gtv TS 1977
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
radiateur van VW gepast, maar past niet
is te breed, en komt dus tegen accusteun vast te zitten en heb geen zin om er in te gaan slijpen
dus toch maar de orginele radiateur erin gezet.
en een koevin aan voorzijde geplaatst
zoals te zien, zit er rechts nu ook een Altissimo knipperlicht, alleen nu kan ik het witte glaasje niet meer vinden , maar die komt wel weer boven tafel
tevens een thermostaat van een braadwurst 3 serie geplaatst , die wat beter uitkomt naar de radiateur toe.
is te breed, en komt dus tegen accusteun vast te zitten en heb geen zin om er in te gaan slijpen
dus toch maar de orginele radiateur erin gezet.
en een koevin aan voorzijde geplaatst
zoals te zien, zit er rechts nu ook een Altissimo knipperlicht, alleen nu kan ik het witte glaasje niet meer vinden , maar die komt wel weer boven tafel
tevens een thermostaat van een braadwurst 3 serie geplaatst , die wat beter uitkomt naar de radiateur toe.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
vandaag voordat ik naar de trans-axle dag ging nog even onder de GTV gelegen (GTV even 40cm omhoog gezet)
dit om eens te kijken waarom er schakelproblemen zijn na plaatsen van TS onderstel.
tevens nu eindelijk eens de bodem bekeken, en deze is hard ongelast en roestvrij
wat blijkt, de schakelpook was idd. nog niet vervangen door die van een TS, en komt dan dus slag tekort, de schakelstang was aangepast voor hte isostatische stangenstelsel, maar past nu niet meer op de TS schakelpook, dus zal een 75TS schakelstang gaan inkorten, was vlg. mij iets van 11cm , mocht het anders zijn, schroom niet om het te melden
ieder geval weer wat wijzer geworden, en ben nog met uitzoeken van elektra bezig.
dit om eens te kijken waarom er schakelproblemen zijn na plaatsen van TS onderstel.
tevens nu eindelijk eens de bodem bekeken, en deze is hard ongelast en roestvrij
wat blijkt, de schakelpook was idd. nog niet vervangen door die van een TS, en komt dan dus slag tekort, de schakelstang was aangepast voor hte isostatische stangenstelsel, maar past nu niet meer op de TS schakelpook, dus zal een 75TS schakelstang gaan inkorten, was vlg. mij iets van 11cm , mocht het anders zijn, schroom niet om het te melden
ieder geval weer wat wijzer geworden, en ben nog met uitzoeken van elektra bezig.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
vandaag even bezig geweest met de bedrading, en de roze draad via een zekering aangesloten op brandstofpomp soms kan het zo simpel zijn,
de TS motor loopt gelijk weer, maar nu op een manier zoals het hoort.
de 2e roze draad is voor evt pomp in de tank.
dacht dat ik er wel zou zijn met een 75TS schakelstang 11cm inkorten, maar moest hem toch her en der wijzigen om hem schakelend te krijgen zonder aan te lopen met schakelen maar nu schakeld de GTV ook weer en dat met TS ophanging/bak
op de bodem wel wat vliegroest bij kunstof leiding klemmetjes en bij R. kriksteun voor, en coating wat her en der loslaat en een ingelast stukje ter grootte van een flinke postzegel
, maar verder niets schokkend tegen gekomen wat ik niet wist.
nu de km teller nog electrisch aansluiten, en dan her en der afmonteren en nalopen voor APK en een beetje anti-roest behandelen.
niet veel gedaan, maar wel wat nuttige zaken opgelost
de TS motor loopt gelijk weer, maar nu op een manier zoals het hoort.
de 2e roze draad is voor evt pomp in de tank.
dacht dat ik er wel zou zijn met een 75TS schakelstang 11cm inkorten, maar moest hem toch her en der wijzigen om hem schakelend te krijgen zonder aan te lopen met schakelen maar nu schakeld de GTV ook weer en dat met TS ophanging/bak
op de bodem wel wat vliegroest bij kunstof leiding klemmetjes en bij R. kriksteun voor, en coating wat her en der loslaat en een ingelast stukje ter grootte van een flinke postzegel
, maar verder niets schokkend tegen gekomen wat ik niet wist.
nu de km teller nog electrisch aansluiten, en dan her en der afmonteren en nalopen voor APK en een beetje anti-roest behandelen.
niet veel gedaan, maar wel wat nuttige zaken opgelost
Laatst gewijzigd door stephen op 29 okt 2009, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
mee naar Houten zal niet lukken Peter
het lichaam werkt niet mee helaas, anders had ik gister wel meer gedaan dan een beetje uitzoeken/studderen.
maar goed, we zijn iig. op de goede weg
het lichaam werkt niet mee helaas, anders had ik gister wel meer gedaan dan een beetje uitzoeken/studderen.
maar goed, we zijn iig. op de goede weg
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
schakelstang loopt nu vrij in alle versnellingen,na deze foto heb ik nog wat aangepast, omdat ie bij 1&3 tegen de aandrijfas kwam.
rare vorm was idd. noodzakelijk om vrij van gordelpunt te lopen, zat eerst ook te twijfelen om foto wel te plaatsen
heb met lopende motor getest, en de koppeling functioneert ook
rare vorm was idd. noodzakelijk om vrij van gordelpunt te lopen, zat eerst ook te twijfelen om foto wel te plaatsen
heb met lopende motor getest, en de koppeling functioneert ook
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
dacht ik dat ze alle versnellingen pakte, blijkt bij testrijden 1&2 niet ingeschakeld te worden, met iets links en midden bediende ik dus steeds 3&4
dus de brug op stang eronder uit en weer aan het aanpassen,
maar nu heb ik ze dus wel allemaal, dus gelijk even testgereden op het industrieterrein op nat wegdek en ze drift gelijkmatig naar buiten dus de LSD v/d TS-bak doet ook nog wat
nu gauw in bad want was nog maar net koortsvrij dus de spiertjes in de nek plagen me
het instappen valt me wel tegen, stoel in laagste stand , en als je niet oplet stoot je je hoofd
dus de brug op stang eronder uit en weer aan het aanpassen,
maar nu heb ik ze dus wel allemaal, dus gelijk even testgereden op het industrieterrein op nat wegdek en ze drift gelijkmatig naar buiten dus de LSD v/d TS-bak doet ook nog wat
nu gauw in bad want was nog maar net koortsvrij dus de spiertjes in de nek plagen me
het instappen valt me wel tegen, stoel in laagste stand , en als je niet oplet stoot je je hoofd
Laatst gewijzigd door stephen op 01 nov 2009, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
de km-teller moet nog werkend gemaakt worden, hoever ben ik?
TS bak aansluiting loopt naar binnen, daar aangesloten op kastje onder achterbank, vandaar 2 draden die naar voren toe moeten .
verder nog aangepast teller huis met daarin electronische km teller verwerkt
teller even goed bekeken, en hoef er 3 v/d 6 aan tesluiten
zwart -massa
roze - geschakelde +
rood/wit -signaaldraad
hopelijk kom ik hier binnen kort aan toe, gaat nu even niet
TS bak aansluiting loopt naar binnen, daar aangesloten op kastje onder achterbank, vandaar 2 draden die naar voren toe moeten .
verder nog aangepast teller huis met daarin electronische km teller verwerkt
teller even goed bekeken, en hoef er 3 v/d 6 aan tesluiten
zwart -massa
roze - geschakelde +
rood/wit -signaaldraad
hopelijk kom ik hier binnen kort aan toe, gaat nu even niet
Laatst gewijzigd door stephen op 11 nov 2009, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
vandaag wat met bedrading aan het stoeien geweest
bedrading van het alarm verwijderd, waarvoor het dashbord verwijderd moest worden alles zat netjes weggewerkt en opgebonden.
alle draden naar de deur/klepcontacten verwijderd, al met al aardig wat bedrading verwijderd en weer org. aangesloten.
tevens bedrading t.b.v km-teller van onder achterbank naar voren getrokken en aangesloten op de km-teller +extra geschakeld voeding draadje en massa kabel aangesloten, even de auto opgekrikt om te testen en Voila de teller werkt nu
nu is het kwestie van doorvoergaten dichten ,middenconsole plaatsen bekleding vastzetten en dan APK klaarmaken en zien of we verder nog wat tegenkomen
in ieder geval weer een stapje verder, en dus alvast maar eens achter een extra verzekering aangaan
bedrading van het alarm verwijderd, waarvoor het dashbord verwijderd moest worden alles zat netjes weggewerkt en opgebonden.
alle draden naar de deur/klepcontacten verwijderd, al met al aardig wat bedrading verwijderd en weer org. aangesloten.
tevens bedrading t.b.v km-teller van onder achterbank naar voren getrokken en aangesloten op de km-teller +extra geschakeld voeding draadje en massa kabel aangesloten, even de auto opgekrikt om te testen en Voila de teller werkt nu
nu is het kwestie van doorvoergaten dichten ,middenconsole plaatsen bekleding vastzetten en dan APK klaarmaken en zien of we verder nog wat tegenkomen
in ieder geval weer een stapje verder, en dus alvast maar eens achter een extra verzekering aangaan
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
eindelijk weer eens wat gedaan
-matzwart tape (op juiste breedte)op de voorbumper geplakt
-ruitensproeierreservoir geplaatst, en het werkt ;-)
-expansie tankje vastgezet
-NOS binnenspiegel geplaatst
-Linker spiegel vervangen door nieuw rond exemplaar, net als rechts ;-)
zijn maar kleine zaken, maar iig. het idee weer wat gedaan te hebben
zit nog te dubben wat met de radiateur te doen,de huidige lekt iets, en heb nog wel een andere liggen, of toch maar een VW exemplaar passend maken door accusteun te verkleinen
-matzwart tape (op juiste breedte)op de voorbumper geplakt
-ruitensproeierreservoir geplaatst, en het werkt ;-)
-expansie tankje vastgezet
-NOS binnenspiegel geplaatst
-Linker spiegel vervangen door nieuw rond exemplaar, net als rechts ;-)
zijn maar kleine zaken, maar iig. het idee weer wat gedaan te hebben
zit nog te dubben wat met de radiateur te doen,de huidige lekt iets, en heb nog wel een andere liggen, of toch maar een VW exemplaar passend maken door accusteun te verkleinen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
kleine update & fotootjes
daar de radiator lekte, deze toch maar vervangen door een VW passat (zelfde als enkele golf 1&2&3 schijnt))exemplaar, met beide aansluitingen aan de rechterzijde sommige VW's hebben ze links
aangepast door de orginele radiator op te offeren(heb er nog 1 reserve)en de onderste montage beugel aan te passen met een dikke strip, waar de VW radiator in schuift
en hoe het ruitesproeierreservoir zit, aangepast met een deuk erin zodat deze naast reservoir stuurbekrachtiging past, niet de mooiste , maar wel de makkelijkste, om dat reservoir al aangepast was
en eerste maal zelfstandig van de brug af rijden, vorige maand
ofzo
zal eens een spuitbusje matzwart halen, om de louvres wat minder in het oog springend te maken
moest alleen 1 v/d bobines verplaatsen, dus moet nu even een langere verdelerkabel maken, en nog een overloop slang inkorten en verleggen
daar de radiator lekte, deze toch maar vervangen door een VW passat (zelfde als enkele golf 1&2&3 schijnt))exemplaar, met beide aansluitingen aan de rechterzijde sommige VW's hebben ze links
aangepast door de orginele radiator op te offeren(heb er nog 1 reserve)en de onderste montage beugel aan te passen met een dikke strip, waar de VW radiator in schuift
en hoe het ruitesproeierreservoir zit, aangepast met een deuk erin zodat deze naast reservoir stuurbekrachtiging past, niet de mooiste , maar wel de makkelijkste, om dat reservoir al aangepast was
en eerste maal zelfstandig van de brug af rijden, vorige maand
ofzo
zal eens een spuitbusje matzwart halen, om de louvres wat minder in het oog springend te maken
moest alleen 1 v/d bobines verplaatsen, dus moet nu even een langere verdelerkabel maken, en nog een overloop slang inkorten en verleggen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: