alfetta QO '84

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

Dit is trouwens een orgineel nederlandse alfetta altijd geweest van een tandarts uit eindhoven hij had 15jaar in een droge garage gestald geweest.
het kenteken was ky-30-jb
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Romeo Han schreef:de alfetta is al zeer ver gevorderd ondertussen.
zal wel wat foto's posten;
maar nu even een probleem ik krijg de remmen niet op druk.
ze blijven sponzig en pedaal kan te diep ingeduwd worden.
de remmen zijn helemaal gereviseerd klauwen zijn opengeweest en overal nieuwe rubbers ingestoken.
auto remt wel maar niet goed genoeg.
wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen.
ben mss al 2dagen aant ontluchten geweest.
Zijn de achterremmen goed gesteld?
Met nieuwe remblokken en oude remschijven kan het pedaal ook sponzig zijn de eerste kilometers

Hoofdremcilinder ook gereviseerd?
Transaxle loos!
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Wat betreft jouw remmenontluchtprobleem: Kont omhoog en niet zo'n klein beetje ook! :!:
Dán zitten de ontluchtingsnippels van de achterklauwen pas in het hoogste punt van de remcilinders. :wink:
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

Alessandro schreef:Wat betreft jouw remmenontluchtprobleem: Kont omhoog en niet zo'n klein beetje ook! :!:
Dán zitten de ontluchtingsnippels van de achterklauwen pas in het hoogste punt van de remcilinders. :wink:
zo ben ik heel de tijd bezig geweest!
lukt niet
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

Gtv4 schreef:
Romeo Han schreef:de alfetta is al zeer ver gevorderd ondertussen.
zal wel wat foto's posten;
maar nu even een probleem ik krijg de remmen niet op druk.
ze blijven sponzig en pedaal kan te diep ingeduwd worden.
de remmen zijn helemaal gereviseerd klauwen zijn opengeweest en overal nieuwe rubbers ingestoken.
auto remt wel maar niet goed genoeg.
wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen.
ben mss al 2dagen aant ontluchten geweest.
Zijn de achterremmen goed gesteld?
Met nieuwe remblokken en oude remschijven kan het pedaal ook sponzig zijn de eerste kilometers

Hoofdremcilinder ook gereviseerd?
De achterremmen afstellen is niet gemakkelijk maar denk dat ze goed staan;
zijn idd nieuwe remblokken en de oude schijven probleem is dat ik niet met de auto kan rijden omdat ze niet verz is en niet gekeurd
hoofdremcilinder is niet geriv. maar er staat een andere op maar ook wel geen nieuwe
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

de remmen is zowat het enigste wat er nog moet gebeuren om naar de keuring te gaan.
Wie kan me helpen? :cry: :cry:
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.

Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.

Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
Transaxle loos!
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

Gtv4 schreef:Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.

Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.

Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
de handrem gaat goed en trekt goed vast!

maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Mijn ervaring is wel, dat ontluchten door 0,5 à 1,0 bar druk (compressor) op het remvloeistofvaatje bij transaxles beter werkt, dan met eindeloos pompen. Heel recent nog ervaren bij een GTV6. Omdat we maar één klauw hadden gereviseerd (andere was dat jaren geleden al) dachten we gewoon op de ouderwetse (pompen) manier te ontluchten, maar echt bevredigend werd het resultaat niet. Met perslucht (druk niet te hoog!) waren we zo klaar en voelde het echt, zoals zou moeten.
(uiteraard de kont écht hoog)
Jens Hoorn
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
Locatie: Wanneperveen
Contacteer:

Bericht door Jens Hoorn »

Alessandro schreef:Mijn ervaring is wel, dat ontluchten door 0,5 à 1,0 bar druk (compressor) op het remvloeistofvaatje bij transaxles beter werkt, dan met eindeloos pompen. Heel recent nog ervaren bij een GTV6. Omdat we maar één klauw hadden gereviseerd (andere was dat jaren geleden al) dachten we gewoon op de ouderwetse (pompen) manier te ontluchten, maar echt bevredigend werd het resultaat niet. Met perslucht (druk niet te hoog!) waren we zo klaar en voelde het echt, zoals zou moeten.
(uiteraard de kont écht hoog)
Met druk op het potje is het laatst ook gelukt bij het mijn koppeling. Werkt goed!
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

Alessandro schreef:Mijn ervaring is wel, dat ontluchten door 0,5 à 1,0 bar druk (compressor) op het remvloeistofvaatje bij transaxles beter werkt, dan met eindeloos pompen. Heel recent nog ervaren bij een GTV6. Omdat we maar één klauw hadden gereviseerd (andere was dat jaren geleden al) dachten we gewoon op de ouderwetse (pompen) manier te ontluchten, maar echt bevredigend werd het resultaat niet. Met perslucht (druk niet te hoog!) waren we zo klaar en voelde het echt, zoals zou moeten.
(uiteraard de kont écht hoog)
hoe sluit ik de persluchtdarm op het potje aan ?
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Moet je een dop voor opofferen..... gat boren, nippel erop fixen (met schroefdraad en rbber ringen) enfin, je snapt het idee.
Eventueel zou een autoventiel en een bandenpomp (al dan niet met compressor) natuurlijk ook kunnen.

Wel een tip! Eerst druk in regelen en slang aan vaatje, dan pas de slang aan de compressor aansluiten.
Loshalen: eerst druk eraf, bijvoorbeeld door de slang bij de compressor los te halen, dán pas de (aansluiting bij de) dop los. Anders zit alles onder de remvloeistof. :shock:
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

Romeo Han schreef:
Gtv4 schreef:Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.

Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.

Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
de handrem gaat goed en trekt goed vast!

maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
is dit ook manier om de voering te slijten?
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Kan.... maar eerlijk gezegd denk ik (meerdere ervaringen de afgelopen twee jaar) dat het met ontluchten goedkomt.

Geduld (ik wet het, heb je al en je kunt haast niet geloven, dat je die nog meer met hebben) is een schone zaak. De aanhouder wint.
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Romeo Han schreef:
Romeo Han schreef:
Gtv4 schreef:Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.

Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.

Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
de handrem gaat goed en trekt goed vast!

maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
is dit ook manier om de voering te slijten?
Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.

Ontluchten doe ik d.m.v. vacuüm trekken met een remontluchter, werkt ook goed.
Transaxle loos!
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Gtv4 schreef:Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.
Auto in de 3e of 4e versnelling (anders draaien de wielen heel langzaam) Met je linkervoet een beetje remmen en met rechts gasgeven! (anders slaat ie af) zo simuleer je meteen extra belasting. druk kan desgewenst (als je de blokken meteen helemaal kaal wilt hebben of zo :lol: ) op beide pedalen verhoogd worden. :wink:
Romeo Han
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
Locatie: Dessel Belgie

Bericht door Romeo Han »

Gtv4 schreef:
Romeo Han schreef:
Romeo Han schreef: de handrem gaat goed en trekt goed vast!

maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
is dit ook manier om de voering te slijten?
Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.

Ontluchten doe ik d.m.v. vacuüm trekken met een remontluchter, werkt ook goed.
mm met een vacuum pomp hebben we op het werk wel om mazout op te trekken!
goed idee
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
Gebruikersavatar
jef75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
Locatie: 75-City

Bericht door jef75 »

wees nou maar gerust dat die klauwen goed afgesteld zijn han.
of ben je vergeten dat ik onder de Alfetta lag :twisted:
Het enige wat jij moet doen,is kont een +- 40 cm omhoog.
en iemand met de nippel en hamertje laten spelen.
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Kan een mazoutpomp wel tegen remolie?
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Alessandro schreef:
Gtv4 schreef:Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.
Auto in de 3e of 4e versnelling (anders draaien de wielen heel langzaam) Met je linkervoet een beetje remmen en met rechts gasgeven! (anders slaat ie af) zo simuleer je meteen extra belasting. druk kan desgewenst (als je de blokken meteen helemaal kaal wilt hebben of zo :lol: ) op beide pedalen verhoogd worden. :wink:
Op deze manier zou ik bang zijn voor verglazing van de voering.
Rustig inremmen lijkt mij toch een betere oplossing.
Laatst gewijzigd door Gtv4 op 18 mei 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Transaxle loos!
Plaats reactie