strak sturende daily 75 ts
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
strak sturende daily 75 ts
Is geen alfetta, maar interressant denk ik zo
Een tijdje geleden een, nog uit italie in te voeren, katloze 75 ts gekocht.
Een bewuste keuze, V6 geluid is heerlijk, echter als dagelijkse auto te duur en een ts stuurt gewoon leuker.
Aangezien ik qua wegligging bang wordt van een standaard transaxle toch maar meteen wat aanpassingen gedaan.....
In het achterhoofd proberen te houden dat er met mijn ring TS niet te leven is als daily (te stug) is dit het geworden:
Front:
Low budget coil-over 55 N/mm (=Kg/cm) hulpveertje met een op de veerstijfheid aangepaste (ge-re-valve-de) 105 bilstein demper.
(auto op juiste hoogte stellen met de torsies en hulpveertje raakt net in onbelaste toestand, dwz wielen aan de grond)
En natuurlijk een 32mm holle stabi in uniballs. Nieuwe fusee kogels.
Castor kogels.... ben ik bezig met een andere opzet dan voorheen, komt nog dus.
Achter:
Echt stijvere 30 N/mm veren met hoogte verstellers (5cm stelweg) waardoor ze apk waardig worden, in de hoogste stand zijn de veren onder spanning. De net nieuwe monroe dempers gewoon laten zitten.
Watt stangen aan de buitenzijde powerflex, binnenzijde uniball. Centrale vlieger in powerflex.
Remmen,
voorzijde braadwurst E21 ferodo DS2500 / spatschild verkleind en het gebruikelijke: goodridge slangen, nieuwe schijven en remkrachtverdeler etc.
Verder de uitlaat over de volledige lengte 15 mm omhoog getrokken en eerste demper verwijderd, om voldoende bodemvrijheid te creeren.
Resume en eerste indruk:
Auto is net ingevoerd en heb er de laatste dagen de eerste kilometers mee gemaakt.
De auto is niet overdreven laag, zodat de volledige front geomtrie verknoeid wordt. Dus mooie hoogte aan de voorzijde, achter is natuurlijk na believen te verstellen.
De veren demper combi is perfect. Nog genoeg comfort aanwezig. Is te vergelijken met een modern VAG product, straf/maar niet oncomfortabel.
Saluti,
M
Een tijdje geleden een, nog uit italie in te voeren, katloze 75 ts gekocht.
Een bewuste keuze, V6 geluid is heerlijk, echter als dagelijkse auto te duur en een ts stuurt gewoon leuker.
Aangezien ik qua wegligging bang wordt van een standaard transaxle toch maar meteen wat aanpassingen gedaan.....
In het achterhoofd proberen te houden dat er met mijn ring TS niet te leven is als daily (te stug) is dit het geworden:
Front:
Low budget coil-over 55 N/mm (=Kg/cm) hulpveertje met een op de veerstijfheid aangepaste (ge-re-valve-de) 105 bilstein demper.
(auto op juiste hoogte stellen met de torsies en hulpveertje raakt net in onbelaste toestand, dwz wielen aan de grond)
En natuurlijk een 32mm holle stabi in uniballs. Nieuwe fusee kogels.
Castor kogels.... ben ik bezig met een andere opzet dan voorheen, komt nog dus.
Achter:
Echt stijvere 30 N/mm veren met hoogte verstellers (5cm stelweg) waardoor ze apk waardig worden, in de hoogste stand zijn de veren onder spanning. De net nieuwe monroe dempers gewoon laten zitten.
Watt stangen aan de buitenzijde powerflex, binnenzijde uniball. Centrale vlieger in powerflex.
Remmen,
voorzijde braadwurst E21 ferodo DS2500 / spatschild verkleind en het gebruikelijke: goodridge slangen, nieuwe schijven en remkrachtverdeler etc.
Verder de uitlaat over de volledige lengte 15 mm omhoog getrokken en eerste demper verwijderd, om voldoende bodemvrijheid te creeren.
Resume en eerste indruk:
Auto is net ingevoerd en heb er de laatste dagen de eerste kilometers mee gemaakt.
De auto is niet overdreven laag, zodat de volledige front geomtrie verknoeid wordt. Dus mooie hoogte aan de voorzijde, achter is natuurlijk na believen te verstellen.
De veren demper combi is perfect. Nog genoeg comfort aanwezig. Is te vergelijken met een modern VAG product, straf/maar niet oncomfortabel.
Saluti,
M
Laatst gewijzigd door maurizio op 04 jan 2009, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Ziet goed uit wat ik niet begrijp :
voorzijde braadwurst E21 ferodo DS2500 ?
Zijn dat braadwurst schijven of bedoel je de klauwen/blokken?
Heb je linksvoor een hoes over de hulpveer gezet?
En waarom past een 116 schokbreker met huplveer niet?
voorzijde braadwurst E21 ferodo DS2500 ?
Zijn dat braadwurst schijven of bedoel je de klauwen/blokken?
Heb je linksvoor een hoes over de hulpveer gezet?
En waarom past een 116 schokbreker met huplveer niet?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
E21 ferodo zijn de remblokken. Schijven natuurlijk brembo.AlfettaOwner schreef:Ziet goed uit wat ik niet begrijp :
voorzijde braadwurst E21 ferodo DS2500 ?
Zijn dat braadwurst schijven of bedoel je de klauwen/blokken?
Heb je linksvoor een hoes over de hulpveer gezet?
En waarom past een 116 schokbreker met huplveer niet?
In het kader van low budget is er voor de 105 demper als basis gekozen omdat deze 2 cm korter is en hetzelfde in opbouw. Dus wat minder kans op kapotslaan bij te ver inveren/verlaagd (wat nog wel eens gebeurd bij transaxles).
De demper moet toch aan de veerstijfheid (dus +hulpveer) aangepast worden. Over beide dempers zit uiteindelijk de hoes, dus het veertje is niet te zien, geeft ook weer wat minder gezeur bij de apk
Laatst gewijzigd door maurizio op 04 jan 2009, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Goeie vraag, geen idee. Ik heb een ingang bij bilstein, ze hebben ook de dempers voor mijn ring ts gedaan. Normaal doen ze alleen kleine series (vanaf 10 stuks) voor tuners ed.jeroen75 schreef:is revalven van een bilstein kostbaar?
Ik kon een setje tegen een goede prijs krijgen. Mocht er interesse zijn voor een set zoals ze hier te zien zijn dan kan dat. Maar dit is een set voor straat gebruik en voldoet niet op het circuit, alhoewel ligt eraan hoe hoog je dat lat legt natuurlijk.
STandaard koni geel bijvoorbeeld kan vanuit mijn optiek direct de vuilbak in
eeeuuuh neeDENNIS schreef:Heb je toevallig ook nog een totaalplaatje van de TS
Voor het idee ....
Roesh heb ik nooit geprobeerd. Ik had redelijk goede ervaringen met de ferodo's op nurburgring ts. Heb daar vanalles geprobeerd vandaar dat ik ook op de braadwurst E21 maten ben gekomen.GTVboy schreef:Ben er erg tevreden over, remt perfect zowel in warme als koude toestand.
Rij nu met pagid RS14, is het beste wat ik tot nu gehad heb, maar ook zeer prijzig, te gek voor een straatauto.
Alles is gedaan vanuit het low budget/daily driver oogpunt.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- jef75
- Alfetta Membro
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
- Locatie: 75-City
Dat bang worden in een standaard 75,kan ik best begrijpen,ik vind het namelijk ook zo.(het is niet verschrikkelijk,maar het kan absoluut wel beter)
Gisteren heb ik een ritje gdeaan met een volledige standaard TS,en het is een echte dansauto,bij remmen(niet overdreven) fors duiken,bochtenwerk,een kont die 20 cm omhoog gaat
de 75 zal op de baan blijven,maar als je bilsteins ed gewoon bent,is dat een ander verhaal.
Ik zie dat je mooi en doordacht werk levert Maurizio,dat zie ik graag!
doe zo verder!
Gisteren heb ik een ritje gdeaan met een volledige standaard TS,en het is een echte dansauto,bij remmen(niet overdreven) fors duiken,bochtenwerk,een kont die 20 cm omhoog gaat
de 75 zal op de baan blijven,maar als je bilsteins ed gewoon bent,is dat een ander verhaal.
Ik zie dat je mooi en doordacht werk levert Maurizio,dat zie ik graag!
doe zo verder!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Eeeuuh Rood is officieel niet leverbaar. Rood was naar zeggen van pagid een speciale compound die ze doen voor taxi'sDENNIS schreef:RS14 = ZwartGTV schreef:Pagid RS14, is dat rood?
RS4-4 = Rood/Oranje
Bij grote aantallen wil men deze nog maken...echter in nl is EPS/Pagid niet echt communicatief naar een individu toe. Willen alleen verkopen aan bedrijven etc
Rood is op zich best een aardig blok (alleen bij RS te koop zover ik weet) , blauw is aardig en over meerdere leveranciers verkrijgbaar.
RS14 is een echt leuke compound, zelfs koud beter als menig staat blok, maar vreet schijven en is erg duur al hard naar de 200 euro per set
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
leuk om te lezen welke blokken jullie toepassen.
Ik heb een nieuw setje TS remklauwen, die zijn geplande voor op de voorzijde van de GT, dus daar moet ik dan ook gevent.schijven en andere blokken voor gaan zoeken.
Hebben we het vast al eens over gehad, maarreh: als ik geventil. voor wil in combi met de TS klauwen, kan dit dan in 4-gats? Welke geventil. schijven + blokken kan ik dan het beste kiezen?
Ik heb een nieuw setje TS remklauwen, die zijn geplande voor op de voorzijde van de GT, dus daar moet ik dan ook gevent.schijven en andere blokken voor gaan zoeken.
Hebben we het vast al eens over gehad, maarreh: als ik geventil. voor wil in combi met de TS klauwen, kan dit dan in 4-gats? Welke geventil. schijven + blokken kan ik dan het beste kiezen?
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!