Jens' Alfetta 2000 GTV
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Vandaag het volgende voor elkaar gemaakt
[X]Ander stuur; eentje met claxon... gemonteerd
[X]Ashoes R.A. vervangen
[X]Klepspeling controleren
En ik heb de db-ketting gespannen, maar hierdoor is ze alleen maar beroerder gaan lopen. Ik denk dat ik maar snel het kleppen moet gaan stellen. De gemiddelde speling erg hoog. Er waren 2 kleppen bij met 0,55 mm speling en de klep met de kleinste speling heeft toch nog 0,40 mm speling
Binnenkort de nokkenassen demonteren en op zoek naar klepstelplaatjes
[X]Ander stuur; eentje met claxon... gemonteerd
[X]Ashoes R.A. vervangen
[X]Klepspeling controleren
En ik heb de db-ketting gespannen, maar hierdoor is ze alleen maar beroerder gaan lopen. Ik denk dat ik maar snel het kleppen moet gaan stellen. De gemiddelde speling erg hoog. Er waren 2 kleppen bij met 0,55 mm speling en de klep met de kleinste speling heeft toch nog 0,40 mm speling
Binnenkort de nokkenassen demonteren en op zoek naar klepstelplaatjes
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Fack! Het wordt allemaal nog krap voor Viva Italia!
Ik wilde net de GTV ophalen uit de stalling en bij ons in de schuur zetten, zodat ik morgen de kleppen kan gaan stellen: Geen koppeling!
Potje leeg, pedaal op de bodem. Ik weet dat de koppelingscilinder lek is, maar zo lek is nieuw voor mij. Dus morgen maar op een grote krik en opnieuw ontluchten zodat ik eerst kan rijden. En kleppen kan stellen. En dan maar hopen dat het nog goed gaat.
Nu een vraag. Zijn revisie setjes makkelijk te krijgen van dat spul? Het is trouwens de hoofdkoppelingscilinder. Die aan de bak...
Zoals ik al eerder heb gezegd; Ik heb een haat-liefde verhouding met dat ding
Ik wilde net de GTV ophalen uit de stalling en bij ons in de schuur zetten, zodat ik morgen de kleppen kan gaan stellen: Geen koppeling!
Potje leeg, pedaal op de bodem. Ik weet dat de koppelingscilinder lek is, maar zo lek is nieuw voor mij. Dus morgen maar op een grote krik en opnieuw ontluchten zodat ik eerst kan rijden. En kleppen kan stellen. En dan maar hopen dat het nog goed gaat.
Nu een vraag. Zijn revisie setjes makkelijk te krijgen van dat spul? Het is trouwens de hoofdkoppelingscilinder. Die aan de bak...
Zoals ik al eerder heb gezegd; Ik heb een haat-liefde verhouding met dat ding
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Gelukt. Hele morgen aan het reizen geweest. En gevonden in Zwolle bij de brezan. Daar hadden ze er nog eentje. 55 euro's. En uiteindelijk de GTV op sleeptouw genomen achter mijn vaders diesel. En sleutelen. Viel niet mee. Maar dat kwam door lucht en door het ontbreken van kennis. Maar nu is het gelukt voor zover het nu lijkt.
Nu de GTV in de schuur en de nokkenassen eruit en op zoek naar klep-stelplaatjes
Nu de GTV in de schuur en de nokkenassen eruit en op zoek naar klep-stelplaatjes
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
-
- Novizio
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 21:16
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Die GTV is niet mijn enige bezigheid. Er zijn meerdere zaken in mijn vrije tijd.brolli21 schreef:Jens,moet makkelijk kunnen voor viva italia,das pas 1 juni hoor,het is nu 9 mei ;)
Ik heb een veel mooier probleem,ik moet jur zn 75 nog verlagen voor viva,anders valt ie uit de toon roept ie
En Jurian moet niet zeuren...Hij heeft een mooie 75
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Nu keek ik er ontzettend van op dat de speling zo groot was. Maar nu ik me vandaag heb verdiept in werkplaatsliteratuur, blijkt het helemaal niet zo schokkend te zijn. Dus het ploffen kan haast niet alleen maar komen door de speling. Het beroerd gaan lopen zal wel komen door het spannen. Hierdoor is misschien de timing wel verkeerd gaan staan.Jens Hoorn schreef:Vandaag het volgende voor elkaar gemaakt
[X]Ander stuur; eentje met claxon... gemonteerd
[X]Ashoes R.A. vervangen
[X]Klepspeling controleren
En ik heb de db-ketting gespannen, maar hierdoor is ze alleen maar beroerder gaan lopen. Ik denk dat ik maar snel het kleppen moet gaan stellen. De gemiddelde speling erg hoog. Er waren 2 kleppen bij met 0,55 mm speling en de klep met de kleinste speling heeft toch nog 0,40 mm speling
Binnenkort de nokkenassen demonteren en op zoek naar klepstelplaatjes
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
vlg. mij had ik vorige week ook al zoiets geopperd
hopelijk rijdt ze gauw weer naar het zin
zou zelf nog voor Assen remmen ombouwen naar Brembo met nw. schijven/rvs remslang, powerflex in de bovenste draagarm,watt stangen vervangen door uni-ball versie, en accu naar koffer verplaatsen
en dan ook nog de auto wassen
dus vlg. mij ben jij wel eerder klaar dan mij
succes
hopelijk rijdt ze gauw weer naar het zin
zou zelf nog voor Assen remmen ombouwen naar Brembo met nw. schijven/rvs remslang, powerflex in de bovenste draagarm,watt stangen vervangen door uni-ball versie, en accu naar koffer verplaatsen
en dan ook nog de auto wassen
dus vlg. mij ben jij wel eerder klaar dan mij
succes
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
-
- Novizio
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 21:16
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
welke cylinder doet er dan niet mee jens???
Als je dat weet,kijk eens of die wel gaat werken als je 2 kabels omwisseld.
Kijk even hoe je verdeler en je rotor zijn.
Hoe zijn je carbs,en de rubbers???
Hoe is de compressie op alle cilinders?
Een auto op 3 cilinders kan vele oorzaken hebben.
Als je dat weet,kijk eens of die wel gaat werken als je 2 kabels omwisseld.
Kijk even hoe je verdeler en je rotor zijn.
Hoe zijn je carbs,en de rubbers???
Hoe is de compressie op alle cilinders?
Een auto op 3 cilinders kan vele oorzaken hebben.
Alfa 75 1,8IE 1992
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
even bepalen welke cil. als de motor loopt even stuk voor stuk de bougiekabels loshalen en kijken of je er bij 1 weinig verandert qua toerental, dit is dan de boosdoener
als cil. 4 minder meedoet, zou ik de aansluiting v/d rembekrachtiging even afdichten en kijken of dit verschil oplevert.lekkage op slang of bekrachtiger komt wel eens voor helaas
als cil. 4 minder meedoet, zou ik de aansluiting v/d rembekrachtiging even afdichten en kijken of dit verschil oplevert.lekkage op slang of bekrachtiger komt wel eens voor helaas
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Nagenoeg alle opties zijn al langs gekomen...
Defecte bougie komt wel eens voor. Even testen door een andere te proberen, als je uitgevogeld hebt, welke de boosdoener is.
Zelfde geldt voor de kabels (en natuurlijk check je ook even de rotor en verdelerkap)
En valse lucht via rembekrachtiger moet je echt uitsluiten/ voorkomen, anders gaat het heel snel heel erg fout! (gat in zuiger)
Een verstopte stationairsproeier kan natuurlijk ook.
Defecte bougie komt wel eens voor. Even testen door een andere te proberen, als je uitgevogeld hebt, welke de boosdoener is.
Zelfde geldt voor de kabels (en natuurlijk check je ook even de rotor en verdelerkap)
En valse lucht via rembekrachtiger moet je echt uitsluiten/ voorkomen, anders gaat het heel snel heel erg fout! (gat in zuiger)
Een verstopte stationairsproeier kan natuurlijk ook.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
Zo. Net nieuwe bougies gemonteerd: NGK's. En ook test gereden. Nu bleek dat de motor op ALLE toerentallen op 3 cilinder liep te pruttelen. Ook bij volgas had ik veel minder vermogen. Vergelijkbaar met mijn 75 1.8IE. Ook dacht ik een rammeltje te horen. Ik denken.... En bedacht mij dat het rammeltje eigenlijk een zuiggeluid zou moeten zijn. Slang van de rembekrachtiger bekeken. Goed. Alleen de klem was lam. Heb ik een nieuwe op gezet. Maar nog niet goed. Ook heb ik een beetje zitten te friemelen en trekken aan mijn carburateurs. Deze hangen aan rubbers niet niet heel fris meer zijn. Toen ben ik gaan rijden. Ook nog pruttel de pruttel. En op het moment dat ik op zoek was naar een compressiemeter is er iets magisch gebeurd. Toen ik weer verder reed, had ik weer het vermogen dat ik gewend was van een 2 liter. Ook stabiel lopen op constante toerentallen. Ook het sisje leek weg te zijn. Dus ik denk dat ik het op moet lossen door nieuwe inlaatrubbers en zo snel mogelijk een steun maken voor de carbs.
Wie kan er iets over zeggen? Dit is eigenlijk het enige dat ik nu nog kan bedenken. De inlaatrubbers. Valse lucht op alle toerentallen. Let wel! Bij stationair draaien liep de motor voor en na die tijd gewoon goed.
Wie kan er iets over zeggen? Dit is eigenlijk het enige dat ik nu nog kan bedenken. De inlaatrubbers. Valse lucht op alle toerentallen. Let wel! Bij stationair draaien liep de motor voor en na die tijd gewoon goed.
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer: