GTV 2000 Delta nokkenas

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

GTV 2000 Delta nokkenas

Bericht door GTVke »

Iemand bekend met de nummers op de nokkenas op de volgende foto ?
Cilinderkop komt van een GTV 2000 Delta en de nokkenassen die Delta Autotechniek destijds in deze GTV's gebruikte zouden blijkbaar dezelfde zijn als van een Bertone 2000 GR.2 .
Is deze nummering van Autodelta ?
Roland ????

Afbeelding
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
Contacteer:

Re: GTV 2000 Delta nokkenas

Bericht door maurizio »

GTVke schreef:Iemand bekend met de nummers op de nokkenas op de volgende foto ?
Wim,

lijkt op het werk van Carsten Müller
http://www.alfaromeo-nockenwellen.de
Zou wel eens deze kunnen zijn: Rundstrecke 308° 12,00 mm
Afbeelding

Saluti,
M
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

Ik dacht dat vanaf 11mm lift de cilinderkop moest uitgefreest worden ?
De gegevens van deze leverancier lijken dit te bevestigen .
Op de foto is duidelijk zichtbaar dat deze niet is uitgefreest .


Ben je vertrouwt met de 30 en 35 mm torsies van dit bedrijf ?
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Het profiel is niet echt ''wild te noemen.
Heb je er nog niet aan gemeten?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

Kop is niet van mij ...... helaas :lol:
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

GTVke schreef:Ik dacht dat vanaf 11mm lift de cilinderkop moest uitgefreest worden ?
De gegevens van deze leverancier lijken dit te bevestigen .
Op de foto is duidelijk zichtbaar dat deze niet is uitgefreest .


Ben je vertrouwt met de 30 en 35 mm torsies van dit bedrijf ?
Nee, nooit iets getest van hem.
Als het om modificeren gaat ben ik niet echt een torsie fan. Te duur en te weinig flexibiliteit. Maar wel met je eens dat als je voor een tijdsorginele restauratie gaat ....is het een must.

Dat 11mm frees verhaal klopt.
Ik had de 11.88 in het nummer en VS0.35 gecombineerd. Maar het is maar een gok. Een mail aan de beste man?
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

30mm is erg stug hoor! Ik heb 27mm onder de 75 V6 en dat vind ik al behoorlijk stug..... Over 35mm wil ik niet eens denken. :shock:

Ik vind ze overigens op de foto niet zo mooi (roest)..... zouden ze zo afgeleverd worden? :?
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47

Bericht door Marco »

Ik denk dat dat de standaard (serie) nokkenassen zijn, die je inlevert (Seriennockenwellen nur im Austausch) als je een 'gewone' nokkenas koopt. Die zijn volgens de site Überholt.
Alfetta TS con extra accessori
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

[Off-topic modus on]
Alessandro schreef:30mm is erg stug hoor! Ik heb 27mm onder de 75 V6 en dat vind ik al behoorlijk stug..... Over 35mm wil ik niet eens denken. :shock:
Is maar wat je ermee wil.
Mijn daily ts komt met de coil-overs omgerekend ook in de buurt van 27mm torsies en is in mijn beleving comfortabel genoeg / vergelijkbaar met een moderne auto.
Dempers zijn van cruciaal belang in je gevoel van comfort. Een onder bemeten demper noemt men kritisch gedempt, praktisch gezien slaat dus volledig dicht. Veel after-market dempers doen dit met standaard veren al. Door het gros van de mensen wordt dit verward met stug gedrag van de vering == echter een demper die teveel dempt.

Mijn idee: 30 mm torsie is een nette opzet voor een 4 cil trackday transaxle aan coil-over plaatsen. 35mm is voor een V6 biljartlaken racer :cool:
Maar hiervoor geldt ook, ieder zijn eigen voorkeur!

[Off-topic modus off]
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Plaats reactie