Openluchtfilter Alfetta

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

AlfettaOwner schreef:. Mijn 75 heeft een spaghetti spruitstuk tot middendemper en klinkt daardoor wat rauwer.
Ook bij deze geen vlamdover!
N' echte vlammentrekker :lol:
Onder de GTV hangt ook geen vlammendover wel een middenpot en een vrot :shock: einddempert :oops:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Romeo

Bericht door Romeo »

Je levert dus nogal wat in voor een "petjes" geluid....!!
...
Ik heb dezelfde ervaring als KAS, zowel met een 4- als 6-cylinder en geef ook de voorkeur aan aanzuiggeluid boven een demperloze uilaat bij een Nord.
Ook het mooiste V6 geluid heb ik gehoord van een Alfa met voorste vlamdempertje en een Sebring demper. Gaf een mooi warm geluid.
RVS-als materiaal valt dan sowieso al af en Ragazzon ook.

Mario
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Heb destijds bij m'n sedan gewoon de achterste demper er tussenuit geflext, pijpje ertussen gelast....et voila: brulpijp.
Moet wel zeggen dat het een echte BRULpijp was... :mrgreen: ...toch maar weer origineel gemaakt. Wat een bak herrie, vooral op de snelweg....phoe.

K&N's: heb 2 van het grootste type broodtrommel op de GT. Vermogensverlies bij warme motor klopt idd. Oplossing: aanzuigbuis gemaakt vanuit de grille (originele ronde sparing in plaatwerk, rechtsboven radiator, daar waar de originele aanzuigpijp van de luchtfilterbak ook zit).
én koude lucht, én het mooie K&N geluid.
Is mijns inziens echt alleen bedoeld voor het geluid, die dingen, vermogen win je er absoluut niet mee. Zo wel, dan maar minimaal....

Klinken wel lekker. :cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43

Bericht door chu »

Fetta schreef:Heb destijds bij m'n sedan gewoon de achterste demper er tussenuit geflext, pijpje ertussen gelast....et voila: brulpijp.
Moet wel zeggen dat het een echte BRULpijp was... :mrgreen: ...toch maar weer origineel gemaakt. Wat een bak herrie, vooral op de snelweg....phoe.

K&N's: heb 2 van het grootste type broodtrommel op de GT. Vermogensverlies bij warme motor klopt idd. Oplossing: aanzuigbuis gemaakt vanuit de grille (originele ronde sparing in plaatwerk, rechtsboven radiator, daar waar de originele aanzuigpijp van de luchtfilterbak ook zit).
én koude lucht, én het mooie K&N geluid.
Is mijns inziens echt alleen bedoeld voor het geluid, die dingen, vermogen win je er absoluut niet mee. Zo wel, dan maar minimaal....

Klinken wel lekker. :cool:
Is een tussenstuk eigenlijk nog wel gewoon apk goedgekeurd
Nog even moet de mijne weer voor de keuring...
En moetje trouwens als je de Kn luchtfilters monteerd de carburateurs weer afstellen?
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

APK eis voor de uitlaat is volgens mij alleen: gasdicht. Dus geen lekkende dempers etc.

Afstellen van de carbs heb ik toen wel laten doen, maar dat was ook omdat hij niet 100% lekker liep als gevolg van de scherpe nokken.
Of het echt nodig is om af te stellen bij alleen toepassing van K&N's, volgens mij niet..... :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie