ? Past dat zo ?
Stephen,
ga je jouw Alfetta hier ook voorstellen ? Of staat hij al ergens in een ander topic ?
De kunstof borden kan je bij JEF75 krijgen.
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
voor vormen binnenschermen, kun je ook de electrische verfafbrander gebruiken, bunzenbrander is dat niet waar je vroeger de wc pijp mee moest ontdooien om door te kunnen trekken
@enrico: bij ff voorstellen staat wel een plaatje van mijn Alfetta TS, echter een topic erover loopt op het Scarb, en weet niet of dat te kopieren is ben een beetje digibeet
hier voor de mensen die haar niet kennen
auto wordt niet echt gespaard
is een echte 3-zitter maar dan wel allemaal met 4-puntgordel
de 75 heeft ondertussen letterlijk plaatsgemaakt voor de GTV TS waar wel een topic over loopt , figuurlijk staat de Giulia nu op de plaats waar de 75 staat
@enrico: bij ff voorstellen staat wel een plaatje van mijn Alfetta TS, echter een topic erover loopt op het Scarb, en weet niet of dat te kopieren is ben een beetje digibeet
hier voor de mensen die haar niet kennen
auto wordt niet echt gespaard
is een echte 3-zitter maar dan wel allemaal met 4-puntgordel
de 75 heeft ondertussen letterlijk plaatsgemaakt voor de GTV TS waar wel een topic over loopt , figuurlijk staat de Giulia nu op de plaats waar de 75 staat
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Gisteren heb ik de startmotor preventief vervangen. Om nu af en toe, vooral als het regent, met een hamer de auto aan te gang te krijgen vond ik op het laatst ook niet leuk meer, dus vandaar deze wissel. Op zich is het niet moeilijk maar de achterste bout is best lastig te bereiken. Daarvoor moet je toch wel een beetje spitzenfingergefuhl voor hebben.
Ik merk nu ook aan het starten dat de andere altijd al slecht geweest is. De ( gereviseerde ) nieuwe draait veel sneller rond. En dat koeiengeloei nadat de auto aansloeg ben ik nu ook kwijt.
Ik merk nu ook aan het starten dat de andere altijd al slecht geweest is. De ( gereviseerde ) nieuwe draait veel sneller rond. En dat koeiengeloei nadat de auto aansloeg ben ik nu ook kwijt.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Bij de Geile jet nog het aller handigst, hoef je geen boutjes voor los te halen (en terug te doen/ te stellen) Waarom moet dat 'tegenwoordig' toch zo omslachtig?AlfettaOwner schreef:Bij 75 en Giulietta lukt dat ook
@KAS: na twee keer kort achter elkaar de startmotor te hebben moeten demonteren, had ik dat fingerspitsengefühl helemaal te pakken, ik liet inlaat enzo gewoon zitten, kon het geblindoekt.
Ach echt kapot gaat een startmotor eigenlijk nooit, meestal een kwestie van vervuild startrelais en/ of versleten bendix. Maar goed, jij kunt iig weer lekker op pad!
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Maar hoe krijg je de startmotor er dan onderuit? Er is nauwelijks plaats tussen inlaat en binnenscherm/akkubak. Ik had al gekeken hoe dat zou moeten maar zag geen manier.
Het is idd het startrelais wat stuk was. Deze startmotor laat ik binnenkort ook reviseren want het is toch gemakkelijk als iets panklaar op voorraad ligt.
Motorkap kun je verder openen door 4 boutjes te verwijderen. Afstellen daarna hoeft niet want als je de boutjes weer terug plaatst staat ie weer in de juiste stand. Erg handig systeem.
Het is idd het startrelais wat stuk was. Deze startmotor laat ik binnenkort ook reviseren want het is toch gemakkelijk als iets panklaar op voorraad ligt.
Motorkap kun je verder openen door 4 boutjes te verwijderen. Afstellen daarna hoeft niet want als je de boutjes weer terug plaatst staat ie weer in de juiste stand. Erg handig systeem.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Ik denk (is alweer 10 jaar geleden en met een geheugen van een goudvis en een IQ van een poffertje vervaagt de herinnering :biggrin:), dat ik toen het koelvloeistofexpansievat heb weggezwenkt of zo. (was trouwens bij een 75 1.8ie, maar dat zal niet heel veel uitmaken.)KAS schreef:Maar hoe krijg je de startmotor er dan onderuit? Er is nauwelijks plaats tussen inlaat en binnenscherm/akkubak. Ik had al gekeken hoe dat zou moeten maar zag geen manier.