Uitdeuken

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Uitdeuken

Bericht door gerhARd »

Hallo allemaal,
Zoals jullie waarschijnlijk net weten ben/was ik bezig mijn gtv6 te restaureren. Het is de auto die bij een clubrit in Heemstede van achteren werd aangereden door een andere gtv6.
Nu de auto bijna helemaal kaal is heb ik iemand laten komen om te kijken of het mogelijk is de deuk er uit te laten trekken. Hij zei me dat het erg moeilijk zal zijn ook omdat de zijschermen geknakt zijn. Ook blijkt de auto best wel verrot te zijn. Hij zei dat de schade van dien aard is dat de carrosserie nooit meer echt goed zal worden. De foto's van de schade direkt na de aanrijding staan op dit forum.
Wat zouden jullie in dit geval doen? Ik heb trouwens de gtv6 die 20 jaar stilstaat gekocht. Hij staat bij "gespot". Maar toch vind ik het zonde mijn eigen gtv6 weg te doen. Ik kan de voorzijschermen en bovenvoorzijde die nieuw zijn samen met alles wat nog goed is eraf slijpen en de rest weg doen. De vraag over de kleur "racing green" heeft te maken met de gekochte gtv6.
Graag jullie onverbloemde mening.

Groeten GerhARd
Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 631
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS »

Het lijkt er op dat de carrosserie dus krom is door de aanrijding. Dan zou hij op een richtbank moeten om alles weer netjes passend te krijgen. Aangezien de boel er omheen dus verrot is wordt dat lastig. Misschien kun je delen van de donor gebruiken om de kont te repareren maar dat is een hoop werk. Dus dat wordt alles wat verkreukeld is weg slijpen en de donordelen weer op z`n plaats lassen.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Puur emotioneel gezien, wat is het je waard wetende dat je nog flink wat kosten zult maken en het eindresultaat nog niet in zicht is!

Technische gezien, rechttrekken op rotte delen (heb er geen ervaring mee) zal niet makkelijk zijn lijkt me.
Wegen de kosten (tijd/arbeid) op tegen de aanschaft van de carrosserie.

Heb je nog andere foto's?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Bericht door joy »

Heb jij die gtv bij Richard van Alfa Nord gekocht? Volgens mijn info is hier ook qua carrosserie weinig me te beginnen.
Bij lemarc hebben ze ook nog 2 rollende carrosserien zonder deuren en voorspatborden staan. :!:
sandrogtv6
Novizio
Novizio
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 feb 2008, 14:47
Locatie: groningen

Bericht door sandrogtv6 »

zo op de foto te zien vind ik het best mee vallen gewoon uitdeuken
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Bericht door gerhARd »

Zo, net terug van werken.
Het is de auto de op dit forum staat onder "gespot; 20 jaar stil gestaan." Die auto is namelijk recht en vrij hard.Hij staat in Nijmegen. Van de vraagprijs heb ik een derde af kunnen krijgen. Die zal ik dan gaan restaureren en dan kan mijn auto donor worden. Toch is het zonde om er een donor van te maken. De schade valt wel mee maar is toch moeilijker dan het lijkt. Ik heb veel vervangend plaatwerk behalve binnendorpels( is makkelijk te verkrijgen) en dan eventueel zijachterschermen. Maar inderdaad is het zo dat het werk er aan veel tijd en geld zou kunnen kosten.
Groet van GerhARd


En ff wat plaatjes :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie