Angro's GTV 6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Angro's GTV 6
Komt in orde - heb hem alleen nog maar gewassen. Poetsbeurt zal wel wonderen verrichten. Zoals het er nu naar uitziet is de GTV morgen gereed ( ben benieuwd ).
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Angro's GTV 6
APK goedgekeurd
Ga hem morgen ophalen en dan gelijk een stukje rijden
Ga hem morgen ophalen en dan gelijk een stukje rijden
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Angro's GTV 6
Geweldig hoor. En nu nog even voor de winter genieten.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Rob GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Angro's GTV 6
Foto's komen eraan, mijn eigen laptop naar de reparateur gebracht en wat denk je - zogenaamd een gescheurd moederbord of iets dergelijks m.a.w definitief uit de running.
Werk nu met een wat oudere laptop, maar deze is erg traag en geen draadloze verbinding.
Heb wel genoten van de eerste rit, was het fantastiche geluid bjna vergeten.
Poetsen moet nog gebeuren, schoon is tie wel.
Enigste wat de garage is vergeten is het afstellen van de koplampen, heb dus al menig medeweggebruiker verblind.
Van de week nog even regelen.
Werk nu met een wat oudere laptop, maar deze is erg traag en geen draadloze verbinding.
Heb wel genoten van de eerste rit, was het fantastiche geluid bjna vergeten.
Poetsen moet nog gebeuren, schoon is tie wel.
Enigste wat de garage is vergeten is het afstellen van de koplampen, heb dus al menig medeweggebruiker verblind.
Van de week nog even regelen.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Angro's GTV 6
Lucky me - de temperatuur vrij hoog, bij controle bleek er een "olie-achtige substantie" in het koelreservoir te zitten.
Denk dat de koppakkingen lek zijn - pffff. ( heb er toch zeer netjes mee gereden )
Weer een project - baal hier wel een beetje van.
Alfa staat weer in de garage ( ook voor de winter ) en zal dan verder m'n plan trekken.
Ook begint er een "lager" geluid te maken bij het koppelen ( of ontkoppelen ).
Jaja - het is niet altijd makkelijk.
Denk dat de koppakkingen lek zijn - pffff. ( heb er toch zeer netjes mee gereden )
Weer een project - baal hier wel een beetje van.
Alfa staat weer in de garage ( ook voor de winter ) en zal dan verder m'n plan trekken.
Ook begint er een "lager" geluid te maken bij het koppelen ( of ontkoppelen ).
Jaja - het is niet altijd makkelijk.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Angro's GTV 6
Dat is wel een beetje een domper op de vreugde inderdaad.
Als je de auto thuis hebt staan en de temperatuur in de garage niet te belabberd is in de winter kun je het mooi op je gemak aanpakken.
Koppakkingen vervangen is goed te doen zonder brug e.d. Dat rare geluid uit de koppeling is minder leuk werk waarschijnlijk.
Als je hulp nodig hebt is er hier altijd wel iemand bereid om te helpen schat ik zo. Ik in ieder geval wel.
Als je de auto thuis hebt staan en de temperatuur in de garage niet te belabberd is in de winter kun je het mooi op je gemak aanpakken.
Koppakkingen vervangen is goed te doen zonder brug e.d. Dat rare geluid uit de koppeling is minder leuk werk waarschijnlijk.
Als je hulp nodig hebt is er hier altijd wel iemand bereid om te helpen schat ik zo. Ik in ieder geval wel.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Angro's GTV 6
Zo, dat is balen zeg. Maar weer een leer. Beter rijden dan stil staan voor een oudere auto.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Angro's GTV 6
Bedankt voor het aanbod ( heel verleidelijk )giuliettaevo schreef:Dat is wel een beetje een domper op de vreugde inderdaad.
Als je de auto thuis hebt staan en de temperatuur in de garage niet te belabberd is in de winter kun je het mooi op je gemak aanpakken.
Koppakkingen vervangen is goed te doen zonder brug e.d. Dat rare geluid uit de koppeling is minder leuk werk waarschijnlijk.
Als je hulp nodig hebt is er hier altijd wel iemand bereid om te helpen schat ik zo. Ik in ieder geval wel.
Al is advies over hoe ik zou moeten doen ook welkom
Zoals Jeroen ook schrijft - beter rijden dan stil staan.
Heb bij de GTV ook de duitse papieren - van 1981 to 1983 gereden daarna stil gezet tot 1988. Van 1988 to 1989 gereden en weer stilgezet. In 1991 geexporteerd naar NL ( vorige eigenaar ) - na restauratie 2 vakantieritten daarna gestald tot ik deze overnam in 2007.
Heb er zelf enkele ritjes mee gereden en in 2008 in de garage gezet tot 2013.
Ja, die van mij heeft meer stil gestaan in zijn leven dan gereden.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Angro's GTV 6
Model '81..?
Lekke koppakkingen waren een zeer bekende kwaal bij de eerste V-6 types, het heeft Alfa jaren gekost om een afdoende oplossing te bedenken, na allerlei halfbakken tussenoplossingen, kwam er halverwege de jaren '80 een pakking uit 1 stuk, en die blijft wel dicht!
Lekke koppakkingen waren een zeer bekende kwaal bij de eerste V-6 types, het heeft Alfa jaren gekost om een afdoende oplossing te bedenken, na allerlei halfbakken tussenoplossingen, kwam er halverwege de jaren '80 een pakking uit 1 stuk, en die blijft wel dicht!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Angro's GTV 6
Dan moet het met een nieuwe pakkingset weer goed komen - pakking uit één stuk begrijp ik.
Als alles eraf ligt is het dan niet verstandig om de rest eens goed te bekijken ( dat vroeg ik mij af ).
Bedoel hiermee : klep afdichtingen - keerringen etc.
Je moet toch veel demonteren.
Als alles eraf ligt is het dan niet verstandig om de rest eens goed te bekijken ( dat vroeg ik mij af ).
Bedoel hiermee : klep afdichtingen - keerringen etc.
Je moet toch veel demonteren.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Angro's GTV 6
Hardere zittingen tbv loodvrije benzine, betere klepsteelhoedjes,
Klepgeleiders, bij de geringste speling (laten) vervangen door betere, bedenk dat, constructief bepaald, mn. de uitlaatklepgeleiders het zwaar te verduren krijgen in een 2,5.
Als de motor uit 1981 komt, en nog nooit is losgeweest, zitten er, naar alle waarschijnlijkheid nog zachte, bronzen(?) klepgeleiders in, daarom rookte de V-6 in het begin ook vrij snel ( verbrande olie via de uitlaatklepgeleiders....)
Etc. etc.
Klepgeleiders, bij de geringste speling (laten) vervangen door betere, bedenk dat, constructief bepaald, mn. de uitlaatklepgeleiders het zwaar te verduren krijgen in een 2,5.
Als de motor uit 1981 komt, en nog nooit is losgeweest, zitten er, naar alle waarschijnlijkheid nog zachte, bronzen(?) klepgeleiders in, daarom rookte de V-6 in het begin ook vrij snel ( verbrande olie via de uitlaatklepgeleiders....)
Etc. etc.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Angro's GTV 6
Originele zittingen zijn prima geschikt voor loodvrije benzine en zelfs LPG...
Klepgeleiders zijn vaak te ruim op de 12v... maar ook prijzig om te vervangen.
Alles uit elkaar halen en dan pas kun je het echt beoordelen. Wie weet is het allemaal wel perfect op de pakking na.
Klepgeleiders zijn vaak te ruim op de 12v... maar ook prijzig om te vervangen.
Alles uit elkaar halen en dan pas kun je het echt beoordelen. Wie weet is het allemaal wel perfect op de pakking na.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Angro's GTV 6
De zachte bronzen klepgeleiders zaten toch ook op de oudere nord motoren meen ik?
Ik weet daar niet het fijne van en of ze op de zowel de in- als uitlaat zaten.
Maar idd, eerst alles demonteren en netjes georderd wegleggen en dan verder..
Ik weet daar niet het fijne van en of ze op de zowel de in- als uitlaat zaten.
Maar idd, eerst alles demonteren en netjes georderd wegleggen en dan verder..
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Angro's GTV 6
Bij de oorspronkelijke 2,5 L V-6 worden de uitlaatkleppen door de stoterstangen constructie in de kop, "scheef" aangedreven, waardoor er relatief meer slijtage kan optreden.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Angro's GTV 6
Idd Peter, die hebben stoterstangen, tijd geleden dat ik eens eentje uit elkaar heb gehaald, die kwam uit een 75.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Angro's GTV 6
Dat is bij elke 12v Alfa v6 het geval... Die constructie is nooit gewijzigd. Enkel bij de laatste bouwjaren werd het 'armpje' zwaarder uitgevoerd.Peter GTV-6 schreef:Bij de oorspronkelijke 2,5 L V-6 worden de uitlaatkleppen door de stoterstangen constructie in de kop, "scheef" aangedreven, waardoor er relatief meer slijtage kan optreden.
En wat hier precies 'scheef' aan is zie ik niet direct. Dat het 'armpje' de klep iets schuin bedient is maar een marginaal verschil met de inlaatkant. En dan vergelijken we niet eens met de andere merken waar de kleppen met tuimelaars bediend worden wat exact hetzelfde effect heeft...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...