accu bijladen

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

accu bijladen

Bericht door Chris »

Ik heb telkens het lampje branden dat mijn accu niet wordt bijgeladen.
Ik heb er al een andere dynamo ingehangen en nog had ik het probleem. Gisteravond even snel een andere spanningsregelaar eringezet en bij stationair lopen was het lampje uit !

Dus ik dacht nou het is gemaakt...niet dus.. Op de snelweg begon het te knipperen en op een gegeven moment bleef het branden. Toen ik thuis kwam en de auto uit deed en sleutel uit het contact deed bleef het lampje branden :?: terwijl die dat eerst niet deed !

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?? heb namelijk wel alles goed aangesloten.
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

wat voor gelijkspanning meet je als de motor stationair loopt:

-over de accupolen als de dynamo is aangesloten?
-over de dynamo als deze niet aangesloten is op de accu?

Het lampje gaat branden als de laadspanning te laag is...hoe kan dat dan?

Steven
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Ik heb hem nog niet gemeten, maar als ik hem van het contact doe gaat het lampje branden. ik zal vanmiddag wel even meten.
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Heb er net weer naar gekeken en zag dat er een kabeltje was doorgebrand. Dus ik de stekker ( dat loop van dynama naar spanningsregelaar ) uit elkaar gehaalt en alle kabels gelijk vervangen.

Ik weer aansluiten in de hoop dat het is opgelost maar nee. Het lampje gaat weer branden :roll: als ik hem van contact doe blijft die branden en als ik hem op contact doe gaat die uit :?:
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Chris, hoe lang kan je rijden met de auto als het lampje brandt? Als het lampje terecht brandt is de accu na een bepaalde tijd envoudigweg leeg...hetgeen je ook gaat merken aan uitslaande metertjes etc.

Als het lampje onterecht brandt:
ik ben niet heel erg vetrouwd met de elektriek van de 116, maar het concept is duidelijk toch? het spanningsverschil tussen de accu en de laadspanning wordt over het laadlampje geschakeld. Waarbij een negatief verschil niet meedoet dacht ik?

Groot verschil (of vanaf een bepaalde waarde) = grote spanning = brandend lampje. Het lijkt erop alsof deze regeling bij jou andersom werkt, hetgeen toch zou duiden op een bekabelings issue.

Je spreekt over de spanningsregelaar....Heb je nu de spanningwaardes gemeten? Het lijkt me sterk dat sp. reg. dit soort gevolgen heeft. De schakeling is dacht ik zo opgezet dat, als je het contact afschakelt dit verschil niet waarneembaar is. Heb je die lus na gemeten?

Meten is weten :wink:
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

nou ik ben zelf echt super slecht met elektronica ik snap er gewoon niets van haha. Maar goed ik heb eergister een nieuwe kabelboom gemaakt en aangesloten. Toen was het lampje opeens uit. Na een tijdje ging die weer aan :?: Nu denk ik erover om er een elektronische ontsteking op te maken zoals ik dat ook bij mijn andere alfetta hebt, ik wordt hier best moe van :evil:
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

al opgelost :D
brolli21
Novizio
Novizio
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 sep 2008, 21:16
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door brolli21 »

Wat was het nou dan???
Alfa 75 1,8IE 1992
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

de spanningsregelaar was het probleem. Heb er een nieuwe model dynamo erin gezet met spanningsregelaar erin. :cool:
Plaats reactie