gtv TS 1977
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Yep, Sander, is idd. een matra Bagheera
is voor mij ook jeugd sentiment want een maatje van me had vroeger zo'n wagen.
oh ja
ook alvast maar het luchtfilter geplaatst, had ik gelukkig nog liggen
is voor mij ook jeugd sentiment want een maatje van me had vroeger zo'n wagen.
oh ja
ook alvast maar het luchtfilter geplaatst, had ik gelukkig nog liggen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
neen klopt.
reservoir was er tussen gepropt, en was dus ingedeukt
moet hier maar een nettere oplossing voor bedenken.
heb nog wel een zakje met pompje, maar deze is goor en heeft bovenin paar gaatjes.
dus als iemand nog een net waterzakje met pompje heeft, dan hoor ik het graag
reservoir was er tussen gepropt, en was dus ingedeukt
moet hier maar een nettere oplossing voor bedenken.
heb nog wel een zakje met pompje, maar deze is goor en heeft bovenin paar gaatjes.
dus als iemand nog een net waterzakje met pompje heeft, dan hoor ik het graag
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
stephen schreef:voor 35,- klinkt goed, ook enig idee waar te krijgen?
http://www.alfa75parts.com/
kijk onder Bertone/koelsysteem/Waterzak ruitensproeier met pomp 80-94
er is er ook 1 zonder pomp
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
nu de Giulia zo goed als gereed is, heb ik de GTV maar uit de showroom gehaald , om er eindelijk eens aan te beginnen.
eerst een beetje aan het inventariseren van hoe ze er eigenlijk bij staat.
helaas toch wat roestadertjes onder de lak aan getroffen
beetje naar de losse bedrading gekeken en het alarm losgekoppeld en startblokkering doorverbonden.
motor ging rond, maar sloeg niet aan.
bedrading van motormanagemant even voor nood van gezekerde voeding voorzien en een geschakelde plus, nog niets, en ik hoor de injectie pomp niet lopen
onder de achterbank nog 2 draden gevonden, hier even een losse accu aan gezet, en de pomp ging lopen, nogmaals starten en de motor sloeg gelijk aan,liep nog niet stationair, maar zijn iig. wat wijzer geworden
weet nu iig. wat ik waarop moet aansluiten, en wat ik van het haperende alarm allemaal uit de auto kan trekken.
ook maar eens kijken of er een radiator in past, zodat er wat koelvloeistof in de motor kan
het begin is iig. gemaakt
eerst een beetje aan het inventariseren van hoe ze er eigenlijk bij staat.
helaas toch wat roestadertjes onder de lak aan getroffen
beetje naar de losse bedrading gekeken en het alarm losgekoppeld en startblokkering doorverbonden.
motor ging rond, maar sloeg niet aan.
bedrading van motormanagemant even voor nood van gezekerde voeding voorzien en een geschakelde plus, nog niets, en ik hoor de injectie pomp niet lopen
onder de achterbank nog 2 draden gevonden, hier even een losse accu aan gezet, en de pomp ging lopen, nogmaals starten en de motor sloeg gelijk aan,liep nog niet stationair, maar zijn iig. wat wijzer geworden
weet nu iig. wat ik waarop moet aansluiten, en wat ik van het haperende alarm allemaal uit de auto kan trekken.
ook maar eens kijken of er een radiator in past, zodat er wat koelvloeistof in de motor kan
het begin is iig. gemaakt
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
ja, we zijn er nog niet hoor
auto schakelt niet, komt net aan in z'n 1, dat was ook de nekkenbreker van de vorige eigenaar
maar ben er ook achter gekomen dat hij vergeten was de schakelpook te verwisselen voor die van de 75, die heeft een grotere overbrenging, dus kijken wat er gebeurt als deze gewisseld is
klopt de GTV heeft complete 75TS techniek, dus ook de stuurbekrachtiging.
auto schakelt niet, komt net aan in z'n 1, dat was ook de nekkenbreker van de vorige eigenaar
maar ben er ook achter gekomen dat hij vergeten was de schakelpook te verwisselen voor die van de 75, die heeft een grotere overbrenging, dus kijken wat er gebeurt als deze gewisseld is
klopt de GTV heeft complete 75TS techniek, dus ook de stuurbekrachtiging.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
vandaag eens een radiateur van zolder gepakt om te kijken of dit nog past.
zonder koelvin past het nog wel, alleen de onderste raiateurslang loopt wel heel dicht langs de de dubbele poelie (ivm de stuurbekrachtiging) v/d krukas, en het thermostaathuis komt ook niet echt lekker uit, lijkt nog iets beroerder dan bij de Alfetta, maar kan het me ook verbeelden.
op de sloop een radiateur uit een VW Passat gehaald, zelfe als in sommige type Golf 3 /Golf type 1 daar het schijnt dat dit aardig passend te maken is en deze heeft de aansluitingen aan 1 zijde, zodat er geen waterslang vlak langs de poelie hoeft te lopen, dus ben benieuwd of dit een beetje eenvoudig past
geen dunne ventilator gevonden, dus zal ws. op een motorfiets sloperij moeten zoeken, en zal met de oude thermostaat langs een braadwurst garage/tuner en vragen of hij een vervanger heeft/weet , want ook deze niet op de aanwezige braadwurst's gevonden
en het koelvloeistof reservoir v/d 75TS past ook net niet , wel bijna
al met al geen ruk opgeschoten, alleen een klein beetje wijzer
zonder koelvin past het nog wel, alleen de onderste raiateurslang loopt wel heel dicht langs de de dubbele poelie (ivm de stuurbekrachtiging) v/d krukas, en het thermostaathuis komt ook niet echt lekker uit, lijkt nog iets beroerder dan bij de Alfetta, maar kan het me ook verbeelden.
op de sloop een radiateur uit een VW Passat gehaald, zelfe als in sommige type Golf 3 /Golf type 1 daar het schijnt dat dit aardig passend te maken is en deze heeft de aansluitingen aan 1 zijde, zodat er geen waterslang vlak langs de poelie hoeft te lopen, dus ben benieuwd of dit een beetje eenvoudig past
geen dunne ventilator gevonden, dus zal ws. op een motorfiets sloperij moeten zoeken, en zal met de oude thermostaat langs een braadwurst garage/tuner en vragen of hij een vervanger heeft/weet , want ook deze niet op de aanwezige braadwurst's gevonden
en het koelvloeistof reservoir v/d 75TS past ook net niet , wel bijna
al met al geen ruk opgeschoten, alleen een klein beetje wijzer
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
En de koelvin voor de radiateur plaatsen en laten blazen i.p.v. aanzuigen.
Nu bedenk ik mij dat de 2e koelvin van een alfetta 2e serie ook plat is.
Ik vermoed dat die alfetta 2 koelvinnen heeft als er airco in zit.
Ik dacht dat ik ergens zo'n frame heb voor 2 vinnen waarvan 1 motor erg plat is. (durf alleen niets van de staat te zeggen, ga het weekend wel eens snuffelen in de kelder)
Nu bedenk ik mij dat de 2e koelvin van een alfetta 2e serie ook plat is.
Ik vermoed dat die alfetta 2 koelvinnen heeft als er airco in zit.
Ik dacht dat ik ergens zo'n frame heb voor 2 vinnen waarvan 1 motor erg plat is. (durf alleen niets van de staat te zeggen, ga het weekend wel eens snuffelen in de kelder)
Transaxle loos!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
hoi Peter
heb zelf een radiateur van een GTV met airco , de 2e is idd. wel kleiner en deze past wel aan de rechter kant , maar is niet plat
maar het zint me niet echt dat de waterslang van Li. naar Re. zo dicht langs de poelie komt
heb ook nog een grote ventilator die ik wel al los in de neus had liggen, maar als de andere radiateur erin zit wil ik eens zien wat de mogelijkheden nog meer zijn.
net blaadje in de kast gevonden waarop stond dat iemand een koelvin van een Kawasaki ZXR gebruikt had
en een thermostaat van braadwurst , de NAPA THM 140, alleen bij autowaard hier n de buurt zei dit ze niets, dus moet even langs braadwurst specialist, waar Brolli ook werkt
maar iig. bedankt alvast voor het meedenken
heb zelf een radiateur van een GTV met airco , de 2e is idd. wel kleiner en deze past wel aan de rechter kant , maar is niet plat
maar het zint me niet echt dat de waterslang van Li. naar Re. zo dicht langs de poelie komt
heb ook nog een grote ventilator die ik wel al los in de neus had liggen, maar als de andere radiateur erin zit wil ik eens zien wat de mogelijkheden nog meer zijn.
net blaadje in de kast gevonden waarop stond dat iemand een koelvin van een Kawasaki ZXR gebruikt had
en een thermostaat van braadwurst , de NAPA THM 140, alleen bij autowaard hier n de buurt zei dit ze niets, dus moet even langs braadwurst specialist, waar Brolli ook werkt
maar iig. bedankt alvast voor het meedenken
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Ik had toch al plannen om de kelder op te ruimen. (en de rest)
Ik weet bijna zeker dat ik een platte koelvinmotor heb al dan niet van alfa. En aangezien ik altijd moeite heb met dingen weggooien...........
Van een passat diesel ('93) weet ik dat ie ook 2 koelvinnen had. 1 was heel plat maar die werd met een snaartje aangedreven door de andere koelvin.
Dus daar heb je ook niets aan.
Ik weet bijna zeker dat ik een platte koelvinmotor heb al dan niet van alfa. En aangezien ik altijd moeite heb met dingen weggooien...........
Van een passat diesel ('93) weet ik dat ie ook 2 koelvinnen had. 1 was heel plat maar die werd met een snaartje aangedreven door de andere koelvin.
Dus daar heb je ook niets aan.
Transaxle loos!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Bij mijn Gtv zit de koelmotor van de airco in de neus en blaast, dat is volgens mij een andere vin dan wat ik bedoel.stephen schreef: heb zelf een radiateur van een GTV met airco , de 2e is idd. wel kleiner en deze past wel aan de rechter kant , maar is niet plat
Nu bedenk ik mij dat bv een renault 19 en andere fransozen hele platte motoren en koelvinnen gebruikt die een heel hoog toerental hebben.
Vin + motor zal geen 5cm dik zijn.
Transaxle loos!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
zal nog eens op een andere sloop gaan struinen wordt wel volgende week
heb denk ik maar 3 a 3,5 cm ruimte met GTV radiatuer
als ik niets vind, wordt het toch maar blazen
heb denk ik maar 3 a 3,5 cm ruimte met GTV radiatuer
als ik niets vind, wordt het toch maar blazen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 19:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer: