alfetta 1800 "73
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Alfetta72
- Novizio
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 19:39
- Locatie: Tilburg
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
Na enkele km gereden te hebben kom je bij een oude alfa altijd wel weer iets tegen
rembekrachtiger
nu hadden we al een andere geprobeerd maar deze begaf het ook na een week helaas
contactpuntjes
drukgroeplager maakt nogal herrie bij stationair draaien
speling op de asjes van de carbs (solex dus ja...)
gauw maar dellorto's erop vertrouw het niks met valse lucht enzo.
verder zeer over te spreken
rembekrachtiger
nu hadden we al een andere geprobeerd maar deze begaf het ook na een week helaas
contactpuntjes
drukgroeplager maakt nogal herrie bij stationair draaien
speling op de asjes van de carbs (solex dus ja...)
gauw maar dellorto's erop vertrouw het niks met valse lucht enzo.
verder zeer over te spreken
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
Ze had even een onderhoudsbeurtje nodig
carbs vervangen door dellorto
rembekrachtiger vervangen
benzine filter vervangen
slang rembekrachtiger vervangen
Nu zijn we nog bezig met drukgroeplager en hulpkoppelingcilinder
volgende week verlagen
nieuw fuseekogel of draagarm als da makkelijker is
contactpuntjes en ze is weer 100 %
martijn
carbs vervangen door dellorto
rembekrachtiger vervangen
benzine filter vervangen
slang rembekrachtiger vervangen
Nu zijn we nog bezig met drukgroeplager en hulpkoppelingcilinder
volgende week verlagen
nieuw fuseekogel of draagarm als da makkelijker is
contactpuntjes en ze is weer 100 %
martijn
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
ar parts heb ik nog niet geprobeerd zo eens even bellen
eerste serie donuts zijn totaal anders dan 2de serie
Het vliegwiel van de motor is al helemaal anders, de drie bouten hebben een andere diameter t.o.v elkaar deze zijn kleiner ook is dit bij de versnellingsbak anders. later zijn ze de diameter gaan vergroten omdat dan de kracht beter verdeeld wordt over de bouten en dus ook geen last meer van afbrekende bouten.
De middelste heeft inderdaad staal in het midden als ik het goed onthouden heb.
Martijn
eerste serie donuts zijn totaal anders dan 2de serie
Het vliegwiel van de motor is al helemaal anders, de drie bouten hebben een andere diameter t.o.v elkaar deze zijn kleiner ook is dit bij de versnellingsbak anders. later zijn ze de diameter gaan vergroten omdat dan de kracht beter verdeeld wordt over de bouten en dus ook geen last meer van afbrekende bouten.
De middelste heeft inderdaad staal in het midden als ik het goed onthouden heb.
Martijn
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 392
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19
ik ga vandaag foto's proberen te maken
zal ze wel hier op zetten.
alfetta's cardan-assen en donuts valt niets van te begrijpen
1972t/m1975 eerste serie
eerste serie cardan-as alles vast met bouten, de as loopt op verschillende punten taps toe.
eerste serie cardan-as bij iedere bevestiging 3 bouten en 3 pennen
1975t/mlaatste serie's 2de serie (tot 80 nog met chroom)
tweede serie diameter van de pennen waar je de donut aan bevestigd liggen verder uit elkaar deze donut zien er totaal anders uit als een eerste serie deze zijn wat vierkanter.
Let op hier heb je ook verschil in gehad! de donut bij de versnellingsbak heb je ook gehad met los lager.
Waarom niet een 2de serie as erop?
Zoals ik net al schreef is de afstand van de bouten niet gelijk aan een 2de serie, dus.. past het niet bij versnellingsbak en vliegwiel.
MvG, Martijn
zal ze wel hier op zetten.
alfetta's cardan-assen en donuts valt niets van te begrijpen
1972t/m1975 eerste serie
eerste serie cardan-as alles vast met bouten, de as loopt op verschillende punten taps toe.
eerste serie cardan-as bij iedere bevestiging 3 bouten en 3 pennen
1975t/mlaatste serie's 2de serie (tot 80 nog met chroom)
tweede serie diameter van de pennen waar je de donut aan bevestigd liggen verder uit elkaar deze donut zien er totaal anders uit als een eerste serie deze zijn wat vierkanter.
Let op hier heb je ook verschil in gehad! de donut bij de versnellingsbak heb je ook gehad met los lager.
Waarom niet een 2de serie as erop?
Zoals ik net al schreef is de afstand van de bouten niet gelijk aan een 2de serie, dus.. past het niet bij versnellingsbak en vliegwiel.
MvG, Martijn
- Alfetta72
- Novizio
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 19:39
- Locatie: Tilburg
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02