Alfetta QO '83 : Stop!

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Ziet er goed uit! Flink opgeschoten, kan ik helaas niet zeggen ben op vakantie geweest (je kan niet alles hebben). Succes met de laatste zaken voor het echte plaatwerken gaat beginnen.

Groet,
Carl
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

thanks guys!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

En nog geklust Steven ? :roll:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Heeelaa Sandro, nee helaas niet. Ben heel druk aan het werk geweest, iedere keer tot vrijdag laat. Ik moet nog metrisch fijne bouten halen om de torsie eruit te halen en ben iedere zaterdag te laat. Of ik moet een 'FettaTrekker' scooren :wink:

Ik ben dus zo oliedom geweest om de wielmoeren van achter niet te lossen, en die moeten er natuurlijk wel af! Er zit verder niets meer onder de auto, alleen de triangel en het wiellager en of course ..het wiel. Iemand een tip?

Veder moet de achteruit, wat lampenwerk achter en nog wat bekleding eruit.

Ik heb nog geen ei gelegd over de aanschaf van een compressor met spuitbeker, zoals mij dat hier is aangeraden. Ik kan me herinneren dat er verschillende types compressor zijn met waterafscheiding enz. enz., daar moet ik nog even induiken!

De groene 33 Sw is trouwens verkocht, ik rijd dus nu een alfa...:cry:

Adios!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Even een sleutel of pijp tussen 2 draadeinden in en de 3de losdraaien etc......moet lukken :wink:
Je bedoelt je hebt Geen alfa :? om in te rijden :shock:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

AlfettaOwner schreef:Even een sleutel of pijp tussen 2 draadeinden in en de 3de losdraaien etc......moet lukken :wink: HUH? He wiel blijft toch draaien?
Je bedoelt je hebt Geen alfa :? om in te rijden :shock: YES!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Ohhhw, je hebt het wiel er nog opzitten.

Aan de aandrijfaskant dan maar 2 bouten erin draaien en daar een pijp tussen zetten :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Gisteren weer eventjes kunnen klussen. Eindelijk tijd gehad om de juiste bouten te halen om de torsieveren eruit te halen en dat is dus niet gelukt. Die dingen zitten echt muurvast!

Omdat ik geen zin had om daar heel veel tijd in te steken ben ik nu van plant de voorste dwarsbalk met voorwielophanding en al eruit te halen. Ben daar dus gisteren mee begonnen, krijg alleen de bout van de bovenste draagarm er ook niet helemaal uit. Gisteren is dus eigenlijk niets gelukt en was wat dat betreft echt waardeloos....

Nou ja, binnenkort dus verder.

Ik heb dus zitten wikken een wegen om een kleine compressor aan te scahffen om epoxy primer aan te kunnen brengen. Na wat beraadslaging heb ik het volgende besloten: Ik ga eerst proberen het plaatwerk (niet belangrijke zichtbare delen) af te branden tot blank staal en dan met een kwast/roller proberen mooi en geljikmatig 2k epoxy aan te brengen. Nu zal ik dat misschien een beetje moeten naschuren om het mooi glad te krijgen. Ik ga dit testen op een binnenscherm van de motorruimte. Als dit dan niets wordt...dan ga ik wel een klein comprssortje kopen.

Op deze manier kan ik heel flexibel te werk gaan en kleine delen per keer doen zonder dat ik iedere keer een pistool hoef te reinigen etc. Bovendien scheelt het mogelijk de aanschaf van een goede/dure compressor. Van die voorderingen houd ik jullie uiteraard op de hoogte.
Adios
Steven
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Wat is er niet gelukt met de bovenste bout? Vastgeroest (dan heb je in theorie een klein probleem/uitdaging) of anders?
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

De moeren zijn aan beide beide zijden wel los en heb de bouten ook al gedeeltelijk naar achteren kunnen tikken met een doorslagpen, alleen net niet helemaal zover dat ze eruit komen. Ik kan er dus wel tegenaan slaan, maar ze komen er niet verder uit.

Ik moet daar nog eens met frisse moed naar kijken ben ik bang :? Weet iemand nog een truuc?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Heb je ophanging fusees wel al loshangen of staat de onderste draagarm nog onder spanning en komt de kopse kant bout er tegen aan?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Zo..afegelopen weekend de ophanging aan de voorkant volledig verwijderd. Uiteindelijk hed ik de complete dwarsbalk met torsie en onderste draagarmen verwijderd. Best een prima aanpak als je toch alles gaat reviseren.

Voor het verwijderen van de bitumen en alle oude rommel kreeg ik als tip onderstaande tool te gebruiken....kent iemand dat?

http://www.paint-stripper.co.uk/perago.htm

of natuurlijk meer dan 1 schijf!
Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 631
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS »

Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Geweldig. Ga zo verder zou ik zeggen. Ik leef mee. ( niet cynisch bedoeld overigens, ik meen het echt. )
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43

Bericht door chu »

ik zag in de zomer ook zoiets bij de praxis liggen hart rubber en aan de uiteinden metaal/ijzerachtigs iets (ik was op zoek naar rubber borstel)
maar die kon gewoon op de boormachine en was 11euro...
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

thanks voor je vetrouwen kas....het gata niet snel maar wel zeker!

Thanks chu, ik ga dat zeker even uitzoeken!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Aloha,

Een tijdje geleden heb ik de voorwiel ophanging gedemonteerd, waardoor eindelijk ruimte ontstond om de kokerbalk te repareren met mmijn eerde gefabriekte inzetstuk. Het resultaat (of beter gezegd het onbreken ervan) is dramatisch. Het in te lassen deel paste uiteindelijke voor geen meter, en dus ben ik aan lassen niet toegekomen. Zeker ging het niet een mooi stuk worden. Maar, ik heb toen wel bedacht hoe het wel kan. Zie even onderstaande prenten.
Afbeelding
Afbeelding

In de eerdere opzet had ik 1 U-stuk gemaakt met de zetbank. Zie onderstaand.
Afbeelding

De sleekoker bestaat uit twee U-profielen, een bovenste en een onderste. Omdat ik de U in een enkele keer niet passend krijg, slijp ik nu over de hele lengte het bovenste u-profiel weg en las ik de twee Z-profielen erin. Ik begin dan met het eerste profiel, bv aan de binnenkant, en bekijk dan hoe ik het laatste profiel mooi passend kan maken. Ik heb nu wel 1,5 mm gekozen ipv 2mm plaatdikte. 1,5 mm was prima te buigen, terwijl bij 2mm je zoveel versteviging krijgt dat je zo een Z niet makkelijk buigt.

en ja, ik ga toch een klein compressortje kopen.....

Binnekort meer. Adios
Steven
Gebruikersavatar
KAS
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 631
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
Locatie: Drenthe.
Contacteer:

Bericht door KAS »

Goed bezig Steven. Ga zo door mien jong. Blijf updaten.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Ola amigos,

een tijdje stil rond mijn project; achter de schermen wordt niet geklust maar wel betaald, zie onderstaand: (Me so happy!!)

Kadotje uit Oostenrijk en Duitsland
Afbeelding

en vandaag opgehaald bij Gergard (zagato 828)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Nieuwe roestvrije parts werkt bij altijd motiverend :lol:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Same here, heb je wat nodig bel Gerard, dikke kans dat hij het heeft!!
Plaats reactie