mijn naam is Marco, bouwjaar 1969. Ben woonachtig in Tegelen. Mijn Alfetta 2.1 was mijn eerste Alfa en heeft kennelijk toch ergens een gevoelige snaar geraakt, want ze is nog steeds in mijn bezit. In de tussentijd o.m. nog een 33, 145, 2.0 QO, 165 3.5 QV en 156 gehad.
Tegelen das niet zo heel ver uit de buurt , dacgt dat je ergens in het midden des land woonde.
Effin welkom hier met je mooie Alfetta QO
Is dat nog de eerste lak die zo glimt of toch al gespoten.
Zal toch wel dat laatste zijn kan het anders moeilijk geloven
Waarom zou je het 2.1 blok eruit halen voor een TS??
Lijkt me toch zeker lekker zo blok.....
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
AlfettaOwner schreef:Waarom zou je het 2.1 blok eruit halen voor een TS??
Lijkt me toch zeker lekker zo blok.....
Het tuft idd. erg lekker. Tsja, de redenen:
1) uitdaging & lol. Zoals gezegd dergelijke dingen staan mijlenver van mijn dagelijkse werk af, maar ik heb van kleins af aan een bepaalde fascinatie gehad voor techniek en ik wil dergelijke dingen gewoon zelf kunnen.
Het idee is om het TS blok redelijk standaard te houden en netjes op te bouwen. Ik denk dan aan het bewerken van de in- en uitlaatkanalen en de kleppen. Ook wil ik het blok voorzien van het DIS-systeem van een 155. Vervolgens een aangepast uitlaatspruitstuk en Squadra-chip. De meningen over het DIS-systeem op het TS-blok zijn nog wat verdeeld; ik ga dit nog eens nader bekijken.
2) benzineverbruik. Ik ben het verbruik van 1 op (net) 6 een klein beetje moe. Het blok bewaar ik wel netjes en zal in de toekomst wellicht nog eens van pas komen.
Damn dat is erg veel voor hedendaagse begrippen 1:6
DIS en TS gaat prima samen toch, mij 164 weet niet beter en loopt nog steeds als nieuw na nieuwe inlaatrubbers en gereinigde injectoren (3 dgn. remmenreiniger )
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
KAS schreef:Weet je al wat je allemaal moet doen? Voor meer info kun je deze topic eens raadplegen. Ze zijn tenslotte hetzelfde.
Grotendeels wel. Ik heb het nu nog in mijn hoofd zitten, maar ga het vanavond eens uitschrijven. Ik zal vast wel nog iets vergeten. Het liefst zou ik van te voren alles hebben, maar hik nu nog een beetje aan tegen de kosten van een aangepast spruitstuk. Dit lijkt verreweg de grootste kostenpost te worden.
Leuk topic (MET foto's) bij het 90 register. Die had ik nog niet gezien.
Het dynamisch trio. Een bulldog is net als een Alfa. Heb je er een dan wil je er meer. Heb je er een gehad dan wil je ook geen andere meer.
Qua onderhoud zijn ze trouwens ook vergelijkbaar....
Tijd moet je wel hebben voor een bulldog. Hoe stoer ze er misschien ook uitzien, het zijn erg gevoelige dieren.
En onze andere huisvriend (annex parttime minitank & hefbrug):
Kennis van me heeft ook zo'n varken gehad (vietnamees zwijn?), die vrat werkelijk álles op wat los en vast zit.
Die Bulldogs zijn erg mooi. Wie weet, ooit.
Ben op de goede weg: tuin is al flink groter, wat meer "spare-time" dankzij andere baan (alhoewel...dat alfagedoe ).
Nice Alfetta. Steikum ben ik ook weer links en rechts ah kijken.
Wil ook weer 'n sedan, maar moet dan wel op gas zijn. Ik maak helaas teveel km per jaar. Ik denk dat er wel weer zo'n sjink aankomt. Gasinbouw kan altijd nog.
gr.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Die middelste is dat een boerboel?
Mooie honden
Dat varken is
Wij hebben 2 staffies, dan heb je geen varken meer nodig, dat zijn net grofafvalcontainers dat vreet en zuipt werkelijk alles
Welkom namens een zeer verse Alfetta-rijder!
Wat een beauty van een QV heb je daar(concours-stylie),doet me een beetje denken aan de 2.0 1978-versie van mijn vader destijds,was ook zo mooi rood.
Wie weet staan we eens in het Alfetta-sedan rijtje(erg veel zijn er niet meer),ergens in het land.
Anyway....complimenten!