Carburateur-steun

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Jens Hoorn
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 jun 2008, 19:05
Locatie: Wanneperveen
Contacteer:

Carburateur-steun

Bericht door Jens Hoorn »

Ik maak me toch zorgen over mijn inlaatrubbers! Ik moet de steun er weer tussen maken, want de heeft de vorige eigenaar niet gedaan. Maar hoe? Men heeft het steeds over het maken van een pasplaat tussen de filters en de carbs. Maar hoe ziet zo'n ding er uit? Heeft iemand toevallig een foto van zo'n plaat. Ik kan op de forums niks vinden...

alvast bedankt
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Boxerman
Novizio
Novizio
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2008, 22:48

Bericht door Boxerman »

ik heb een kleine serie van die aluminium steunplaten laten maken, die zijn als het goed is binnenkort klaar

plaatje kost 35 euro
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47

Bericht door Marco »

In het boek van Jim Kartalamakis staat volgens mij een setje carbs met een mooie steunplaat.

Of je maakt een simpele uitvoering. Zo heb ik het lang geleden gedaan.

Afbeelding

Afbeelding
Alfetta TS con extra accessori
Jens Hoorn
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 jun 2008, 19:05
Locatie: Wanneperveen
Contacteer:

Bericht door Jens Hoorn »

Oke,

dus je hebt em gewoon vastgezet aan de achterplaat van de trommel...

Zo doe ik het ook maar :grin:

Dankjewel, Marco!
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Maar eigenlijk 'moet' je ze dan wel met twee boutjes per carb vastzetten, anders kunnen de carb's nog t.o.v elkaar verdraaien en dus de synchronisatie beïnvloeden.

M.a.w., het kan zo wel, maar is nog niet optimaal......
Over optimaal gesproken: voor een goede luchtstroom zou je eigenlijk ook (korte) kelkjes moeten monteren in de trommels. Nu is dehaakse overgang van carb naar trommel leterlijk storend. :wink:
Jens Hoorn
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 jun 2008, 19:05
Locatie: Wanneperveen
Contacteer:

Bericht door Jens Hoorn »

Alessandro schreef:Maar eigenlijk 'moet' je ze dan wel met twee boutjes per carb vastzetten, anders kunnen de carb's nog t.o.v elkaar verdraaien en dus de synchronisatie beïnvloeden.

M.a.w., het kan zo wel, maar is nog niet optimaal......
Over optimaal gesproken: voor een goede luchtstroom zou je eigenlijk ook (korte) kelkjes moeten monteren in de trommels. Nu is dehaakse overgang van carb naar trommel leterlijk storend. :wink:
Er is bij mij een kurkpakking tussen gezet...
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Plaats reactie