Gtv4 ook aan de alfetta sedan

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Steven schreef:ffkes een korte vraag: Is de auto 1 of 2 tanden verlaagd? Ik moet zeggen dat het er nu erg strak uitziet, maar ik vraag me af er mee te rijden valt?

Die van mij zag er ook ongveer zo uit en ik heb nog niet kunnen zien of de auto 1 of 2 tanden verlaagd is. Iemand ervaring met 2-tanden verlagen en straat rijden?

gave bak hoor!! Luci del bosco rules.... (Fights of the forrest :blue_lol: )

steven
Geen idee maar vermoed toch echt wel 2 tandjes.
In combi met koni geel en dikke stabi misschien wel mee te rijden.
Stug maar niet meteen met het carter aan de grond.

Heb al bedacht om een goede carterbescherming te maken want zo laag staat wel erg goed.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Dit heb ik als bodemvrijheid. Als je daar nog een beschermer bij gaat plaatsen houd je wel weinig over lijkt me?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Hmm ik moet het eens bekijken.

Nog lager als het laagste punt is idd geen optie.
Misschien kan ik wel iets maken van het front tot aan de vooras wat niet lager uitkomt.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Misschien kan je er iets voor plaatsen? De kokerbalken lopen aan de voorkant iets schuin omhoog. Stel je maakt daar iets stevigs tegen aan, dan raakt de grond eerst dat ipv het carter. moet je alleen nog opassen om met het carter op iets te vallen.... :wink:
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Zoiets was idd mijn idee, dus het eerste wat de grond raakt is de bescherming waardoor de auto meteen wat gelift word.

Bij een bertje zie je zoiets toch ook?
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

ik zit net naar mijn eigen foto te kijken. Als het carter (iets) hoger hangt dan de kokerbalken, dan moet het object dus precies tussen die balken recht van voren (of onderen) komen om het eronderuit (of omhoog) te mikken.

Ik weet niet of de 105-serie ook van de kokerbalken heeft? Iemand?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Steven schreef:Dit heb ik als bodemvrijheid. Als je daar nog een beschermer bij gaat plaatsen houd je wel weinig over lijkt me?

Afbeelding

Dat is erg laag Steven en dat is gemeten zonder gewicht en de gebruikelijke werkend vering tijdens rijden!

Mijn Epoca TS lag ook zo laag, op tussenwegen en belgische autobaan raakte ik tijdens inveren af en toe het wegdek :roll:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Daar heb je helemaal gelijk mee Sandro en als de bella aan die fase toe is ( de heer loove die dag!:grin: ) dan ga ik het ook zeker niet zo opzetten!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Met 2 tandtjes verlaagd valt bijna niet te rijden, alles slaat kapot :cry:
Ik heb nou 1.5 tand met GTV6 torsies dikke stabi en bilstein.
En een dikke bandenmaat 205/55/15, en een aangepaste uitlaat, dat gaat perfect.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Als je op deze foto kijkt dan is de neus ook aardig laag.
Door onder de keivanger iets te maken waardoor dat deel beschermt blijft en daarmee ook het carter.

De voor as iets hoger te krijgen zou ik dan beter kunnen proberen met iets hogere banden.

Afbeelding
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

ik durf nu ook niet te vragen hoe men ook alweer op 1,5 tand uitkwam....is ergens een flinke discussie geweest dacht ik ?
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Steven schreef:ik durf nu ook niet te vragen hoe men ook alweer op 1,5 tand uitkwam....is ergens een flinke discussie geweest dacht ik ?
Die vraag ga ik wss in de toekomst ook nog stellen :roll: :oops: :twisted:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

:blue_lol: Die durfde ik dus net ff niet hier te laten barsten. Als Moderator mag dat zeker wel :wink:
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

:lol:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

:lol: als je eenmaal alles in je handen hebt dan begint het pas goed te dagen. Gewoon alles goed merken van te voren en dan lukt het wel.
Gebruikersavatar
8C
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 155
Lid geworden op: 21 mar 2008, 17:40

Bericht door 8C »

In mijn beleving heb je minimaal 8 cm nodig tussen je voorste chassisbalken en het wegdek om er nog normaal mee te kunnen rijden.

Bij standaard schokdempers en stabilisatorstangen dus!!!!

Deze conclusie heb ik getrokken na wat geexperimenteren.

Je kunt dit ook bereiken door wat hogere banden te monteren maar dat heeft ook weer nadelen ivm afrol omtrek en zo.

Mijn Alfetta komt elke drempel netjes over zonder moeilijk gedoe.
En rijd daarbij nog comfortabel ook.

gr Jan
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Zo de Alfetta is op zijn plaats aangekomen.
Jammer genoeg was het te laat op goed te kijken wat er allemaal nodig is om het weer in orde te krijgen.

1e indruk, ontsteking klopt geen hout van en ga ik eerst eens goed afstellen. Benzine krijgt ie ook niet voldoende dus de carbs eens goed nakijken. Met wat moeite loopt de motor wel maar onderin heb je helemaal niets. Dus daar eigenlijk enkel wat extra zorg nodig en dan komt het goed.
De koets heeft wel wat meer geleden als op de foto's lijkt. Laatste maanden heeft deze alfetta duidelijk geen goed gedaan.
Maar ook hier, een beetje extra zorg kan veel goed maken.

Ik ben er blij mee en ga binnenkort eens aan het werk om er weer een APK op te krijgen, en dan de boel eens wat verfraaien. :grin:

En natuurlijk de plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Transaxle loos!
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Het is maar waar je zelf de grens legt... Ik vind praktische bruikbaarheid heel belangrijk en wil niet elke drempel over moeten kruipen... Ik kan met GTV6 torsies en koni rood voor, met 80 km/u over drempels in het buitengebied/ 60km/u zone.... hier in de straat (30km zone) kan ik met >40 km/u over. Ik heb afhankelijk van de banden 9 à 9,5 cm tussen voorste balken en wegdek. fotootje:
Afbeelding
Oh ja, je verrekent je altijd wel een keertje... die cater beschermer wordt 1x per jaar uitgedeukt en geschilderd. :lol:

Overigens er is een wezenlijk verschil met 105-jes, want daar ligt het carter helemaal vóór de vooras! Die rij je dus echt zo kapot. :shock:
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Dat is wat ik bedoelde met een carterbescherming, functioneel of niet ik vind het mooi.

Vanmiddag heb ik ff snel gekeken naar de hoogte van de alfetta, meer dan 4 vingers krijg je er niet tussen. (en aan de rechterkant staat ie ook nog iets lager dan links)
Dus de boel moet toch nog een keer los.
Transaxle loos!
Plaats reactie