Angro's GTV 6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Angro's GTV 6
Hierbij enkele foto's van onze GTV6.
De gescande foto's zijn gemaakt met een normaal toestel, en nog door de vorige eigenaar.
De restauratiefoto's zijn gemaakt met een digitaal toestel ( resolutie hoog zodat een enkele foto dan al gauw zo'n 1 a 1,5 Mb is ).
Een Engelse zaken relatie van mijn vrouw neemt, als het goed is, deze of volgende week de bestelde onderdelen mee van EB Spares ( scheelt verzendkosten ) Ik heb daar de nieuwe koplampen besteld - ben benieuwd hoe ze eruit zien.
De pond is bijna gelijk aan de Euro ( 1 pond is 0,98 Eurocent ) dus dat is leuk boodschappen doen.
Rechtvoor is alles al gereed - alles vervangen voor nieuw, behalve remschijf want deze was op 0,1 mm na gelijk aan de nieuwe fabriekswaarde en deze was ook nog vlak.
Rechtsvoor is de wagen ook al op hoogte gebracht.
Als de temparaturen weer iets omhoog gaan ( mijn gehuurde garage heeft geen stroom = geen verwarming ) ligt het in de bedoeling om weer verder te gaan met rechtsachter.
De remleidingen / remslang nog laten maken bij een lokaal garage bedrijf.
Daarna de nieuwe bussen, nieuwe achterremklauw, nieuwe lagers, nieuwe achterveren en een nieuwe handremkabel monteren en het geheel afmonteren.
Ga ook de benzineslang vervangen en wat ik hierbij nog tegen kom.
Als dit gebeurd is moet de GTV goed of kwaadschiks gedraaid worden ( met krachtig handwerk want de garage is te smal om er rondom te kunnen lopen c.q. werken ) voor linksvoor en linksachter.
Ben aan deze werkzaamheden begonnen omdat de GTV wel extreem verlaagd was, de banden ( zowel voor als achter ) hebben dan ook tegen de binnenschermen aangelopen.
De Alfa wordt op bijna originele hoogte gebracht.
Ik hou jullie wel op de hoogte als er veranderingen komen.
Met een vriendelijke Alfa groet,
Angro ( André Groeneveld )
De gescande foto's zijn gemaakt met een normaal toestel, en nog door de vorige eigenaar.
De restauratiefoto's zijn gemaakt met een digitaal toestel ( resolutie hoog zodat een enkele foto dan al gauw zo'n 1 a 1,5 Mb is ).
Een Engelse zaken relatie van mijn vrouw neemt, als het goed is, deze of volgende week de bestelde onderdelen mee van EB Spares ( scheelt verzendkosten ) Ik heb daar de nieuwe koplampen besteld - ben benieuwd hoe ze eruit zien.
De pond is bijna gelijk aan de Euro ( 1 pond is 0,98 Eurocent ) dus dat is leuk boodschappen doen.
Rechtvoor is alles al gereed - alles vervangen voor nieuw, behalve remschijf want deze was op 0,1 mm na gelijk aan de nieuwe fabriekswaarde en deze was ook nog vlak.
Rechtsvoor is de wagen ook al op hoogte gebracht.
Als de temparaturen weer iets omhoog gaan ( mijn gehuurde garage heeft geen stroom = geen verwarming ) ligt het in de bedoeling om weer verder te gaan met rechtsachter.
De remleidingen / remslang nog laten maken bij een lokaal garage bedrijf.
Daarna de nieuwe bussen, nieuwe achterremklauw, nieuwe lagers, nieuwe achterveren en een nieuwe handremkabel monteren en het geheel afmonteren.
Ga ook de benzineslang vervangen en wat ik hierbij nog tegen kom.
Als dit gebeurd is moet de GTV goed of kwaadschiks gedraaid worden ( met krachtig handwerk want de garage is te smal om er rondom te kunnen lopen c.q. werken ) voor linksvoor en linksachter.
Ben aan deze werkzaamheden begonnen omdat de GTV wel extreem verlaagd was, de banden ( zowel voor als achter ) hebben dan ook tegen de binnenschermen aangelopen.
De Alfa wordt op bijna originele hoogte gebracht.
Ik hou jullie wel op de hoogte als er veranderingen komen.
Met een vriendelijke Alfa groet,
Angro ( André Groeneveld )
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Fetta,
De achterremklauw is een gereviseerd exemplaar - vandaar het rode label.
Als de werkzaamheden gereed zijn ( weet nog niet hoe lang ik daar over doe ) gaat de auto voor diverse afstellingen naar USATO te Ridderkerk.
Het uitlijnen gaat in samenspraak met hun - wordt bij een specialist in Alblasserdam uitgevoerd.
Dit heeft hoofdzakelijk te maken met de shim afstelling van de onderdraagarm te maken.
De achterremklauw is een gereviseerd exemplaar - vandaar het rode label.
Als de werkzaamheden gereed zijn ( weet nog niet hoe lang ik daar over doe ) gaat de auto voor diverse afstellingen naar USATO te Ridderkerk.
Het uitlijnen gaat in samenspraak met hun - wordt bij een specialist in Alblasserdam uitgevoerd.
Dit heeft hoofdzakelijk te maken met de shim afstelling van de onderdraagarm te maken.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Mooi project!
Als hij zo laag is geweest moet er bijna wel schade te zien zijn op de twee voorste kokerbalken. Deze raken dan bij de minste geringste hobbel de straat. Deze schade is heel moeilijk goed te herstellen (weet ik uit ervaring). Kan eigenlijk alleen door de onderste afdekplaten los te halen. Ben benieuwd hoe zij dit bij jou exemplaar hebben uitgevoerd?Ben aan deze werkzaamheden begonnen omdat de GTV wel extreem verlaagd was, de banden ( zowel voor als achter ) hebben dan ook tegen de binnenschermen aangelopen.
De shim afstelling van de onderste draagarm regelt volgens mij alleen de camber instelling. Bij het demonteren de vulringen gewoon goed vastleggen en naderhand terugplaatsen. Daarna gewoon standaard uitlijnen. Of zie ik nu iets over het hoofd?Dit heeft hoofdzakelijk te maken met de shim afstelling van de onderdraagarm te maken.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Er is geen schade aan de voorzijde - op de brug nagekeken voordat ik aan de werkzaamheden begon.
Ontzettend veel geluk gehad misschien - de ballon banden ( die er nu nog opzitten ) hebben waarschijnlijk het één en ander goed gemaakt.
Echter hebben deze ballon banden wel langs de binnenschermen gelopen.
( aan de voorzijde met stuuruitslag en achter met de minimale vering )
Betreffende de "uitlijning" - de vorige eigenaar heeft de Alfa verlaagt.
De vulringen ( ik noem deze shims ) waren niet meer aanwezig.
Ontzettend veel geluk gehad misschien - de ballon banden ( die er nu nog opzitten ) hebben waarschijnlijk het één en ander goed gemaakt.
Echter hebben deze ballon banden wel langs de binnenschermen gelopen.
( aan de voorzijde met stuuruitslag en achter met de minimale vering )
Betreffende de "uitlijning" - de vorige eigenaar heeft de Alfa verlaagt.
De vulringen ( ik noem deze shims ) waren niet meer aanwezig.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Naar aanleiding van een vraag/opmerking van GTV42.0, via E-mail, heb ik nog het volgende aan hem geantwoord.
Ja, dat ben ik geweest ( samen met mijn echtgenote natuurlijk ).
Het uiteindelijke bedrag wat wij ervoor betaald hebben was € 4.500,00 met een verse APK.
Achteraf denk ik dat deze APK "gekocht" was, er bleken nogal wat technische mankementen te zijn.
Achteremmen die vast zaten, remverschil op de voorwielen etc.( het één en ander was niet onbekend bij mij, had hem helaas technisch beter ingeschat dan hij achteraf was )
Daarom heb ik ervoor gekozen om de Alfa compleet technisch te reviseren, omdat het body werk zeer goed uitgevoerd is.
In die tijd hebben wij zoveel GTV's bezichtigd ( bijna het hele land voor doorgereisd ), je wil niet weten wat voor een puinhopen daar tussen zaten.
Wij hadden onze zinnen gezet op een GTV met kunstof bumpers ( denk dat niet iedereen dat met mij eens is, want de meeste gaan, denk ik, voor een uitvoering met chromen bumpers ).
Na de diverse bezichtingen is de keuze ook nog eens gevallen op een originele 2.5ltr. 6 cilinder - niet zo'n omgebouwd exemplaar met andere motoren etc. wilde hem zo origineel mogelijk hebben )
En we weten allemaal dat dat zoeken is ( een goede althans ) !!
Ons Alfa verleden:
De eerste nieuwe Alfa was een 33 in een RED uitvoering ( gekocht in 1989 - XT-53-KR en volgens de RDW bestaat deze niet meer ).
De tweede nieuwe Alfa was een 75 TS in de kleur nero gekocht in 1991 - en deze moet nog bestaan ( kenteken is ZK-95-LL )
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie hem heeft en in welke staat deze verkeerd.
De 75TS is in 1995 ingeruild op een nieuwe Ford Escort ( privé vrouwenauto / kinderen naar school brengen / boodschappen doen ), omdat ik toen al een tijdje een zakenauto had.
Denk dat ik de aanschafbon nog wel ergens moet hebben, weet alleen nog dat de 75TS toen ongeveer NLG 48.000,00 kostte en in 1995 kregen wij er nog NLG 16.000,00 voor terug - een afschrijving van NLG 32.000,00 in 3,5 jaar )
De Escort is in 1999 naar mijn ouders gegaan met 24.000 km'tjes op de teller - zij hebben hier nog lang plezier van gehad.
M.a.w. na rust en bezinning, van enkele jaren, is er besloten om ons ( mij en mijn vrouw ) te voorzien van weer een echte Alfa Romeo die we met plezier kunnen besturen.
Kinderen worden ook al wat ouder ( momenteel 11 en 14 jaar ) en kunnen ons young-/oldtimer Alfa hart wat meer begrijpen - ook hun doen enthousiast mee met onderdelen schuren / spuiten etc.
Recentelijk hebben we qua auto's het één en ander opgeruimd ( verkocht dus ) om ons te concentreren op de Alfa - de kosten blijven dan ook leuk en je kan het dan goed doen.
Waar ik nog lang heb over moeten nadenken was de verkoop van onze VW Karmann Ghia uit 1974 met een stick-shift.
Privé rijden wij op dit moment ( met tevredenheid ) nog met een '99 VW Passat V5 / tiptronic met toeters en bellen. ( staat net 90.000 km op de teller - dus doet het nog wel even )
Zal dit verhaal ook plaatsen in mijn topic - misschien vinden meer mensen het leuk om dit te lezen, en begrijpen ze meer over onze achtergrond betreffende ALFA'S.
Oja, die foto, wil jij deze E-mailen naar mij?? - zou er blij mee zijn, ieder stukje informatie is meegenomen.
Met vriendelijke groet,
André en Hanneke Groeneveld.
Ja, dat ben ik geweest ( samen met mijn echtgenote natuurlijk ).
Het uiteindelijke bedrag wat wij ervoor betaald hebben was € 4.500,00 met een verse APK.
Achteraf denk ik dat deze APK "gekocht" was, er bleken nogal wat technische mankementen te zijn.
Achteremmen die vast zaten, remverschil op de voorwielen etc.( het één en ander was niet onbekend bij mij, had hem helaas technisch beter ingeschat dan hij achteraf was )
Daarom heb ik ervoor gekozen om de Alfa compleet technisch te reviseren, omdat het body werk zeer goed uitgevoerd is.
In die tijd hebben wij zoveel GTV's bezichtigd ( bijna het hele land voor doorgereisd ), je wil niet weten wat voor een puinhopen daar tussen zaten.
Wij hadden onze zinnen gezet op een GTV met kunstof bumpers ( denk dat niet iedereen dat met mij eens is, want de meeste gaan, denk ik, voor een uitvoering met chromen bumpers ).
Na de diverse bezichtingen is de keuze ook nog eens gevallen op een originele 2.5ltr. 6 cilinder - niet zo'n omgebouwd exemplaar met andere motoren etc. wilde hem zo origineel mogelijk hebben )
En we weten allemaal dat dat zoeken is ( een goede althans ) !!
Ons Alfa verleden:
De eerste nieuwe Alfa was een 33 in een RED uitvoering ( gekocht in 1989 - XT-53-KR en volgens de RDW bestaat deze niet meer ).
De tweede nieuwe Alfa was een 75 TS in de kleur nero gekocht in 1991 - en deze moet nog bestaan ( kenteken is ZK-95-LL )
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie hem heeft en in welke staat deze verkeerd.
De 75TS is in 1995 ingeruild op een nieuwe Ford Escort ( privé vrouwenauto / kinderen naar school brengen / boodschappen doen ), omdat ik toen al een tijdje een zakenauto had.
Denk dat ik de aanschafbon nog wel ergens moet hebben, weet alleen nog dat de 75TS toen ongeveer NLG 48.000,00 kostte en in 1995 kregen wij er nog NLG 16.000,00 voor terug - een afschrijving van NLG 32.000,00 in 3,5 jaar )
De Escort is in 1999 naar mijn ouders gegaan met 24.000 km'tjes op de teller - zij hebben hier nog lang plezier van gehad.
M.a.w. na rust en bezinning, van enkele jaren, is er besloten om ons ( mij en mijn vrouw ) te voorzien van weer een echte Alfa Romeo die we met plezier kunnen besturen.
Kinderen worden ook al wat ouder ( momenteel 11 en 14 jaar ) en kunnen ons young-/oldtimer Alfa hart wat meer begrijpen - ook hun doen enthousiast mee met onderdelen schuren / spuiten etc.
Recentelijk hebben we qua auto's het één en ander opgeruimd ( verkocht dus ) om ons te concentreren op de Alfa - de kosten blijven dan ook leuk en je kan het dan goed doen.
Waar ik nog lang heb over moeten nadenken was de verkoop van onze VW Karmann Ghia uit 1974 met een stick-shift.
Privé rijden wij op dit moment ( met tevredenheid ) nog met een '99 VW Passat V5 / tiptronic met toeters en bellen. ( staat net 90.000 km op de teller - dus doet het nog wel even )
Zal dit verhaal ook plaatsen in mijn topic - misschien vinden meer mensen het leuk om dit te lezen, en begrijpen ze meer over onze achtergrond betreffende ALFA'S.
Oja, die foto, wil jij deze E-mailen naar mij?? - zou er blij mee zijn, ieder stukje informatie is meegenomen.
Met vriendelijke groet,
André en Hanneke Groeneveld.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Mooi verhaal Andre !
Ff in iemand anders zijn "keuken" duiken en een greep in het verleden te doen! Leuk om het met anderen te delen.
Fijn om ook te zien dat je hier terecht bent gekomen
Helemaal benieuwd naar de verdere vorderingen van de restauratie
Ff in iemand anders zijn "keuken" duiken en een greep in het verleden te doen! Leuk om het met anderen te delen.
Fijn om ook te zien dat je hier terecht bent gekomen
Helemaal benieuwd naar de verdere vorderingen van de restauratie
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
De koplampen zijn nog niet binnen.
Wel een originele handremkabel en achterremslang kunnen scoren.
Wacht nog even met verder sleutelen tot de vorst en regen wat minder wordt - mijn gehuurde garage is helaas niet voorzien van electriciteit en van andere comfort verhogende zaken.
Een ander probleem is natuurlijk het werk ( wat voor de inkomsten moet zorgen ).
Ben werkzaam in de service dienst van een hydraulisch revisie bedrijf en de werktijden geschieden nogal eens buiten de normale uren c.q. dagen.
Dus veel overwerk en de zaterdag / zondag schieten er ook wel eens bij in.
Wel een originele handremkabel en achterremslang kunnen scoren.
Wacht nog even met verder sleutelen tot de vorst en regen wat minder wordt - mijn gehuurde garage is helaas niet voorzien van electriciteit en van andere comfort verhogende zaken.
Een ander probleem is natuurlijk het werk ( wat voor de inkomsten moet zorgen ).
Ben werkzaam in de service dienst van een hydraulisch revisie bedrijf en de werktijden geschieden nogal eens buiten de normale uren c.q. dagen.
Dus veel overwerk en de zaterdag / zondag schieten er ook wel eens bij in.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
De werkzaamheden aan de rechterachterzijde weer opgestart.
Wat gekl... gehad om het achterlager eruit te krijgen, maar de aanhouder wint denk ik dan maar.
Van Fetta ( nog bedankt ) bevestiging gehad over de aanhaalmomenten van de borgmoer van het lager en de asmoer.
Moet alleen nog iets fabriceren om de borgmoer te monteren en op moment vast te zetten.
Mijn borgmoer heeft in de binnenzijde een achtkantige uitsparing - heb al een zeskantige moer ( met sleutelwijdte van 70 mm ) met een aanpassing zal het wel lukken maar het is het nog net niet.
De nieuwe remleiding is ook binnen, moet alleen de bochten nog buigen.
Als het goed is komen vrijdag of zaterdag de bestelde bussen binnen voor de Watt stangen ( heb ik van het weekend nog wat te doen ).
Ook moet ik nog iets verzinnen om de centrale bus van de achteras te vervangen - denk een twee aangepaste ringen/bussen met een bout om de oude bus te verwijderen en de nieuwe te monteren.
Ik wil namelijk de achteras niet in zijn geheel demonteren.
Zoals jullie zien ben ik weer enthousiast bezig - hou jullie wel op de hoogte van de verdere vorderingen.
( foto's plaatsen vanuit mijnalbum lukt me niet - zal nog wel uitzoeken wat te doen )
Wat gekl... gehad om het achterlager eruit te krijgen, maar de aanhouder wint denk ik dan maar.
Van Fetta ( nog bedankt ) bevestiging gehad over de aanhaalmomenten van de borgmoer van het lager en de asmoer.
Moet alleen nog iets fabriceren om de borgmoer te monteren en op moment vast te zetten.
Mijn borgmoer heeft in de binnenzijde een achtkantige uitsparing - heb al een zeskantige moer ( met sleutelwijdte van 70 mm ) met een aanpassing zal het wel lukken maar het is het nog net niet.
De nieuwe remleiding is ook binnen, moet alleen de bochten nog buigen.
Als het goed is komen vrijdag of zaterdag de bestelde bussen binnen voor de Watt stangen ( heb ik van het weekend nog wat te doen ).
Ook moet ik nog iets verzinnen om de centrale bus van de achteras te vervangen - denk een twee aangepaste ringen/bussen met een bout om de oude bus te verwijderen en de nieuwe te monteren.
Ik wil namelijk de achteras niet in zijn geheel demonteren.
Zoals jullie zien ben ik weer enthousiast bezig - hou jullie wel op de hoogte van de verdere vorderingen.
( foto's plaatsen vanuit mijnalbum lukt me niet - zal nog wel uitzoeken wat te doen )
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
hierover hebben we hier op het forum al eens gebabbeld (ff zoekfunktie ).Moet alleen nog iets fabriceren om de borgmoer te monteren en op moment vast te zetten.
Ik heb zelf een stuk metalen plaat van enkele mm dik op maat gezaagd (eerst een malletje van karton maken, dan uitzagen uit plaat).
In het midden van de uitgezaagde plaat dan een vierkante sparing maken zodat er een dopstuk van een doppenset in past.....en hoppa: losdraaien/vastdraaien die hap.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Eindelijk gelukt ( en ik snap het ook nog ) om via mijnalbum foto's te plaatsen - dus hierbij de beloofde foto's.
Ook de foto geplaatst met de achternaaf en bijbehorende nieuwe onderdelen.
Vandaag de bussen opgehaald en natuurlijk gelijk gemonteerd.
Volgende week, op het werk, de hulpgereedschappen fabriceren voor de borgmoer van het achterlager en voor de centrale bus van de achteras.
Ook de foto geplaatst met de achternaaf en bijbehorende nieuwe onderdelen.
Vandaag de bussen opgehaald en natuurlijk gelijk gemonteerd.
Volgende week, op het werk, de hulpgereedschappen fabriceren voor de borgmoer van het achterlager en voor de centrale bus van de achteras.