Viva Italia 2009.GTV6 demoruns is er weer bij !!!!!!!!!!

Transaxlemeetings, forummeetingen tourritten, koffieklets etc...
Plaats reactie

Wie gaat er mee met GTV6 demoruns.

Ja,ik ga graag mee
2
20%
Ik kan niet.
3
30%
Ik kom met een GT.
0
Geen stemmen
Ik kom met de GTV/GTV6.
4
40%
Ik kom met de Alfetta.
1
10%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Ik gooi het gewoon in de groep! :biggrin:
Ik heb zelf te weinig ervaring om er nu al een uitspraak over te doen...
Ik moet ook bekennen, dat het maar een eerste ingeving was en we het niet uitgebreid besproken hebben.... (we hebben meer gesproken over gezondheidsperikelen van beiden :roll: )

Enfin, ik zal er later op terugkomen. (maar een profi instelbare remdrukverdeler lijkt me sowieso wel gaaf. :cool: )

Waar denk jij het meest/ als eerste aan, maurizio?

(sorry voor het off-topic :oops: , maar oké, het evenement is toch al geweest :wink: )
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Heb ik het goed gezien dat jij load justers achter hebt Sander?
Transaxle loos!
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Gtv4 schreef:Heb ik het goed gezien dat jij load justers achter hebt Sander?
Yep
Ter compisatie ( :wink: ) van de GTV6 torsies voor. :wink:
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Die zijn toch goed voor caravan trekkers? :twisted:

Ik denk dat je eens een schokbreker moet proberen die ook de uitgaande slag dempt. Een load juster helpt juist mee optillen.

Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb die ervaring eens met een passat gahad. (eigenlijk met alle voorwiel aangedreven vw's met de motor in de lengte richting)
Ik had zo'n 5 cilinder vroeger toen ik jong was. :roll: Met stevig optrekken was het net een vliegtuig,compleet uit de veren en bijna geen wieldruk meer. Dat resulteerde in zwabberen over de weg.
De neerwaartse demping was nog helemaal oké maar de uitgaande slag ging heel makkelijk. Ik heb toen dempers gekocht die dubbelwerkend waren. Wereld van verschil, ook met optrekken bleef de neus perfect op de weg!
Transaxle loos!
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Vind het moeilijk te beoordelen, ben ook maar een vrije tijd prutser.

Naar mijn mening: Meer remdruk en je verliest hem meteen .

Ik heb tijdje terug een orgi remdrukverdeler uit elkaar gehaald om de werking te snappen. Volgens mij krijg je uiteindelijk in de originele configuratie de volledige remdruk achter als je hard genoeg trapt.
Alleen duurt het even voordat de druk achter aanwezig is.

Als een afstelbare remdrukverdeler zijn drukniveau wel meteen daar heeft, dan zou deze de kont wat beter naar beneden kunnen houden.
Echter moet je dan minder remdruk hebben om het rijdbaar te maken.
Ervaring heb ik er niet mee, is mijn theorie.

Verder lijkt het erop dat de slingerende kont voor een groot deel ook ligt aan je rijstijl.
Je remt laat, heeeeel laat de bocht in, met als gevolg dat in de bocht als je je grip van de banden volledig zijdelings nodig hebt ook nog een last wissel meegeeft.
Het omhoog komen ligt inderdaad aan je setup, voor circuit een te soft geveerde auto.

Hier begint het dilemma....voor je het door hebt, heb je iets gebouwd waar niet meer mee over de openbare weg in de regen is te toeren. :lol:
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Jens Hoorn
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
Locatie: Wanneperveen
Contacteer:

Bericht door Jens Hoorn »

Geen foto's van mijn GTV gevonden... Het was toch echt de ENIGE GTV met chromen bumpers, Ronals en een rood kleppendeksel!
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Gebruikersavatar
Alfist-GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 533
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
Locatie: Oude Pekela

Bericht door Alfist-GTV6 »

Met een beetje geluk staan de foto's vanavond op onze website, dus houdt het goed in de gaten alfetta-vrienden. :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

maurizio schreef:Als een afstelbare remdrukverdeler zijn drukniveau wel meteen daar heeft, dan zou deze de kont wat beter naar beneden kunnen houden.
Echter moet je dan minder remdruk hebben om het rijdbaar te maken.
Ervaring heb ik er niet mee, is mijn theorie.
Klinkt aannemelijk en is iets om eventueel mee te gaan experimenteren in de toekomst.
maurizio schreef:Verder lijkt het erop dat de slingerende kont voor een groot deel ook ligt aan je rijstijl.
Je remt laat, heeeeel laat de bocht in, met als gevolg dat in de bocht als je je grip van de banden volledig zijdelings nodig hebt ook nog een last wissel meegeeft.
Het omhoog komen ligt inderdaad aan je setup, voor circuit een te soft geveerde auto.

Hier begint het dilemma....voor je het door hebt, heb je iets gebouwd waar niet meer mee over de openbare weg in de regen is te toeren. :lol:
Dit moet ik even toelichten... Ik rem laat, dat is juist, we rijden immers op een circuit niet om zo vroeg mogelijk te remmen en zo laat mogelijk weer opm het gas, als je begrijpt, wat ik bedoel. :wink:
Ik zou normaal iets eerder willen insturen, maar aangezien de kont onrustig was bij remmen (dus ookal bij recht remmen), durfde ik het niet aan om in te sturen, terwijl ik nog aan het remmen was.... Daarnaast was/ ben ik nog niet zo heel scherp en constant, mijn conditie is nog niet helemaal op peil. (herstellende van een redelijk pittige operatie) Ik zeg dit niet ter verdediging, maar meer als verklaring. (ik voel me ook niet aangevallen hoor. :wink: )
Ik heb ook niet de pretentie het talent van schumacher te hebben. :lol:
Aux serieus: ik denk dus, dat het een goed begin is om eerst de dempers achter iets stugger te maken dan. :idea:

@Gtv4: Je theorie strookt met die van maurizio, maar je maakt een kleine 'denkfout': Bij koni's is juist de uitgaande slag gedempt en de ingaande slag nauwelijks. :wink:

Maar goed, het blijft idd een compromisauto, want ik rijd er ook graag mee op de openbare weg.... De hulpveren wik niet weghalen, want dan wordt ie echt te slap en te laag achter. Demping harder maken is dus optie 1 op dit moment. Even demonteren en een paa slagen indraaien dus. :cool:

Oh en een zware LPGtank op de achteras wil misschien ook meewerken... :idea: Sssst. :wink:
Gtv6demoruns.nl
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 mar 2007, 22:42
Locatie: westerbork

Bericht door Gtv6demoruns.nl »

Deze redde de terugweg naar huis van het Concorso helaas niet meer....


Afbeelding

:cry:
GTV6 DRIVES YOU 2 PASSION!!!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:shock: :shock: :shock:

Te hard opgedraait??
Wel zonde hoor, weer een lilliputter minder op de autostrada :cry:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

what a waste :shock:


maarreh.....wie vertelt mij effe wat die idiote sleutel achterop doet??????????
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Alessandro schreef:
@Gtv4: Je theorie strookt met die van maurizio, maar je maakt een kleine 'denkfout': Bij koni's is juist de uitgaande slag gedempt en de ingaande slag nauwelijks. :wink:

Maar goed, het blijft idd een compromisauto, want ik rijd er ook graag mee op de openbare weg.... De hulpveren wik niet weghalen, want dan wordt ie echt te slap en te laag achter. Demping harder maken is dus optie 1 op dit moment. Even demonteren en een paa slagen indraaien dus. :cool:

Oh en een zware LPGtank op de achteras wil misschien ook meewerken... :idea: Sssst. :wink:
Tis lang geleden dat ik een load juster in mij handen heb gehad. :oops:
Het lijkt voor mij gewoon geen goede circuit set up. (maar weet er verder ook niets van want heb er geen ervaring mee)
Door je auto achter "hoog" te houden leg je de ballans natuurlijk wel heel anders.

Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat het zwabberen komt door een te lage wieldruk tijdens remmen. :smile:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Gtv6demoruns.nl schreef:Deze redde de terugweg naar huis van het Concorso helaas niet meer....


Afbeelding

:cry:
Roken is schadelijk voor de gezondheid!
:cry:
Transaxle loos!
Gtv6demoruns.nl
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 mar 2007, 22:42
Locatie: westerbork

Bericht door Gtv6demoruns.nl »

Ik vond op onderstaande link nog een paar leuke foto's. Je moet ze alleen wel bestellen en er grof voor betalen als je ze wil .... :mad:

Hiero!
GTV6 DRIVES YOU 2 PASSION!!!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Ik sta er helemaal niet bij :evil: :evil: :wink:
waar blijven de foto's van Arjan???????
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Jens Hoorn
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 510
Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
Locatie: Wanneperveen
Contacteer:

Bericht door Jens Hoorn »

GTV42.0 schreef:Ik sta er helemaal niet bij :evil: :evil: :wink:
waar blijven de foto's van Arjan???????
Jij niet, maar een Mini wel !?!? Ik ook niet trouwens...
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Gebruikersavatar
Alfist-GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 533
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
Locatie: Oude Pekela

Bericht door Alfist-GTV6 »

GTV42.0 schreef:Ik sta er helemaal niet bij :evil: :evil: :wink:
waar blijven de foto's van Arjan???????
Vreemd, die foto's zouden gisteravond al online komen te staan. :?
Naja.....als het moet, dan kan ik ze wel eventjes tijdelijk op mijn webdisk zetten.

Wel ff beter kijken, ik ben jou op 1 vd foto's al tegen gekomen. :wink:
Zelfs ik sta erop!


@Jens: Dat zal wel een Innocenti Mini zijn.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Zouden ze al op onze site staan dan?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Alfist-GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 533
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
Locatie: Oude Pekela

Bericht door Alfist-GTV6 »

Hmm......ze staan er nog niet op, heb net nog gekeken.
Maar goed.......ik heb ze maar ff tijdelijk ergens anders geupload, dus hier zijn mijn foto's.

Vind het alleen wel erg rot dat er wat foto's verloren zijn gegaan. :cry:
Laatst gewijzigd door Alfist-GTV6 op 09 jun 2009, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Even een mededeling voor mensen die bij ons op de stand waren en geen foto's zien staan op het forum en straks op onze site. Arjan had van alle auto's foto's gemaakt en het gebeurt hem nooit maar er is iets verkeerd gegaan waar hij enorm van baald.Wel komt er straks een filmpje en daar staat alles wel op.Onze excusses.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie