Datgene wat neigt naar blank metaal of alu heb ik gepolijst. Het luchtinlaathuis was echt een berg werk. Tevens op zoek gegaan naar nieuwe imbusbouten (als je toch aan het poetsen bent). M7 is natuurlijk nergens te vinden. Op goed geluk met de Alfa dealer hier in Tegelen gebeld en die heeft ze nog kunnen vinden. De korte imbusbouten lagen in het centrale magazijn in Frankrijk en de lange ergens in de catacomben van een Italiaanse garage.
Zaken zoals het olieopvangtankje heb ik lichtjes geschuurd en in het (fabrieks)matzwart gespoten. De metalen (?) leiding van het stuurbekrachtigingssysteem en het stuurhuis is met zilverkleurige Hammerite gespoten. Hier heb ik echt veel werk gehad met het ontvetten. Veel aangekoekte olie en gum. Het stuurhuis heb ik alvast voorzien van nieuwe stofhoesjes. Het stuurhuis levert nog een leuke uitdaging op, los van de bevestiging aan de passagierskant. De aansluiting van de stuurstang op het huis is anders. Servo 17 mm en mechanisch 15 mm. Daarnaast wil ik het interieur van de Alfetta zoveel mogelijk ongewijzigd laten. Dit betekent dat ik van de 75 het onderste gedeelte (tot de kruiskoppeling) van de stuurstang moet combineren met het bovenste deel van de Alfetta (foto's volgen

).
Ik ben nu bezig met het schuren van de wat grotere delen, zoals traverse, achteras en draagarmen. Na het schuren komt er dat spul van Caprotech op.
Il motore wordt netjes gemaakt. Motorpakkingset, koppakking, keerringen en waterpomp zijn binnen.
En zo zijn er nog 101-dingen die nog moeten gebeuren.
Het idee van de DIS-ontsteking leeft nog, maar zolang ik geen kabelboom tegen een redelijke vergoeding kan vinden gaat dat idee in de ijskast.
@AlfettaOwner: aan de 2K blanke lak heb ik nog niet gedacht! Heb je wellicht een tip qua merk?
@GTV: voorlopig beperkt tot een stabi van de heer Simons en de uniballs. De Powerflex spullen zijn voor de casterstangen & wattstangen (4 'kleine' bussen en de centrale bus). Daarnaast ben ik erover aan het denken om de motorruimte met twee stangen te verstevigen. Het idee van de casterstangenkit van bijv. ARParts heb ik voor nu laten varen. Eerst maar eens kijken hoe dit voelt. Het kan natuurlijk ook teveel worden.
---> ik kwam er gisteren trouwens achter dat de torsieveren van de TS korter zijn dan die van de Alfetta. Wellicht is een alternatief die van een GTV6??? Dus de vraag: heeft iemand deze nog liggen?!
Und wie immer: Fortsetzung folgt.
Marco