Alfetta QO '83 : Stop!
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
Heeelaa Sandro, nee helaas niet. Ben heel druk aan het werk geweest, iedere keer tot vrijdag laat. Ik moet nog metrisch fijne bouten halen om de torsie eruit te halen en ben iedere zaterdag te laat. Of ik moet een 'FettaTrekker' scooren
Ik ben dus zo oliedom geweest om de wielmoeren van achter niet te lossen, en die moeten er natuurlijk wel af! Er zit verder niets meer onder de auto, alleen de triangel en het wiellager en of course ..het wiel. Iemand een tip?
Veder moet de achteruit, wat lampenwerk achter en nog wat bekleding eruit.
Ik heb nog geen ei gelegd over de aanschaf van een compressor met spuitbeker, zoals mij dat hier is aangeraden. Ik kan me herinneren dat er verschillende types compressor zijn met waterafscheiding enz. enz., daar moet ik nog even induiken!
De groene 33 Sw is trouwens verkocht, ik rijd dus nu een alfa...
Adios!
Ik ben dus zo oliedom geweest om de wielmoeren van achter niet te lossen, en die moeten er natuurlijk wel af! Er zit verder niets meer onder de auto, alleen de triangel en het wiellager en of course ..het wiel. Iemand een tip?
Veder moet de achteruit, wat lampenwerk achter en nog wat bekleding eruit.
Ik heb nog geen ei gelegd over de aanschaf van een compressor met spuitbeker, zoals mij dat hier is aangeraden. Ik kan me herinneren dat er verschillende types compressor zijn met waterafscheiding enz. enz., daar moet ik nog even induiken!
De groene 33 Sw is trouwens verkocht, ik rijd dus nu een alfa...
Adios!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
Gisteren weer eventjes kunnen klussen. Eindelijk tijd gehad om de juiste bouten te halen om de torsieveren eruit te halen en dat is dus niet gelukt. Die dingen zitten echt muurvast!
Omdat ik geen zin had om daar heel veel tijd in te steken ben ik nu van plant de voorste dwarsbalk met voorwielophanding en al eruit te halen. Ben daar dus gisteren mee begonnen, krijg alleen de bout van de bovenste draagarm er ook niet helemaal uit. Gisteren is dus eigenlijk niets gelukt en was wat dat betreft echt waardeloos....
Nou ja, binnenkort dus verder.
Ik heb dus zitten wikken een wegen om een kleine compressor aan te scahffen om epoxy primer aan te kunnen brengen. Na wat beraadslaging heb ik het volgende besloten: Ik ga eerst proberen het plaatwerk (niet belangrijke zichtbare delen) af te branden tot blank staal en dan met een kwast/roller proberen mooi en geljikmatig 2k epoxy aan te brengen. Nu zal ik dat misschien een beetje moeten naschuren om het mooi glad te krijgen. Ik ga dit testen op een binnenscherm van de motorruimte. Als dit dan niets wordt...dan ga ik wel een klein comprssortje kopen.
Op deze manier kan ik heel flexibel te werk gaan en kleine delen per keer doen zonder dat ik iedere keer een pistool hoef te reinigen etc. Bovendien scheelt het mogelijk de aanschaf van een goede/dure compressor. Van die voorderingen houd ik jullie uiteraard op de hoogte.
Adios
Steven
Omdat ik geen zin had om daar heel veel tijd in te steken ben ik nu van plant de voorste dwarsbalk met voorwielophanding en al eruit te halen. Ben daar dus gisteren mee begonnen, krijg alleen de bout van de bovenste draagarm er ook niet helemaal uit. Gisteren is dus eigenlijk niets gelukt en was wat dat betreft echt waardeloos....
Nou ja, binnenkort dus verder.
Ik heb dus zitten wikken een wegen om een kleine compressor aan te scahffen om epoxy primer aan te kunnen brengen. Na wat beraadslaging heb ik het volgende besloten: Ik ga eerst proberen het plaatwerk (niet belangrijke zichtbare delen) af te branden tot blank staal en dan met een kwast/roller proberen mooi en geljikmatig 2k epoxy aan te brengen. Nu zal ik dat misschien een beetje moeten naschuren om het mooi glad te krijgen. Ik ga dit testen op een binnenscherm van de motorruimte. Als dit dan niets wordt...dan ga ik wel een klein comprssortje kopen.
Op deze manier kan ik heel flexibel te werk gaan en kleine delen per keer doen zonder dat ik iedere keer een pistool hoef te reinigen etc. Bovendien scheelt het mogelijk de aanschaf van een goede/dure compressor. Van die voorderingen houd ik jullie uiteraard op de hoogte.
Adios
Steven
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
De moeren zijn aan beide beide zijden wel los en heb de bouten ook al gedeeltelijk naar achteren kunnen tikken met een doorslagpen, alleen net niet helemaal zover dat ze eruit komen. Ik kan er dus wel tegenaan slaan, maar ze komen er niet verder uit.
Ik moet daar nog eens met frisse moed naar kijken ben ik bang Weet iemand nog een truuc?
Ik moet daar nog eens met frisse moed naar kijken ben ik bang Weet iemand nog een truuc?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
Zo..afegelopen weekend de ophanging aan de voorkant volledig verwijderd. Uiteindelijk hed ik de complete dwarsbalk met torsie en onderste draagarmen verwijderd. Best een prima aanpak als je toch alles gaat reviseren.
Voor het verwijderen van de bitumen en alle oude rommel kreeg ik als tip onderstaande tool te gebruiken....kent iemand dat?
http://www.paint-stripper.co.uk/perago.htm
of natuurlijk meer dan 1 schijf!
Voor het verwijderen van de bitumen en alle oude rommel kreeg ik als tip onderstaande tool te gebruiken....kent iemand dat?
http://www.paint-stripper.co.uk/perago.htm
of natuurlijk meer dan 1 schijf!
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
Aloha,
Een tijdje geleden heb ik de voorwiel ophanging gedemonteerd, waardoor eindelijk ruimte ontstond om de kokerbalk te repareren met mmijn eerde gefabriekte inzetstuk. Het resultaat (of beter gezegd het onbreken ervan) is dramatisch. Het in te lassen deel paste uiteindelijke voor geen meter, en dus ben ik aan lassen niet toegekomen. Zeker ging het niet een mooi stuk worden. Maar, ik heb toen wel bedacht hoe het wel kan. Zie even onderstaande prenten.
In de eerdere opzet had ik 1 U-stuk gemaakt met de zetbank. Zie onderstaand.
De sleekoker bestaat uit twee U-profielen, een bovenste en een onderste. Omdat ik de U in een enkele keer niet passend krijg, slijp ik nu over de hele lengte het bovenste u-profiel weg en las ik de twee Z-profielen erin. Ik begin dan met het eerste profiel, bv aan de binnenkant, en bekijk dan hoe ik het laatste profiel mooi passend kan maken. Ik heb nu wel 1,5 mm gekozen ipv 2mm plaatdikte. 1,5 mm was prima te buigen, terwijl bij 2mm je zoveel versteviging krijgt dat je zo een Z niet makkelijk buigt.
en ja, ik ga toch een klein compressortje kopen.....
Binnekort meer. Adios
Steven
Een tijdje geleden heb ik de voorwiel ophanging gedemonteerd, waardoor eindelijk ruimte ontstond om de kokerbalk te repareren met mmijn eerde gefabriekte inzetstuk. Het resultaat (of beter gezegd het onbreken ervan) is dramatisch. Het in te lassen deel paste uiteindelijke voor geen meter, en dus ben ik aan lassen niet toegekomen. Zeker ging het niet een mooi stuk worden. Maar, ik heb toen wel bedacht hoe het wel kan. Zie even onderstaande prenten.
In de eerdere opzet had ik 1 U-stuk gemaakt met de zetbank. Zie onderstaand.
De sleekoker bestaat uit twee U-profielen, een bovenste en een onderste. Omdat ik de U in een enkele keer niet passend krijg, slijp ik nu over de hele lengte het bovenste u-profiel weg en las ik de twee Z-profielen erin. Ik begin dan met het eerste profiel, bv aan de binnenkant, en bekijk dan hoe ik het laatste profiel mooi passend kan maken. Ik heb nu wel 1,5 mm gekozen ipv 2mm plaatdikte. 1,5 mm was prima te buigen, terwijl bij 2mm je zoveel versteviging krijgt dat je zo een Z niet makkelijk buigt.
en ja, ik ga toch een klein compressortje kopen.....
Binnekort meer. Adios
Steven
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht