Viva Italia 2009.GTV6 demoruns is er weer bij !!!!!!!!!!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Ik gooi het gewoon in de groep! :biggrin:
Ik heb zelf te weinig ervaring om er nu al een uitspraak over te doen...
Ik moet ook bekennen, dat het maar een eerste ingeving was en we het niet uitgebreid besproken hebben.... (we hebben meer gesproken over gezondheidsperikelen van beiden )
Enfin, ik zal er later op terugkomen. (maar een profi instelbare remdrukverdeler lijkt me sowieso wel gaaf. )
Waar denk jij het meest/ als eerste aan, maurizio?
(sorry voor het off-topic , maar oké, het evenement is toch al geweest )
Ik heb zelf te weinig ervaring om er nu al een uitspraak over te doen...
Ik moet ook bekennen, dat het maar een eerste ingeving was en we het niet uitgebreid besproken hebben.... (we hebben meer gesproken over gezondheidsperikelen van beiden )
Enfin, ik zal er later op terugkomen. (maar een profi instelbare remdrukverdeler lijkt me sowieso wel gaaf. )
Waar denk jij het meest/ als eerste aan, maurizio?
(sorry voor het off-topic , maar oké, het evenement is toch al geweest )
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Die zijn toch goed voor caravan trekkers?
Ik denk dat je eens een schokbreker moet proberen die ook de uitgaande slag dempt. Een load juster helpt juist mee optillen.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb die ervaring eens met een passat gahad. (eigenlijk met alle voorwiel aangedreven vw's met de motor in de lengte richting)
Ik had zo'n 5 cilinder vroeger toen ik jong was. Met stevig optrekken was het net een vliegtuig,compleet uit de veren en bijna geen wieldruk meer. Dat resulteerde in zwabberen over de weg.
De neerwaartse demping was nog helemaal oké maar de uitgaande slag ging heel makkelijk. Ik heb toen dempers gekocht die dubbelwerkend waren. Wereld van verschil, ook met optrekken bleef de neus perfect op de weg!
Ik denk dat je eens een schokbreker moet proberen die ook de uitgaande slag dempt. Een load juster helpt juist mee optillen.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb die ervaring eens met een passat gahad. (eigenlijk met alle voorwiel aangedreven vw's met de motor in de lengte richting)
Ik had zo'n 5 cilinder vroeger toen ik jong was. Met stevig optrekken was het net een vliegtuig,compleet uit de veren en bijna geen wieldruk meer. Dat resulteerde in zwabberen over de weg.
De neerwaartse demping was nog helemaal oké maar de uitgaande slag ging heel makkelijk. Ik heb toen dempers gekocht die dubbelwerkend waren. Wereld van verschil, ook met optrekken bleef de neus perfect op de weg!
Transaxle loos!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Vind het moeilijk te beoordelen, ben ook maar een vrije tijd prutser.
Naar mijn mening: Meer remdruk en je verliest hem meteen .
Ik heb tijdje terug een orgi remdrukverdeler uit elkaar gehaald om de werking te snappen. Volgens mij krijg je uiteindelijk in de originele configuratie de volledige remdruk achter als je hard genoeg trapt.
Alleen duurt het even voordat de druk achter aanwezig is.
Als een afstelbare remdrukverdeler zijn drukniveau wel meteen daar heeft, dan zou deze de kont wat beter naar beneden kunnen houden.
Echter moet je dan minder remdruk hebben om het rijdbaar te maken.
Ervaring heb ik er niet mee, is mijn theorie.
Verder lijkt het erop dat de slingerende kont voor een groot deel ook ligt aan je rijstijl.
Je remt laat, heeeeel laat de bocht in, met als gevolg dat in de bocht als je je grip van de banden volledig zijdelings nodig hebt ook nog een last wissel meegeeft.
Het omhoog komen ligt inderdaad aan je setup, voor circuit een te soft geveerde auto.
Hier begint het dilemma....voor je het door hebt, heb je iets gebouwd waar niet meer mee over de openbare weg in de regen is te toeren.
Naar mijn mening: Meer remdruk en je verliest hem meteen .
Ik heb tijdje terug een orgi remdrukverdeler uit elkaar gehaald om de werking te snappen. Volgens mij krijg je uiteindelijk in de originele configuratie de volledige remdruk achter als je hard genoeg trapt.
Alleen duurt het even voordat de druk achter aanwezig is.
Als een afstelbare remdrukverdeler zijn drukniveau wel meteen daar heeft, dan zou deze de kont wat beter naar beneden kunnen houden.
Echter moet je dan minder remdruk hebben om het rijdbaar te maken.
Ervaring heb ik er niet mee, is mijn theorie.
Verder lijkt het erop dat de slingerende kont voor een groot deel ook ligt aan je rijstijl.
Je remt laat, heeeeel laat de bocht in, met als gevolg dat in de bocht als je je grip van de banden volledig zijdelings nodig hebt ook nog een last wissel meegeeft.
Het omhoog komen ligt inderdaad aan je setup, voor circuit een te soft geveerde auto.
Hier begint het dilemma....voor je het door hebt, heb je iets gebouwd waar niet meer mee over de openbare weg in de regen is te toeren.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Klinkt aannemelijk en is iets om eventueel mee te gaan experimenteren in de toekomst.maurizio schreef:Als een afstelbare remdrukverdeler zijn drukniveau wel meteen daar heeft, dan zou deze de kont wat beter naar beneden kunnen houden.
Echter moet je dan minder remdruk hebben om het rijdbaar te maken.
Ervaring heb ik er niet mee, is mijn theorie.
Dit moet ik even toelichten... Ik rem laat, dat is juist, we rijden immers op een circuit niet om zo vroeg mogelijk te remmen en zo laat mogelijk weer opm het gas, als je begrijpt, wat ik bedoel.maurizio schreef:Verder lijkt het erop dat de slingerende kont voor een groot deel ook ligt aan je rijstijl.
Je remt laat, heeeeel laat de bocht in, met als gevolg dat in de bocht als je je grip van de banden volledig zijdelings nodig hebt ook nog een last wissel meegeeft.
Het omhoog komen ligt inderdaad aan je setup, voor circuit een te soft geveerde auto.
Hier begint het dilemma....voor je het door hebt, heb je iets gebouwd waar niet meer mee over de openbare weg in de regen is te toeren.
Ik zou normaal iets eerder willen insturen, maar aangezien de kont onrustig was bij remmen (dus ookal bij recht remmen), durfde ik het niet aan om in te sturen, terwijl ik nog aan het remmen was.... Daarnaast was/ ben ik nog niet zo heel scherp en constant, mijn conditie is nog niet helemaal op peil. (herstellende van een redelijk pittige operatie) Ik zeg dit niet ter verdediging, maar meer als verklaring. (ik voel me ook niet aangevallen hoor. )
Ik heb ook niet de pretentie het talent van schumacher te hebben.
Aux serieus: ik denk dus, dat het een goed begin is om eerst de dempers achter iets stugger te maken dan.
@Gtv4: Je theorie strookt met die van maurizio, maar je maakt een kleine 'denkfout': Bij koni's is juist de uitgaande slag gedempt en de ingaande slag nauwelijks.
Maar goed, het blijft idd een compromisauto, want ik rijd er ook graag mee op de openbare weg.... De hulpveren wik niet weghalen, want dan wordt ie echt te slap en te laag achter. Demping harder maken is dus optie 1 op dit moment. Even demonteren en een paa slagen indraaien dus.
Oh en een zware LPGtank op de achteras wil misschien ook meewerken... Sssst.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 22:42
- Locatie: westerbork
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Tis lang geleden dat ik een load juster in mij handen heb gehad.Alessandro schreef:
@Gtv4: Je theorie strookt met die van maurizio, maar je maakt een kleine 'denkfout': Bij koni's is juist de uitgaande slag gedempt en de ingaande slag nauwelijks.
Maar goed, het blijft idd een compromisauto, want ik rijd er ook graag mee op de openbare weg.... De hulpveren wik niet weghalen, want dan wordt ie echt te slap en te laag achter. Demping harder maken is dus optie 1 op dit moment. Even demonteren en een paa slagen indraaien dus.
Oh en een zware LPGtank op de achteras wil misschien ook meewerken... Sssst.
Het lijkt voor mij gewoon geen goede circuit set up. (maar weet er verder ook niets van want heb er geen ervaring mee)
Door je auto achter "hoog" te houden leg je de ballans natuurlijk wel heel anders.
Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn dat het zwabberen komt door een te lage wieldruk tijdens remmen.
Transaxle loos!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 22:42
- Locatie: westerbork
Ik vond op onderstaande link nog een paar leuke foto's. Je moet ze alleen wel bestellen en er grof voor betalen als je ze wil ....
Hiero!
Hiero!
GTV6 DRIVES YOU 2 PASSION!!!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
Vreemd, die foto's zouden gisteravond al online komen te staan.GTV42.0 schreef:Ik sta er helemaal niet bij
waar blijven de foto's van Arjan???????
Naja.....als het moet, dan kan ik ze wel eventjes tijdelijk op mijn webdisk zetten.
Wel ff beter kijken, ik ben jou op 1 vd foto's al tegen gekomen.
Zelfs ik sta erop!
@Jens: Dat zal wel een Innocenti Mini zijn.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
Hmm......ze staan er nog niet op, heb net nog gekeken.
Maar goed.......ik heb ze maar ff tijdelijk ergens anders geupload, dus hier zijn mijn foto's.
Vind het alleen wel erg rot dat er wat foto's verloren zijn gegaan.
Maar goed.......ik heb ze maar ff tijdelijk ergens anders geupload, dus hier zijn mijn foto's.
Vind het alleen wel erg rot dat er wat foto's verloren zijn gegaan.
Laatst gewijzigd door Alfist-GTV6 op 09 jun 2009, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Even een mededeling voor mensen die bij ons op de stand waren en geen foto's zien staan op het forum en straks op onze site. Arjan had van alle auto's foto's gemaakt en het gebeurt hem nooit maar er is iets verkeerd gegaan waar hij enorm van baald.Wel komt er straks een filmpje en daar staat alles wel op.Onze excusses.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)