Formule 1 nieuwsVoormalig teambaas Jean Todt verlaat Ferrari
18 maart 2009
Voormalig Ferrari-teambaas Jean Todt is uit de Raad van Bestuur van de Italiaanse autofabrikant gestapt. Zo maakte president Luca di Montezemelo dinsdag bekend. Todt zat sinds januari vorig jaar in de Raad van Bestuur, nadat hij van 1993 tot en met 2007 teambaas van Ferrari was geweest.
Jean Todt is een van de belangrijkste hoofdrolspelers van Ferrari geweest in de afgelopen vijftien jaar. Talent en passie hebben zijn werk altijd gekarakteriseerd en het heeft hem veel respect van mij opgeleverd", liet Di Montezemelo in een verklaring weten. "Ik wil hem veel geluk voor de toekomst wensen. De jaren die we samen hebben doorgebracht, met zowel overwinningen als moeilijke tijden, hebben een niet te breken link tussen Jean Todt en Ferrari opgeleverd."
Todt werd vorig jaar als teambaas opgevolgd door Stefano Domenicali .
Damn zeg, toch wederom een vertrouwt gezicht dat verdwijnt bij FERRARI. Na de vele sucessen die hij samen met Ross Brawn en Michael Schumacher nu weer de laatste van de drie die bij FERRARI uit het toneel verdwijnt.
Jammer maar zo gaat het nu eenmaal, hopende op voldoende inspiratie voor Ferrari die het uit de afgelopen jaren kan putten opdat in de toekomst nog vele sucessen zullen volgen.
Ik denk na het overstappen van Ross toch wel een verlies in deze
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Brengt in elk geval weer wat meer spanning in de racerij
Had dit alleen nooit gedacht maar van de andere kant het was al een winnend team in 2009 en dit maakt het natuurlijk weer makkelijker om vooraan mee te kunnen rijden.
Eigenlijk komt hij met windstream naar binnen in de formule na 3 jaar niet aktief te hebben geraced!
Wellicht was hij op zn snuitert gegaan als hij bij Ferrari was gaan racen komend jaar, daar heb ik niet zo veel vertrouwen voor 2010.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
AlfettaOwner schreef:Brengt in elk geval weer wat meer spanning in de racerij
Had dit alleen nooit gedacht maar van de andere kant het was al een winnend team in 2009 en dit maakt het natuurlijk weer makkelijker om vooraan mee te kunnen rijden.
Eigenlijk komt hij met windstream naar binnen in de formule na 3 jaar niet aktief te hebben geraced!
Wellicht was hij op zn snuitert gegaan als hij bij Ferrari was gaan racen komend jaar, daar heb ik niet zo veel vertrouwen voor 2010.
Juust!
Hij speelt behoorlijk op safe.
Daarbij krijgt meneer 7 milj. kleingeld voor dat jaartje sturen.
Ik had en heb er geen hoge pet van op, maar zoals je zegt, het wordt wel weer spannend.
En dat "de broekkies op z'n plek zetten c.q. de mond snoeren", dat hij daar maar mee oplet, want ik wil het allemaal nog wel eens zien.....
Worden weer leuke zondagen zo.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!