alfetta QO '84
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
Dit is trouwens een orgineel nederlandse alfetta altijd geweest van een tandarts uit eindhoven hij had 15jaar in een droge garage gestald geweest.
het kenteken was ky-30-jb
het kenteken was ky-30-jb
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Zijn de achterremmen goed gesteld?Romeo Han schreef:de alfetta is al zeer ver gevorderd ondertussen.
zal wel wat foto's posten;
maar nu even een probleem ik krijg de remmen niet op druk.
ze blijven sponzig en pedaal kan te diep ingeduwd worden.
de remmen zijn helemaal gereviseerd klauwen zijn opengeweest en overal nieuwe rubbers ingestoken.
auto remt wel maar niet goed genoeg.
wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen.
ben mss al 2dagen aant ontluchten geweest.
Met nieuwe remblokken en oude remschijven kan het pedaal ook sponzig zijn de eerste kilometers
Hoofdremcilinder ook gereviseerd?
Transaxle loos!
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
zo ben ik heel de tijd bezig geweest!Alessandro schreef:Wat betreft jouw remmenontluchtprobleem: Kont omhoog en niet zo'n klein beetje ook!
Dán zitten de ontluchtingsnippels van de achterklauwen pas in het hoogste punt van de remcilinders.
lukt niet
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
De achterremmen afstellen is niet gemakkelijk maar denk dat ze goed staan;Gtv4 schreef:Zijn de achterremmen goed gesteld?Romeo Han schreef:de alfetta is al zeer ver gevorderd ondertussen.
zal wel wat foto's posten;
maar nu even een probleem ik krijg de remmen niet op druk.
ze blijven sponzig en pedaal kan te diep ingeduwd worden.
de remmen zijn helemaal gereviseerd klauwen zijn opengeweest en overal nieuwe rubbers ingestoken.
auto remt wel maar niet goed genoeg.
wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen.
ben mss al 2dagen aant ontluchten geweest.
Met nieuwe remblokken en oude remschijven kan het pedaal ook sponzig zijn de eerste kilometers
Hoofdremcilinder ook gereviseerd?
zijn idd nieuwe remblokken en de oude schijven probleem is dat ik niet met de auto kan rijden omdat ze niet verz is en niet gekeurd
hoofdremcilinder is niet geriv. maar er staat een andere op maar ook wel geen nieuwe
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.
Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.
Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.
Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.
Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
Transaxle loos!
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
de handrem gaat goed en trekt goed vast!Gtv4 schreef:Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.
Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.
Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Mijn ervaring is wel, dat ontluchten door 0,5 à 1,0 bar druk (compressor) op het remvloeistofvaatje bij transaxles beter werkt, dan met eindeloos pompen. Heel recent nog ervaren bij een GTV6. Omdat we maar één klauw hadden gereviseerd (andere was dat jaren geleden al) dachten we gewoon op de ouderwetse (pompen) manier te ontluchten, maar echt bevredigend werd het resultaat niet. Met perslucht (druk niet te hoog!) waren we zo klaar en voelde het echt, zoals zou moeten.
(uiteraard de kont écht hoog)
(uiteraard de kont écht hoog)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Met druk op het potje is het laatst ook gelukt bij het mijn koppeling. Werkt goed!Alessandro schreef:Mijn ervaring is wel, dat ontluchten door 0,5 à 1,0 bar druk (compressor) op het remvloeistofvaatje bij transaxles beter werkt, dan met eindeloos pompen. Heel recent nog ervaren bij een GTV6. Omdat we maar één klauw hadden gereviseerd (andere was dat jaren geleden al) dachten we gewoon op de ouderwetse (pompen) manier te ontluchten, maar echt bevredigend werd het resultaat niet. Met perslucht (druk niet te hoog!) waren we zo klaar en voelde het echt, zoals zou moeten.
(uiteraard de kont écht hoog)
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
hoe sluit ik de persluchtdarm op het potje aan ?Alessandro schreef:Mijn ervaring is wel, dat ontluchten door 0,5 à 1,0 bar druk (compressor) op het remvloeistofvaatje bij transaxles beter werkt, dan met eindeloos pompen. Heel recent nog ervaren bij een GTV6. Omdat we maar één klauw hadden gereviseerd (andere was dat jaren geleden al) dachten we gewoon op de ouderwetse (pompen) manier te ontluchten, maar echt bevredigend werd het resultaat niet. Met perslucht (druk niet te hoog!) waren we zo klaar en voelde het echt, zoals zou moeten.
(uiteraard de kont écht hoog)
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Moet je een dop voor opofferen..... gat boren, nippel erop fixen (met schroefdraad en rbber ringen) enfin, je snapt het idee.
Eventueel zou een autoventiel en een bandenpomp (al dan niet met compressor) natuurlijk ook kunnen.
Wel een tip! Eerst druk in regelen en slang aan vaatje, dan pas de slang aan de compressor aansluiten.
Loshalen: eerst druk eraf, bijvoorbeeld door de slang bij de compressor los te halen, dán pas de (aansluiting bij de) dop los. Anders zit alles onder de remvloeistof.
Eventueel zou een autoventiel en een bandenpomp (al dan niet met compressor) natuurlijk ook kunnen.
Wel een tip! Eerst druk in regelen en slang aan vaatje, dan pas de slang aan de compressor aansluiten.
Loshalen: eerst druk eraf, bijvoorbeeld door de slang bij de compressor los te halen, dán pas de (aansluiting bij de) dop los. Anders zit alles onder de remvloeistof.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
is dit ook manier om de voering te slijten?Romeo Han schreef:de handrem gaat goed en trekt goed vast!Gtv4 schreef:Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.
Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.
Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.Romeo Han schreef:is dit ook manier om de voering te slijten?Romeo Han schreef:de handrem gaat goed en trekt goed vast!Gtv4 schreef:Hoofdrem cilinder kan je ook ontluchten! (moet eigelijk als eerste doen als ie helemaal leeg is)
Dus pompen en dan leidingen losdraaien met in getrapt pedaal.
Vergis je niet in nieuwe blokken en oude schijven, de nieuwe voering van de blokken is ook nog zacht en trap je als het ware in elkaar.
Als je handrem goed werkt dan heb je veel kans dat de klauwen ook goed staan. Je moet eerst de klauwen afstellen en dan de handremkabel.
maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
Ontluchten doe ik d.m.v. vacuüm trekken met een remontluchter, werkt ook goed.
Transaxle loos!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Auto in de 3e of 4e versnelling (anders draaien de wielen heel langzaam) Met je linkervoet een beetje remmen en met rechts gasgeven! (anders slaat ie af) zo simuleer je meteen extra belasting. druk kan desgewenst (als je de blokken meteen helemaal kaal wilt hebben of zo ) op beide pedalen verhoogd worden.Gtv4 schreef:Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:21
- Locatie: Dessel Belgie
mm met een vacuum pomp hebben we op het werk wel om mazout op te trekken!Gtv4 schreef:Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.Romeo Han schreef:is dit ook manier om de voering te slijten?Romeo Han schreef: de handrem gaat goed en trekt goed vast!
maar hoe kan ik de voering vd blokken beter maken?
auto op krikken poten onder de as en in versn.zetten en dan remmen?
Ontluchten doe ik d.m.v. vacuüm trekken met een remontluchter, werkt ook goed.
goed idee
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
- jef75
- Alfetta Membro
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
- Locatie: 75-City
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Op deze manier zou ik bang zijn voor verglazing van de voering.Alessandro schreef:Auto in de 3e of 4e versnelling (anders draaien de wielen heel langzaam) Met je linkervoet een beetje remmen en met rechts gasgeven! (anders slaat ie af) zo simuleer je meteen extra belasting. druk kan desgewenst (als je de blokken meteen helemaal kaal wilt hebben of zo ) op beide pedalen verhoogd worden.Gtv4 schreef:Geen idee of dat werkt. Als je rijdt met de auto dan moet ie meer dan 1000kg afremmen. Laat je de wielen vrij draaien dan staan ze direct stil als je maar naar het pedaal kijkt.
Rustig inremmen lijkt mij toch een betere oplossing.
Laatst gewijzigd door Gtv4 op 18 mei 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Transaxle loos!